Тема уроку. Як з’явилися свійські тварини.
Мета:ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; навчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання: Гільберг Т., Тарнавська С. «Я досліджую світ» підручник для 3 класу, 1 частина., зошит з друкованою основою, мультимедійна презентація, відеоролик, м’ячик.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
1.Привітання.
Холодно в селі, в саду, на городі,
Зимонька йде по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас.
Дітки, сідайте, почати вже час.
2. Психологічний настрій на урок.
Вправа «Спіймай свій настрій».
- Діти, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.
Отже, якщо ви налаштувалися і готові, тоді ми починаємо працювати і нехай гарний настрій вас супроводжує цілий урок.
3. Вправа «Очікування».
- Діти, чого ви очікуєте від нашого уроку?
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Вправа «Синоптик».
- Діти, скажіть, яка зараз пора року?
- Який сьогодні день?
- Який зараз місяць?
- Яке сьогодні небо?
- Яка температура повітря?
- Чи були сьогодні опади?
Літом наїдається,
Зимою висипляється.
(Ведмідь)
Має вуса, пишний хвіст
І негарну звичку:
Спершу добре він поїсть.
Після – миє личко.
(Кіт)
А що то за тварина?
Їй багно, немов перина.
Ляже в нього і дріма,
Рохне, стогне... сил нема.
І ніде, ні в яку пору
Не подивиться угору..
(Свиня)
Влітку сіренький,
А взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко в лісі стрибає.
(Заєць)
Повзун повзе,
На базар голки везе.
(Їжак)
Маленьке, сіреньке,
а хвостик як шило.
(Миша)
Хто на собі ліс носить?
(Олень)
Лісом гасає,
Вівчарів лякає,
Овечок хапає,
У хащах зникає.
(Вовк)
Пасеться на лугу тварина:
Пухка і сіра, як хмарина.
Вона вовну нам дає
Турботу і тепло своє.
(Вівця)
- Діти, пригадайте, тварини належать до живої чи неживої природи?
- Що їм необхідно для життя?
- Хто з цих тварин дбає про себе сам?
- Про кого піклуються люди?
- На які групи поділяються тварини?
- А яка у вас улюблена свійська тваринка?
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні ми розглянемо та дослідимо дуже цікаву тему «Як з’явилися свійські тварини ».
1 кидок– «Опиши»- Хто такі свійські тварини ?
2 кидок – «Порівняй» - Чим вони схожі, а чим відрізняються від диких тварин?
3 кидок – «Застосування» - Яка користь від свійських тварин для людини?
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
- Погляньте на шкалу і дізнайтеся, скільки тисячоліть тому були одомашнені тварини.
Відомо, що осла одомашнили близько 6 тисяч років тому в долині річки Ніл. Його дикий предок – нубійський осел – і досьогодні водиться в Африці. Де на шкалі часу потрібно розмістити осла?
А. Між конем і північним оленем.
Б. Між верблюдом і качкою.
В. Між козою та свинею.
Бесіда за презентацією «Свійські тварини».
Фізкультхвилинка з псом Патроном
V. Узагальнення та систематизація отриманих знань.
1. Робота в зошиті з друкованою осново (с.76 1,3,4 завдання).
2. Вікторина «Свійські тварини».
VІ. Підсумок уроку.
- Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житло, піклуються про їх потомство.)
- Чим вони платять людям за їх любов, ласку, увагу?
- Продукти (м'ясо, риба, молочні продукти, яйця, мед)
- Одяг, взуття (пух, пір’я, шкіра, шерсть, тканина)
- Лікарські засоби (ліки)
- Транспорт
- Охорона житла
- Засіб спілкування.
Отже, на уроці ми дослідили, що всі свійські тварини походять від диких, яких людина приручила. Свійською твариною вважається та, яка дає в неволі потомство й не може прожити без догляду людини. Свійських тварин людина розводить заради продуктів споживання, як тяглову силу, для власного задоволення.
Ще хотілося, щоб в таки складний для нашої країни час, коли багато тваринок лишилось без господарів та домівки, якщо у вас є така можливість прихистіть їх або ж нагодуйте, не залишайте в біді.
- Чи цікавим було дослідження?
- Чи здійснилися ваші очікування?
- Чи відкрили ви для себе щось нове?