Урок з природознавства "Колообіг води в природі" 2 клас

Про матеріал
Даний урок містить багато інтерактивних вправ, які розвивають у дітей критичне мислення; включені елементи медіаграмотності, що робить урок цікавим.
Перегляд файлу

Тема. Колообіг води в природі.

Мета:

формування предметних компетентностей: поглибити знання школярів про явища природи, властивості води; формувати в учнів уявлення про випаровування води та конденсацію водяної пари, утворення хмар та випадання дощу, колообіг води в природі; формувати потребу  в пізнанні природи; розвивати спостережливість, мислення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до води;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати  здатність переключатися з одного виду роботи на інший, виділяти під час читання та слухання важливі за змістом слова, нове, незрозуміле, виконувати творчі завдання, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;

соціальної: удосконалювати вміння проявляти ініціативу і продуктивно працювати в колективі, активно долучатися до обговорення питань, самоорганізовуватися до виконання різних видів навчальної діяльності в групі, вільно висловлюватися та результативно використовувати власні знання під час спілкування.

Обладнання.

Глобус, схема – малюнок колообігу води в природі; аркуші формату А3, завдання та пізнавальний  матеріал  до теми; необхідні предмети для дослідницької роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Рефлексія емоційного стану

Гра «Оживи краплинку» (краплинки різного кольору) (Додаток 1)

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

Загадка

Відома з віку рідина

Усяк ії вживає.

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува як скло, крихка, тверда –

Звичайна, підкажіть…вода

-         Чи здогадались ви про назву теми уроку ?

-         Чи знаєте ви, що у світі найсильніше? Виявляється – вода!

-         Що  ви знаєте про воду?

-         Що хотіли б дізнатися?    

Відповісти на ці та інші запитання допоможуть нам ваші краплинки, які ви оживили. Вони будуть допомагати вам пізнавати нове та закріплювати знання про воду.

ІІІ. Актуалізація набутих знань, умінь, навичок.

        Перша краплинка, яка принесла нам завдання, які ми маємо виконати, щоб дізнатися відповіді на наші запитання.

Розповідь учителя

- Усі  ми звикли дивитися на воду, як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом землі. Тому ми не можемо не говорити про неї.

Інтерактивна вправа «Встанови зв'язок»

- Уявіть собі, що було б на Землі, як би не було води?

Інтерактивна вправа « Асоціативний кущ»

  • Де в природі ми бачимо воду?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

        Друга краплинка, хоче повідомити нам багато цікавого, щоб ми збагатили свої знання.

Розповідь учителя

Якщо  швидко  покрутити глобус, то  він увесь здається голубим. Нашу Землю так і називають – голуба  планета. Якщо всю Землю умовно поділити на 4 частини,  то три з них – вода:  океани, море , річки,озера…. 

Але  вода є на Землі не тільки у  водоймах.  Усі ми бачили джерела, які б’ють із землі. Звідки ж тут береться вода? Адже вода тече багато   років, та  джерела не висихають, не зникають. Так, під  землею теж є вода . Колодязі, криниці -  це  отвори для добування  підземної води.

Вода є в повітрі, у земній атмосфері: це дощ, сніг, хмари, туман. Ось як багато води на Землі.

Отже, вода міститься у водоймах , суші, повітрі.

Інтерактивна вправа «Гронування»

- Про  які  властивості води ми дізналися на попередніх  уроках?

Перегляд відео «Корисні підказки» про воду (https://www.youtube.com/watch?v=RmErh04ndGs)

Дослідницька робота

А тепер будемо спостерігати за киплячою водою.

- Закипіла вода в чайнику? По чому це видно?

Інтерактивна вправа «Ажурна пилка»

-  Звідки береться пар і що це таке?

Розповідь учителя з елементами досліду

Піднесемо скло під струмінь пару і потримаємо.

- Що ми спостерігаємо?

  Це пар піднімається вгору і осідає на склі. Скло холодне і перетворює пару знову на воду. Вода перетворюється в пар при нагріванні. А зараз дивіться, що станеться з водою на склянці.   Чому? На склі зібралося багато крапель, вони стають дуже важкими і стікають. Аналогічно утворюються хмари. Хмара – це множина крапель води. Коли їх збереться дуже багато – іде дощ.

Отже, вода має здатність випаровуватися –перетворюватися на пару.

Розповідь  учителя про кругообіг води в природі

А в природі вода постійно перетворюється з одного стану в іншій.

Ось, як саме це відбувається ви дізнаєтеся переглянуши відео- казку.

Відео «Казка про хмаринку»( https://www.youtube.com/watch?v=g9zrExiuDHg)

Бесіда за проглянутим

- Що відбувалося з хмаринкою?

- Чому росла хмаринка?

- Що «їла» хмаринка?

 Робота за схемою – малюнком «Колообіг води в природі»(Додаток 2)

Подивіться на схему. Сонце зігріває землю . З поверхонь річок,ставків, озер, океанів, ґрунтів, рослин випаровується вода. Легка водяна пара піднімається високо в небо. Там  набагато  холодніше ніж на землі. Водяна пара охолоджується і перетворюється на дрібненькі краплинки води. З них утворюються дощові хмари. У хмарах краплинки зливаються. Вони стають важкими  і падають у вигляді дощу  при температурі вище 0 С  і у вигляді снігу при температурі 0 С. Отже,вода, що випаровувалася повертається у вигляді опадів  (дощу,снігу, граду).

Частина цієї води знову просочується у грунт,потрапляє в озера, річки, моря. А решта води знову випаровується з поверхонь суходолу, водойм  і рослин. Вода в природі постійно рухається. Перетворення води в природі з одного стану в іншій називають кругообігом води.

V. Узагальнення і систематизація знань.

А третя краплинка, хоче перевірити чи уважно ви слухали на уроці і що запам'ятали.

Робота над проектами в групах

Діти об'єднуються в групи за кольором краплинок

 - Діти, зверніть увагу, що краплинки у вас різного кольору.

- Об’єднайтесь, будь ласка, в групи за кольором краплинок.

1 група – створення реклами «Важливість води» (матеріал заготовлений вчителем) (Додаток 3)

2 група – складання казки «Подорож Крапельки» (з опорою на слова, речення, початок частин тексту) (Додаток 4)

3 група – розфарбування серії малюнків для створення фільму «Колообіг води в природі» (Додаток 5)

Презентація проектів учнями

VІ. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа «Інтерв’ю кореспондента»

-         Що найбільше сподобалось  вам  на уроці?

-         Що нового ви дізналися?

-         Яким був урок?

У –   урочистий

Р –   радісний

О –   особливий

К –    красивий

 

 

 

 

docx
Додано
29 березня
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку