Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Які риси характеру розвиває спорт?

Про матеріал
Дуже гарний матеріал для відкритого уроку за Новою українською школою (розробка уроку за програмою Р.Шияна) з предмету "Я досліджую світ" у 1 класі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

  «Я досліджую світ»

в 1 класі

з теми «Які риси характеру розвиває спорт?»

 

 

Розробила

учитель початкових класів

«Дніпрорудненська ЗОШ І-ІІ ступенів»

Шпаляр О.С.,

Класний керівник 1 класу

 

                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

Дніпрорудний, 2020

Тема: Які риси характеру розвиває спорт?

Мета:

Навчальна:

Формування предметних компетентностей:

мовно-літературна – формувати  комунікативну та читацьку ключові компетентності,

збагачувати емоційно-чуттєвий досвід,

збагачувати словниковий запас словами спортивної тематики,

закріплювати знання про звуки мовлення,

розширювати знання учнів про різні види спорту та відомих українських спортсменів,

розвиток особистості учнів засобами різних видів мовленнєвої діяльності,

здатності спілкуватися українською мовою для самовираження,

розвиток мовленнєво-творчих здібностей.

Математична - формування математичної компетентності;

розвиток мислення, уміння виявляти прості математичні залежності у навколишньому світі, розв’язувати прості задачі на різницеве порівняння, визначення тривалості подій.

Соціальна і здоров’язбережувальна - об’єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри, ставитися з повагою до інших осіб.

Громадянська та історична важно вислуховувати  думку співрозмовника, висловлювати свій погляд, шануючи гідність інших. Розмірковувати, якими рисами характеру має володіти людина і чому.

Мистецька – імпровізувати засобами пантоміми (міміка, жести), рухами.

Розвивальна: розвивати ключові компетентності:

-спілкування державною мовою: уміння усно висловлювати свої думки,

-математичну грамотність: уміння виконувати дії з числами першого десятка, порівнювати числа першого десятка, визначати час та обчислювати тривалість події;

-інноваційність: здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти:

-начання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, навчання працювати самостійно і в групі;

-громадянські та соціальні: уміння співпрацювати з іншими особами для досягнення спільної мети, дотримання здорового способу життя;

-підприємливість: ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення.

Виховна:

-виховувати пізнавальний інтерес до стану  свого внутрішнього світу,  спортивних захоплень людей, працелюбність, самостійність.

     Зміст уроку  спрямовано на реалізацію наскрізних змістових ліній:

-«Громадянська відповідальність» реалізувалась через  колективну діяльність роботи в групі, яка розвиває в учнів готовність до співпраці.

-«Здоровя і безпека» - через використання фізкультхвилинки, можливість рухатись під час роботи в групах.

Тип уроку: інтегрований.

Галузі, що інтегруються: мовно-літературна, математична, соціальна і здоровʼязбережна, громадянська та історична, природнича, фізкультурна та  технологічна.

 

Обладнання: ноутбук, презентація, фліпчарт, LEGO «Шість цеглинок», кубик Блума, індивідуальні картки із завданнями, стрічки з написами рис характеру, демонстраційний «фішбоун», картки з фішбоун для груп, клей, медалі.

 

Технології:

-технологія колективно-групового навчання,

-технологія розвитку критичного мислення,

-кооперативного навчання,

-ігрова технологія,

-створення ситуації успіху.

 

Методи, прийоми, форми роботи:

-Методи  «Фішбоун»,  «Кубик Блума»; словесні – бесіда, інструктаж; наочний: ілюстрації, демонстрація відео фрагментів; практичний: робота з роздатковим матеріалом, LEGO «Шість цеглинок».

Прийоми: «Досліджуємо медіа», театралізуємо, «Створення позитивного настрою», «Емоційне заохочення», «Створення ситуації успіху».

Форми роботи: колективна, групова, індивідуальна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Ранкова зустріч

1. Привітання.

ізьміть дві цеглинки жовтого та блакитного кольору та запрошую вас до ранкового кола.

Привітання •

Сонце світить всім тепленько,

Ми промінчики маленькі.

Любимо змагатись,

В спортивні ігри гратись!

 2. Який у тебе настрій?

-У кого гарний настрій зранку, покажіть жовту цеглинку.

-Хто ще не прокинувся, сумує, покажіть блакитну цеглинку.

-Щоб всі прокинулись і могли працювати на уроці зробимо масаж з цеглинками лего.

3. Ранковий масаж-лего.

Швидко лижі мчать з гори,                (рухи по спині зверху вниз)

Ріжуть кригу ковзани,                        (малюємо кола на спині)

Клюшка шайбу загоняє,                     (малюємо хвилясті лінії)

У ворота забиває.                                (постукування кулачками)

4. Повідомлення щоденних новин.

Синоптик. Сьогодні вівторок - другий день тижня,

одинадцяте лютого 2020 року,

погода ( ….)

Учитель:

-Над якою темою ми працюємо на цьому тижні? (Спорт)

5. Що ви очікуєте від сьогоднішнього дня?

Учитель:

-Сьогодні  ми продовжимо роботу над темою тижня, а для того, щоб дізнатися проблемне питання дня послухайте оповідання В.О. Сухомлинського «Бабуся і Петрик».

6. Матеріали для вчителя

Бабуся і Петрик

Теплого весняного дня бабуся взяла онука з собою до лісу. Збираючись у дорогу, вона дала Петрикові кошик із їжею та водою. Петрик був ледаченький хлопчик, і вузлик здався йому важким. Тоді бабуся понесла кошик сама. У лісі вони сіли під кущ перепочити. Аж бачать, до сусіднього дерева прилетіла маленька пташка. У дзьобику вона несла волосинку. Петрик тихенько, щоб не злякати пташку, підвівся і побачив на дереві велике волосяне гніздо. А пташка швидко полетіла і невдовзі повернулася до гнізда з волосинкою у дзьобі. Петрик широко розкрив очі від здивування. − Бабусю, − прошепотів він, − невже вона щоразу по волосинці носила й збудувала таке велике гніздо? – Атож, по волосинці, – відповіла бабуся. – Це одна з найкращих рис характеру цієї пташки – вона працьовита. Петрик задумався. За хвилину сказав: – Бабусю, можна я сам далі понесу кошик із їжею? І пальто Ваше понесу. Можна?

- Що вразило Петрика в лісі?

 - Як охарактеризувала бабуся пташку?

- Чому відбулися зміни у поведінці Петрика?

 - Що спільного між змістом казки В. Сухомлинського «Бабуся і Петрик» та темою тижня? Між характеристикою пташки та темою тижня?

• Підсумуйте відповіді дітей та оголосіть проблему дня: Які риси характеру розвиває спорт?

-Впродовж уроку ми будемо створювати картку «фішбоун», яка стане вашим помічником на подальших уроках.

 • Подумайте та скажіть, а у вас на заняттях фізкультурою і спортом, які  риси характеру розвиваються (розвиває працьовитість, вміння окреслювати мету та йти до неї, вміння боротися, чесно перемагати, із гідністю програвати тощо).

  • Саме так, ми будемо досліджувати риси характеру та можливості людини,  робити нові відкриття з теми «Спорт».

А для цього треба розбудити наш мозок.

Розгадайте слова, де літери переплутались. (Сильно, Високо, Швидко, Спорт) ---Це девіз олімпійських ігор Citius, Altius, Fortius, що в перекладі з латинського означає «Швидше, вище, сильніше».

8. Гра «Пантоміма». Звертаюсь до дітей, що вгадали слова.

Пропоную вам  відгадати, до яких видів спорту ми будемо добирати асоціації.

9. Гра «Асоціації»  картинки роздають дітям, що залишилися, а діти-командири за столами

• Складіть  асоціативний «ланцюжок слів» відповідно до зображень цих видів спорту.

 

 

Орієнтовні асоціативні «ланцюжки слів»:  1) Стадіон – м’яч – ворота – футболісти – … (команда) – … (капітан) – … (спортивна форма) – … (свисток) – … (гра/матч) – … (гол) – … (суперники) –  …(вболівальники) – … (суддя) – … (рахунок) – … (перемога/поразка) – … (кубок/нагорода) – … .

 2)  Мішень – лук – … (стріла) – … (постріл) – … (перемога/ невдача) – … (бали) – … .

  3)  Велогонщик – траса – … (велосипед) – …(старт) – … (перегони) – … (швидкість) – … (фініш) – … (перемога) – … (медаль) – … .

4)  Байдарка – веслувальник – … (перегони) - ….(команда) – …  (старт) – … (свисток) – … (річка)  – … (переможець) – … (фініш) – … (нагорода) – …

ІІ. Перебіг уроку

І. Орієнтація та мотивація діяльності.

 Для того, щоб визначити першу рису характеру визначте вид спорту за ребуусом.

 

Крісло автора.

–Послухайте розповідь нашого автора та скажіть, що спільного у цій розповіді з темою нашого тижня.

Одна дитина сідає в «крісло автора» і читає або розповідає про Олексія Федину, плавця.

Олексій Федина – український плавець, п’ятиразовий чемпіон та восьмиразовий призер літніх Параолімпійських ігор. Дідусь навчав його плавати і порадив записатись на  плавання  в  дев’ять років. Дідусь усіма силами підтримував хлопця.

Коли Олексію виповнилося 16, через хворобу почалися проблеми із зором.

Однак плавання допомогло хлопцеві вистояти у скрутній ситуації , а цілеспрямованістьперемагати й надалі на блакитних доріжках.

 

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

- Що допомогло Олексію стати чемпіоном? Чи злякався він труднощів? Хто його підтримував?

 -Яким видом спорту займався Олексій?

- Яку рису характеру розвинули заняття плаванням у  Олексія? (цілеспрямованість)

2. Цілереалізація.

Робота в групі

-Вклейте на картку «фішбоун» стрічку з цією рисою характеру працюємо по черзі.

 - Для того, аби навчитися плавати, потрібно навчитися затримувати дихання. --- Для цього ви проведете власне дослідження:  діти затримують дихання, а я засікаю час, скільки часу зможете затримати дихання за допомогою секундоміра. Діти спостерігають одне за одним у групі.

 - Олексій Федин в дитинстві боявся води. Графік тренувань у нього був дуже напруженим. У Олексія був свій секретний рецепт сніданку для чемпіона: вівсянка з медом і горіхами.

• Розв’яжіть   життєві ситуації математичного змісту:

Олексій ходить до басейну щодня, крім суботи і неділі. Заняття у нього розпочинаються об 11 годині дня, а закінчуються – о 13 годині. Скільки часу триває заняття?

Скільки годин на тиждень ходить Олексій на плавання?

 

 «Бокс». 

Покажіть дітям фотографії відомих спортсменів і запитайте, який вид спорту об’єднав їх.

-Погляньте на фото відомих українських братів боксерів. Чи знаєте їх?

-Вправа «Буксир» допоможе нам дізнатись імена відомих українських боксерів.

-Визначте буксир в кожній групі та прочитайте поданий текст.

Читання «буксиром» в групах.

Діти у кожній групі збираються біля свого «буксира» і читають разом текст з картки.

«Читання для всіх»

-Одна дитина читає текст вголос.

Володимир та Віталій Клички – відомі українські боксери. Їх шанують в усьому світі. Перемагати їм допомагає зібраність.

-Як звуть цих відомих українських братів боксерів?

- Яку рису характеру розвинули заняття боксом у братів-боксерів? (зібраність).

Робота в групі

Наклеїмо ці стрічки на «фішбоун».

Робота в групі

-Щоб виконати наступне математичне завдання, повторимо звуки мовлення.

-На які дві групи поділяються всі звуки мовлення?(Голосні та приголосні) 

-На папірцях записані риси характеру людини, які розвиваються під час занять спортом.

-Прочитайте їх. (Відвага, рішучість, сміливість, витривалість)

 

Робота в групах.

-Візьміть, прочитайте написані слова-риси характеру, визначте скільки приголосних, голосних та на скільки приголосних звуків більше, ніж голосних у цих словах.

Презентація робіт.

-Вийдіть по одній дитині від групи з карткою  та доведіть правильність ваших обчислень.(Одна дитина з кожної групи виходить з карткою та називає результат і кріпить рису характеру на демонстраційний фішбоун, а всі інші діти вклеюють у фішбоун групи картки-риси характеру.)

ІІІ. Фізкультхвилинка

Пісня з мультфільму

Діти дивляться м/ф «Трус не грає в хокей»

«Обговорюємо мультимедіа»

 -Про який вид спорту цей м/ф?(про хокей)

-Назвіть перший звук у слові «хокей».

-Скажіть, який це звук.

Практична робота в групах з Lego  system.

-Зберіть букву «Х» з Lego.

Виставка створених букв.

-Яка риса характеру важлива для хокеїстів за змістом пісні?(сміливість) 

-На столах у вас слова, що треба скласти в речення.

-Хто знає цього спотсмена?( Фото на слайді.)

https://static.espreso.tv/uploads/article/259565/images/im578x383-122325.jpg

Відомий український хокеїст Сергій Варламов почав заняття хокеєм в дитинстві у місті Києві. Завдяки своїй силі волі навчився добре грати й став кращим нападником у хокейній команді. Грав у багатьох командах світу.

- Яку рису характеру розвинуло заняття  хокеєм у Сергія Варламова? (сила волі)

Вклейте у фішбоун риси характеру сміливість та сила волі. 

Якою стане людина, якщо розвиватиме у себе ці риси характеру? (успішною)

-Давайте прикріпимо у наш фішбоун цей висновок.

Діти кріплять картку «успішна людина» на хвості фішбоун.

ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.

 Метод «Кубування» - кубик Блума.

Робота в групах.

1 гр. – Назви  риси характеру, які розвиває спорт.

2 гр. – Поясни,  кому треба розвивати названі риси характеру.

3 гр. – Чому –вам треба розвивати ці риси характеру?

4 гр. – Поділись. З ким ви можете поділитись отриманими на уроці знаннями?

5 гр. -  Запропонуй  свої рекомендації для дітей та батьків про заняття спортом.

6 гр. – Придумай, які риси характеру розвиваєте ви на заняттях спортом.

V. Підведення підсумків уроку.

-Сьогодні ви всі гарно попрацювали та досягли високих результатів з нашої теми.

-Покажіть, цеглинками (жовта чи блакитна)який у вас настрій в кінці уроку.

-Які риси характеру ви хотіли б розвивати в собі, щоб стати успішною людиною?

-Ви сьогодні теж чемпіони і отримуєте свої винагороди.(вручення пряників-медалей по групах)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шпаляр Елена
Додано
10 березня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку