МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ПРЕДМЕТНОГО ТИЖНЯ ІНФОРМАТИКИ ТА МАТЕМАТИКИ В ШКОЛІ

Про матеріал

В даній розробці міститься план проведення предметного тижня інформатики та математики в школі, а також кілька розробок позакласних заходів, які можуть вчителі використати при підготовці та проведенні предметного тижня.

Перегляд файлу

  Затверджую:

                                                                  Директор школи:  /Л.В.Кондратенко/

 

 

 

План проведення

ТИЖНЯ МАТЕМАТИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ

у Немичинецькій ЗОШ І-ІІ ступенів

 

 

з/п

 

День тижня

 

Час проведення

 

Зміст заходу

 

Відповідальний

1

 

Понеділок

 

Велика перерва

 

Організаційна лінійка

 

Бойко А.В.

Мандзій Т.П.

2

 

Вівторок, середа, четвер

 

Велика перерва

 

Конкурс-гра

«Най.. .най.. .най...»

 

Бойко А.В.

3

Вівторок

Після уроків

Математична вікторина  для учнів 6 -9 класів

Бойко А.В.

4

Понеділок

Після уроків

 

Мандзій Т.П.

5

 

Четвер

 

Після уроків

 

Гра «Показуха»

 

Бойко А.В.

6

 

Щодня

 

Перерви

 

Ігри і конкурси: «Кращий учень», «Кращий зошит», «Цікавий факт», «Портрет учителя», «Золота лихоманка»

 

Бойко А.В.

Мандзій Т.П.

7

 

П'ятниця

 

Після уроків

 

«Аукціон»

 

Бойко А.В.

8

Середа

Після уроків

 

Мандзій Т.П.

9

п'ятниця

Після уроків

підсумкова лінійка

Бойко А.В.

Мандзій Т.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основні цілі:

1) дати додаткові знання з математики та інформатики, її розвитку, показати зв'язок з    

іншими науками;

2) забезпечити різносторонній розвиток особистості;

     3) викликати інтерес до вивчення предмета.

     Тому, розробляючи заходи для його проведення, дотримуватися таких правил:

1) заходи переважно мають носити характер змаган­ня і давати змогу проявитися не    

    лише математичним здібностям учнів;

2) у їх підготовці і проведенні активну участь по­винні брати учні;

3) заходи мають охопити якомога більшу кількість учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         КОНКУРС-ГРА      «НАЙ...НАЙ...НАЙ»

 У конкурсі беруть участь усі бажаючі. Після кож­ного туру їхня кількість зменшується, поки не зали­шається один — переможець конкурсу. (Якщо конкурс служить відбірковим туром, то можна використовувати окремо його складові.)

 

1-й ведучий. Вітаю всіх розумних, винахідливих та кмітливих, тобто всіх, хто прийшов на нашу зустріч!

2-й ведучий. Серед нас є особлива людина, яка навіть сама про це не здогадується. Але ми зараз «відкриємо їй очі», привселюдно назвавши «найрозумнішою, найкміт-ливішою та найвинахідливішою», тобто «най...най....най».

1-й ведучий. Підніміть, будь-ласка, руку ті, хто підоз­рює в собі такі якості. Як бачимо, претендентів на ти­тул «Най...най...най» є чимало, але він дістанеться тільки одному. І щоб швидше з'ясувати кому саме, ми розпо­чинаємо конкурс-гру.

2-й ведучий. Перший тур конкурсу-гри називається «Здогадливий». Перемогти у цьому турі вам допоможуть не стільки знання, як ваші інтуїція та здогадливість. Умови туру такі: я ставлю запитання, на яке можна дати відповідь «так» або «ні». Обравши одну з цих відпо­відей, ви відходите або ліворуч, де стоїть наш помічник з табличкою «Так», або праворуч до помічника, у якого на табличці написано «Ні», розділившись таким чином на дві групи. Продовжуватимуть гру учні тієї групи, які дали правильну відповідь.

                        Запитання

1. Чи вірите ви, що Карл Фрідріх Гаусе був назва­ний «королем математиків»?

      (Так. У 1885 р. на медалі з барельєфом Гаусса був напис «Король математиків».)

2. Чи вірите ви, що помічник учителя Гаусса — Бар-тальс, в обов'язки якого входило 

 лагодити пера молод­шим школярам, згодом навчав Лобачевського?

      (Так. У Казанському університеті.)

3. Чи вірите ви, що Піфагор не тільки філософ, а й олімпійський чемпіон з 

 кулачного бою?

     (Так. Це сталося на 58-й олімпіаді.)

4. Чи вірите ви, що Фалес помер від хвилювання на трибуні, спостерігаючи за боєм 

    Піфагора на 58-й олім­піаді?

      (Так.)

5. Чи вірите ви, що на могилі Галілео Галілея — видатного астронома, фізика і математика — є напис: «Він зупинив Сонце і зрушив Землю»?

     (Ні. Такий напис на могилі М.Коперника.)

 

(Тур продовжується до того часу, поки у грі не зали­шиться близько 20 учасників.)

1-й ведучий. Другий тур має назву «Великий ерудит».

 

 

                                                     «Великий ерудит».

Вам буде запропоновано запитання і той, хто пер­шим підніме руку і дасть правильну відповідь, зможе продовжувати змагання. Той, хто помилиться — вибу­ває з гри. Вибувають з гри і ті, хто не дасть першим відповіді на жодне запитання.

2-й ведучий. Перед тим, як розпочати тур, хочу пред­ставити вам наших експертів — учителів математики. У цьому турі вони слідкуватимуть за тим, хто першим підніме руку, і оцінюватимуть правильність відповідей.

1-й ведучий. Розпочинаємо!

                Запитання

  1. Два в квадраті — чотири, три в квадраті — дев'ять. А чому дорівнює кут у  

      квадраті?

             (90°.)

  1. Який знак слід поставити між двома трійками, щоб отримати число більше за   три, але менше за чоти­ри?

           (Кому.)

  1. Кравець має 16 м сукна і щодня відрізає від нього по 2 м. Якого дня він відріже   

       останній шматок?

          (Сьомого.)

  1. Величина кута 30°. Чому дорівнюватиме цей кут, якщо його розглядати під

      лупу з двократним збільшен­ням?

             (30°.)

5. Щука важить стільки, скільки важить 1 кг і півщу-ки. Скільки важить щука?

         (2кг.)

6. Радіус кола 3 м. Яку довжину має його найбільша хорда?

         (6м.)

7. Як називається точка, рівновіддалена від усіх то­чок кола?

          (Центр.)

8. Скільки граней у стокутній піраміді?

            (101.)

9. Що спільного між рівнянням, що має розв'язок, і деревом?

        (У них є корінь.)

10. Пара коней пройшли 10 км. Скільки кілометрів пройшов кожний кінь?

        (10км.)

 

1-й ведучий. Привітаймо найкращих ерудитів шко­ли. Подивимося, кому з них вистачить кмітливості прой­ти наступний тур.

2-й ведучий. А ним є тур під назвою «Кмітливий».

 

                                 «Кмітливий».

 

 Він дуже нагадує екзамен. Наші експерти-вчителі ста­ють членами екзаменаційної комісії. Кожний з учас­ників витягне білет з одним запитанням, але відповіді на нього, як нам здається, ви не знаєте. Вам треба після 30-секундного ознайомлення із запитанням якнайдов­ше «дурити голови» екзаменаторам. Якщо ви зробите паузу, довшу за 10 с, то ваша відповідь припиняється. Припинити відповідь можуть і екзаменатори, якщо ви вже дуже-дуже далеко відхилилися від запитання. На­ступні змагання продовжать ті, хто протримається най­довше. (Щоб учні не знали правильних відповідей, слід учням 5-го класу ставити запитання з курсу 6-го, учням 6-го — з курсу 7-го і т. д.)

               Запитання

1. Що таке координатна пряма? (5 кл.)

2. Яке рівняння називається лінійним? (6 кл.)

3. Як відрізок поділити навпіл за допомогою цирку­ля та лінійки без шкали?(6 кл.)

4. Яке рівняння називається квадратним? (7 кл.)

5. Назвіть властивості числових нерівностей. (8 кл.)

6. Які прямі називаються мимобіжними? (9 кл.)

2-й ведучий. Як ви тільки що переконалися, учасни­ки нашого конкурсу знають майже все. Вони з однако­вою легкістю можуть розділити відрізок навпіл та дове­сти теорему, яку і вченим довести важко. Привітаймо переможців!

 

1-й ведучий. А зараз їх чекає нове випробування. Чи зможуть вони використати свої знання у конкретній ситуації? Наступний тур — «Винахідливий».

Ознайомившись з умовою задачі, учасникам слід зробити малень­ке «відкриття» і взяти на нього «патент» у «бюро па­тентів», тобто у наших експертів-учителів. Той, хто от­римає «патент» — продовжить змагання. Тур триває 5 хв.

 

Задача.

 Внаслідок стихійного лиха — розливу річки, між двома містами, що розділені цією річкою, було втрачено будь-який зв'язок. Допоможіть, хоча б част­ково, його відновити.

(Учасники пропонують способи відновлення зв'яз­ку, наприклад з допомогою світлових, звукових сигналів тощо, та називають прилади, якими це можна здійсни­ти.)

 

1-й ведучий. Експерти-вчителі зараз повідомлять, хто ж з учасників отримав «патент».

2-й ведучий. Та супер-людина, яку ми шукаємо се­ред вас, повинна вміти передавати думки на відстані без допомоги слів. Не лякайтеся, оскільки наступний   тур — «Пантоміма».

                               «Пантоміма».

 

Кожний з учасників обере серед глядачів свого помічника і саме йому за допомогою міміки і жестів буде повідомляти запропоновану фразу. У грі залишиться той учасник, чий помічник його зро­зуміє і «озвучить» побачене.

Завдання

1. Градусна міра прямого кута дорівнює 90°.

2. Бісектриса ділить кут навпіл.

3. Квадрат гіпотенузи прямокутного трикутника дорівнює сумі квадратів катетів.

4. У рівнобедреному трикутнику кути при основі рівні.

5. У паралелограма протилежні кути рівні.

 

1-й ведучий. Щоб перевірити, як у наших гравців із почуттям гумору, пропонуємо наступний тур гри — «Дотепник». Кожному учаснику слід розповісти анек­дот або смішну, цікаву ситуацію з власного життя, що певним чином стосується математики. А переможців цього туру експерти-вчителі будуть визначати за гучні­стю ваших оплесків. Ви не забули вдома почуття гумо­ру? Тоді приготуйте долоні. (Виступи учасників та екст пертів-учителів.)

2-й ведучий. Як не прикро, але час розпочати ос­танній тур — «Щасливчик». У цьому мішечку знахо­диться стільки кульок, скільки залишилося учасників гри, але тільки одна з них має червоний колір. Кожний учасник навмання витягне одну кульку. Той, кому діста­неться червона, і буде щасливчиком, тобто перемож­цем гри.

1-й ведучий. Знайомтесь! Найінтелектуальніша, най-кмітливіша, найвинахідливіша, найдотепніша і найщас-ливіша людина нашої школи! Разом з цим титулом вона отримує також і приз. Привітаймо її!

2-й ведучий. А нам залишилося попрощатися і поба­жати, щоб наступного разу вдача посміхнулася і вам. До побачення

                     ГРА «ПОКАЗУХА»

1-й ведучий. Добрий день, дорогі друзі!

2-й ведучий. Вітаємо вас на справжній учнівській грі — «Показуха», яка сьогодні присвячена цариці наук — математиці.

1-й ведучий. Мабуть, у кожному класі є багато гар­них друзів. А де ви бачили, щоб друг залишив друга у біді? Цього ніхто не допустить. А що є справжньою бідою, як не те, коли тебе викликають відповідати, а в голові немає жодної розумної думки! Тут настає зоря­ний час справжньої «показухи». Друзі поспішають на допомогу і хто жестами, а хто мімікою намагається до­помогти і щось підказати. І, деколи, їм це зовсім непо­гано вдається.

2-й ведучий. Сьогодні ми подивимось, яких успіхів досягли наші учасники у цьому жанрі учнівського ми­стецтва. Просимо команди, що беруть участь у грі, вийти на сцену.

1-й ведучий. Маю честь представити найсправедли-вішу рахункову комісію, що буде лічити зароблені ко­мандами бали. Крім того, давайте запросимо найточ­нішого пана Метронома, який стежитиме за часом, відведеним для конкурсів.

2-й ведучий. Усі приготування зроблено, тепер мож­на і познайомитися.

1-й ведучий. Але як же можна знайомитися, коли у наших команд немає назв?

2-й ведучий. Увага! Оголошую перший етап нашої гри — «Називалки».

За 1 хв кожна команда має придумати собі назву та показати її жестами так, щоб глядачі могли цю назву відгадати. Якщо відгадають, то команда отримує 2 бали. Пане Метроном, вмикайте секундомір.

1-й ведучий. То ж давайте знайомитися. Час для по­казу назви — ЗО с. (Виступ команд.)

2-й ведучий. Рахункова комісія повідомить резуль­тат першого етапу гри. (Виступ членів комісії.)

1-й ведучий. От ми вже й знайомі. Думаю, учасники готові до складніших «показушних» завдань. Оголошую другий етап гри — «Показалки».

2-й ведучий. Один учасник команди має показати мімікою і жестами деяке слово, а іншим учасникам слід це слово відгадати. Ваша перемога — у ваших ру­ках. Час показу — 30 с. За правильно назване слово — 2 бали.

(Слова для показу: циліндр, піраміда, трапеція, ромб, прямокутний трикутник.)

(Виступ команд.)

1-й ведучий. Просимо рахункову комісію оголосити результати.

(Оголошення результатів.)

2-й ведучий. А зараз ми перевіримо художньо-музичні здібності наших учасників. Наступний етап гри — «Малювалки».

І малювати учасникам гри доведеться не що-небудь, а пісню. Правила майже такі самі. Один учасник отри­мує текст відомої пісні і малює на дошці її назву або зміст. Головне, щоб решта учасників його команди змог­ли назвати цю пісню або хоча б рядок з неї. Ніяких слів, чисел писати не можна. Єдина підказка — у словах кожної пісні є числа. Навіть якщо команда не відгада­ла пісні, то вона розважить нас її виконанням.

На «малювалки» відводиться ЗО с. За вгадану пісню — 5 балів.

(Назви пісень: «Ой, у полі два дубки», «Жили у ба­бусі два веселих гуси», «Два кольори», «Три танкісти».)

(Виступ команд.)

1-й ведучий. Шановна рахункова комісія! Повідом­те, як вам сподобалися виступи наших команд. (Виступ членів комісії.)

2-й ведучий. Наближається фінал, участь у якому візьмуть лише дві (три) команди, що набрали найбіль­шу кількість балів. Ось чому останній етап гри відіграє важливу роль. І називається він «От тобі й на...» Кожна команда, бажаючи вийти у фінал, може «підсунути сви­ню» команді суперників у вигляді слова, яке ті повинні показати глядачам. Відгадають глядачі слово — коман­да отримає 5 балів, а ні — то ні. Зайве нагадувати, що кожне слово має так або інакше стосуватися матема­тики і на його показ відводиться ЗО с. (Виступ команд.)

1-й ведучий. Прошу рахункову комісію оголосити результати і назвати фіналістів. (Виступ членів комісії.)

2-й ведучий. Розпочинаємо фінал. Він має назву «Обганялки». На дошці написано по 10 слів для кожної команди. Один учасник команди їх бачить, решта — ні. Він повинен показати за 1 хв ці слова своїм товаришам, а вони — назвати їх.

За кожне назване слово — 1 бал.

(Виступ команд.)

Слова для показу:

1-ша команда

1. Трикутник.

2. Точка.

3. Множення.

4. Число.

5. Знаменник.

6. Паралельні прямі.

7. Циркуль.

8. Медіана.

9. Задача

10. Алгебра.

2-га команда

1. Прямокутник.

2. Промінь.

3. Ділення.

4. Дріб.

5. Чисельник.

6. Перпендикулярні прямі.

7. Транспортир.

8. Висота.

9. Рівняння.

10. Геометрія. (Виступ команд.)

1-й ведучий. Фініш! Перед тим, як надати слово рахунковій комісії, прошу, щоб усі команди вийшли на сцену.

(Виступ членів комісії.)

2-й ведучий. На жаль, гра закінчилася. Думаю, сьо­годні всім було весело. Подякуємо за це нашим коман­дам і привітаємо переможців.

1-й ведучий. Дякуємо всім, що завітали сьогодні до нас! До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

               КОНКУРС НА КРАЩОГО УЧНЯ

 За кожний бал від 7 до 12, зароблений на уроках математики, учень отримує «грошову» винагороду, а за кожний бал від 1 до 3 — штрафується. У кінці тижня визначається учень, який має найбільше «грошей», се­ред учнів класу, школи.

                КОНКУРС НА КРАЩИЙ ЗОШИТ

За аналогічними правилами визначається учень, який найкраще веде зошит з математики.

              КОНКУРС «ЦІКАВИЙ ФАКТ»

 У скриньку з такою назвою протягом тижня учні опускають записані на аркушах цікаві факти з історії математики, власні задачі, анекдоти, кросворди тощо. Кращі отримують винагороду.

 

КОНКУРС «ПОРТРЕТ УЧИТЕЛЯ»

 

Учні повинні намалювати портрет учителя олівцем за допомогою креслярських приладів (жодної лінії «від руки»). Із зворотної сторони автори вказують лише своє прізвище, ім'я і клас. Переможців визначає журі, яке складається з учителів, які впізнали себе на портреті. Переможець отримує «грошовий гонорар», учитель — портрет.

 

ГРА «ЗОЛОТА ЛИХОМАНКА»

Усім бажаючим пропонується знайти велику суму «грошей» — скарб, що захований на території школи або в певному приміщенні. Щоб його знайти, потрібно розгадати кілька підказок. Кожна підказка вказує шлях до наступної, а остання — до скарбу. Підказки запи­сано в алегоричній формі і пристосовано до умов школи. Саме через останнє не всі наші підказки мож­на використати в різних школах.

Наприклад, підказка «Серед не опалого листя, під третім сонцем від страшних дверей» для нашої школи означає: підказка на дошці оголошень, що знаходиться під третьою лампою, якщо лічити від кабінету дирек­тора.

Кожний, хто знайде одну підказку, але не знає де шукати інші, може «продати» її організаторам, змен­шивши суму скарбу.

                 АУКЦІОН

«Аукціон» — останній захід тижня. Про зміст лотів, що виставляються на торги, повідомляється заздалегідь. Перед початком торгів ведучий ознайомлює учасників з їх загальними правилами:

1) ведучий називає початкову ціну;

2) якщо ви готові придбати лот за цю ціну, повинні підняти руку;

3) якщо це зробив хтось інший, цей лот ви можете придбати вже за більшу ціну;

4) лот придбає той, хто назве найбільшу ціну.

Крім того, ведучий радить друзям або однокласникам об'єднати свої «капітали», що збільшить їхні шанси на придбання бажаної речі. Перед тим, як виставляти на про­даж, ведучий у жартівливій формі рекламує кожну річ.

 

 

 

 

Математична вікторина

учнів 6 -9 класів «Росток»

 

Перший тур

  • До  участі   у  грі   запрошуються    18  гравців
  • Відповідь  на  питання  -   підняття  картки  з  літерою
  • Журі  фіксує  відповіді   гравців  у  протоколі

 

1. Хто  був  автором  підручника  " Арифметики ", за яким вчився Петро І ?

A : Петерсон  B : Магницький         C : Полонський        и D : Янченко.

 

2. Результат дії ділення називається

A : Дільник  B : Частинка  C : Частка   D : Половинка

 

3. Одна  двадцятьчетверта  частина  доби  називається

A :  Година   B : Хвилина   C : Днина  D : Секунда

 

4. Якщо N P = ,   то  обов’язково

A : N =   B : P N  C : N = P =   D : P =

 

5. В  прямокутному  трикутнику тупих  кутів  є

A :  Один  B :  Два                       C : Три     D : Жодного

 

6. Яке з наступних тверджень істинне?

A : -3,01 Q  B : -5 N  C :    1,2 Z       D : 0 N

 

7. Якщо N   P = P, то  обов’язково

A  :  N =   B  :  P   N  С  :  N = P   D : P =

8. Яким  має  бути  наступне число  1,  1,  2,  3,  5,  8,  13, ? 

A : 21    B  :  23                  C : 31    D : 26

 

 

Другий  тур

9.  Яка з наступних  одиниць вимірювання  є мірою  маси ?

A : Кілобайт   B  :  Пуд   C : літр    D : дюйм

 

10 . Який кут утворюється  між стрілками  годинника  о  20.00 ?

A : 30º   B : 90º   C : 120º   D : 180º

 

11.  30 % від числа  50 – це число

A : 25   B  :  15  C : 150   D : 1,5

 

12.. Повний  бідон  з  молоком   важить 7 кг,   а  заповнений наполовину  - 4 кг.

Скільки  важить  порожній  бідон ?

A : 1 кг  B  :  0,5 кг  C : 1,5 кг   D : 2 кг

 

13.  Яке  з  наступних  висловлювань  істинне?

А :  Будь – яке  додатне  число   менше  нуля

B : Будь – яке  відємне  число  більше,  ніж  додатне

C : Будь – яке  додатне  число більше,    ніж  відємне

D : Неправильний дріб завжди більше,   одиниці

 

14. Периметр   рівнобедреного  трикутника  дорівнює  28 см.

       Його  основа  втричі  менша, ніж  бічна  сторона.

       Довжина  основи  цього  трикутника

A : 4 см  B  :  5 см  C : 10 см  D : 8 см

 

15.  У скільки  разів  збільшиться  двоцифрове число,

якщо  праворуч   до   нього приписати  таке  саме  число?

A : У 10  B  :  В 11  C : У 100  D : У 101

 

16.  Яке  з  наступних  чисел   ділиться  на  18 ?

A : 323  B : 2121  C : 5 032  D : 7 974

 

Третій тур

17.  Якщо 100 кг води містять 4 кг  солі, то  250 кг води   містять  солі

A : 8 кг  B  :  9 кг  C : 10 кг  D : 12 кг

 

18. В назві столиці якої з наступних  європейських   держав

найбільша кількість літер?

A  :  Іспанія B  :  Бельгія C  :  Норвегія D  :  Фінляндія

 

19. Яке  з  наступних  висловлювань  є  хибним?

А :  Будь – яке  натуральне  число   є   цілим

B :  Будь – яке  ціле  число   є   раціональним

C :  Будь – яке  ціле  число   є   натуральним

 D : Будь – яке  натуральне  число   є  раціональним

 

20. Як називається графік оберненої пропорційності?

A : Парабола B  :  Гіпербола C : Пряма  D : Коло

 

21. Яке  з  наступних  рівнянь  не  має  коренів?

 

    A :       B  :      C :│x + 2 = 0           D :   

 

 

22. Остання цифра числа  231

A : 0   B  :  2    C : 4  D : 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАТЕРІАЛИ ТИЖНЯ МАТЕМАТИКИ

ТА ІНФОРМАТИКИ

 

в Немичинецькій загальноосвітній

школі І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2015

docx
Додано
4 жовтня 2018
Переглядів
1722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку