и на уроках математики та російської мови
З досвіду роботи
Ігри на уроках математики та російської мови сприяють активізації розумової діяльності учнів, розвивають інтерес до предмету. Особливо часто я включаю ігри та ігрові моменти на уроках. Наведу кілька дуже простих ігор.
Хто швидше прикрасить ялинку?
Вивішуються два плакати із зображенням ялинок. На дошці записано стовпчики прикладів, по 8 у кожному. До дошки виходять два учні. У кожного з них по 8 картонних іграшок з гачками.
За сигналом вчителя діти починають розв’язувати приклади. Розв’язавши приклад, учень вішає іграшку на свою ялинку. Остання іграшка - верхівка.
Хто перший повісить верхівку, той отримує приз - маленьку верхівку.
Білка на ялинці.
На плакаті зображена білка, що сидить на ялинці. На ялинці висять в мішечках горішки - картки з прикладами.
До дошки виходять два учні і по команді вчителя починають вирішувати приклади.
Хто більше вирішив прикладів і не зробив помилки, той виграв. Він має право дати горішок білці.
Допоможи малюкові знайти свою маму.
На картках зображені дорослі тварини і їхні малюки. Зі зворотнього боку карток зроблені кишеньки. Зовні зображені малята, а в їх кишенях лежать листки зі словами.
Викликаний учень, розглянувши схему, шукає слово, відповідне схемі, і перевертає картку. Якщо слово відповідає схемі, учень правильно виконав завдання, а значить малюк знайшов свою маму.
Збір грибів
На столі лежить кілька карток із зображенням їстівних і неїстівних грибів.
Картки пронумеровані і перевернуті. Слова з ненаголошеною голосною позначають їстівні гриби.
До дошки виходять два учні. Учитель читає слова: 1 - вдома, 2 - столи, 3 - старий, 4 - вози, 5 - шкарпетки, 6 - гора, 7 - річний, 8 - стоять, 9 - тягнув, 10 - дарований, 11 - шпак. Картки 1,2,4, 5,7,8,11 позначають їстівні гриби.
До дошки виходять два учні. Учитель читає слова: 1- вдома, 2 - столи, 3 - старий, 4 - вози, 5 - шкарпетки, 6 - гора, 7 - річний, 8 - стоять, 9 - тягнув, 10 - дарований, 11 - шпак. Картки 1,2,4, 5,7,8,11 позначають їстівні гриби. Їх учень повинен відкласти, тобто покласти гриби в кошик. Той, хто більше зібрав грибів, виграв.
Розділові м'який і твердий знаки
На картках записані букви ь і ъ.
Учитель повільно читає слова, наприклад: листя, під'їзд, їстівний, хуртовина, розлючений, горобці, зйомка, і інші, а учень бере картку з буквою, відповідної слову, показує її. Якщо він вибрав букву правильно, то, перевернувши картку, читає: «Молодець! Правильно ».
Подібні ігри я проводжу при вивченні різних тем, міняю тільки завдання, записані на картках.
Картки для гри легко зробити кожному учневі, намалювавши відповідні картинки на уроках образотворчого мистецтва або на заняттях в групі продовженого дня. Картки з завданнями може виготовити вчитель або діти старших класів. Тоді в грі може брати участь весь клас. При проведенні будь-якої гри я не забуваю заохочувати дітей, особливо наголошую тих, хто мало активний і несміливо включається в роботу. Заохочення надає дітям впевненість в своїх силах і допомагає виконувати завдання, запропоновані для всього класу.