Як з’явилися свійські тварини.

Про матеріал
ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; навчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Тема уроку. Як з’явилися свійські тварини.

Мета:ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин; навчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: Гільберг Т., Тарнавська С. «Я досліджую світ» підручник для 3 класу, 1 частина., зошит з  друкованою основою, мультимедійна презентація, відеоролик, м’ячик.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

1.Привітання.

Холодно в селі, в саду, на городі,

Зимонька йде по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас.

Дітки, сідайте, почати вже час.

 

2. Психологічний настрій на урок.
Вправа «Спіймай свій настрій».

-         Діти, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.

Отже, якщо ви налаштувалися і готові, тоді ми починаємо працювати і нехай гарний настрій вас супроводжує цілий урок.

3. Вправа «Очікування».

- Діти, чого ви очікуєте від нашого уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

  1. Фенологічні спостереження.

Вправа «Синоптик».
-  Діти, скажіть, яка зараз пора року?
-  Який сьогодні день?
-  Який зараз місяць?
-  Яке сьогодні небо?
- Яка температура повітря?

-         Чи були сьогодні опади?

 

  1. Гра «Відгадай».

Літом наїдається,
Зимою висипляється.
                  (Ведмідь)

Має вуса, пишний хвіст
 І негарну звичку:
Спершу добре він поїсть.
Після – миє личко.
                          (Кіт)

А що то за тварина?
 Їй багно, немов перина.
Ляже в нього і дріма,
 Рохне, стогне... сил нема.
 І ніде, ні в яку пору
 Не подивиться угору..
                      (Свиня)

 Влітку сіренький,
 А взимку біленький,
 Довгі вуха має,
 Швидко в лісі стрибає.
                                 (Заєць)

Повзун повзе,
На базар голки везе.
                                      (Їжак)

Маленьке, сіреньке,
а хвостик як шило.
(Миша)

Хто на собі ліс носить?
                                (Олень)

Лісом гасає,
Вівчарів лякає,
Овечок хапає,
У хащах зникає.
(Вовк)

Пасеться на лугу тварина:
Пухка і сіра, як хмарина.
Вона  вовну нам дає
Турботу і тепло своє.
(Вівця)
 


-                   Діти, пригадайте, тварини належать до живої чи неживої  природи?
-  Що їм необхідно для життя?
-  Хто з цих тварин дбає про себе сам?
-  Про кого піклуються люди?
-  На які групи поділяються тварини?
-  А яка у вас улюблена свійська тваринка?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ми розглянемо та дослідимо дуже цікаву тему «Як з’явилися свійські тварини ».

  1. Вправа «Піймай сніжку».

1 кидок– «Опиши»-  Хто такі свійські тварини ?
2 кидок – «Порівняй» -  Чим вони схожі, а чим відрізняються від диких тварин?
3 кидок – «Застосування»  - Яка користь від свійських тварин для людини?
 

ІV.  Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником. (Сторінка151).

-         Погляньте на шкалу і дізнайтеся, скільки тисячоліть тому були одомашнені тварини.

Відомо, що осла одомашнили близько 6 тисяч років тому в долині річки Ніл. Його дикий предок – нубійський осел – і досьогодні водиться в Африці. Де на шкалі часу потрібно розмістити осла?

А. Між конем і північним оленем.
Б. Між верблюдом і качкою.
В. Між козою та свинею.

 

  1. Бесіда.

Бесіда за презентацією «Свійські тварини».

 

Фізкультхвилинка з псом Патроном

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань.

1. Робота в зошиті з друкованою осново (с.76  1,3,4 завдання).

2. Вікторина «Свійські тварини».

VІ. Підсумок уроку.

  1. Підбиття підсумків, висновки.

-         Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житло, піклуються про їх потомство.)

-    Чим вони платять людям за їх любов, ласку, увагу?

-         Продукти (м'ясо, риба, молочні продукти, яйця, мед)

-    Одяг, взуття (пух, пір’я, шкіра, шерсть, тканина)

-    Лікарські засоби (ліки)

-    Транспорт

-    Охорона житла

-    Засіб спілкування.

 

Отже, на уроці ми дослідили, що всі свійські тварини походять від диких, яких людина приручила. Свійською твариною вважається та, яка дає в неволі потомство й не може прожити без догляду людини. Свійських тварин людина розводить заради продуктів споживання, як тяглову силу, для власного задоволення.

Ще хотілося, щоб в таки складний для нашої країни час, коли багато тваринок лишилось без господарів та домівки, якщо у вас є така можливість прихистіть їх або ж нагодуйте, не залишайте в біді.

 

  1. Рефлексія.

-         Чи цікавим було дослідження?

-         Чи здійснилися ваші очікування?

-         Чи відкрили ви для себе щось нове?

 

 

 

 

docx
Додано
27 грудня 2023
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку