Як влаштована Сонячна система. Презентація

Про матеріал

Презентація до уроку на тему "Як влаштована Сонячна система " (Пізнаємо природу: підруч. інтегр курсу для 6-го класу/ Тетяна Гільберг(та ін.)).

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як влаштована Сонячна система. Дуже недоречно називати цю планету - Земля, коли очевидно, що вона - Океан. Артур Чарльз Кларк, англійський письменник-фантаст

Номер слайду 2

Мета: Дати поняття про Всесвіт, зірки, сузір’я,планети Сонячної системи, про розмір і природу Сонця як центру Сонячної системи;розвивати пізнавальний інтерес, уяву, уміння спостерігати, робитивисновки; виховувати допитливість, інтерес до наукових знань.

Номер слайду 3

СКРИНЬКА ГАРНОГО НАСТРОЮ Ось дзвінок вже пролунав, Він сигнал нам всім подав. Тож і ми часу не гаймо І урок розпочинаймо. Вліво – вправо поверніться Один одному всміхніться! Молодці! Тихенько сідайте

Номер слайду 4

Відгадай загадку* Що сходить без насіння? * Розсипалось вночі зерно,А вранці зникло десь воно.* Пригадай, що ти знаєш про Сонячну систему з курсу «Я досліджую світ».* Які планети Сонячної системи видно на зоряному небі без допомоги бінокля чи телескопа? Назви їх.* Пригадай, як відрізнити на зоряному небі планету від зорі. Поміркуйте:

Номер слайду 5

Сонячна система - це Сонце й усі небесні тіла, що обертаються навколо нього по своїх орбітах, а також міжпланетні пил і газ. У Сонячній системі є вісім планет: Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран і Нептун. Крім планет та їхніх супутників, до складу Сонячної системи входять карликові планети і малі тіла - астероїди, комети й метеороїди. Центральне тіло нашої планетної системи - Сонце. Воно містить 99 % її маси. Саме завдяки цьому Сонце утримує біля себе інші небесні тіла, які разом з ним і складають Сонячну систему. За своєю природою Сонце належить до зір. Воно є джерелом світла. Інші тіла Сонячної системи ми бачимо тільки тому, що вони відбивають сонячне світло. Як дзеркальце, за допомогою якого ти робиш сонячні зайчики.

Номер слайду 6

Сонячна система. Навколо Сонця обертається 8 небесних тіл. Усі вони менші від Сонця і не випромінюють світла. Ці тіла називають планетами. Планети - холодні тіла, вони світяться відбитим сонячним світлом. Сонце освітлює і нагріває планети. Більшість планет обертається навколо Сонця шляхом, що нагадує овал. Планета - велике кулеподібне небесне тіло, що обертається навколо Сонця. Шлях, яким планета рухається навколо Сонця, називають орбітою.

Номер слайду 7

Розгляньте малюнок. Назвіть планети. Сонячна система

Номер слайду 8

Розгляньте малюнок поміркуйте, яка планета має найдовшу орбіту, а яка - найкоротшу. Тривалість обертання кожної планети навколо Сонця залежить від її відстані до нього. Що далі планета від Сонця, то довша на ній тривалість року. На Нептуні він триває майже 165 земних років.

Номер слайду 9

Плутон. Колись Плутон вважали дев’ятою планетою Сонячної системи. Але з 2006 р. його включили до складу карликових планет. Чому? Астрономи вирішили об’єднати всі тіла в Сонячній системі, що мають схожі з Плутоном розміри, в окреме сімейство. Бо таких об’єктів стали відкривати дедалі більше на околиці Сонячної системи. До карликових планет належать Церера, Макемаке, Ерида та кілька інших небесних тіл. Карликова планета - небесне тіло сферичної форми, що обертається навколо Сонця по орбіті, поряд з якою лежать орбіти інших схожих об’єктів.

Номер слайду 10

Малі тіла Сонячної системи. Існують астероїди – малі планети,які можна назвати літаючими островами. Метеорити – літаючі брили чи камені. Комети складаються з ядра і хвоста. Хвіст - це речовини, з яких складається комета, що під час польоту випаровуються. Кометні хвости витягуються іноді на мільйоникілометрів.

Номер слайду 11

Навколо Сонця рухаються також комети. Комета - невелике холодне небесне тіло, що складається з пилу й льоду. Тому комети ще називають «брудним сніжком».

Номер слайду 12

Усередині комети міститься ядро з льоду, замерзлого газу і частинок пилу. Під дією сонячного проміння ядро поступово руйнується, утворюючи велетенський «хвіст» з пилу й газу. Якщо комета велика, то її добре видно на нічному небі. Відомі випадки появи комет, «хвіст» яких охоплював пів неба. Будова комети: ядро (1), кома (2), хвіст (3)Коли голова комети (1) рухається навколо Сонця, то її хвіст (2) спрямований у протилежний від Сонця (3) бік

Номер слайду 13

Навколо Сонця обертаються не тільки планети, а й велика кількість інших невеликих небесних тіл - астероїдів. Раніше їх називали малими планетами. Нині відомо вже понад 5000 астероїдів. Деякі з них стикаються, змінюють свої орбіти або розлітаються на безліч уламків.

Номер слайду 14

У Сонячній системі мільярди комет. Більшість з них ніколи не проходить повз Землю, а в деяких орбіта може виходити за межі Сонячної системи. Найвідоміша називається кометою Галлея. Її можна побачити із Землі приблизно кожні 76 років

Номер слайду 15

астероіди Вони мають неправильну форму і обертаються навколо Сонця по різних орбітах. Ті з них, що утворені з твердої речовини, переважно рухаються в поясі астероїдів між Марсом та Юпітером. А крижані брили, утворені замерзлими газами з домішками твердих частинок, рухаються в поясі Койпера на околиці Сонячної системи. Деякі з астероїдів, рухаючись навколо Сонця, перетинають орбіту Землі. Це означає, що можливе їхнє зіткнення з нашою планетою. У цьому полягає суть астероїдної небезпеки, адже падіння на поверхню Землі великого астероїда спричинить глобальну катастрофу.

Номер слайду 16

Багато тисячоліть люди спостерігали за зорями, що «падають». Це уламки зруйнованих комет й астероїдів, що з великою швидкістю вриваються в повітряну оболонку Землі. Наражаючись на опір повітря, вони нагріваються до надвисоких температур і згоряють. Так утворюється метеор («зорепад»). Якщо уламки великі, то вони не встигають згоріти повністю і падають на поверхню Землі. Такі тіла називають метеоритами. Вони бувають камʼяні, залізокам'яні та залізні. Колекції метеоритів експонують у багатьох музеях світу. Метеорит - космічне тіло, що впало на поверхню Землі.

Номер слайду 17

Найрозвиненіші країни світу створили і розвивають системи спостереження за потенційно небезпечними космічними об’єктами. Кілька обсерваторій повсякчас сканують зоряне небо. За допомогою комп’ютера отримані знімки порівнюють зі зробленими раніше, і якщо в тій чи іншій ділянці з’являється нова «зірочка», що зміщується відносно інших зір, то, ймовірно, це і є астероїд або інше невелике небесне тіло. Науковці різних країн розробляють методи захисту Землі від загрози можливого астероїдного бомбардування, серед яких - різні вибухові впливи на небесне тіло з тим, щоб зруйнувати його або змінити орбіту.

Номер слайду 18

Цікаво. Залежно від маси небесного тіла та швидкості, з якою воно входить в атмосферу, внаслідок його падіння може утворитися ударний кратер. Термін «кратер» зазвичай використовують для опису вулканів. Але в астрономії його застосовують для позначення западин, утворених внаслідок падіння космічних тіл.

Номер слайду 19

Звідки з’являються кратери. На Землі є метеоритні кратери різних розмірів - від кількох міліметрів до сотень кілометрів у діаметрі. Їхня форма залежить від багатьох чинників - від природи поверхні, в якій утворився кратер, фізичних характеристик тіла, що впало, тощо. Порівняно з іншими тілами Сонячної системи, наприклад, з Місяцем або Меркурієм, кратерів на земній поверхні дуже мало. Атмосфера й активне відновлення ґрунту через вулканічну й тектонічну діяльність руйнують кратери протягом геологічного проміжку часу. До найвідоміших земних метеоритних кратерів належить Аризонський кратер поперечником 1200 м і завглибшки 180 м. Його відкрили у 1891 р., а утворився він приблизно 50 тис. років тому.

Номер слайду 20

Коротко про головне. Сонячна система - це Сонце й усі небесні тіла, що обертаються навколо нього по своїх орбітах, а також міжпланетні пил і газ. Карликова планета - небесне тіло сферичної форми, що обертається навколо Сонця по орбіті, поряд з якою лежать орбіти інших схожих об’єктів. Астероїди можуть становити небезпеку для нашої планети. Метеорити на сьогодні - це єдині тіла неземного походження, окрім зразків місячного ґрунту, які астрономи можуть досліджувати в лабораторії.

Номер слайду 21

Перевіряємо себе. Назви небесні тіла, що входять до складу Сонячної системи. Які небесні тіла входять до складу Сонячної системи?Чому комети називають «брудним сніжком»?Яка будова комети?Що таке «зорепад»? Чи доводилося вам спостерігати за таким явищем?Чим метеор відрізняється від метеорита? У чому полягає суть астероїдної небезпеки?Продовж речення: Сьогодні я дізнався/-лася...; Я навчився/-лася...; Виявляється ... .

Номер слайду 22

Завдання 1. Підпиши планет Сонячної системи на малюнку.

Номер слайду 23

Завдання 2. Пронумеруй планети в порядку їхнього віддалення від Сонця. Земля. Уран. Марс. Венера. Сатурн. Меркурій. Нептун. Юпітер. Завдання 3. Запиши назву небесного тіла, яке найкраще видно із Землі._______________________________________________________________________

Номер слайду 24

Завдання 4. Розфарбуй комету та підпиши її будову.

Номер слайду 25

Завдання 5. Познач ✓ , які твердження про Місяць є правильними. Зміна вигляду Місяця на небі – це його фази. Місяць обертається тільки навколо Землі. Місяць – розпечена куля. Тому його видно на небі. Місяць учетверо менший за нашу планету. На Місяці немає повітря, тому не існує життя.

Номер слайду 26

Завдання 6. Установи відповідність за допомогою стрілок. Метеорит. Метеор. Астероїд. Комета. Великі уламки метеоритів, які не згоріли в атмосфері й сягнули земної поверхні. Холодне небесне тіло, що складається із замерзлих газів, води й твердих частинок.«Зорі, що падають»«Малі планети»

Номер слайду 27

Домашнє завдання1. Вивчити параграф 342. Підготуй коротку доповідь на тему «Комета Галлея» (хто її відкрив, чому вона має таку назву, коли її востаннє бачили на небі Землі та коли знову побачать).3. Чому вимерли динозаври? Деякі науковці вважають, що масове зникнення динозаврів 65 млн років тому пов’язане з падінням велетенського метеорита. Кратер Чиксулуб від падіння цього метеорита міститься на півострові Юкатан (Мексика). Дата його утворення збігається із часом зникнення динозаврів наприкінці крейдового періоду. Це одна із гіпотез, що пояснює загибель динозаврів. Знайдіть інформацію про інші гіпотези і підготуйте доповідь (можна у вигляді презентації) на цю тему.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Брянська Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Момонт Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 січня
Переглядів
2753
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку