ЯК ВИНИКЛА ЗЕМЛЯ, 5 клас, НУШ

Про матеріал
Презентація розроблена відповідно до Модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

5 клас. Литвин-Матійчук Інга. ЯК ВИНИКЛА ЗЕМЛЯ

Номер слайду 2

розуміють і пояснюють різницю між гіпотезами виникнення Землі;установлюють послідовність історичних подій за допомогою лінії часу; висловлюють припущення, підкріплюючи власні висновки фактами; планують власну та групову роботу;допомагають іншим для досягнення спільної метиочікувані результатиплан уроку1. Гіпотези виникнення Землі2. Оболонки Землі

Номер слайду 3

Що таке гіпотеза?Вона має чітки докази? Чому питання ,"Як виникла Земля?", хвилювало людей не одне тисячоліття?збір ідей

Номер слайду 4

ЯКІ ІСНУЮТЬ ГІПОТЕЗИ ВИНИКНЕННЯ ЗЕМЛІЯкі мифи та легенди, про створення Землі, ви знаєте

Номер слайду 5

Французький учений Жорж Бюфон (1707–1788) припустив, що земна куля виникла в результаті катастрофи. У дуже віддалений час якесь небесне тіло (він вважав, що це була комета) зіткнулося із Сонцем. Під час зіткнення виникло багато «бризок». Найбільші з них, поступово охолоджуючись, дали початок планетам. Гіпотеза Жоржа Бюффона

Номер слайду 6

Німецький учений Іммануїл Кант (1724-1804) припустив, що Сонячна система утворилася з гігантської холодної пилоподібної хмари. Частини цієї хмари перебували в постійному хаотичному русі, взаємно притягували одна одну, стикалися, ущільнювалися, утворюючи згущення, які стали рости і з часом дали початок Сонцю та планетам. Гіпотеза Еммануїла Канта

Номер слайду 7

На початку минулого століття англійський учений Джеймс Джинс висунув гіпотезу, яка так пояснювала утворення планетної системи: колись поблизу Сонця пролітала інша зірка, яка своїм тяжінням вирвала з нього частину речовини. Вона згустилася та дала початок планетам. Гіпотеза Д. Джинса

Номер слайду 8

Відомий вчений Отто Юлійович Шмідт, у 1944 році запропонував свою гіпотезу утворення планет. Він вважав, що мільярди років тому Сонце було оточене гігантською хмарою, яка складалася з частинок холодного пилу і замерзлого газу. Всі вони оберталися навколо Сонця. Перебуваючи у постійному русі, зіштовхуючись, взаємно притягаючи один одного, вони немов злипалися, утворювалися згустки. Поступово газово-пилова хмара сплющувалася, а згустки стали рухатися по кругових орбітах. Згодом із цих згустків і утворилися планети нашої Сонячної системи. Гіпотеза О. Шмідта

Номер слайду 9

попрацюємо. Порівняйте гіпотези І. Канта та О. Ю. Шмідта. Що між ними спільного і чим вони відрізняються?Порівняйте гіпотези Жоржа Бюффона та Д. Джинса. Що між ними спільного і чим вони відрізняються?

Номер слайду 10

пограємо. ГІПОТЕЗИ ВИНИКНЕННЯ ЗЕМЛІ

Номер слайду 11

КІНОЗАЛІсторія планети Земля за 1 хвилинуhttps://drive.google.com/file/d/1j. MCw39l9xr0sk. AVfw8d. OG5 UDE0v. AKDv2/view

Номер слайду 12

ЛІТОСФЕРАБІОСФЕРАГІДРОСФЕРААТМОСФЕРАтверда оболонка водна оболонкаповітряна оболонка оболонка життя

Номер слайду 13

1. Гідросфера2. Літосфера3. Атмосферапопрацюємо"КВІТКА З ПЕЛЮСТКАМИ"Намалюйте на пелюсці тіла, об'єкти та явища, що належать одній з оболонок Землі. Скласти загальну квітку.4. Біосфера

Номер слайду 14

КІНОЗАЛЦікаві факти про планету Земляhttps://drive.google.com/file/d/1 Jhr. Nr_PD_05 Lojon. JKQ5 WT57t. Yp8 DZ_e/view

Номер слайду 15

КОРОТКО ПРО ГОЛОВНЕПерші наукові уявлення про виникнення Землі з’явилися у 18 ст. Гіпотези І. Канта, О. Шмідта та багатьох інших учених стали основою сучасних уявлень про походження Землі. Сучасні вчені припускають, що Сонце і планети виникли майже водночас з міжзоряної речовини - пилу і газу. Ця речовина стискалася, потім розпалася на згустки, один з яких дав початок Сонцю. Навколо Сонця виникла газово-пилова хмара, зі згустків якої утворилися планети, серед яких і наша Земля. Основними етапами утворення твердої оболонки є нарощування, плавлення та остигання. У процесі остигання одночасно відбувалися процеси утворення повітряної та водної оболонок. Біосфера — це оболонка життя, сукупність усіх живих організмів.

Номер слайду 16

САМООЦІНЮВАННЯрозумію і пояснюю різницю між гіпотезами виникнення Землі;установлюю послідовність історичних подій за допомогою лінії часу; висловлюю припущення, підкріплюючи власні висновки фактами; планую власну та групову роботу;допомагаю іншим для досягнення спільної мети

Номер слайду 17

Опрацювати матеріал уроку. За допомогою інтернет-джерел довідайтеся про походження назв оболонок. домашнє завдання

pptx
Додано
5 серпня 2023
Переглядів
643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку