Які рослини називають лікарськими.

Про матеріал
Тема уроку. Які рослини називають лікарськими Мета уроку: формувати в учнів уявлення про різноманітний світ рослин та їх значення для людини; ознайомити учнів з поняттям «лікарська рослина»; визначити лікарські рослини рідного краю; надати інформацію про їх корисні властивості, вплив лікарських рослин на організм людини; вчити розпізнавати рослини за певними ознаками; розвивати допитливість, спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати в учнів ціннісне ставлення до природи, бережливе ставлення до рослин, бажання вивчати лікарські рослини своєї місцевості.
Перегляд файлу

            План-конспект уроку з природознавства

Час проведення                                                       Учитель

Дата: 22.03.2018                                                              Клас 1-А

Тема уроку.  Які рослини називають лікарськими

Мета уроку: формувати в учнів уявлення про різноманітний світ рослин та їх значення для людини; ознайомити учнів з поняттям «лікарська рослина»; визначити лікарські рослини рідного краю; надати інформацію про їх корисні властивості, вплив лікарських рослин на організм людини; вчити розпізнавати рослини за певними ознаками; розвивати допитливість, спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати в учнів ціннісне ставлення до природи, бережливе ставлення до рослин, бажання вивчати лікарські рослини своєї місцевості.

Тип уроку. Засвоєння нових знань

Методи, прийоми та види роботи: Словесні методи навчання- розповідь, бесіда; наочні-показ ілюстрацій; практичні-робота у зошитах.

Засоби наочності: ілюстрації з лікувальними рослинами

Рекомендована література:

  1. Підручник з природознавства – Т.Г Гільберг, Т.В. Сак 1 клас.
  2. Робочий зошит з друкованою основою для 1 класу «Природознавство».
  3. Акулова В.М. Методика преподавания природоведения: учебник для студ.пед.выс.уче. зав. В.М. Акулова., В. І. Кузнецова.-Москва: Просвещение 1990.-192 с.

                                     

                                    Перебіг уроку:

  1. Організація початку уроку
    1.           Привітання

Доброго дня, діти! Мене звати Альона Павлівна і сьогодні я проведу вас урок з природознавства.

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо.

Роботу швидше починаймо!

  1.           Перевірка готовності до уроку

Сьогодні на занятті нам знадобиться: Підручник з природознавства, зошит на друкованій основі, щоденник та пенал.

  1. Перевірка знань, умінь і навичок
    1.           Метеорологічні  спостереження (Перевірка постави дітей)
  • А тепер уважно подивіться у віконечко!
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Який сьогодні стан неба?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Чи були вранці опади?
  • Яка вранці була температура?

 

  1.           Інтерактивна технологія  «Мозковий штурм»

Зараз ми пограємо у дуже цікаву гру, яка покаже, наскільки гарно ви володієте знаннями про матінку-природу, адже я впевнена, що ви все знаєте. У мене є м’яч. Я його вам буду кидати, та ставити запитання про природу, а ви відповідаєте на моє запитання та кидаєте м’яч мені.

Розпочнемо!

  • Що таке природа? (Учень відповідає)
  • Якою буває природа? (Живою та не живою)
  • До якої природи належать рослини? (До живої природи)
  • Що потрібно для життя рослин? (Учень відповідає)
  •  А за якими ознаками рослини відносять до живої природи? (Вони живляться, дихають, ростуть, розмножуються, що вони мають різні ознаки)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності
    1.           Подивіться на дошку! Всі ці малюнки означають назви весняних місяців. Матінка-природа переплутала все весняні місяці і нам потрібно допомогти природі розташувати місяці у правильному порядку! А щоб нам це зробити, ми повинні послухати, що ж нам каже матінка природа про ці місяці. Тож почнемо! Зараз я вам розповім про такий весняний місяць, як березень, а ви мені потім відповісте на такі питання:

-Чому березень так назвали?

-Які зміни відбуваються в природі в цей місяць?

Усе навкруги тане, день стає довшим, сонечко світить яскравіше. Березень- напіввеснянний місяць. У березні хурделиця частенько гуляє, співає, але все одно весною вже повіває.

-Чому березнь так назвали?

-Які зміни відбуваються в природі в цей місяць?

Давайте тепер послухаємо про квітень!

У квітні дедалі теплішими стають сонячні промені, земля звільняється від снігу. Тане лід на річках. Починають з’являтися перші квіти. Все починає поступово розквітати.

-Чому природа так назвала цей місяць?

-Які зміни відбуваються у квітні?

І тепер послухаємо про 3-1 місяць весни- травень.

У травні дерева дружньо вкриваються зеленими листями, густішають трави, лісові галявини вкриваються квітами!

-Чому березень так назвали?

-Які зміни відбуваються у цьому місяці?

Тож, давайте допоможемо нашій улюбленій природі  розташувати місяця у правильному порядку!

Ви дуже гарно впоралися з цим завданням!

  1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
  • Весною починають з’являтися рослини, їх дуже багато, дуже багато видів!  Сьогодні ми з вами поговоримо про рослини, але не про звичайні рослини, а які можуть лікувати людину, та дізнаємося, які рослини називають лікарськими.
  1.  Сприймання і усвідомлення знань
    1.           Розповідь про лікарські рослини

Люди ще із самого початку свого існування шукала захисту у природі, намагалася зміцнити своє здоров’я, щоб вижити! І люди знайшли спасіння в  рослинах, які можуть виліковувати їх від захворювань. В давнину людей лікували травами, ці трави допомогали людині виліковуватись від різних хвороб.

 Наша земля надзвичайно багата на рослинний світ. Майже кожна рослина має чудодійні властивості. Природа дбає про нас, допомагає нам. Тільки треба розуміти її, та спостерігати за нею.

У нас сьогодні в гостях Флора, подивіться яка вона гарна! Її так звати, тому що Флора оберігає все рослини на землі та піклується про них. Саме вона нам сьогодні допоможе! 

  1.           Фізична хвилинка

Раз, два, всі присіли,

потім вгору підлетіли.

Три, чотири – нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

А тепер сідайте!

  1.           Розповідь про лікарські рослини

Наша Флора мені каже, щоб я вам розказала про лікарські рослини!  Так давайте її послухаємось і я вам розкажу про лікарські рослини.

Щоб дізнатися, про яку рослини я вам буду розказувати першою, давайте відгадаємо загадку

  1. Я на сонце дуже схожа-

Золотіста, ніжна, гожа.

Рано вранці розквітаю.

Відгадатися бажаю.

                               (Ромашка)

Так, це ромашка!

  1. Ромашки- це квіти ніжності й чистоти. Із ромашки заварюють чай. Його можна пити та лікувати хвороби нашого животика, лікувати кашель, коли в нас болить наше горло!
  2. Є така рослина, з цікавою назвою «Звіробій»

На узліссі та по схилах

Квіте жовтий звіробій.

Зі стеблом міцним, гладеньким,

Листям з безліччю крапок

Він лікує «сто» хвороб.

Звіробій також використовують при болях або хворобах нашого животика.

  1. Кульбаба-яка цікава назва! У кульбаби є дуже цікава прикмета! Перед негодою квітка кульбаби закривається, ховаючись від дощу! У її листках багато вітамінів, з неї готують салати, варять дуже смачне варення, настій кульбаби дуже швидко виліковує наші опіки!
  2. Майти-й-мачуха.

Мати-й-мачуха з’являється зразу, як розтане сніг. Зараз я вам розповім, чому Флора так назвала цю квітку! З цієї квітки готують дезінфікуючі засоби!

  1. Подорожник. Сік подорожника очищає поверхню рани.
  2. Глід. Коли ми погано засипаємо або взагалі не можемо заснути, то препарати з гльоду нам допоможуть заснути!
  3. Калина! З калини теж варять смачне варення. Його можно добавляти в чай замість цукру. Калина дуже допомогає від хвороб, знімає температуру тіла при хворобі.

 

 

 

 

 

              6. Застосування засвоєних знань, умінь, навичок

              6.1. Самостійна робота в зошиті на друкованій основі

                     -Розгорніть ваші зошити на друкованій основі на 48 сторінці.

                      Дивимось на перше завдання. Розфарбуйте лікарські рослини.
                      Скористайтесь ілюстраціями з підручника, або з ілюстрацій на

                      дошці. Напиши їх назви. Розкажи, що ти знаєш лікувальні

                      властивості цих рослин. А вдома ви самі розфарбуєте ці

                      рослини

  1.  Підведення підсумків уроку
    1.           Сьогодні з вами на занятті ми вивчали лікарські рослини, їх лікувальні властивості. Взагалі природа допомагає нам існувати, тому ми повинні її зберігати, піклуватися про неї і не завдавати шкоди навколишньому середовищу.
    2.           Рефлексія

 

-У вас на партах лежать смайлики, але вони не домальовані, якщо вам сподобався урок, домалюйте смайлику яскраву усмішку, а якщо урок не сподобався і вам було не цікаво, то домалюйте смайлику сумне обличчя. Як намалюєте, покладіть ці смайлики мені  у кошик.

-Мені сьогодні сподобалось з вами працювати, ви дуже гарні та розумні діти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку