18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Які у калинки корисні намистинки

Про матеріал
Мета: Продовжувати вчити використовувати в житті лікарські рослини, зважаючи на традиції, звичаї, що допомагають зберегти природу; виховувати любов і бережливе ставлення до природи, засади екологічної культури, пізнавальних інтересів, естетичного і морального ставлення до Батьківщини; сприяти опануванню традицій, звичаїв українського народу; звертати увагу на форму рослини, її розмір, смак, властивості, вживання людиною; розвивати художнє мислення і смак; розширювати, поглиблювати і систематизувати знання дітей про народні рослини-обереги, їх зовнішній вигляд, місце зростання, корисні властивості. Формувати співчуття, позитивне ставлення до ближніх; формування ціннісного ставлення до природи, знання про лікувальні якості природних ресурсів;
Перегляд файлу

 

Тема: «Які у калинки корисні намистинки»

Мета: Продовжувати вчити використовувати в житті лікарські рослини, зважаючи на традиції, звичаї, що допомагають зберегти природу; виховувати любов і бережливе ставлення до природи, засади екологічної культури, пізнавальних інтересів, естетичного і морального ставлення до Батьківщини; сприяти опануванню традицій, звичаїв українського народу; звертати увагу на форму рослини, її розмір, смак, властивості, вживання людиною; розвивати художнє мислення і смак; розширювати, поглиблювати і систематизувати знання дітей про народні рослини-обереги, їх зовнішній вигляд, місце зростання, корисні властивості.

Формувати співчуття, позитивне ставлення до ближніх; формування ціннісного ставлення до природи, знання про лікувальні якості природних ресурсів;

Продовжувати вчити дітей нетрадиційного способу малювання пальчиками.

Виховувати естетичний смак.

Попередня робота: ознайомлення дітей із калиною; читання художньої літератури про цю рослину, спостереження за кущем калини.

Матеріали: лялька, кошик , грона калини, муляжі фруктів, ягід; тарілка, чашка, блюдце, чайник; платок; кульки, відра; мольберт, аркуш паперу з гілочкою калини, фарба червоного кольору, серветки.

Хід заняття

- Діти, сьогодні у нас не зовсім звичайне заняття, зверніть увагу, як гарно прикрашена кімната, ми будемо говорити про калину.

Червоні кетяги калини
Горять вогнями усіма
Без калини нема України
Без народу Вкраїни нема.

Калина і Україна нероздільні... Калина подобається українська земля, а народ України шанує її за гарну вроду й цілющі властивості.

- А чи знаєте ви, які на смак ягоди калини?  Вони кислі і трохи гіркуваті, але дуже корисні. Ягоди лікують багато хвороб: кашель, застуду. А ще, діти, з калини готують багато смачних страв: пироги, кисіль, варення.

Діти, ви чуєте, хтось плаче. Та це наша лялька Оленка  ходімо до неї!

(Вихователь торкається чола ляльки). Вона дуже гаряча, у неї температура! Що робити? Як їй допомогти? Так,спочатку необхідно дати їй ліки, які допоможуть зменшити температуру.

Діти подивіться, що знаходиться у мене в кошику, і чим ми лікуватимемо ляльку. Так, це калина, і ми вже знаємо, що вона допомагає від кашлю. Для того щоб вилікувати ляльку, потрібно ці красиві грона розтовкти, залити окропом і напувати отриманим напоєм.(Діти спостерігають, як вихователь готує ліки з калини для ляльки).

Діти я наллю лікувального, корисного напою в якому багато вітамінів в чайник для ляльки Оленки,а решту залишу і ми з вами скуштуємо його теж після заняття, тому що цей напій корисний для всіх, не тільки для хворих.

Понюхайте напій,чим він пахне?(Калиною. Запашний наш лікувальний напій.)

Наш напій готовий і ми зараз допоможемо Оленці. Пий, рідненька, пий, маленька, це тобі допоможе! Обгорнемо ляльку бабусиним платком, адже він є оберегом від усіх негараздів.(Вихователь обгортає ним ляльку, дає по черзі потримати її кожній дитині). Я відчуваю — температура зменшилася. Заколишемо нашу ляльку.

-А мами своїм діточкам співали таку колискову про калину, давайте і ми проспіваємо для Оленки.

Люлі, люлі, спати бо пішла десь мати.
Пішла на долину ламати калину
Калину ламати, дитя напувати.
Щоб росло здорове, мало чорні брови
Ще й рум’яні щічки, ой поспи ще трішки.

Наша лялька заснула. Хай вона відпочине,покладемо її в ліжко.
А я пропоную вам поки Оленка спить намалювати калину.

Загадка-добавлянка:
Кущ красивий розмістився
Влітку ягодами вкрився
Ці чудові намистинки
Називаються… (калинки)

Давайте разом пригадаємо, яка калина?
— Що ви можете розповісти мені про калину?
— Якого кольору листя?
— На що вони схожі за формою?
— Якого кольору ягідки?
— На що схожі за формою?

А тепер беремо наші ескізи, де вже намальовані гілочки калини, занурюємо в баночку з фарбою пальчик, після цього можна залишити ягідку ось тут, на гілочці. Тепер ви спробуйте.(Вихователь допомагає дітям виконати дії, притримуючи та направляючи пальчики дитини у своїй руці).

А нашій ляльці Оленці стало краще, і ми зараз розважимо її.
Поки Оленка роздивиться ваші малюнки ми послухаємо пісню

«Ой, у лузі калина» (діти слухають пісню)

Ой, у лузі калина,
ой, у лузі калина...
Калина-калина,
чубарики-чубчики, калина...

Там дівчина ходила,
там дівчина ходила.
Ходила-ходила,
чубарики-чубчики, ходила

Цвіт калини ламала,
цвіт калини ламала.
ламала-ламала,
чубарики-чубчики, ламала

Та в пучечки в’язала,
та в пучечки в’язала
в’язала - в’язала
чубарики-чубчики, в’язала

Ой, у лузі калина,
ой, у лузі калина.
Калина-калина,
чубарики-чубчики, калина...

Бачиш Оленко, як наші діти гарно прикрасили гілочку калини. Всі добре попрацювали на занятті.

 

docx
Додано
8 січня 2020
Переглядів
319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку