8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

"Яку користь приносять культурні і дикорослі рослини людям?"

Про матеріал
Ознайомити учнів з культурними і дикорослими рослинами та їх значенням для людини;вчити оцінювати приклади конкретної поведінки в природі;групувати дикорослі і культурні рослини,пояснювати сутність групування,наводити приклад кожної групи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      Підготував:

                        вчитель початкових класів

                                   Колісник В.І.

 

                           2018-2019 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Яку користь приносять культурні і дикорослі рослини людям?

Мета:ознайомити учнів з культурними і дикорослими рослинами та їх значенням для людини;вчити оцінювати приклади конкретної поведінки в природі;

формування вміння:а)групувати дикорослі і культурні рослини,пояснювати сутність групування,наводити приклад кожної групи;б)аналізувати ілюстрації і добувати з них необхідну інформацію,робити висновки,доводити свою думку;в)працювати в групі і в парі;розвивати спостережливість та логічне мислення,мовлення,пам’ять;виховувати потребу пізнавати рослини,шанобливе ставлення до рослин,бажання їх оберігати.

Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні:включається в роботу відразу після вказівки вчителя;співпрацює в групі;

загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя, відповідає на запитання за відомою моделлю; запитує про незрозуміле; з повагою звертається до вчителя,учнів;

загальнопізнавальні:виділяє в предметах певні ознаки.

інформаційно-комунікаційна:будує усне монологічне висловлювання за відомою моделлю з опорою на власний досвід та почуту інформацію;

загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;

здоровязбережувальна:дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку;

громадянська:пояснює значення природи для життя людини;

соціальна :вчиться працювати в групі,підтримує чистоту в класі та своєму робочому місці.

Результати навчання

Учні наприкінці уроку вміють:

Наводити приклади використання дикорослих та культурних рослин;

Розповідати про рослини в нашому житті.

Розповідати про дбайливе ставлення до рослин.

Форма уроку: урок засвоєння нової теми

Форма роботи:індивідуальна,групова.

Обладнання:підручник,робочий зошит,ілюстрації,дидактичний матеріал,мультимедіа.

Хід уроку

Організаційна частина

I.Ранкова зустріч

Налаштування на позитивну працю ( коло друзів)

1.Привітання

Промінчик весняний

Заглянув у клас!

І в коло велике

Зібрав,друзі,нас.

Давайте зєднаємо

Долоньки свої

І радо всміхнемось

Я-вам,ви-мені!

2.Наші спостереження

Обмін інформацією.Синоптик дня

Сьогодні__ понеділок__

Число__20__,місяць__травня__перший__,день тижня.

Сьогодні сонячно,тепло,без опадів.

Щоб увесь день був гарний настрій,давайте обміняємося компліментами.

-Отже,сонечки мої сьогодні видався сонячний і теплий. А щоб всім було цікаво і весело,давайте будемо всі активно працювати.

Вчитель

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок

Він незвичний і цікавий

Бо гостей зібрав чимало

 

Поверніться обличчям до гостей

І лагідно промовте ДОБРИЙ ДЕНЬ

Вчитель

Перед тим ,як розпочати урок

Згадаємо правила поведінки

Щоб урок пройшов гарненько

Треба сісти нам рівненько

І виконувати те,про що мова на уроці йде.

Урок ЯДС ми з вами розпочнемо,

в чарівний світ природи тихесенько пройдемо.

Зустрінем там багато казкових ми героїв,

які нам підготують цікаві завдання ,

і все нам посміхнеться усмішкою ласкавою!

Рослини там культурні ми вивчати будем,

дізнаємося, яку користь вони приносять людям.

Тож будемо старанними, слухняними та чемними.

Сядемо рівненько й працювати почнемо ми!

 

3. «Чарівна скринька»

Перший казковий герой до нас поспішає із цікавим завданням.(СОВА)У моїй скриньці лежить два предмети. 1 належить до живої природи , а 2 до не живої. Спробуйте відгадати,що там???

 До нас поспішає наш НЕЗНАЙКО .Повторення вивченого матеріалу (пригадати матеріал попереднього уроку)

Назвіть мені будь-ласка ,що відноситься до живої і неживої природи?

(ЖИВА природа- рослини,тварини,люди.

НЕЖИВАсонце,хмари,місяць,зорі,повітря,вода,грунт,пісок,каміння)

Молодці! Я вам всім бажаю на уроці бути активними, розумними, спостережливими та згуртованими.

Отже,тема нашого уроку: Рослини. Культурні та дикорослі.

Усі рослини –це частина живої природи, чи ні? (рослини частина живої природи)

Рослини бувають дикорослі та…(культурні)

  • Культурні рослини – які люди вирощують,висівають,висаджують і доглядають за ними. Культурні рослини потрібні людям для їжі,одягу,ліків,естетичної насолоди.
  • Дикорослі рослини- які людина не вирощує,не висіває,не висаджує і за якими не доглядає.
  • Як ви гадаєте ,які умови потрібні для існування культурних та дикорослих рослин.
  • Діти,давайте з вами пригадаємо з чого складається будова рослини?

 

4.Давайте разом з ЄНОТОМ пограємо.Гра «Скласти вежу» з використанням ЛЕГО.

Повторюючи матеріал попереднього уроку ми пограємо в гру «Склади вежу»

Рослина має свою частину будови рослини.

- З чого починається рослина? (корінь) знайдіть цеглинку на якій написано слово корінь і покладіть її перед собою.

-Далі,наступна частина рослини? (стебло) знайдіть цеглинку на якій написано слово стебло.

-Ви вже з вами знаємо,що від стебла ростуть наші(листочки) знайдіть цеглинку на якій написано слово листочок

-Від листочка йде яка частина( квітка) знайдіть цеглинку на якій написано слово квітка

І остання  частина нашої вежі –це ? (плід,насіння).

 Зверніть увагу,які гарні вийшла в нас вежі. Ви великі молодці.

 

- Ми вже з вами знаємо ,що наші рослини поділяються на  дерева,кущі,трав’янисті рослини.Давайте поговоримо,в чому віддмінність між ними. У стеблі.

ДЕРЕВА мають одне міцне деревянисте стебло- стовбур.

КУЩІ- мають декількадеревянистих стебел,тонших ,ніж у дерева.

ТРАВЯНИСТІ РОСЛИНИ- стебло мяке і соковите.

 

5.До нас завітала із цікавою грою тітонька ЧЕРЕПАХА.

 Гра «Скласти пазл»

Діти, у вас на партах лежить розрізаний малюнок.Вам необхідно скласти його і назвати рослину ?

Як одним словом можна назвати слова – відгадки ? Берізка,ромашка,малина- що це? ( рослини)

А до якої із цих груп належить Береза? Ромашка? Малина?

Наше «сонечко» вважає ,що ви вже гарно попрацювали,треба і відпочити. Тож давайте зробими ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ.

Трава низенька,низенька

Дерева високі,високі.

Вітер дерева колише,гойдає

То вліво,то вправо нахиляє..

То в гору,то вниз нагинає.

Птахи летять,відлітають..

А дітки тихенько  за парти сідають

 

6.Наше дерево спостерігало за нами весь рік,і також підготувало на завдання.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Діти, ви вже знаєте, що культурними рослинами називають ті рослини, які людина сама висаджує, доглядає, збирає урожай та використовує для різних потреб: для їжі, одягу або ліків.

- Давайте дізнаємось, які бувають найважливіші групи культурних рослин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Декоративні рослини дерева, кущі й трав'янисті рослини, які вирощують для прикрашання міст, населених пунктів, внутрішнього озеленення приміщень з метою задоволення естетичних потреб людини.

2.Рослини промислового використання – культурні види рослин, що містять у листках, квітках, коренях або інших органах речовини,які використовуються для виготовлення палива.Рапс, цукровий очерет, гірчак острокінцевий.

 

3. Прядильні культури — рослини, які вирощують для отримання волокон — сировини для текстильної промисловості. Основними прядильнимикультурами є: льон-довгунець, бавовник, конопля. Ці культури слугують для виготовлення одягу.

           4.Ліка́рськаросли́на  рослина, органи або частини якої є сировиною для отримання засобів, що використовуються внародній, медичній або ветеринарній практиці з лікувальною або профілактичною метою. Звіробій, ехінацея, календула.З цих рослинилюди виготовляють ліки.

5.1. Зернові́ культу́ри — найважливіша група вирощуваних трав'янистих рослин, оброблюваних для отримання зерна — основного продукту харчування людини. Ця група рослин є найбільш поширена серед усіх сільськогосподарських культур у світовому землеробстві. Сюди належить пшениця, жито, кукурудза. З цих культур люди виготовляють хліб.

5.2.О́вочі  —їстівні частини рослин, переважно трав'янистих, котрі людина вживає як їжу. До овочів входять перець, огірки, помідори тощо. Овочі люди вживають у їжу.

5.3.Фрукти — група культурних рослин, які дають соковиті і тверді їстівні плоди, багаті на цукор. Це яблука, груші, сливи. Плодові культури використовують у їжу.

5.4.Ягоди –тип простого плоду, що має м'яку їстівну м'якоть та насіння, що утворюються з єдиної зав'язі.

10.Робота з роздатковим матеріалом.

Шостий грибочок пронує нам виконати завдання в робочих аркушах.Подивіться уважно на зображені рослини ,які намальовані.Визначте де культурні а де дикорослі рослини.

 Ви великі молодці,ми разом з вами виконали і це завдання ,можемо класти сміливо наступний грибочок у кошик.(6) Дякую.

7.До нас на урок забіг песик ,але він не просто забіг,він приніс нам цікаве завдання.Робота в групах.

У кожної групи на партах стоїть МІКРОСКОП. Сьогодні  ми з вами подивимося :зерно,гілочку липи.

Дякую вам всім за роботу.Ви всі молодці.

 

 

8.До нас прилетів наш улюблений казковий герой КАРОЛСОН ,він також приніс цікаве завдання. Повторення.Гра «Дикорослі та культурні рослини».

Коли я називаю культурну рослину ви піднімаєте зелений колір,а коли дикорослу –червоний колір.

Рослини:сосна,диня,соняшник,каштан,латаття біле,ковалія,вишня,калина.

Ви великі молодці,впорались із цим завданням також.

9.Підсумок. ЇЖАЧОК

Рефлексія

Казка про їжачка.

Жив в одній школі…(їжачок)діти показують малюнок їжачка.

Стало йому цікаво про що говорять діти,і не витримав та запитав у дітей:

1)Що цікавого ви дізнались на уроці?

Вислухав їжачок всіх уважно і попросив діток показати спочатку дерево,

 

А потім кущик…

 

І вже потім травянисту рослинку.

Результаты поиска изображений по запросу "картинки и фото куст калини "

Сподобалось їжачкові спілкуватись з дітьми ,цікаво йому в школі. Подякував дітям і побіг до наступного класу дізнаватись щось нове!

Визначення  настрою..

    Давайте ось так, як ви дружно взялися за руки, будемо  єдиними у прагненні зберегти нашу природу, щоб могли нею милуватися і любити.

 

 

 

 

Всі ми добре потрудились

І хорошому навчились.

То ж давайте скажем всі:

"Ой, які ми молодці!"

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 червня 2019
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку