План-конспект уроку з природознавства
Час проведення Учитель
Дата: 22.03.2018 Клас 1-А
Тема уроку. Які рослини називають лікарськими
Мета уроку: формувати в учнів уявлення про різноманітний світ рослин та їх значення для людини; ознайомити учнів з поняттям «лікарська рослина»; визначити лікарські рослини рідного краю; надати інформацію про їх корисні властивості, вплив лікарських рослин на організм людини; вчити розпізнавати рослини за певними ознаками; розвивати допитливість, спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати в учнів ціннісне ставлення до природи, бережливе ставлення до рослин, бажання вивчати лікарські рослини своєї місцевості.
Тип уроку. Засвоєння нових знань
Методи, прийоми та види роботи: Словесні методи навчання- розповідь, бесіда; наочні-показ ілюстрацій; практичні-робота у зошитах.
Засоби наочності: ілюстрації з лікувальними рослинами
Рекомендована література:
Перебіг уроку:
Доброго дня, діти! Мене звати Альона Павлівна і сьогодні я проведу вас урок з природознавства.
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо.
Роботу швидше починаймо!
Сьогодні на занятті нам знадобиться: Підручник з природознавства, зошит на друкованій основі, щоденник та пенал.
Зараз ми пограємо у дуже цікаву гру, яка покаже, наскільки гарно ви володієте знаннями про матінку-природу, адже я впевнена, що ви все знаєте. У мене є м’яч. Я його вам буду кидати, та ставити запитання про природу, а ви відповідаєте на моє запитання та кидаєте м’яч мені.
Розпочнемо!
-Чому березень так назвали?
-Які зміни відбуваються в природі в цей місяць?
Усе навкруги тане, день стає довшим, сонечко світить яскравіше. Березень- напіввеснянний місяць. У березні хурделиця частенько гуляє, співає, але все одно весною вже повіває.
-Чому березнь так назвали?
-Які зміни відбуваються в природі в цей місяць?
Давайте тепер послухаємо про квітень!
У квітні дедалі теплішими стають сонячні промені, земля звільняється від снігу. Тане лід на річках. Починають з’являтися перші квіти. Все починає поступово розквітати.
-Чому природа так назвала цей місяць?
-Які зміни відбуваються у квітні?
І тепер послухаємо про 3-1 місяць весни- травень.
У травні дерева дружньо вкриваються зеленими листями, густішають трави, лісові галявини вкриваються квітами!
-Чому березень так назвали?
-Які зміни відбуваються у цьому місяці?
Тож, давайте допоможемо нашій улюбленій природі розташувати місяця у правильному порядку!
Ви дуже гарно впоралися з цим завданням!
Люди ще із самого початку свого існування шукала захисту у природі, намагалася зміцнити своє здоров’я, щоб вижити! І люди знайшли спасіння в рослинах, які можуть виліковувати їх від захворювань. В давнину людей лікували травами, ці трави допомогали людині виліковуватись від різних хвороб.
Наша земля надзвичайно багата на рослинний світ. Майже кожна рослина має чудодійні властивості. Природа дбає про нас, допомагає нам. Тільки треба розуміти її, та спостерігати за нею.
У нас сьогодні в гостях Флора, подивіться яка вона гарна! Її так звати, тому що Флора оберігає все рослини на землі та піклується про них. Саме вона нам сьогодні допоможе!
Раз, два, всі присіли,
потім вгору підлетіли.
Три, чотири – нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
А тепер сідайте!
Наша Флора мені каже, щоб я вам розказала про лікарські рослини! Так давайте її послухаємось і я вам розкажу про лікарські рослини.
Щоб дізнатися, про яку рослини я вам буду розказувати першою, давайте відгадаємо загадку
Золотіста, ніжна, гожа.
Рано вранці розквітаю.
Відгадатися бажаю.
(Ромашка)
Так, це ромашка!
На узліссі та по схилах
Квіте жовтий звіробій.
Зі стеблом міцним, гладеньким,
Листям з безліччю крапок
Він лікує «сто» хвороб.
Звіробій також використовують при болях або хворобах нашого животика.
Мати-й-мачуха з’являється зразу, як розтане сніг. Зараз я вам розповім, чому Флора так назвала цю квітку! З цієї квітки готують дезінфікуючі засоби!
6. Застосування засвоєних знань, умінь, навичок
6.1. Самостійна робота в зошиті на друкованій основі
-Розгорніть ваші зошити на друкованій основі на 48 сторінці.
Дивимось на перше завдання. Розфарбуйте лікарські рослини.
Скористайтесь ілюстраціями з підручника, або з ілюстрацій на
дошці. Напиши їх назви. Розкажи, що ти знаєш лікувальні
властивості цих рослин. А вдома ви самі розфарбуєте ці
рослини
-У вас на партах лежать смайлики, але вони не домальовані, якщо вам сподобався урок, домалюйте смайлику яскраву усмішку, а якщо урок не сподобався і вам було не цікаво, то домалюйте смайлику сумне обличчя. Як намалюєте, покладіть ці смайлики мені у кошик.
-Мені сьогодні сподобалось з вами працювати, ви дуже гарні та розумні діти.