12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Йозеф Гайдн – засновник Віденської класичної школи.

Про матеріал
Тип уроку: комбінований, урок-гра. Форма уроку: групове заняття (учні 3-5 класів 6-8річного терміну навчання – народний, фортепіанний та вокальний відділи). Методи реалізації поставлених завдань: метод розвиваючого навчання; словесний метод (бесіда, розповідь, пояснення); наочний метод (ілюстрації); проблемно-пошуковий метод; метод ігрової мотивації. Технічні засоби: перелік використаних на уроці аудіо та відео наочних засобів: телевізор з USB-входом, програвач з USB-входом Обладнання уроку: дошка, ілюстрації з теми уроку, фортепіано.
Перегляд файлу

 

                                План – конспект

                       відкритого уроку-гри « Музична література»

                                     викладача Ланчинська С.В.

Дата проведення: 27 лютого 2019р.

 

Місце проведення: КЗПО « Горностаївська ДМШ».

 

Тема уроку:  Йозеф Гайдн – засновник Віденської класичної школи.

 

Цілі уроку:

1. методична – проаналізувати значення і цінність музики Й. Гайдна

2. виховна – привити учням естетичний смак, почуття прекрасного на прикладі музики  Й. Гайдна.

3. навчальна: узагальнення і закріплення знань біографії та творчості Й. Гайдна.

4. розвиваюча – розвинути емоційну чуттєвість до мови музики через залучення методів роботи, направлених на активне, чуттєве і усвідомлене сприйняття.

Завдання уроку:

1.  зацікавити учнів творчістю Й. Гайдна – одного з Віденських класиків;

2. пробудити бажання слухати класичну музику;

3. формувати інтерес до процесу навчання;

4. виховувати музично-художній смак та інтерес  до предмету.

Тип уроку: комбінований, урок-гра.

Форма уроку: групове заняття (учні 3-5  класів 6-8річного терміну навчання – народний, фортепіанний та вокальний відділи).

Методи реалізації поставлених завдань: метод розвиваючого навчання; словесний метод (бесіда, розповідь, пояснення); наочний метод (ілюстрації); проблемно-пошуковий метод; метод ігрової мотивації.

Технічні засоби: перелік використаних на уроці аудіо та відео наочних засобів: телевізор з USB-входом, програвач з  USB-входом

Обладнання уроку: дошка, ілюстрації з теми уроку, фортепіано.

 

                                                                План

  1. Організаційний момент. Привітання. Розподіл на команди, вибір капітанів, гасла.
  2. Гра.

1 тур: групові питання по біографії Й. Гайдна.

2 тур: групові питання по творчості Й. Гайдна.

3 тур: портретна вікторина.

4 тур: музична вікторина.

5 тур: гра «Складач»; задане слово: капельмейстер.

6 тур: бліц-опитування капітанів.

  1. Підведення підсумків. Оголошення команди переможців.
  2. Висновок. Оцінювання. Домашнє завдання.

 

 

 

                                                Хід уроку

 

  1. Організаційний момент. Привітання. Розподіл на команди, вибір капітанів, гасла.
  2. Гра.

1 тур. Групове опитування команд по біографії Й. Гайдна.

 

1.Творчість Гайдна відноситься до епохи…

а) романтизм б) класицизм в) бароко,

2. Який композитор являється представником тієї ж епохи, що і Гайдн?

а) Бах б) Шопен в) Бетховен

3. Який композитор не являється віденським класиком?

а) Гайдн б) Гендель в) Моцарт

4.Представником якої держави являється Й. Гайдна?   

 а) Угорщина  б) Німеччина в) Австрія

5. Представником якої школи являється Й. Гайдн?   

 а) школа французьких клавесиністів   б) віденська класична школа   в) католична школа                                                                                                        

6. Батько Гайдна був…

а) музикантом  любителем б) професійним музикантом в) далеким від музики

7. Гайдн в дитинстві співав в церковному хорі і навчився грати на…

а) скрипці б) органі в) флейті

8. Гайдн і Відні був відомий як…

а) композитор б) імпровізатор в) органіст

9. Гайдн служив у князя Єстергазі у якості…

а) хориста б) капельмейстера в) капельдинера

10. Скільки років служив Гайдн у князя Єстергазі?

а) 30  б)23 в) 40

11. В якій країні Гайдн попував двічі?

а) в Америці б) в Італії в) в Англії

12. Гайдн виступав в Англії з виконанням своїх творів в якості…

а) співака б) диригента в) клавириста

13. Коли народився Людвіг ван Бетховен, Гайдну було…

а) 38 б) 40 в) 24

14. З яким з великих композиторів не довелось особисто зустрітися Гайдну?

а) з Моцартом б) з Бетховеном в) з Бахом

15. Скільки років прожив Гайдн?

А) 77 б) 57 в) 65

 

2 тур: опитування команд по творчості Й. Гайдна.

 

1. Який музичний жанр являється провідним у творчості Гайдна?

а) симфонія б)опера в) сюїта

2. До якого жанру не звертався Гайдн?

а) опера б) квартет в) балет

3. До симфоній Гайдна не відноситься…

а) «Прощальна» б) «Пасторальна» в) «Сюрприз»

4. В якому році була написана 1 симфонія Гайдна?

а) 1759 б) 1760 в) 1761

5. До ораторій Гайдна не відноситься…

а) «Месія» б) «Створення світу» в) «Пори року»

6. Яка симфонія належить Гайдну?

а) «Героїчна» б) «Класична» в) «Шкільний вчитель»

7. Танець, увійшовший в 4х частинний симфонічний цикл в якості ІІІ частини?

а) вальс б) полонез в) менует

8. Духовий інструмент, неввійшовший в класичний склад оркестру Гайдна?

а) валторна б) саксофон в) труба

9. Який музичний жанр мав другорядне значення у композиторів-класиків?

а) соната б) квартет в) пісня

10. Експозиція, розробка, реприза являються основними розділами…

а) рондо б) тема з варіаціями в) сонатної форми

11. Яка кількість в класичній сонаті?

а) 3 б) 4 в) 2

12. Яка кількість частин в класичній симфонії?

а) 3 б) 4 в) 1

13. Склад виконавців в симфоніях Гайдна…

а) 5 інструментів б) соліруючий інструмент з оркестром в) симфонічний оркестр

14. Звучання якого ударного інструменту починається 103 симфонія Гайдна?

а) литаври б) великий барабан в) тарілки

15. Основним жанром клавірної музики Гайдна являється…

а) прелюдія б) соната в) фуга

 

3 тур: портретна вікторина (по одному  учаснику з кожної команди команд).

 

4 тур: музична вікторина (групове завдання).

 

5 тур: гра «Складач»; задане слово – КАПЕЛЬМЕЙСТЕР (по одному учаснику з кожної команди).

 

6 тур: бліц-опитування капітанів команд.

 

1. Як звучить повне імя Гайдна?(Франц Йозеф Гайдн)

2. Село – батьківщина Гайдна? (Рорау)

3. Симфонія, що відучила слухачів спати під час повільної частини?

 (№ 94 «Сюрприз»)

4. Симфонія, під час якої музиканти йдуть зі сцени? (№45 «Прощальна»)

5. Партія, що відкриває експозицію сонатної форми? (головна партія)

6. Прийом гри на литаврах, що дав назву одній із симфоній Гайдна? (тремоло)

7. Як називається твір для клавиру з 3х частин? (соната)

8. Великий твір для солістів, хору, а оркестру для концертного виконання? (ораторія)

9. Про який танець говориться: танець королів і король танців? (менует)

10. Італійський композитов і педагог, якому прислуговував Гайдн в обмін на уроки? (Н. Порпора)

11. Англійське місто, в якому Гайдну гайдну було присвоєне почесна ступінь доктора музики? (Лондон)

12. Як перекладається слово «симфонія»? (співзвучча)

 

  1. Підведення підсумків гри. Оголошення команди переможців.
  2. Висновок. Оцінювання. Домашнє завдання.

1

 

docx
Додано
24 травня 2020
Переглядів
420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку