Як заохотити учнів до читання

Про матеріал

Матеріал містить рекомендації з особистого досвіду роботи про методи заохочення учнів до читання художньої літератури. Рекомендації розраховані для учнів 5-11 класів.

Перегляд файлу

Як заохотити учнів до читання

     Останнім часом ми спостерігаємо серед учнів різкий спад інтересу до книги. Для дітей не є актуальним питання: «У чому пріоритет книги перед комп'ютером?». Вони знайдуть безліч доказів того, що комп'ютер-це невід'ємна частина їхнього життя. Ну якщо не комп'ютер, то хоча б телефон. Не можна сказати, що діти не читають взагалі, адже вони перечитують інформацію в соцмережі, sms-повідомлення тощо. Але наскільки ця інформація є корисною для них? По-перше, вона може бути недостовірною, по-друге, повідомлення в соцмережах містять багато помилок. Як же після цього вимагати від дітей грамотного оформлення власного висловлювання? Ви не задумувалися над тим, чому учні початкових класів активно відвідують бібліотеку, а учні середніх та старших класів роблять це рідко, в основному читають програмові твори та й то скорочено?  Молодшим школярам цікаво не просто читати книги, а й відвідувати саму бібліотеку, розглянути книжечки, малюнки тощо. Для учнів середнього та старшого шкільного віку це вже нецікаво. І якщо читацький інтерес не розвинути в початкових класах, то далі зробити це буде складніше. Ще важливу роль відіграє той факт, що батьки вдома теж не читають або читають мало. Якби дитина була залучена з раннього віку до сімейного читання книг, надалі цей інтерес тільки б розвивався. Але маємо те, що маємо. Як же зацікавити учнів середнього шкільного віку читанням художньої літератури?

    Діти, як і дорослі, не люблять нічого робити з примусу. Якщо їм «наказати» прочитати книгу (як ми це робимо, коли задаємо домашнє завдання), вони, швидше за все, навіть не відкриють її. А якщо запропонувати прочитати книгу та ще й зробити цікавий анонс до неї, то, можливо не всі одразу, але певна частина класу зацікавиться пропозицією. Ще діти люблять похвалитися своїми досягненнями. Якщо запровадити традицію проводити етап уроку під назвою «Розкажи (намалюй) про нову прочитану книгу», то є надія, що у більшості дітей виникне бажання самому розповісти, а не завжди слухати інших. Також можна запропонувати дітям вести читацькі щоденники. По-перше, учні можуть оформити його за власним смаком, по-друге, можна похвалитися кількістю прочитаних самостійно книг, по-третє, завжди можна пригадати сюжет твору. А для вчителя це прекрасна нагода простежити рівень захоплення учнів класу читанням художньої літератури. Для заохочення можна запровадити конкурс «Читацький щоденник тижня (місяця)» (бажано частіше проводити, щоб кожен учень мав шанси стати переможцем). Допомога вчителя в цей час дуже необхідна. Діти самостійно можуть не обрати потрібну книгу, яка б була цікавою для їхнього віку, тому завдання вчителя підказати, порадити, порекомендувати.

       Для старшого шкільного віку аргументи повинні бути вагомими, адже це вже дорослі люди, їх малюночками не заохотиш. Чесно кажучи, зацікавити учнів старших класів складно. По-перше, їм вистачає програмових творів, які необхідно прочитати, щоб не лише високий бал отримати, а ще й успішно скласти ЗНО, по-друге, якщо ці учні не привчені з дитинства читати для задоволення, то запевнити їх, що читання-це для душі дуже складно. Але в мене є один секрет, який інколи спрацьовує. Це метод «Недосказане речення». Застосовуючи даний метод, вчитель сам повинен бути закоханим у цю книгу або хоча б зуміти так її подати. А аргументом для прочитання книги може бути використання прикладів під час написання твору на ЗНО.

       Бажаю всім успіху. Пам'ятайте, під лежачий камінь вода не тече. Спробуйте, а раптом котрийсь із методів Вам сподобається. Завдання педагогів не довести учням, що комп'ютер-це погано, а запевнити в тому, що книга-це не гірше.

docx
Додано
9 січня 2019
Переглядів
3060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку