ЯКУ ЦІННІСТЬ КОЖЕН ІЗ НАС НЕСЕ В СОБІ?

Про матеріал
Добірка матеріалу по темі ЯКУ ЦІННІСТЬ КОЖЕН ІЗ НАС НЕСЕ В СОБІ? НАШ РІДНИЙ КРАЙ – УКРАЇНА
Перегляд файлу

ЯКУ ЦІННІСТЬ КОЖЕН ІЗ НАС НЕСЕ В СОБІ?

   

НАШ РІДНИЙ КРАЙ – УКРАЇНА

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Зоя\Desktop\40470.003.png

 

 


НАШ РІДНИЙ КРАЙ – УКРАЇНА

 

Мета: закріпити знання дітей про Україну, її незалежність, продовжити ознайомлення з традиціями українського народу, розвивати логічне мислення, мовлення дітей, виховувати шанобливе ставлення до мови.

Освітні галузі: мовно-літературна; природнича; математична; технологічна; мистецька; соціальна і здоров’язбережувальна; громадянська.

 

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ

 

1. Вітання

Грає мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

Діти і вчитель встають у коло.

 

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

 

  •   Діти, давайте розселимо наш настрій по відповідних будиночках. Наша наступна вправа допоможе підняти настрій, тим хто сумує і підтримати їх.

 

  • Картинки по запросу казка про  родове прізвище.Гра «Продовж  далі»

Діти повинні назвати квітку, з якою вони себе асоціюють.

 

– Я маківка, тому що це моя улюблена польова квітка…

 

2. Групове заняття

- Діти, давайте зараз переконаємося в тому, що наша країна неповторна. Для цього треба провести експеримент.

  • Дослідницька діяльність

Закрийте, будь ласка, очі і уявіть себе на прекрасному полі. Спробуйте відповісти на питання «Україна яка?»

(Діти по черзі продовжують речення: Україна багата. Україна щедра…)

(багата, щедра, неозора, велика, могутня, квітуча, дружня, незалежна, дорога, найкраща, щаслива).

  • Творча гра «Склади віршик»

Діти добирають потрібні слова і складають віршовані рядки.

 

Надягну український віночок –

Затанцюю веселий…( таночок)

D:\Света\2 клас\Творча група 2019 рік\Догляд за домашніми тваринами\Домашні тварини\смайлик.jpegГарні хлопці стоять біля ганку,

А на них сорочки - …(вишиванки).

Я танцюю гопак залюбки,

Адже в мене зручні…( чобітки).

Вишиванку везу на гостинець:

Пам’ятайте, що я - …(українець).

 

  • Рефлексія: На початку зустрічі ви уявили себе квіточкою за настроєм. А якою квіткою ви відчуваєте себе тепер.

(Діти називають можливі зміни, або підтверджують обрану квітку).

 

3. Обмін інформацією

  • Вправа «Крісло автора»

(Декілька дітей за власним бажанням розповідають про мову прислів’я, приказки або співає українську пісеньку)

 

4. Щоденні новини

  • Вправа «Погода»

Доброго ранку! Сьогодні з прогнозом погоди ознайомлю вас я – головний синоптик ____________.

Сьогодні _________, ________ день тижня.

Пора року – ____________.

C:\Users\Зоя\Desktop\zo2008_5_22_4_59_12.gifНа вулиці ________ погода, температура повітря – __________.

Народні прикмети ___________.

 

  • Робота з віршем « Моя Батьківщина»
  •                 Діти, скажіть, будь ласка, що для вас є Батьківщина?
  •                 Якою мовою говорять у нашій країні?

 

Є багато країн на землі

В них озера, річки і долини.

Є країни великі й малі

А найкраща завжди – Батьківщина.

Мову рідну. Слово рідне

C:\Users\Зоя\Desktop\file20170523095058047.pngМає, дітки, кожен в світі.

 

  • Руханка - подорож Україною

Ми мандруєм, ми мандруєм (Крокуємо по колу)

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати: (Піднімаємо руки вгору),

Як вершину нам дістати? (Тягнемося на носочках).

Заглядаємо в озерця (Нахиляємося).

Не торкнутися нам денця.

Далі ми йдемо поважно, (Крокуємо)

Шлях долати нам не важко.

Порівняйтесь, посміхніться, (Посміхаємося один одному).

Батьківщині поклоніться. (Вклоняємося).

За щасливі дні в любові,

За пісні, за колискові.

 

  • Діти, бажаю вам приємного дня і гарного настрою.

 

  • Теми для щоденника вражень
  •            Які місця в Україні ти хотів би відвідати?
  •            Що тобі подобається в нашому місті?

 

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ

 

  •            Сьогодні ми говоритимемо про нашу чудову Україну, згадаємо про державні свята та традиції українського народу.

 

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ

 

Вчитель

Послухайте та проаналізуйте розповідь про святкування Дня Незале́жності України.

День Незалежності Украї́ни — державне свято України, яке відзначається щороку 24 серпня.

Основні святкування на державному рівні проходять у Києві, де традиційно Президент України дає урочистий прийом до Дня Незалежності. Також перші C:\Users\Зоя\Desktop\1чя.jpgособи держави покладають квіти до пам'ятників видатним українцям та беруть участь в молитві за Україну, що традиційно відбувається у Софії Київській. Упродовж кількох останніх років до Дня незалежності України в столиці України Києві проводилися військові паради, а також організовувалися святкові концерти та урочистості. Щорічними атракціями до свята в столиці є Міська виставка квітів в Печерському парку, чиї схили на той час завжди вкриваються барвами яскравих квітів, що в сукупності формують різні приурочені до свята зображення, та великий святковий концерт.

 

Робота над змістом

  •            В якому місяці та якого числа ми святкуємо День Незалежності України?
  •            Де проходить святкування на державному рівні?
  •            Хто першим вітає українців зі святом?
  •            До яких пам’ятників несуть квіти?

 

Вчитель

В сучасному світі поняття «герой» має дуже багато значень. У кожної людини воно викликає різні асоціації. Для одних — це персонаж літературного твору, для інших — людина, яка зробила героїчний вчинок. Постає лише одне питання: як саме визначити цей героїчний вчинок? Безперечно, велику цінність має людське життя і здоров’я. Тому, героїчним можна вважати той вчинок, який врятував хоча б одну людину.

 

  • Літературна скарбничка

 

  •            Послухайте оповідання та подумайте, а який хороший вчинок зробили б ви?

ВЧИНОК, ЯКИМ Я ПИШАЮСЯ

 

З дитинства мама і тато вчать мене робити хороші, добрі справи. Ці гарні вчинки повинні приносити користь не тільки мені самому, але іншим теж.

Одного разу я зробив особливий вчинок, який тепер згадую з гордістю. Тоді я зустрів навпроти супермаркету маленьку дівчинку чотирьох років. Вона стояла біля пішохідного переходу та плакала. Я запитав її, в чому справа. Вона відповіла, що хоче додому, але боїться перейти дорогу. Я здивувався, чому вона ходить сама. Виявилося, що вона загубила маму у великому магазині.

Я поміркував та здогадався, що мама має бути всередині супермаркету. А дівчинка хотіла бігти додому, вона сказала, що живе десь у багатоповерхових будинках через дорогу. Мала чомусь думала, що мама знайдеться вдома. Але дівчинка навіть не знала своєї адреси! Я не дозволив їй переходити дорогу, бо вона загубилася б остаточно.

Я повів малу назад у магазин та хотів просити охоронця допомогти. Але тільки ми зайшли, як до нас підбігла жінка. Виявляється, весь цей час вона шукала доньку в «лабіринті» супермаркету. Вона так щиро мені дякувала!

Я подумав: добре, що я не пройшов повз дівчинку, коли вона збиралася переходити вулицю. І добре, що я не став їй «допомагати», а подумав своєю головою. Так мені вдалося зробити справжній гарний вчинок.

 

  •            Чому навчають батьки хлопчика?
  •            Кого він зустрів біля переходу?
  •            Чому дівчинка плакала?
  •            Яку добру справу зробив хлопчик?

 

  • Робота над віршами про Україну

(слухання та вивчення одного з них напам’ять)

C:\Users\Зоя\Desktop\Без названия.jpg

БАТЬКІВЩИНА

Моя рідна Батьківщина

Має назву Україна.

В мене й нація своя –

Українець в мами я

Є у мене й рідна мова,

Де вкраїнське кожне слово.

 О. Довгий

 

РІДНИЙ КРАЙ

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна.

 Ігор Січовик


ПРО НАШУ УКРАЇНУ

Ми дуже любим весь наш край,

C:\Users\Зоя\Desktop\001.pngІ любим Україну,

Її лани, зелений гай,

В саду — рясну калину.

Там соловейко навесні

Співає між гілками:

Та й ми співаємо пісні –

Змагається він з нами!

 М. Познанська

 

  • Вправа «Асоціативний кущ»

Що ви уявляли, коли слухали вірші?

 

  • Вправа «Мішечок запитань»
  • Що таке держава? (Країна, в якій ми живемо)
  • У якій державі ми живемо? (В Україні)
  • Хто ми за національністю? (Українці)
  • Хто є господарем нашої країни ? (Народ)
  • Хто є главою держави ? (Президент)
  •   Про що говорить дата 24 серпня 1991р.? (Проголошено незалежність України)
  •   Державною мовою України є … ? (Українська мова)
  •   Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
  •   Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)
  •   Який кущ вважають народним символом України? (Калина)
  •   Найвищі гори в Україні – це… (Карпати)
  •   Кого в родині називають берегинею? (Матусю)
  •   Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи  в дорогу? (Вишитий рушник)
  •   З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)

C:\Users\Зоя\Desktop\Снимок 11.PNG

Це завдання сприятиме розвитку уваги й зорової пам'яті дитини, допоможе їй потренувати навички читання та повторити правопис запропонованих слів. У завданні дається поле з багатьма літерами, на якому зашифровано 15 слів, пов'язаних з Україною, її історією, культурою й побутом. Дитині треба уважно розглянути його і відшукати приховані слова, обвести їх і підкреслити в переліку, що наводиться внизу сторінки. Виконуючи завдання, дитина збагатить словниковий запас, розширить кругозір і, можливо, зацікавиться подальшим вивченням національних особливостей нашої держави.

 

  • C:\Users\Зоя\Desktop\Снимок 2.PNGУчимо Державний Гімн України (Додаток 2)

Цей наочний матеріал слугуватиме дитині добрим помічником при вивченні одного з головних символів України, а саме нашого Державного Гімну. Роздрукувавши його та прикріпивши на видному місці, дитині буде легше запам’ятати всі куплети і приспів пісні та імена її авторів. На сторінці також містяться зображення інших символів, не менш важливих для кожного мешканця України: це й китиці калини, й колоски пшениці, писанка, козак Мамай і всесвітньовідомий транспортний літак Ан-225 «Мрія», створений київським КБ імені Антонова. Дитина може розмалювати їх на власний розсуд і своєю творчістю долучитись до цієї важливої теми.

 

  • Пізнавальна розмальовка «Україна»  (Додаток 3)

C:\Users\Зоя\Desktop\Снимок 4.PNGC:\Users\Зоя\Desktop\Снимок 3.PNGЦе завдання познайомить дитину із унікальними особливостями та пам’ятками нашої держави, нагадає про найбільший і найпотужніший у світі транспортний літак, створений київським КБ ім. Антонова, а також про знаних на весь світ композиторів – М. Д. Леонтовича (його обробка «Щедрика» відома в світі як різдвяна колядка та М. В. Лисенка (автора музики гімну «Молитва за Україну». Завдяки інформаційній насиченості розмальовки дитина збагатить словниковий запас і розширить кругозір, а також матиме змогу зацікавитись більш ретельним дослідженням України.

Розмальовку можна використовувати як навчальний та розвивальний матеріал.

 

Це завдання допоможе збільшити словниковий запас, покращити знання української мови, навчитися влучно описувати людей. Воно містить 8 фразеологізмів, що характеризують особистість, та 2 малюнки, на кожному з яких зображено людину (людей), що мають відповідну рису характеру. Дитині пропонується вибрати відповідні фразеологізми та підписати малюнки. Виконуючи завдання, дитина зможе скласти в уяві образ відповідного виразу, зрозуміти, що він означає та запам’ятати фразеологізм. Також завдання допоможе розвинути навички письма та збагатити мовлення.

C:\Users\Зоя\Desktop\23f263_41af555a82454f069e9a9d82e3c91938_mv2.png

  • Вправа «Віднови прислів’я» (Додаток 5)

 

Без Батьківщини немає

а дома найліпше.

Кожному мила

вибрати не можна тільки Батьківщину.

Людина без Вітчизни,

там і під ялиною рай.

Батьківщина – мати,

земний рай.

Всюди добре,

своя сторона.

Можеш вибирати друзів і дружину,

умій за неї – постояти.

Де рідний край,

як соловей без пісні.

Рідний край —

людини.

 

  • Вправа «Відгадування загадок»

Пропоную учням відгадати загадки і визначити, які квіти є символами України.


Золотисте сонечко

Покотилось в літечко.

Загляда в віконечко,

Наче справжнє сонечко.(Соняшник)

 

Стоїть тичка

На тичці – капличка,

C:\Users\Зоя\Desktop\61b327eb9ae9.pngА всередині повно людей.(Мак)

 

У вінку зеленолистім

У червоному намисті.

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.(Калина)

 

Лист зелений не пропав,

А під снігом задрімав,

Щоб у синю сукенчину

Одягнуть весняну днину.(Барвінок)


ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ

 

М «Це – наше і це – твоє»

http://plus-plus.tv/skarbnychka/kniganashetvoe


  • МАТЕМАТИЧНА СКАРБНИЦЯ
  • Копіювання

1. Зобразіть схематичний предмет способом копіювання із заданого зразка

http://torsing.ua/images/avtorstvo/%201-2.png

 

  • Графічні диктанти: під диктовку зобразити фігуру

Диктант:

Поставте олівець на крапку. Від крапки 2 вгору, 2 вправо, 2 вгору, 3 вправо, 2 вниз, 1 вправо, 1 вгору, 8 вправо, 2 вниз, 1 вліво, 1 вниз, 1 вправо, 1 вниз, 2 вліво, 1 вгору, 2 вліво, 1 вниз, 6 вліво, 1 вгору, 2 вліво, 1 вниз, 2 вліво, 1 вгору. Самостійно домалюйте колеса.

http://torsing.ua/images/avtorstvo/%207.png

Всі ці вправи допоможуть вашій дитині орієнтуватися на сторінках зошита в клітинку, допоможуть розвитку дрібної моторики руки.

 

  • C:\Users\Зоя\Desktop\lenta-ukrainskij-flag-png-skachat-bezplatno.pngСюжетні задачі

Задача 1. На першій полиці 16 прапорів, а на другій на 32 більше. Скільки прапорів на другій полиці?

 

Задача 2. Синові 3 роки, батько у 9 разів старший за сина. Скільки років батькові?

 

Задача 3. У коробці лежали листівки. Коли дівчинка взяла 7 листівок, то в коробці залишилось 18 листівок. Скільки листівок було у коробці спочатку.

Картинки по запросу фото вишиванка

Задача 4. У магазині було 65 вишиванок. 37 вишиванок продали. Скільки вишиванок залишилося у магазині?

 

 

 


  • МОВНА СКАРБНИЦЯ
  • Прочитайте текст. Виберіть заголовок

Наш рідний край – Україна. Найбільша річка України – Дніпро. Вона впадає у Чорне море. На берегах Дніпра розкинувся Київ.

а) Рідний край б) Чорне море в) Київ

 

  • Пронумеруйте речення так, щоб утворився текст

________________ Там вони збирали квіти.

________________ Діти ходили у ліс.

________________ На галявині бачили їжачка.

________________ Усі задоволені повернулися додому.

 

  • З’єднайте правильні відповіді

C:\Users\Зоя\Desktop\43899_1.jpgОленка прийшла з прогулянки.              Питальне

Що поставила Марійка у вазу?              Спонукальне

Не смітіть на вулиці!                               Розповідне

 

  • Розставте розділові знаки у кінці речення

А ти посадив своє дерево

Дятел лікує хворі дерева

Дбай про лісових жителів

 

  • Складіть речення з поданих слів

в, живемо, ми, Україні.

 

  • ТВОРЧА МАЙСТЕРНЯ (Додаток 6)

 

  • Робота з розмальовкою «Герб та прапор України»

C:\Users\Зоя\Desktop\Снимок12.PNGЦе завдання допоможе дитині розвинути навички дрібної моторики та вивчити державні символи України. Завдяки завданню дитина розвиває графомоторні навички, одночасно вивчаючи кольори українського прапора. У завданні дитині пропонується розмалювати прапор та герб України у відповідні кольори — блакитний та жовтий.


  • https://pustunchik.ua/uploads/creation/cache/6dba5207646bac28cc6a497e09fa881d.jpgДитячі вироби по темі «Україна»

Аплікація з паперу

Для його виготовлення Тобі будуть потрібні:

 гафрований папір різних кольорів;

 аркуш звичайного паперу;

 ножиці;

 клей;

 стержень від кулькової ручки або ж старий фломастер.

 

ІV. ПІДСУМОК

 Про що нового дізналися?

 Що більше всього запам’ятали?

 Мені було цікаво…


ДОДАТКИ

 

 

Додаток 1

C:\Users\Зоя\Desktop\Снимок.PNG

 

Додаток 2

C:\Users\Зоя\Desktop\Снимок 2.PNG

 

 

Додаток 3

C:\Users\Зоя\Desktop\Снимок 3.PNG

 

Додаток 4

 

C:\Users\Зоя\Desktop\Снимок 4.PNG


Додаток 5

 

Без Батьківщини немає

а дома найліпше.

Кожному мила

вибрати не можна тільки Батьківщину.

Людина без Вітчизни,

там і під ялиною рай.

Батьківщина – мати,

земний рай.

Всюди добре,

своя сторона.

Можеш вибирати друзів і дружину,

умій за неї – постояти.

Де рідний край,

як соловей без пісні.

Рідний край —

людини.

 

 

Додаток 6

 

C:\Users\Зоя\Desktop\Снимок12.PNG

 


 

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
1703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку