В даному матеріалі міститься розробка нестандартного уроку-гри "Юні інформатики". Це змагання для учнів яке можна використати вчителю у позакласній роботі
У першому турі гри беруть участь 6 учнів. Їхнє завдання – правильно відповісти на запитання шляхом вибору правильної відповіді із чотирьох. Учасники пишуть відповіді на аркушах паперу. Журі стежить за відповідями учасників та веде підрахунки. За правильну відповідь – 1 бал.
1. Наука, що вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку, збирання, збереження, передавання і обробки:
- математика;
- інформатика;
- фізика;
- зарубіжна література.
2. Яка найменша одиниця вимірювання інформації?
- байт;
- кілобайт;
- мегабайт;
- біт.
3. Алфавіт якої системи числення складається з двох цифр: 0 та 1?
- двійкової;
- десятирічної;
- восьмирічної;
- шістнадцятирічної.
4. Мінімальний елемент зображення, що формується на екрані монітора:
- біт;
- байт;
- піксель;
- мегапіксель.
5. Який французький учений створив першу арифметичну машину, що виконувала операції додавання та віднімання?
- Едмонд Гантер;
- Блез Паскаль;
- Біл Гейтс;
- Джон фон Нейман.
6. Американська фірма, яка є лідером у виробництві комп’ютерного програмного забезпечення:
- Adidas;
- Microsoft;
- Apple;
- Office.
7. Загальна назва програмного забезпечення англійською мовою:
- Hard Ware;
- Programs;
- Software;
- Аpplication.
8. MS-DOS, Linux, Unix, Windows – це назви…
- драйверів;
- операційних систем;
- утиліт;
- графічних редакторів.
9. Яка з цих програм не є антивірусною?
- Win Rar;
- Dr Web;
- Aidstest;
- AVP.
10. Комп’ютерна мережа, що охоплює всі континенти й містить великі обсяги інформації:
- Windows 98;
- Internet;
- Intranet;
- локальна.
11. Розширення .rar мають:
- текстові документи;
- графічні документи;
- архіви;
- електронні таблиці.
12. Такі програми, як Блокнот, Word Pad, Microsoft Word є:
- графічними редакторами;
- програмами-архіваторами;
- антивірусними програмами;
- текстовими програмами.
13. Як з англійської мови перекладається Windows?
- вікна;
- драйвери;
- операційні системи;
- інтерфейс.
14. Обчислювальний пристрій у древніх греків та римлян?
- рахівниці;
- арифметична машина;
- абак;
- персональний комп’ютер.
У грі залишаються 6 учасників. Наступні випробування – відповіді на запитання з певної теми (категорії). Кожен з учасників по черзі обирає певну категорію запитань.
Далі ведучий за визначений час (1 хв.) ставить певну кількість запитань, на які повинен відповісти учасник, який обрав категорію. Після обрання категорії вона не входить до переліку доступних для інших учасників категорій.
Кожен учасник обирає дві категорії. Для визначення порядку обрання учасниками категорій проводиться додаткове випробування.
Додаткове випробування
Учасникам пропонується на швидкість розшифрувати термін з інформатики. Хто з учнів першим відгадає слово – першим і стартує у другому турі, другий – другим, і так по черзі.
Kатегорія “Пристрої введення інформації”
1. Назвіть основні пристрої введення інформації.
2. Для чого потрібне колесо (скролінг) на мишці?
3. Які різновиди миші ви знаєте?
4. Призначення клавіші Shift?
5. Скільки клавіш має клавіатура?
6. Які види сканерів ви знаєте?
7. Яка клавіша стирає символ зліва від курсору?
8. Призначення клавіші Caps Lock.
9. Як вмикається мала цифрова клавіатура.
10. Скільки кнопок має стандартна миша?
11. Який пристрій використовують для введення текстової чи графічної інформації з паперу в комп’ютер?
12. Для чого призначення клавіша Enter?
Категорія „Пристрой виведення інформації”
Категорія „Апаратне забезпечення ПК”
Категорія ,,Програмне забезпечення ПК”
Категорія „Носії інформації”
Категорія „Графічний редактор Paint”
Категорія „Робочий стіл Windows”
Категорія „Робота з файлами та папками”
Категорія „Вірусологія ПК”
Категорія „Архівація даних”
Категорія „Вікна Windows”
Категорія „СЕКРЕТ” („Визначення з інформатики”)
У грі залишаються 3 учасники, які набрали найбільшу кількість балів. За допомогою додаткового завдання визначають порядок обрання теми та відповіді на поставлені запитання з практичними завданнями.
Кожен учасник гри обирає картку певного кольору, відповідно завдання з його теми розмальовані в обраний ним колір. Учням-учасникам на 15 секунд показують поле з зафарбованими різними кольорами комірками. Їм необхідно запам’ятати якомога більше номерів комірок свого кольору. Після цього учасникам пропонують по черзі обирати із заданого поля комірки із завданнями (по 6 завдань кожному учаснику, одне завдання - додаткове).
За правильно виконане завдання зі своєї теми учасник отримує 2 бали, за правильно виконане завдання суперника – 3 бали, а завдання загального характеру – 1 бал.
Додаткове випробування
Учасникам пропонується скласти пазл у графічному редакторі Paint та зберегти малюнок на Робочому столі. Пазл складається за допомогою інструменту Прямокутне виділення та операції перетягування.
Малюнок, що повинні зібрати учасники
Загальні завдання
2 – Наведіть приклади професій, у яких можна застосовувати ПК.
9 – Продемонструйте правильне вимкнення комп’ютера.
10 – Запустіть Калькулятор та встановіть його інженерний вид.
14 – Змініть фоновий малюнок Робочого столу.
17 – Встановіть появу заставки на комп’ютері через 5 хвилин простаювання комп’ютера.
21 – Створіть на Робочому столі ярлик для компакт-диску.
24 – Які способи передачі інформації ви знаєте?
25 – Запустіть програму Microsoft Word.
28 – Запустіть програму Paint та намалюйте у ній квадрат червоного кольору.
Завдання з теми „Основи роботи з дисками”
1 – Що таке форматування? Відформатуйте дискету.
3 – Дізнайтеся про ємність диску С: та обсяг його вільного простору.
5 – Що таке діагностика? Запустіть перевірку диску D: на наявність помилок.
15 – Запустіть дефрагментацію диску С: будь-яким способом.
18 – Заархівуйте свою робочу папку та скопіюйте її на дискету.
20 – Захистіть інформацію на дискеті від видалення.
23 – Прогляньте зміст лазерного компакт-диску.
Завдання з теми „Робота з файлами та папками в
операційній системі Windows”
6 – Перейменуйте ярлик 10 клас, що знаходиться на Робочому столі, на школа.
8 – Створіть в папці Мої документи нову папку під назвою Найрозумніший.
11 – Скопіюйте в папку Мої документи файли Інформатика та Математика з диску D:.
13 – Упорядкуйте значки в папці Мої документи за розміром.
22 – Знайдіть на вашому комп’ютері файл Бібліотека, що був створений 30 січня 2006 року.
26 – Видаліть файл Гра з папки Мої документи та очистіть Корзину.
29 – Прогляньте зміст файлу Математика, що знаходиться на диску С:.
Завдання з теми „Стандартні програми операційної системи Windows”
4 – Запустіть Калькулятор та переведіть за допомогою нього число 234 в двійкову систему числення.
7 – Намалюйте в графічному редакторі Paint дорожній знак В’їзд заборонено.
12 – Надрукуйте в текстовому редакторі Блокнот текст Інтелектуальна гра „Найрозумніший” та збережіть створений документ в папці Мої документи під назвою Блокнот.
16 – Запустіть будь-яку стандартну гру, наприклад Косинка.
19 – Запустіть програвач Windows Media.
27 – Надрукуйте в текстовому редакторі Word Pad своє прізвище та ім’я, встановіть шрифт розміром 36 пт, жирний.
30 – Запустіть службову програму Очистка диска та очистіть диск D: від непотрібних файлів.
Додаткові завдання
Протокол І туру
№ |
Прізвище та ім’я учасника |
Номер запитання |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Сума |
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Протокол ІІ туру
№ |
Прізвище та ім’я учасника |
Бали, отримані за |
Бали, отримані за |
Сума білів |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
Протокол ІІІ туру
№ |
Прізвище та ім’я учасника |
Номер пострілу |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Сума |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1