Тема: «Як зберегти ялинку перед новорічними святами»
Мета: привернути увагу учнів до проблеми охорони природи через збереження зимових красунь – ялинок та до проблеми знищення хвойних насаджень у передноворічний період; формувати у школярів екологічну культуру, бережливе ставлення до ялинок; показати шкідливі наслідки передноворічного вирубування хвойних дерев; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість; виховувати бажання берегти природу, допомагати їй.
Обладнання: ялинка, картки, відеоролик, стіннівка
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
- Діти, подивіться, скільки гостей до нас прийшло.
- Привітайтеся і подаріть свою посмішку.
- Дітки, я дуже хвилююся, а ви? Давайте підтримаємо один одного.
- Закрийте оченята і теплом своїх долонь підтримаємо один одного та побажаємо гарної роботи на уроці.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-
Всі готові до уроку?
-
А з чого ми починаємо завжди урок природознавства? (спостережень за погодою).
-
І сьогодні нам розповість про погоду (учень).
-
(Настала пора року зима. Сьогодні вівторок, 23 грудня. Опадів не буде. Вітер помірний. Небо похмуре, сумне, непривітне без сонечка, яке рідко з’являється, мало гріє, бо низько опускається. Температура на Миколаївщині + 6 градусів. 23 грудня - день Ангела всіх жінок на ім’я Вікторія. )
-
Дякуємо за відповідь. Діти, а який місяць починає зиму? (грудень)
-
Чому його так назвали? (Земля замерзає в груду)
-
В кінці грудня до якого свята всі люди готуються? (Н.Р.)
-
А хто є головним символом на цьому святі? (Ялинка)
-
Я вам підготувала дві ялинки, погляньте і скажіть з якими ви хотіли б святкувати Новий Рік?
-
А чому з першою, ні? Вона теж була гарною. (тому, що вона спочатку була гарна, а потім стала вже непотрібною її викинули на смітник і вона загинула)
-
А щоб такого не трапилось, ялинки треба берегти. А як зберегти їх, ми сьогодні з вами поговоримо.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
-
І тема нашого уроку Як зберегти ялинку перед новорічними святами. Ми сьогодні розкажемо один одному як же зберегти ялинку і чому потрібно їх берегти.
-
План уроку
-
Закріпимо знання про ялинки і познайомимося з новою інформацією.
-
Будемо працювати в парах, в групах.
-
Зробимо фізхвилинку.
-
Допоможемо Ялиночці скласти поради людям.
-
(СТУК В ДВЕРІ-заносять ялинку)
-
Дякуємо.
ІV. Робота по темі уроку.
-
Бесіда
-
Діти, а яка наша ялиночка? (штучна)
-
Отже, ваші батьки молодці, що не зрубали в лісі живу ялинку, а придбали штучну.
-
Але чомусь наша ялиночка сумна. Як ви думаєте, чому? (треба прикрасити).
-
Ой, а тут і іграшки є і ще щось, але ви дізнаєтесь що лежить під ними, коли всі іграшки будуть на нашій ялиночці.
-
А іграшки незвичайні, ми їх можемо вішати на ялинку тоді, коли виконаємо певні завдання. То що прикрасимо нашу красуню?
-
Перша гра «Склади пазли». А склавши пазли ви прочитаєте цікаве повідомлення про ялинки і розкажете всім присутнім. Працювати ви будете в парах.
-
ПЕРША Якщо на вулиці сухо, то шишки сосни розкриваються, а якщо волого-закриваються. Іграшка
ДРУГА Не можна знищувати хвойні дерева. З хвоїнок виготовляють настої при застудних захворюваннях. Іграшка
ТРЕТЯ Сосни затримують велику кількість пилу з повітря. Іграшка
ЧЕТВЕРТА Ялинка-символ перемоги, символ, який захищає сімейне вогнище від злих духів і людей, від поганих думок і настрою. Іграшка
-
Висновок: Отже чому ми повинні берегти ялинку? (Вона потрібна і людям, і тваринам) Тому нам треба берегти ялинку. Бо вона потрібна всім.
-
А хто скаже, що діти роблять біля ялинки? (танцюють, веселяться).
-
Давайте і ми відпочинемо, потанцюємо.
-
ФІЗХВИЛИНКА ВЕРХУШКА
-
Робота в групах.
-
А тепер продовжимо прикрашати.
ЗАВДАННЯ І групи . (Робота з деформованим текстом. Допоможіть Ялиночці скласти поради людям )
Замінити живу ялинку штучною синтетичною.
Використати для прикраси живу ялинку у горщику, яку навесні можна посадити в ґрунт.
Маючи свій будинок, виростити власну ялинку і прикрашати її у дворі.
Виготовити авторську ялинку із шишок, яблук, цукерок, картону.
ЗАВДАННЯ ІІ групи (Прочитайте текст і знайдіть інформацію про те, як дуже давно дбали про збереження ялинки.)
Наші українські предки на Новий рік вважали за краще прикрашати оселю не ялинкою, а Дідухом як символом добра, врожаю, злагоди й достатку. Поряд із «дідухами» на Прикарпатті домівки прикрашали «павуками» з соломи , які звисали зі стелі і оберігали родину. (картинка)
-
Виступ груп. Вішання іграшок.
- Світланка з мамою приготувала стіннівку-пораду людям від ялиночки.
- Будь ласка Світланко, розкажи нам, що ви з мамою помістили на стіннівці. Іграшка
-
Я теж приготувала вам цікаву інформацію про те, як іще можна зберегти ялинку. Дуже оригінальну ялинку було встановлено в італійському місті Мурано. Вона повністю скляна і виготовлена за спеціальною технологією, секрет якої відомий лише майстрам-склодувам. Вона невисока, проте красою не поступається — струнка, грайлива, вона — втілення новорічної символіки. А в місті Гіббіо. ялинка складається вона суцільно із новорічних вогників (різноманітних за кольором, формою та розміром), а, по-друге, — розташована вона горизонтально з нахилом на одному з пагорбів. Святкові ліхтарики, ніби вималювали її на поверхні землі. Таким чином мешканці міста вирішили зберегти хоч одну ялинку від вирубування.
-
ПРЕЗЕНТАЦІЯ (2 слайди)
-
Отже, ви бачите, що не тільки ми піклуємося про збереження ялинок, а й інші люди на планеті. ІГРАШКА
-
Наш учень Данило з мамою підготував проект щодо захисту ялинок.
ПЕРЕГЛЯД-іграшка
Дітки, як ви вважаєте, хто крім людей хоче зберегти ялиночки? (звірі)
-
А чому? (бо всі дерева взимку стоять голі, без листя, і тільки сосни, ялини стоять одягнені весь рік.)
-
А як називаються дерева, у яких хвоїнки замість листочків? (хвойні)
-
І що вони ніколи не скидають своє вбрання? (протягом 2-5 років поступово і непомітно міняють свої хвоїнки.)
-
Влад і Ісмаіл приготували для Вас інсценізацію віршика Олександра Олеся Ялинка. Подивіться уважно і зробіть висновок.
-
ІНСЦЕНІЗАЦІЯ (дві іграшки)
V. Підсумок уроку. (***відеоролик види ялинок виготовлених руками людей)
- Отже, дітки навіщо потрібно берегти ялинки?
- Як можна їх зберегти?
- Діти нашої школи теж показали, як можна зберегти ялинку. (Виставка ялинок.)
- Дітки, ялиночка дуже Вам вдячна і хоче Вас пригостити. Який же Н.Р. без мандарин.
- Ми з ялиночкою дякуємо вам за роботу на уроці. (Включить гірлянду). Молодці.