Як зберегти ялинку під час новорічних свят.

Про матеріал
навчати учнів розрізняти контури дерев узимку,спостерігати за деревами; розвивати увагу, пам’ять, уяву, мовлення; розвивати практичні уміння та навички бережного ставлення до рослин; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема: Як зберегти ялинку під час новорічних свят.

 

Мета:навчати учнів розрізняти контури дерев узимку,спостерігати за деревами; розвивати увагу, пам’ять, уяву, мовлення; розвивати практичні уміння та навички бережного ставлення до рослин; виховувати дбайливе ставлення до природи.

 

Хід уроку

I. Організація класу

 

1.1. Привітання. Добрий день, діти сідайте. Мене звати Анастасія Сергіївна, і сьогоднішній урок проведу з вами я.

1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.3. Налаштування учнів на урок.

 

II. Перевірка домашнього завдання

 

2.1.Підсумок спостережень

1. Яка зараз пора року?

2. Які зимові місяці ви знаєте?

3. Який зараз місяць?

4. Який стан неба (ясний чи похмурий)?

5. Яка температура повітря?

6. А чи є опади?

7. Чи відповідає погода за вікном ознакам січня місяця?

 

2.2. Фронтальне усне опитування.

1.Які перші ознаки зими в житті рослин?

2. Коли ви помітили ожеледицю, заметіль?

3. Які пташки відлетіли до теплих країв?

4. Які роботи відбувались у селах і містах?

5.Як змінився одяг людей?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

 

3.1.Уявна подорож до зимового лісу

(Звучить музика П. Чайковського «Пори року. Січень».

На дошці — ілюстрації із зображенням зимового лісу.)

  Срібні дерева,

  Срібне гілля,

  Сріблом пухнастим

  Вкрита земля.

  Срібні у синьому

  Небі хмарки.

  В срібних заметах

  Срібні стежки.

  Срібний - пре срібний

  Ліс приберіг

  Білочці срібній,

  Срібний горіх.

C:\Users\Владелец\Desktop\981.jpg— Діти, прозвучала музика П. Чайковського та вірш А. Первомайського «Срібні дерева». Пропоную помилуватися дивовижним зимовим пейзажем, погуляти у зимовому лісі!

— А як зимують дерева?

 

3.2. (Перегляд відео «Казка-розповідь про ялинки»)

- Отже, дітки, за допомогою чого розмножуються ялинки?

C:\Users\Владелец\Desktop\елка.jpg- То, як краще рости одному чи зграєю? Чому? (Тому що вони цим допомагають один одному, захищають)

 

3.3.Розгадування загадки

 

  • Восени не в’яне, а взимку не вмирає.(Ялинка, сосна)(Показ ілюстрації)

C:\Users\Владелец\Desktop\4679249-young-shoots-of-pine-trees-in-forest-spring.jpg

 

 

 

 

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку

 

— Сьогодні на уроці ви навчатиметесь розпізнавати дерева взимку і дізнаєтеся, як зберегти ялинку під час новорічних свят.

 

V. Формування нових знань, умінь і навичок

 

5.1. Розповідь учителя з елементами бесіди

 — У сплячому царстві  зимового  лісу, на перший погляд, дерева без листя  дуже схожі  одне на одне. Але якщо бути уважним, то можна помітити, що у кожного дерева — свій силует, свій порядок розташування гілочок. Чорні силуети дерев чітко виділяються на білому снігу, неначе намальовані  чорною фарбою на білому аркуші паперу. Недарма ліс, що скинув листя, називають у народі — чорноліссям.

 

C:\Users\Владелец\Desktop\2014-01-18-4915.jpg5.2. Словникова робота зі словом «чорнолісся»

- Отже, чорнолісся - це ліс, що скинув листя

 

Улітку ви добре взнаєте дерева по листю. А взимку? (Спираючись на власний досвід і спостереження.)

 (Розглядання ілюстрацій дерев на дошці.)

— Які дерева ви одразу впізнали? За якими ознаками? (Ялина, сосна)

— Як називають ялинку і сосну? (Хвойні)Чому? (Їхні листочки дуже вузенькі, як голочки. Називаються хвоєю.)

— Невже дійсно хвойні дерева не скидають листочки-хвоїнки? (Вони опадають поступово, не всі відразу. Тому вони завжди зелені.)

— А чому складно впізнати інші дерева? (Немає листя.)

 

5.3. Робота за підручником (с. 72–73)

— Розгляньте на малюнку на с. 72 контури дерев у зимовому лісі. Прочитайте назви рослин. За якими ознаками їх можна впізнати в природі?

— Розгляньте фотографії. Розпізнайте дерева.

 

 

 

5.4. Перевірте прикмету:

- Дітки, упродовж зими перевірте таку прикмету «Якщо дерева вкрилися інеєм, буде тепло».

 

Підсумок. Узимку деякі трав’янисті рослини від вимерзання захищає сніговий покрив. Ріст рослин не припиняється, а лише сповільнюється. Хвойні рослини зимують із зеленими листками-хвоїнками.

 

5.5. Перегляд мультфільму та його аналіз

 

 

5.6.Сторінка дослідника

«Як зберегти ялинку під час новорічних свят»

-Ви спостерігали за ялинкою у новорічні дні. Розкажіть про неї, яка вона була?

Це ялина чи сосна?(перегляд ілюстрацій)  Визначте її вік. Кожного року на дереві виростає

одна лутовка (кільце) гілок. Отже, скільки лутовок на стовбурі — такий

приблизно вік дерева.

- Опишіть або замалюйте прикрашену ялинку, які на ній іграшки, інші прикраси. Як довго простояла ялинка в кімнаті?

- Де опиниться ялинка після новорічних свят?

C:\Users\Владелец\Desktop\el.jpgC:\Users\Владелец\Desktop\sosna.jpg- Чи можна замінити живу ялинку?

 

5.7. Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

 

5.1. Обговорення художнього твору

 

ЯЛИНКА

 Ось уже кілька років ми не купуємо новорічних ялинок, а прикрашаємо ту,що росте на подвір’ї біля Оленчиного вікна. Сталося це після зустрічі з Карпом Івановичем. Несли ми того вечора з базару пишне деревце. Аж тут підходить лісник.

 Погомоніли ми про се, про те, а на прощання дядько Карпо й питає:

 — Скільки за цю красуню?..

 — Два карбованці заплатили.

 — Жаль,— якось болісно зітхнув Карпо Іванович.

 — Що жаль? — перепитую.

 — Отаку красу нищити... І в селі, і в містах кожний неодмінно хоче придбати ялинку на свято. І навіть не подумає,що для того, аби виросла ось така,як у вас, треба щонайменше десять років чекати! Якби моя воля, то я геть би заборонив рубати й продавати ялинки. Геть! Постоїть вона в хаті для втіхи тиждень-два — і на смітник. Хіба це по-людському?..

             С. Носань

— Чому навчає це оповідання?. (В оповіданні Карпо Іванович висловлює думку, що не слід вирубувати ялинок для новорічних прикрас)

— Чи погоджуєтесь ви з думкою Карпа Івановича?

 

 

5.2. Виховна бесіда про те, як виростити ялинку

— Всі ми звикли, що Новорічне свято приходить у наш дім разом із красунею ялинкою, з Дідом Морозом і подарунками. І на цьому святі веселяться всі, невесело лише одній ялинці, яку зрубали в лісі і принесли додому, щоб на декілька днів створити святкову атмосферу, а потім викинути її на смітник.

— Чому ми вирубуємо ялинки під Новий рік?

— Скільки потрібно виростити дерев, щоб у новорічну ніч кожну квартиру прикрашала ялинка?

— Скільки років потрібно рости ялинці, щоб вона булла зростом хоча б із першокласника? (Ялинка за 10 років виростає у зріст першокласника, простоїть 10 днів у квартирі на Новий рік, і її викинуть на смітник.)

 

6.3. Творче завдання. Виростіть ялинку самі!

1) Приготуйте квіткові горщики, землю, шнурочки, поліетиленові мішечки,камінці й насіння ялини.

2) У кожен горщик покладіть по 2 насінини, які присипте п’яти сантиметровим шаром землі.

3) Горщик накрийте поліетиленовим мішечком і обв’яжіть шнурочком, щоб земля залишалася вологою.

4) Як тільки з’являться паростки, мішечок зніміть і землю в горщику поливайте двічі на тиждень.

5) Улітку рослинку можна виставити на вулицю(балкон чи сад)або переставити на підвіконня з північної сторони.

6) Ялинку, яка підросте, можна висадити у відкритий ґрунт восени або навесні. Для цього необхідно викопати досить глибоку ямку, рослину висадити в ґрунт разом із шаром землі і добре полити.

 Пам’ятайте!Якщо кожен із нас урятує маленьку сосонку або ялинку, то через десятки років це відгукнеться у нашому серці вдячним і радісним дзвоником.

 

VIІ. Підсумок уроку

1.Що нового та цікавого ви дізналися?

2.Як зберегти ялинку перед новорічними святами?

 

VIIІ. Домашнє завдання

 

  1. Ст. 72–73 в підручнику прочитати.
  2. Продовжуйте спостерігати за змінами в живій та неживій природі.

 

 

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку