НАШ РІДНИЙ КРАЙ – УКРАЇНА
Мета: закріпити знання дітей про Україну, її незалежність, продовжити ознайомлення з традиціями українського народу, розвивати логічне мислення, мовлення дітей, виховувати шанобливе ставлення до мови.
Освітні галузі: мовно-літературна; природнича; математична; технологічна; мистецька; соціальна і здоров’язбережувальна; громадянська.
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ
1. Вітання
Грає мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
Діти повинні назвати квітку, з якою вони себе асоціюють.
– Я маківка, тому що це моя улюблена польова квітка…
2. Групове заняття
- Діти, давайте зараз переконаємося в тому, що наша країна неповторна. Для цього треба провести експеримент.
Закрийте, будь ласка, очі і уявіть себе на прекрасному полі. Спробуйте відповісти на питання «Україна яка?»
(Діти по черзі продовжують речення: Україна багата. Україна щедра…)
(багата, щедра, неозора, велика, могутня, квітуча, дружня, незалежна, дорога, найкраща, щаслива).
Діти добирають потрібні слова і складають віршовані рядки.
Надягну український віночок –
Затанцюю веселий…( таночок)
Гарні хлопці стоять біля ганку,
А на них сорочки - …(вишиванки).
Я танцюю гопак залюбки,
Адже в мене зручні…( чобітки).
Вишиванку везу на гостинець:
Пам’ятайте, що я - …(українець).
(Діти називають можливі зміни, або підтверджують обрану квітку).
3. Обмін інформацією
(Декілька дітей за власним бажанням розповідають про мову прислів’я, приказки або співає українську пісеньку)
4. Щоденні новини
Доброго ранку! Сьогодні з прогнозом погоди ознайомлю вас я – головний синоптик ____________.
Сьогодні _________, ________ день тижня.
Пора року – ____________.
На вулиці ________ погода, температура повітря – __________.
Народні прикмети ___________.
Є багато країн на землі
В них озера, річки і долини.
Є країни великі й малі
А найкраща завжди – Батьківщина.
Мову рідну. Слово рідне
Має, дітки, кожен в світі.
Ми мандруєм, ми мандруєм (Крокуємо по колу)
Україною крокуєм.
Ось побачили Карпати: (Піднімаємо руки вгору),
Як вершину нам дістати? (Тягнемося на носочках).
Заглядаємо в озерця (Нахиляємося).
Не торкнутися нам денця.
Далі ми йдемо поважно, (Крокуємо)
Шлях долати нам не важко.
Порівняйтесь, посміхніться, (Посміхаємося один одному).
Батьківщині поклоніться. (Вклоняємося).
За щасливі дні в любові,
За пісні, за колискові.
ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ
ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ
Вчитель
Послухайте та проаналізуйте розповідь про святкування Дня Незале́жності України.
День Незалежності Украї́ни — державне свято України, яке відзначається щороку 24 серпня.
Основні святкування на державному рівні проходять у Києві, де традиційно Президент України дає урочистий прийом до Дня Незалежності. Також перші особи держави покладають квіти до пам'ятників видатним українцям та беруть участь в молитві за Україну, що традиційно відбувається у Софії Київській. Упродовж кількох останніх років до Дня незалежності України в столиці України Києві проводилися військові паради, а також організовувалися святкові концерти та урочистості. Щорічними атракціями до свята в столиці є Міська виставка квітів в Печерському парку, чиї схили на той час завжди вкриваються барвами яскравих квітів, що в сукупності формують різні приурочені до свята зображення, та великий святковий концерт.
Робота над змістом
Вчитель
В сучасному світі поняття «герой» має дуже багато значень. У кожної людини воно викликає різні асоціації. Для одних — це персонаж літературного твору, для інших — людина, яка зробила героїчний вчинок. Постає лише одне питання: як саме визначити цей героїчний вчинок? Безперечно, велику цінність має людське життя і здоров’я. Тому, героїчним можна вважати той вчинок, який врятував хоча б одну людину.
ВЧИНОК, ЯКИМ Я ПИШАЮСЯ
З дитинства мама і тато вчать мене робити хороші, добрі справи. Ці гарні вчинки повинні приносити користь не тільки мені самому, але іншим теж.
Одного разу я зробив особливий вчинок, який тепер згадую з гордістю. Тоді я зустрів навпроти супермаркету маленьку дівчинку чотирьох років. Вона стояла біля пішохідного переходу та плакала. Я запитав її, в чому справа. Вона відповіла, що хоче додому, але боїться перейти дорогу. Я здивувався, чому вона ходить сама. Виявилося, що вона загубила маму у великому магазині.
Я поміркував та здогадався, що мама має бути всередині супермаркету. А дівчинка хотіла бігти додому, вона сказала, що живе десь у багатоповерхових будинках через дорогу. Мала чомусь думала, що мама знайдеться вдома. Але дівчинка навіть не знала своєї адреси! Я не дозволив їй переходити дорогу, бо вона загубилася б остаточно.
Я повів малу назад у магазин та хотів просити охоронця допомогти. Але тільки ми зайшли, як до нас підбігла жінка. Виявляється, весь цей час вона шукала доньку в «лабіринті» супермаркету. Вона так щиро мені дякувала!
Я подумав: добре, що я не пройшов повз дівчинку, коли вона збиралася переходити вулицю. І добре, що я не став їй «допомагати», а подумав своєю головою. Так мені вдалося зробити справжній гарний вчинок.
(слухання та вивчення одного з них напам’ять)
БАТЬКІВЩИНА
Моя рідна Батьківщина
Має назву Україна.
В мене й нація своя –
Українець в мами я
Є у мене й рідна мова,
Де вкраїнське кожне слово.
О. Довгий
РІДНИЙ КРАЙ
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.
Ігор Січовик
ПРО НАШУ УКРАЇНУ
Ми дуже любим весь наш край,
І любим Україну,
Її лани, зелений гай,
В саду — рясну калину.
Там соловейко навесні
Співає між гілками:
Та й ми співаємо пісні –
Змагається він з нами!
М. Познанська
Що ви уявляли, коли слухали вірші?
Це завдання сприятиме розвитку уваги й зорової пам'яті дитини, допоможе їй потренувати навички читання та повторити правопис запропонованих слів. У завданні дається поле з багатьма літерами, на якому зашифровано 15 слів, пов'язаних з Україною, її історією, культурою й побутом. Дитині треба уважно розглянути його і відшукати приховані слова, обвести їх і підкреслити в переліку, що наводиться внизу сторінки. Виконуючи завдання, дитина збагатить словниковий запас, розширить кругозір і, можливо, зацікавиться подальшим вивченням національних особливостей нашої держави.
Цей наочний матеріал слугуватиме дитині добрим помічником при вивченні одного з головних символів України, а саме нашого Державного Гімну. Роздрукувавши його та прикріпивши на видному місці, дитині буде легше запам’ятати всі куплети і приспів пісні та імена її авторів. На сторінці також містяться зображення інших символів, не менш важливих для кожного мешканця України: це й китиці калини, й колоски пшениці, писанка, козак Мамай і всесвітньовідомий транспортний літак Ан-225 «Мрія», створений київським КБ імені Антонова. Дитина може розмалювати їх на власний розсуд і своєю творчістю долучитись до цієї важливої теми.
Це завдання познайомить дитину із унікальними особливостями та пам’ятками нашої держави, нагадає про найбільший і найпотужніший у світі транспортний літак, створений київським КБ ім. Антонова, а також про знаних на весь світ композиторів – М. Д. Леонтовича (його обробка «Щедрика» відома в світі як різдвяна колядка та М. В. Лисенка (автора музики гімну «Молитва за Україну». Завдяки інформаційній насиченості розмальовки дитина збагатить словниковий запас і розширить кругозір, а також матиме змогу зацікавитись більш ретельним дослідженням України.
Розмальовку можна використовувати як навчальний та розвивальний матеріал.
Це завдання допоможе збільшити словниковий запас, покращити знання української мови, навчитися влучно описувати людей. Воно містить 8 фразеологізмів, що характеризують особистість, та 2 малюнки, на кожному з яких зображено людину (людей), що мають відповідну рису характеру. Дитині пропонується вибрати відповідні фразеологізми та підписати малюнки. Виконуючи завдання, дитина зможе скласти в уяві образ відповідного виразу, зрозуміти, що він означає та запам’ятати фразеологізм. Також завдання допоможе розвинути навички письма та збагатити мовлення.
Без Батьківщини немає |
а дома найліпше. |
Кожному мила |
вибрати не можна тільки Батьківщину. |
Людина без Вітчизни, |
там і під ялиною рай. |
Батьківщина – мати, |
земний рай. |
Всюди добре, |
своя сторона. |
Можеш вибирати друзів і дружину, |
умій за неї – постояти. |
Де рідний край, |
як соловей без пісні. |
Рідний край — |
людини. |
Пропоную учням відгадати загадки і визначити, які квіти є символами України.
Золотисте сонечко
Покотилось в літечко.
Загляда в віконечко,
Наче справжнє сонечко.(Соняшник)
Стоїть тичка
На тичці – капличка,
А всередині повно людей.(Мак)
У вінку зеленолистім
У червоному намисті.
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.(Калина)
Лист зелений не пропав,
А під снігом задрімав,
Щоб у синю сукенчину
Одягнуть весняну днину.(Барвінок)
ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ
М/Ф «Це – наше і це – твоє»
http://plus-plus.tv/skarbnychka/kniganashetvoe
1. Зобразіть схематичний предмет способом копіювання із заданого зразка
Диктант:
Поставте олівець на крапку. Від крапки 2 вгору, 2 вправо, 2 вгору, 3 вправо, 2 вниз, 1 вправо, 1 вгору, 8 вправо, 2 вниз, 1 вліво, 1 вниз, 1 вправо, 1 вниз, 2 вліво, 1 вгору, 2 вліво, 1 вниз, 6 вліво, 1 вгору, 2 вліво, 1 вниз, 2 вліво, 1 вгору. Самостійно домалюйте колеса.
Всі ці вправи допоможуть вашій дитині орієнтуватися на сторінках зошита в клітинку, допоможуть розвитку дрібної моторики руки.
Задача 1. На першій полиці 16 прапорів, а на другій на 32 більше. Скільки прапорів на другій полиці?
Задача 2. Синові 3 роки, батько у 9 разів старший за сина. Скільки років батькові?
Задача 3. У коробці лежали листівки. Коли дівчинка взяла 7 листівок, то в коробці залишилось 18 листівок. Скільки листівок було у коробці спочатку.
Задача 4. У магазині було 65 вишиванок. 37 вишиванок продали. Скільки вишиванок залишилося у магазині?
Наш рідний край – Україна. Найбільша річка України – Дніпро. Вона впадає у Чорне море. На берегах Дніпра розкинувся Київ.
а) Рідний край б) Чорне море в) Київ
________________ Там вони збирали квіти.
________________ Діти ходили у ліс.
________________ На галявині бачили їжачка.
________________ Усі задоволені повернулися додому.
Оленка прийшла з прогулянки. Питальне
Що поставила Марійка у вазу? Спонукальне
Не смітіть на вулиці! Розповідне
А ти посадив своє дерево
Дятел лікує хворі дерева
Дбай про лісових жителів
в, живемо, ми, Україні.
Це завдання допоможе дитині розвинути навички дрібної моторики та вивчити державні символи України. Завдяки завданню дитина розвиває графомоторні навички, одночасно вивчаючи кольори українського прапора. У завданні дитині пропонується розмалювати прапор та герб України у відповідні кольори — блакитний та жовтий.
Аплікація з паперу
Для його виготовлення Тобі будуть потрібні:
— гафрований папір різних кольорів;
— аркуш звичайного паперу;
— ножиці;
— клей;
— стержень від кулькової ручки або ж старий фломастер.
ІV. ПІДСУМОК
— Про що нового дізналися?
— Що більше всього запам’ятали?
— Мені було цікаво…
ДОДАТКИ
Додаток 1
|
Додаток 2
|
Додаток 3
|
Додаток 4
|
Додаток 5
|
Додаток 6