Урок 36 Які турботи приносить зима людям.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
-
розповідати про турботи людей взимку в місті і селі;
-
визначати причини, що приводять до зимових турбот та їх наслідки;
-
пояснювати, як варто поводитися під час великого снігу, ожеледиці, виникнення бурульок;
-
висловлювати і пояснювати власні передбачення, ставлення до зимових турбот у сільській місцевості.
-
Організація класу.
Скільки у нашому класі діток ,
Стільки почуємо різних думок .
Відповідь кожного учня важлива –
Заховані в ній і розум ,і сила .
-
Вправа Синоптик.
(діти самостійно ставлять запитання і за бажанням адресують своєму однокласнику)
-
Перевірка домашнього завдання.
Робота в групах.
_-Об’єднайтеся у групи і дайте відповідь на запитання – Яку користь приносять птахи? Свої відповіді зобразіть за допомогою вправи Фішбоун.
-
Яких правил будете дотримуватись працюючи в групі ?
Презентація відповідей.
4. Актуалізація знань.
-
Давайте пригадаємо, які природні явища помічаємо взимку?
-
Відгадайте загадки.
-
Я падаю на ваші хати
-
Я білий – білий, волохатий.
-
Я прилітаю вам до ніг
-
І називаюсь просто(сніг).
-
На якому малюнку зображене це явище?
-
Пригадайте, які рослини залишаються під снігом зеленими?
-
(Суниці, барвінок).
-
Взимку у саду на вітах
-
Заіскрились білі квіти.
-
Хто ж цей диво – садівник,
-
Що зробив такий квітник?(Іній)
-
На якому малюнку є іній?
Хто узимку до діток
Заповзе під кожушок,
Пощипає ручки, щічки
Забереться в черевички.(Мороз)
-
На якому малюнку ви зрозуміли , що день морозяний?
Ще недавно в річці
Плескалась водичка.
Як з’явився сивий дід,
То зробив з водички(Лід).
5.Оголошення теми уроку.
Як ви думаєте, про що будемо говорити на уроці?
Отже, проблемну тему запишемо в голові скелета – Які турботи приносить зима людям?
Вивчення нового матеріалу.
Яка температура повітря переважає взимку?
Запишемо причину на верхній кісточці нашого скелета – холодно.
Розгляньте малюнки і скажіть: про що дбають люди?(малюнки утеплення вікон, камін, тепловізор)
-
Ще перед опалювальним сезоном ваші батьки перевірили справність котлів, почистили димарі. Утеплюючи вікна.і двері люди зберігають тепло в оселі. Утеплюють поролоном, монтажною піною. За допомогою тепловізора визначають місця витоку тепла.
-
Білий колір –найтепліше .
-
Червоний, жовтий – середня температура.
-
Синій, фіолетовий – низька температура.
-
Отже. На нижній кісточці нашого скелета запишемо наслідок – утеплюють.
-
Прочитайте інформацію у підручнику ст.. 89
-
Який колір переважає взимку?
-
Що дає такий колір?
-
Отже, 2 причина на верхній кісточці – випав сніг.
-
Які турботи у людей?
-
Чому сніг потрібно прибирати біля будинків?
-
Розгляньте малюнки і скажіть, як прибирають сніг на вулицях нашого села ?
-
Як у великих містах?
-
Отже, на нижній кісточці запишемо наслідок – розчищати.
-
Фізкультхвилинка.
-
Загадка.
-
Росте вона додолу головою
-
Росте вона холодною зимою.
-
А тільки сонечко засяє
-
Вона заплаче, помирає?(Бурулька)
-
Внаслідок зміни температури утворюються бурульки. Запишемо 3 причину на верхній кісточці.
-
Яких правил треба дотримуватись при такому явищі?
-
Комунальна служба встановлює попереджувальні знаки і огорожі біля можливих місць падіння бурульок , збивають із дахів будинків. Як наслідок- треба дбати про безпеку і збивати бурульки.Запишемо 3 наслідок у скелет.
-
Розгляньте малюнки.Яке зимове явище зображено? Що роблять люди при ожеледиці?
-
4 верхня кісточка – ожеледиця.
-
А наслідок –посипати піском, сіллю.
-
Робота над прислів’ям.
-
Де багато снігу, там багато хліба.
-
Як розумієте прислів’я?
-
Які турботи у жителів села взимку?(малюнки: ремонт с/г техніки, снігозатримання на полях)
-
Чому хлібороби взимку ремонтують техніку?
-
Сучасна технологія Ноу-тілл зменшує швидкість танення снігу на полях.При збиранні культур залишають високу стерню і стебла затримують сніг.
-
5 кісточка – ремонт техніки.
-
А наслідок- вчасний збір урожаю.
-
Чим займаються ваші батьки взимку?
-
6 кісточка зверху – догляд за домашніми тваринами.
-
Знизу – їжа.
-
Розгляньте малюнки і скажіть,чим займаються взимку люди у місті?
-
Утеплюють вікна і двері,розчищають сніг, посипають дороги піском,збивають бурульки, працюють у теплицях та оранжереях.
-
Який підсумок запишемо в хвості риби?
-
Взимку особливі турботи.
-
Хвилинка відпочинку.Вправа Допиши вірш.
-
Всі поглянули в віконце.
-
Там на нас чекає (сонце)
-
Ловим його промінці,
-
Щоб здорові були всі.
-
Закріплення вивченого.
-
1.Знайомство з зимовими прикметами.
-
Робота з підручником ст.. 89
-
Хто знає прикмету про зимову погоду?
-
Дома дізнаєтесь більше народних прикмет про зимову погоду і розповісте на наступному уроці.
-
2.Робота в парах.
-
Розгадайте головоломку.
-
Знайдіть і зафарбуйте слова назви зимових турбот.
-
Підсумок уроку.
Вправа Кола по воді
- Назвіть дію, яка починається з поданої букви? Які турботи у людей взимку?
Т – трудитися
У - утеплювати
Р – розчищати
Б – будувати
О –отримувати
Т – тримати
А – адаптуватися
Яку допомогу ви можете надати взимку своїм батькам?
Дбаючи про здоров’я взимку, що порадите однокласникам ?
Гра.Чи вірите ви…
-
що взимку співають ластівки
-
що омелюх перелітній птах
-
що взимку ростуть бурульки
-
що в місті доглядають корів
Домашнє завдання.
Ст. 88 - 89