Явище адсорбції. Інструктаж БЖД. Лабораторний дослід № 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.

Про матеріал
Мета: - освітня: узагальнити й систематизувати знання учнів про неметалічні елементи та їхні сполуки; розширити знання учнів про неметали; ознайомити учнів з поняттям «адсорбція» на прикладі активованого вугілля, показати його застосування; - розвивальна: розвивати вміння узагальнювати та систематизувати знання; активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати інтерес до вивчення предмету, створювати ситуації зацікавленості та позитивного сприйняття навчальної діяльності; - виховна: виховувати увагу, інтерес до предмету, спостережливість.
Перегляд файлу

11 клас

Урок 22

Тема: Явище адсорбції. Інструктаж БЖД. Лабораторний дослід № 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.

Мета:

  • освітня: узагальнити й систематизувати знання учнів про неметалічні елементи та їхні сполуки; розширити знання учнів про неметали; ознайомити учнів з поняттям «адсорбція» на прикладі активованого вугілля, показати його застосування;
  • розвивальна: розвивати вміння узагальнювати та систематизувати знання; активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати інтерес до вивчення предмету, створювати ситуації зацікавленості та позитивного сприйняття навчальної діяльності;
  • виховна: виховувати увагу, інтерес до предмету, спостережливість.

Матеріали та обладнання: підручник, ручки, робочі зошити, щоденники, таблиця розчинності.

Очікувані результати: Наприкінці уроку учні:

  • знають суть явища адсорбції;
  • наводять приклади різних речовин – адсорбентів;
  • звітують про виконання лабораторного досліду.

Компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках (формулювати, обговорювати й розв’язувати проблеми природничо-наукового характеру на прикладі явища адсорбції); ініціативність і підприємливість (виконання завдань для перевірки своїх знань); екологічна грамотність і здорове життя (визначати використання активованого вугілля як адсорбенту), уміння вчитися впродовж життя (дотримуватися інструкції по виконанню дослідів).

Тип уроку: засвоєння умінь та навичок.

ХІД УРОКУ

Організаційний етап уроку

Вчитель вітається з учнями, записує відсутніх до журналу.

І. Актуалізація опорних знань

Самостійна робота

1. Дайте характеристику хімічного елемента (Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору).

2.Охарактеризуйте фізичні й хімічні властивості простої речовини, утвореної елементом.

3.Наведіть приклади використання простої речовини й найбільш використовуваних сполук хімічного елемента.

4. Опишіть кругообіг неметалічного елементу в природі.

5. Складіть схему перетворень за участі сполук хімічного елемента та рівняння хімічних реакцій.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Чи можна вважати, що простих речовин – неметалів стільки ж, скільки і неметалічних елементів?

Так, простих речовин більше, тому що існує явище алотропії.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

Вчитель записує тему на дошці, разом з учнями називають мету уроку.

IV. Сприймання й усвідомлення нового навчального матеріалу

  Адсорбція — це поглинання газів або розчинених речовин з розчину поверхнею твердого тіла або рідини. Адсорбція є одним із видів сорбції. Адсорбція відбувається під впливом молекулярних сил поверхневого шару адсорбенту. У деяких випадках молекули адсорбату (речовини, яка поглинається) взаємодіють з молекулами адсорбенту й утворюють з ними поверхневі хімічні сполуки (хемосорбція). За постійної температури фізична адсорбція посилюється внаслідок підвищення тиску або концентрації розчину. Процес, зворотний адсорбції, називається десорбцією. Адсорбенти — високодисперсні природні або штучні матеріали з великою площею поверхні, на якій відбувається адсорбція речовин з газів або рідин, що стикаються з нею. Для очищення повітря й води від шкідливих речовин на очисних спорудженнях широко використовується метод адсорбції. Найбільш широко використовувані адсорбенти: активоване вугілля, силікагелі, алюмосилікагелі, оксиди й гідроксиди деяких металів, губчасті метали, природні мінерали.

V. Узагальнення й систематизація знань

Лабораторний дослід №2 (за зошитом Н. Титаренко)

  Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.

Як використовувати?

Лікарі рекомендують приймати активоване вугілля в таких випадках:

  • для лікування отруйних комах, павуків і змій;
  • для лікування отруєння харчовими продуктами і лікарськими препаратами, у тому
  • числі при передозуванні аспірину, тайленолу та інших ліків;
  • при деяких формах дизентерії, при діареї, диспепсії, запорах і метеоризмі;
  • для дезінфекції ран та усуненняїх запаху;
  • для виведення з організму токсичних речовин, що викликають анемію у хворих на
  • онкологічні захворювання;
  • для очищення крові від токсинів при хворобах печінки і нирок;
  • для очищення крові при переливанні крові.

VI. Підсумок уроку

Звітування роботи.

VII. Домашнє завдання

Опрацювати § 16, Ст. 90-94.

docx
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
1367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку