Презентація розроблена відповідно до Модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.
розуміють і пояснюють різницю між гіпотезами виникнення Землі;установлюють послідовність історичних подій за допомогою лінії часу; висловлюють припущення, підкріплюючи власні висновки фактами; планують власну та групову роботу;допомагають іншим для досягнення спільної метиочікувані результатиплан уроку1. Гіпотези виникнення Землі2. Оболонки Землі
Номер слайду 3
Що таке гіпотеза?Вона має чітки докази? Чому питання ,"Як виникла Земля?", хвилювало людей не одне тисячоліття?збір ідей
Номер слайду 4
ЯКІ ІСНУЮТЬ ГІПОТЕЗИ ВИНИКНЕННЯ ЗЕМЛІЯкі мифи та легенди, про створення Землі, ви знаєте
Номер слайду 5
Французький учений Жорж Бюфон (1707–1788) припустив, що земна куля виникла в результаті катастрофи. У дуже віддалений час якесь небесне тіло (він вважав, що це була комета) зіткнулося із Сонцем. Під час зіткнення виникло багато «бризок». Найбільші з них, поступово охолоджуючись, дали початок планетам. Гіпотеза Жоржа Бюффона
Номер слайду 6
Німецький учений Іммануїл Кант (1724-1804) припустив, що Сонячна система утворилася з гігантської холодної пилоподібної хмари. Частини цієї хмари перебували в постійному хаотичному русі, взаємно притягували одна одну, стикалися, ущільнювалися, утворюючи згущення, які стали рости і з часом дали початок Сонцю та планетам. Гіпотеза Еммануїла Канта
Номер слайду 7
На початку минулого століття англійський учений Джеймс Джинс висунув гіпотезу, яка так пояснювала утворення планетної системи: колись поблизу Сонця пролітала інша зірка, яка своїм тяжінням вирвала з нього частину речовини. Вона згустилася та дала початок планетам. Гіпотеза Д. Джинса
Номер слайду 8
Відомий вчений Отто Юлійович Шмідт, у 1944 році запропонував свою гіпотезу утворення планет. Він вважав, що мільярди років тому Сонце було оточене гігантською хмарою, яка складалася з частинок холодного пилу і замерзлого газу. Всі вони оберталися навколо Сонця. Перебуваючи у постійному русі, зіштовхуючись, взаємно притягаючи один одного, вони немов злипалися, утворювалися згустки. Поступово газово-пилова хмара сплющувалася, а згустки стали рухатися по кругових орбітах. Згодом із цих згустків і утворилися планети нашої Сонячної системи. Гіпотеза О. Шмідта
Номер слайду 9
попрацюємо. Порівняйте гіпотези І. Канта та О. Ю. Шмідта. Що між ними спільного і чим вони відрізняються?Порівняйте гіпотези Жоржа Бюффона та Д. Джинса. Що між ними спільного і чим вони відрізняються?
Номер слайду 10
пограємо. ГІПОТЕЗИ ВИНИКНЕННЯ ЗЕМЛІ
Номер слайду 11
КІНОЗАЛІсторія планети Земля за 1 хвилинуhttps://drive.google.com/file/d/1j. MCw39l9xr0sk. AVfw8d. OG5 UDE0v. AKDv2/view
Номер слайду 12
ЛІТОСФЕРАБІОСФЕРАГІДРОСФЕРААТМОСФЕРАтверда оболонка водна оболонкаповітряна оболонка оболонка життя
Номер слайду 13
1. Гідросфера2. Літосфера3. Атмосферапопрацюємо"КВІТКА З ПЕЛЮСТКАМИ"Намалюйте на пелюсці тіла, об'єкти та явища, що належать одній з оболонок Землі. Скласти загальну квітку.4. Біосфера
КОРОТКО ПРО ГОЛОВНЕПерші наукові уявлення про виникнення Землі з’явилися у 18 ст. Гіпотези І. Канта, О. Шмідта та багатьох інших учених стали основою сучасних уявлень про походження Землі. Сучасні вчені припускають, що Сонце і планети виникли майже водночас з міжзоряної речовини - пилу і газу. Ця речовина стискалася, потім розпалася на згустки, один з яких дав початок Сонцю. Навколо Сонця виникла газово-пилова хмара, зі згустків якої утворилися планети, серед яких і наша Земля. Основними етапами утворення твердої оболонки є нарощування, плавлення та остигання. У процесі остигання одночасно відбувалися процеси утворення повітряної та водної оболонок. Біосфера — це оболонка життя, сукупність усіх живих організмів.
Номер слайду 16
САМООЦІНЮВАННЯрозумію і пояснюю різницю між гіпотезами виникнення Землі;установлюю послідовність історичних подій за допомогою лінії часу; висловлюю припущення, підкріплюючи власні висновки фактами; планую власну та групову роботу;допомагаю іншим для досягнення спільної мети
Номер слайду 17
Опрацювати матеріал уроку. За допомогою інтернет-джерел довідайтеся про походження назв оболонок. домашнє завдання