Слайд 1
Роль РМО в сприянні професійному зростанню педагога
як передумова успішного особистісного розвитку учнівської молоді
Уманська Ж.О.
вчитель англійської мови,спеціаліст вищої категорії,
керівник РМО вчителів іноземної мови
Слайд 2
Зміна соціальних вимог до сучасної освіти передбачає об’єктивну оцінку компетентності педагога, адже від рівня його професійної майстерності залежить якість підготовки учнів до діяльності в суспільстві.
Серед різноманітних форм науково-методичної роботи провідна роль у фаховому зростанні педагога належить районному методичному об'єднанню вчителів, метою якого є вироблення єдиного підходу до розв’язання педагогічних проблем.
Слайд 3
Діяльність РМО вчителів іноземних мов протягом року спрямована на підвищення неперервної професійної підготовки шляхом проведення районних семінарів, навчання на курсах підвищення кваліфікації та спецкурсах, організації обміну досвідом, участі у фахових конкурсах професійної майстерності.
Слайд 4
Підвищення педагогічної компетентності педагога можливе шляхом професійного самовдосконалення через самоосвіту, самовиховання, саморозвиток. На початку навчального року кожен вчитель РМО іноземних мов планує заходи щодо реалізації власної творчої теми самоосвіти в напрямку вирішення науково-методичної проблеми району та області. Картка особистого росту окреслює вектор, за яким має рухатись вчитель протягом року.
Слайд 5
Розкриття дитячої обдарованості в процесі навчання – один із основних принципів роботи РМО вчителів іноземних мов. З цією метою складається Банк даних філологічно обдарованих учнів району, формулюються завдання щодо роботи з цими учнями. Вчителі знаходяться у постійному пошуку оптимальних шляхів виявлення, формування та розвитку обдарованості учнів, вивчають сучасні підходи та обмінюються власним досвідом роботи в цьому напрямку. Кожен учень, який увійшов до Банку даних має Картку обдарованого учня, де вчитель фіксує всі його особисті досягнення. Вчителі РМО розробили й затвердили власні рекомендації щодо роботи з філологічно обдарованими учнями.
Слайд 6
З метою підвищення рівня інформованості та професійної майстерності вчителі іноземної мови приймають участь у роботі районних засідань РМО, на яких реалізують пріоритетні напрямки методичної роботи, знайомляться з інноваціями в методиці викладання, сучасними науково-методичними підходами, планують заходи щодо підготовки учнів до ДПА, ЗНО, ВУОІМ та інших мовних конкурсів.
Слайд 7
В рамках заходів Школи молодого вчителя молоді спеціалісти працюють згідно власного індивідуального плану роботи на рік, співпрацюють, проводять консультації з досвідченими вчителями РМО, відбувається постійне наставництво. Як правило, молодим вчителям присвячується 4-те засідання, коли вже можна проаналізувати результати за рік і дати відповідь на питання, що виникли в процесі роботи.
Слайд 8
З метою узагальнення досвіду роботи РМО вчителів іноземної мови кожен рік укладаються збірники доповідей, розробок уроків, позакласних заходів. Ці матеріали демонструють рівень теоретичної та практичної підготовки кожного вчителя, його вміння вирішувати професійні завдання, рівень активності у роботі РМО.
Слайд 9
Діяльність РМО ґрунтується на педагогічному аналізі. Проводяться моніторингові дослідження стану викладання предмету, моніторинг участі в олімпіадах, конкурсах; моніторинг результатів анкетування вчителів іноземної мови щодо питань діяльності РМО.
Аналіз роботи й моніторинг результатів педагогічної праці вчителів об’єднання дозволяє зробити висновок щодо рівня готовності кожного вчителя до роботи з учнями. Організація порівняльного аналізу стимулює до самовдосконалення.
Слайд 10
Особливої уваги заслуговує вчительське портфоліо. Це - засіб педагогічної діагностики, інструмент для забезпечення моніторингу професійного зростання педагога. Портфоліо вчителя дозволяє здійснити якісну самооцінку діяльності і спланувати подальшу роботу, в напрямку удосконалення особистісної, соціальної й професійної компетентності – уміння ефективно працювати у світі, який постійно змінюється. Портфоліо сприяє підвищенню рівня професійної конкурентоспроможності, сприяє розширенню методичних можливостей вчителів РМО.
Слайд 11
Джозеф Кіплінг сказав: «Освіта — найвеличніше з усіх земних благ, але тільки тоді, коли вона найвищої якості. Інакше вона абсолютно даремна».
Від якісної організації методичної роботи залежить професіоналізм кожного вчителя. Від цілісної системи заходів РМО залежить якість навчально-виховного процесу у закладах району.
Ми, вчителі іноземної мови, усвідомлюємо, що сучасним учням потрібен сучасний вчитель: компетентний фахівець, глибоко обізнаний у педагогіці, здатний до творчих, нестандартних рішень. Приймаючи активну участь у діяльності РМО ми готуємось до роботи в сучасних умовах з сучасними учнями