«Як зберегти ялинку перед новорічними святами»

Про матеріал
Тема: «Як зберегти ялинку перед новорічними святами» Мета: привернути увагу учнів до проблеми охорони природи через збереження зимових красунь – ялинок та до проблеми знищення хвойних насаджень у передноворічний період; формувати у школярів екологічну культуру, бережливе ставлення до ялинок; показати шкідливі наслідки передноворічного вирубування хвойних дерев; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість; виховувати бажання берегти природу, допомагати їй. Обладнання: ялинка, картки, відеоролик, стіннівка ХІД УРОКУ І. Організація класу - Діти, подивіться, скільки гостей до нас прийшло. - Привітайтеся і подаріть свою посмішку. - Дітки, я дуже хвилююся, а ви? Давайте підтримаємо один одного. - Закрийте оченята і теплом своїх долонь підтримаємо один одного та побажаємо гарної роботи на уроці. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. - Всі готові до уроку? - А з чого ми починаємо завжди урок природознавства? (спостережень за погодою). - І сьогодні нам розповість про погоду (учень). - (Настала пора року зима. Сьогодні вівторок, 23 грудня. Опадів не буде. Вітер помірний. Небо похмуре, сумне, непривітне без сонечка, яке рідко з’являється, мало гріє, бо низько опускається. Температура на Миколаївщині + 6 градусів. 23 грудня - день Ангела всіх жінок на ім’я Вікторія. ) - Дякуємо за відповідь. Діти, а який місяць починає зиму? (грудень) - Чому його так назвали? (Земля замерзає в груду) - В кінці грудня до якого свята всі люди готуються? (Н.Р.) - А хто є головним символом на цьому святі? (Ялинка) - Я вам підготувала дві ялинки, погляньте і скажіть з якими ви хотіли б святкувати Новий Рік? - А чому з першою, ні? Вона теж була гарною. (тому, що вона спочатку була гарна, а потім стала вже непотрібною її викинули на смітник і вона загинула) - А щоб такого не трапилось, ялинки треба берегти. А як зберегти їх, ми сьогодні з вами поговоримо. ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. - І тема нашого уроку Як зберегти ялинку перед новорічними святами. Ми сьогодні розкажемо один одному як же зберегти ялинку і чому потрібно їх берегти. - План уроку 1. Закріпимо знання про ялинки і познайомимося з новою інформацією. 2. Будемо працювати в парах, в групах. 3. Зробимо фізхвилинку. 4. Допоможемо Ялиночці скласти поради людям. - (СТУК В ДВЕРІ-заносять ялинку) - Дякуємо. ІV. Робота по темі уроку. 1. Бесіда - Діти, а яка наша ялиночка? (штучна) - Отже, ваші батьки молодці, що не зрубали в лісі живу ялинку, а придбали штучну. - Але чомусь наша ялиночка сумна. Як ви думаєте, чому? (треба прикрасити). - Ой, а тут і іграшки є і ще щось, але ви дізнаєтесь що лежить під ними, коли всі іграшки будуть на нашій ялиночці. - А іграшки незвичайні, ми їх можемо вішати на ялинку тоді, коли виконаємо певні завдання. То що прикрасимо нашу красуню? 2. Перша гра «Склади пазли». А склавши пазли ви прочитаєте цікаве повідомлення про ялинки і розкажете всім присутнім. Працювати ви будете в парах. 3. ПЕРША Якщо на вулиці сухо, то шишки сосни розкриваються, а якщо волого-закриваються. Іграшка ДРУГА Не можна знищувати хвойні дерева. З хвоїнок виготовляють настої при застудних захворюваннях. Іграшка ТРЕТЯ Сосни затримують велику кількість пилу з повітря. Іграшка ЧЕТВЕРТА Ялинка-символ перемоги, символ, який захищає сімейне вогнище від злих духів і людей, від поганих думок і настрою. Іграшка - Висновок: Отже чому ми повинні берегти ялинку? (Вона потрібна і людям, і тваринам) Тому нам треба берегти ялинку. Бо вона потрібна всім. - А хто скаже, що діти роблять біля ялинки? (танцюють, веселяться). - Давайте і ми відпочинемо, потанцюємо. 4. ФІЗХВИЛИНКА ВЕРХУШКА 5. Робота в групах. - А тепер продовжимо прикрашати. ЗАВДАННЯ І групи . (Робота з деформованим текстом. Допоможіть Ялиночці скласти поради людям ) Замінити живу ялинку штучною синтетичною. Використати для прикраси живу ялинку у горщику, яку навесні можна посадити в ґрунт. Маючи свій будинок, виростити власну ялинку і прикрашати її у дворі. Виготовити авторську ялинку із шишок, яблук, цукерок, картону. ЗАВДАННЯ ІІ групи (Прочитайте текст і знайдіть інформацію про те, як дуже давно дбали про збереження ялинки.) Наші українські предки на Новий рік вважали за краще прикрашати оселю не ялинкою, а Дідухом як символом добра, врожаю, злагоди й достатку. Поряд із «дідухами» на Прикарпатті домівки прикрашали «павуками» з соломи , які звисали зі стелі і оберігали родину. (картинка) - Виступ груп. Вішання іграшок. - Світланка з мамою приготувала стіннівку-пораду людям від ялиночки. - Будь ласка Світланко, розкажи нам, що ви з мамою помістили на стіннівці. Іграшка - Я теж приготувала вам цікаву інформацію про те, як іще можна зберегти ялинку. Дуже оригінальну ялинку було встановлено в італійському місті Мурано. Вона повністю скляна і виготовлена за спеціальною технологією, секрет якої відомий лише майстрам-склодувам. Вона невисока, проте красою не поступається — струнка, грайлива, вона — втілення новорічної символіки. А в місті Гіббіо. ялинка складається вона суцільно із новорічних вогників (різноманітних за кольором, формою та розміром), а, по-друге, — розташована вона горизонтально з нахилом на одному з пагорбів. Святкові ліхтарики, ніби вималювали її на поверхні землі. Таким чином мешканці міста вирішили зберегти хоч одну ялинку від вирубування. - ПРЕЗЕНТАЦІЯ (2 слайди) - Отже, ви бачите, що не тільки ми піклуємося про збереження ялинок, а й інші люди на планеті. ІГРАШКА - Наш учень Данило з мамою підготував проект щодо захисту ялинок. ПЕРЕГЛЯД-іграшка Дітки, як ви вважаєте, хто крім людей хоче зберегти ялиночки? (звірі) - А чому? (бо всі дерева взимку стоять голі, без листя, і тільки сосни, ялини стоять одягнені весь рік.) - А як називаються дерева, у яких хвоїнки замість листочків? (хвойні) - І що вони ніколи не скидають своє вбрання? (протягом 2-5 років поступово і непомітно міняють свої хвоїнки.) - Влад і Ісмаіл приготували для Вас інсценізацію віршика Олександра Олеся Ялинка. Подивіться уважно і зробіть висновок. - ІНСЦЕНІЗАЦІЯ (дві іграшки) V. Підсумок уроку. (***відеоролик види ялинок виготовлених руками людей) - Отже, дітки навіщо потрібно берегти ялинки? - Як можна їх зберегти? - Діти нашої школи теж показали, як можна зберегти ялинку. (Виставка ялинок.) - Дітки, ялиночка дуже Вам вдячна і хоче Вас пригостити. Який же Н.Р. без мандарин. - Ми з ялиночкою дякуємо вам за роботу на уроці. (Включить гірлянду). Молодці.
Перегляд файлу

Тема: «Як зберегти ялинку перед новорічними святами»

Мета: привернути увагу учнів до проблеми охорони природи через збереження зимових красунь – ялинок та до проблеми знищення хвойних насаджень у     передноворічний період; формувати у школярів екологічну культуру, бережливе ставлення до ялинок;  показати шкідливі наслідки передноворічного вирубування хвойних дерев;  розвивати зв’язне мовлення, спостережливість; виховувати бажання берегти природу, допомагати їй.

Обладнання: ялинка, картки, відеоролик, стіннівка

                                                      ХІД УРОКУ

І. Організація класу

- Діти, подивіться, скільки гостей до нас прийшло.

- Привітайтеся і подаріть свою посмішку.

- Дітки, я дуже хвилююся, а ви? Давайте підтримаємо один одного.

- Закрийте оченята і теплом своїх долонь підтримаємо один одного та побажаємо гарної роботи на уроці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Всі готові до уроку?
  • А з чого ми починаємо завжди урок природознавства? (спостережень за погодою).
  • І сьогодні нам розповість  про погоду (учень).
  • (Настала пора року зима. Сьогодні вівторок, 23 грудня. Опадів не буде. Вітер помірний. Небо похмуре, сумне, непривітне без сонечка, яке рідко з’являється, мало гріє, бо низько опускається. Температура на Миколаївщині + 6 градусів. 23 грудня - день Ангела всіх жінок на ім’я Вікторія. )
  • Дякуємо за відповідь. Діти, а який місяць починає зиму? (грудень)
  • Чому його так назвали? (Земля замерзає в груду)
  • В кінці грудня до якого свята всі люди готуються? (Н.Р.)
  • А хто є головним символом на цьому святі? (Ялинка)
  • Я вам підготувала дві ялинки, погляньте і скажіть з якими ви хотіли б святкувати Новий Рік?
  • А чому з першою, ні? Вона теж була гарною. (тому, що вона спочатку була гарна, а потім стала вже непотрібною її викинули на смітник і вона загинула)
  • А щоб такого не трапилось, ялинки треба берегти. А  як зберегти їх, ми сьогодні з вами поговоримо.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • І тема нашого уроку Як зберегти ялинку перед новорічними святами. Ми сьогодні розкажемо один одному як же зберегти ялинку і чому потрібно їх берегти.
  • План уроку
  1. Закріпимо знання про ялинки і познайомимося з новою інформацією.
  2. Будемо працювати в парах, в групах.
  3. Зробимо фізхвилинку.
  4. Допоможемо Ялиночці скласти поради людям.
  • (СТУК В ДВЕРІ-заносять ялинку)
  • Дякуємо.

ІV. Робота по темі уроку.

  1. Бесіда
  • Діти, а яка наша ялиночка? (штучна)
  • Отже, ваші батьки молодці, що не зрубали в лісі живу ялинку, а придбали штучну.
  • Але чомусь наша ялиночка сумна. Як ви думаєте, чому? (треба прикрасити).
  • Ой, а тут і іграшки є і ще щось, але ви дізнаєтесь що лежить під ними, коли всі іграшки будуть на нашій ялиночці.
  • А іграшки незвичайні,  ми їх можемо вішати на ялинку тоді, коли виконаємо певні завдання. То що прикрасимо нашу красуню?
  1. Перша гра «Склади пазли». А склавши пазли ви прочитаєте цікаве повідомлення про ялинки і розкажете всім присутнім. Працювати ви будете в парах.
  2. ПЕРША Якщо на вулиці сухо, то шишки сосни розкриваються, а якщо волого-закриваються. Іграшка

ДРУГА Не можна знищувати хвойні дерева. З хвоїнок виготовляють настої при застудних захворюваннях. Іграшка

ТРЕТЯ Сосни затримують велику кількість пилу з повітря. Іграшка

ЧЕТВЕРТА Ялинка-символ перемоги, символ, який захищає сімейне вогнище від злих духів і людей, від поганих думок і настрою. Іграшка

  • Висновок: Отже чому ми повинні берегти ялинку? (Вона потрібна і людям, і тваринам) Тому нам треба берегти ялинку. Бо вона потрібна всім.
  • А хто скаже, що діти роблять біля ялинки? (танцюють, веселяться).
  • Давайте і ми відпочинемо, потанцюємо.
  1. ФІЗХВИЛИНКА ВЕРХУШКА
  2. Робота в групах.
  • А тепер продовжимо прикрашати.

ЗАВДАННЯ І групи . (Робота з деформованим текстом. Допоможіть Ялиночці скласти поради людям )

Замінити живу ялинку штучною синтетичною.

Використати для прикраси живу ялинку у горщику, яку навесні можна посадити в ґрунт.

Маючи свій будинок, виростити власну ялинку і прикрашати її у дворі.

Виготовити  авторську ялинку із шишок, яблук, цукерок, картону.

ЗАВДАННЯ ІІ групи (Прочитайте текст і знайдіть інформацію про те, як дуже давно дбали про збереження ялинки.)

Наші українські предки на Новий рік вважали за краще прикрашати оселю не ялинкою, а Дідухом як символом добра, врожаю, злагоди й достатку.  Поряд із «дідухами» на Прикарпатті домівки прикрашали «павуками» з соломи , які звисали зі стелі і оберігали родину. (картинка)

  • Виступ груп. Вішання іграшок.

- Світланка з мамою приготувала стіннівку-пораду людям від ялиночки.

- Будь ласка Світланко, розкажи нам, що ви з мамою помістили на стіннівці. Іграшка

  • Я теж приготувала вам цікаву інформацію про те, як іще можна зберегти ялинку. Дуже оригінальну ялинку було встановлено в італійському місті Мурано. Вона повністю скляна і виготовлена за спеціальною технологією, секрет якої відомий лише майстрам-склодувам. Вона невисока, проте красою не поступається — струнка, грайлива, вона — втілення новорічної символіки. А в  місті Гіббіо. ялинка складається вона суцільно із новорічних вогників (різноманітних за кольором, формою та розміром), а, по-друге, — розташована вона горизонтально з нахилом на одному з пагорбів. Святкові ліхтарики, ніби вималювали її на поверхні землі. Таким чином мешканці міста вирішили зберегти хоч одну ялинку від вирубування.
  • ПРЕЗЕНТАЦІЯ (2 слайди)
  • Отже, ви бачите, що не тільки ми піклуємося про збереження ялинок, а й інші люди на планеті. ІГРАШКА
  • Наш учень Данило з мамою підготував проект щодо захисту ялинок.

        ПЕРЕГЛЯД-іграшка

             Дітки, як ви вважаєте, хто крім людей хоче зберегти ялиночки? (звірі)

  • А чому? (бо всі дерева взимку стоять голі, без листя, і тільки сосни, ялини стоять одягнені весь рік.)
  • А як називаються дерева, у яких хвоїнки замість листочків? (хвойні)
  • І що вони ніколи не скидають своє вбрання? (протягом 2-5 років поступово і непомітно міняють свої хвоїнки.)
  • Влад і Ісмаіл приготували для Вас інсценізацію віршика Олександра Олеся Ялинка. Подивіться уважно і зробіть висновок.
  • ІНСЦЕНІЗАЦІЯ (дві іграшки)

V. Підсумок уроку. (***відеоролик види ялинок виготовлених руками людей)

- Отже, дітки навіщо потрібно берегти ялинки?

- Як можна їх зберегти?

- Діти нашої школи теж показали, як можна зберегти ялинку. (Виставка ялинок.)

-  Дітки, ялиночка дуже Вам вдячна і хоче Вас пригостити. Який же Н.Р. без мандарин.

- Ми з ялиночкою дякуємо вам за роботу на уроці. (Включить гірлянду). Молодці.

 

 

 

 

doc
Додано
23 січня 2023
Переглядів
197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку