Рекомендації для викладачів, які працюють з учнями дошкільного віку. Є визначення поняття "увага" та її види. Матеріал побудовано за предметом Акторська майстерність для викладачів.
Одне з основних завдань вчителя на уроці - привернення уваги дітей до себе, до того, що він говорить, і до того матеріалу, який учні повинні засвоїти. Особливо важко це вдається при роботі з дошкільнятами. І справа тут зовсім не в тому, що вони не хочуть вчитися або мають поганий характер. Розглянемо докладніше причини чому так важко привернути увагу першокласників і як вирішити цю задачу
Номер слайду 3
Існує два типи уваги. «Біологічна увага» дозволяє нашому виду вижити в мінливому середовищі проживання, чутливо реагуючи на всі зміни у зовнішньому світі. Ми помічаємо різкі рухи, сильні емоції гучні звуки, несподівану небезпеку.
Номер слайду 4
Увага другого типу виникає в процесі освіти. Зосередженість такого роду дозволяє музиканту грати в шумному приміщенні, а дитині - успішно вчитися в неспокійному класі, «блокуючи» непотрібні сприйняття. У цьому сенсі, ми постійно «вчимося» концентрувати свою свідомість на конкретних завданнях.
Номер слайду 5
Три кола уваги:-Внутрішне Мале - це я, мої почуття і переживання, спогади-Зовнішнє Середнє - сцена, партнер (або те, що в кімнаті)-Зовнішнє Велике –клас, зала для глядачів або все, що за стінами кімнати,класу
Номер слайду 6
-постійно переміщатися по класу;-змінювати регістр і темп голосу;-вільно жестикулювати;-використовувати оригінальні атрибути: чарівна паличка, клоунський ковпак, білий халат і т.д .;надягати яскраві «помітні» аксесуари.
Номер слайду 7
- подача інформації у вигляді казки-колективні ритуали-ефект несподіванки-ефект загадки- прийом - «забудькуватість»
Номер слайду 8
-Вірити у важливість інформації, бути відкритим, -не давити авторитетом, -гратися, бути трохи дитиною, -відкриватися, концентрувати увагу на міміці, жестах-Емоційні модуляції-Запобігання монотонності-Перевтілення