Які осінні турботи у людей в містах і селах?

Про матеріал
ЯДС 3 клас НУШ "Які осінні турботи у людей в містах і селах?" Мета:формування ключових компетентностей: дотримуватись правил спілкування під час роботи на уроці та норм мовленнєвої культури; бережливе ставлення до природи; уміння працювати в парах, групах, індивідуально, колективно; ознайомити учнів з дарами і турботами, які приносить людям осінь; формувати вміння спостерігати за погодою; виховувати бажання допомагати дорослим.
Перегляд файлу

3 клас

       -  1-

Тема: Які осінні турботи у людей в містах   і селах?
                                                                       Мета:формування ключових компетентностей:                дотримуватись правил спілкування під час роботи на уроці та норм мовленнєвої культури;  бережливе ставлення до природи; уміння працювати в парах, групах, індивідуально, колективно; ознайомити учнів з дарами і турботами, які приносить людям осінь; формувати вміння спостерігати за погодою; виховувати бажання допомагати дорослим.

                                                    Хід уроку
І. Організаційний момент. Емоційне налаштування на урок.

Знову в гості до природи йдемо
Цікаві знання собі візьмемо.
Наш девіз: Думати – швидко,
Відповідати – чітко,
Працювати – дружно,
Запам’ятовувати – міцно.

ІІ. Хвилинка спостереження

Відгадати загадку:
Хто вона, ота красуня
В золотім намисті,
Що без пензля і без барв
Скрізь малює листя?
На деревах листя те
Так блищить, мов золоте!(Осінь)
2.Народна мудрість: Трапляється такий год, що на день по сім погод?
Для кожної пори року характерна своя погода.Слово нашому синоптику.
3.Доповідь маленького синоптика
Температура повітря сьогодні  – 2,-3градуси.
Сонце буде рідко виглядати із-за хмар.
Вітер –  2м за сек.
Опадів не передбачається.
 

-  2-

Погода в школі. У 2  класі погода сприятлива, отож всім бажаю гарного настрою, цікавих знань і відкриттів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

          1.Поясніть народну мудрість:

 « Осінь іде, за собою дощ веде,»

- На які три періоди  поділяють осінь?

2.Мозковий штурм. Продовжіть думку:
Осінні явища в житті рослин це….\

Природні явища в житті птахів це …

Осінні явища у житті звірів це……

            3.Бесіда:

- Наведіть приклади взаємозв’язків між неживою і живою природою (день коротший; температура повітря нижче; з дерев опало листя);

- Наведіть приклади, як пов’язані рослини і тварини (ланцюги живлення).

- За характером живлення тварини поділяються на які групи?

- Наведіть приклади з казок, як пов’язані рослиноїдні та хижі тварини.

 4.Уривок з інсценізації казки « Котик і півник»

Сидить півник на печі

Їсть смачненькі калачі,

Тут лисичка прибігає,

Мерщій півника хапає.

Біжить котик ря

В лисиці півника забрати.

 

                                                                    -3-

-Який ланцюг живлення можна скласти?

5.  Гра « Продовж ланцюг живлення»

             Морква, заєць, ……
             Сіно, козуля, ………
             Соковита травичка, олень,……..
             Зерно, мишка,……….
 

          6.Робота в парах. Гра « Ланцюжок живлення».

          Скласти ланцюги живлення, які склалися в осінньому лісі між:


             а) зайцем, осикою і вовком;
             б) лисицею, дубом, мишею;
             в) куницею, білкою, ліщиною;

                ІV. Мотивація  уроку

                       1.Бесіда : 

 - Чи знадобляться вам в житті  знання,які отримуєте на уроках        природознавства?  Коли? Де?

           2. А чи хочете знати:
Які дарунки і турботи приносить осінь людям?

Як зберегти в домашніх умовах плоди та насіння?

Дізнатися, які овочі, фрукти заготовляють на зиму?

Отже, сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які осінні турботи у людей в містах і селах.

          3.Очікувані результати:

Усвідомити, що рослини радують людей урожаєм восени.

З’ясувати, яке значення для людей приносять турботи восени.

-  4-

Дізнатися, як зберегти в домашніх умовах плоди та насіння.


V. Вивчення нового матеріалу.

1.Робота з підручником,ст.64.

Пригадайте: - Які рослини належать до культурних, а які до дикорослих?

Культурні – рослини, які вирощують люди на городах, полях, в садах, щоб одержати з них продукти.

-                     На які групи поділяють культурні рослини?

 

Загадка: Є коси, та не з волосся, є зерна, та не з колосся.

-                     Це культурна чи дикоросла рослина?

 

Дикорослі – рослини, які ніхто не садив, не доглядав за ними, вони ростуть самі.

-                     Де зростають дикорослі рослини?

2.Гра « Чи культурні ці рослини?»

 

         Чи культурні ці рослини:

Помідор, гарбуз, малина,

     Морква, жито, огірки,

Мак ,кульбаба, буряки?

 

Чи культурні ці рослини:

Кабачки, кавун і дині,

Абрикос,і полуниці,

Подорожник і пшениця?

3. Бесіда:

 

-         Яку пору року і чому називають щедрою?

 

      4.Робота в парах.

-  Пригадайте загадки про культурні та дикорослі рослини, які восени   радують людей багатим урожаєм.

-         1).З мене листя обдирають, 
Мене квасять, в борщ кидають, 
Пироги зі мной печуть
І в салат мене січуть! 
(Капуста) 


                                                               -5-

 2).В діжці ми їх засолили, 
А тоді всю зиму їли. 
Солоненькі та хрумкі
У пупирцях _ _ _ _ _ _.
(Огірки) 

3).Борщ із нього варить ненька, 
В нього шкурочка тоненька, 
Солодкуватий він на смак, 
Фіолетовий _ _ _ _ _.
(Буряк) 

4).Помаранчева і гарна, 
У землі сиджу не марно: 
Соковита, солоденька, 
Вже я стала чималенька. 
Собою пригощу дитину. 
Хай корисну з’їсть _ _ _ _ _ _ _ _.
(Морквину) 

5).У землі вона зростає
І брунатний колір має. 
Її смажуть і печуть, 
Її варять і товчуть. 
Овоч цей всі люблять дуже, 
Як же він зоветься, друже? 
(Картопля) 

6).Зелений чуб, червоний бік, 
Смачний із нього чавлять сік. 
Ґадзині варять з ним борщі, 
Росте в городі на кущі. 
(Помідор) 

3.Робота з підручником,ст.65.

- Які турботи приносить листопад людям у містах і селах?

4.Бесіда:

-  6-

- Як люди розуміють слова осені: «Берися до роботи,бо зима скоро настане».

- Яку роботу виконують восени?

-  Як зберегти врожай овочів?

Відповіді дітей:

Складають;

Висушують;

Заморожують;

Консервують.

Правильна відповідь – висушують, а потім складають в сховище, в погреб, дотримуючись потрібної температури, бо інакше врожай погниє, проросте.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

Технологія « Незакінчене речення»


Сьогодні я дізнався……

Було цікаво……

Я зрозумів, що……….

Тепер я знаю……….

VІІ. Оцінювання

– Мені сподобалося, як сьогодні на уроці працювали …

Діти, ви працювали старанно,

Тож урок пройшов не марно.

Працювали від душі.

Другий клас – ви молодці!

                                                                                       -7-

VІІІ. Домашнє завдання. Робота з батьками

Складіть розповідь про те, як у вашій родині заготовляють на зиму осінній урожай овочів та фруктів.


 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 



 





 


 

 







 


 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
21 лютого
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку