«Криничанський заклад загальної середньої освіти І – ІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області»
Учитель початкових класів:
Овчаренко Ольга Василівна
2019 р.
Особливості та приклади оформлення класу відповідно до вимог Нової української школи.
НУШ – це не тільки відсутність купи підручників та нові програми. Це ще й новий освітній простір, який має бути зручним та комфортним для кожного першокласника
Освітній простір — це трохи більше, ніж облаштування. Його головний принцип — те, що ми бачимо в класі, має відображати події, які відбуваються, а також висвітлювати особливості школярів та вчителів, які там навчаються і навчають. Створити умови для саморозвитку та самореалізації кожної особистості.
Новий освітній простір – чудовий шанс дати волю власній фантазії та створити клас своєї мрії, в якому буде зручно і вчителю, і дітям. Саме таку мету я ставила перед собою плануючи облаштування освітнього середовища для майбутніх першокласників.
У класі було створено тематичні центри:
1. Центр навчально-пізнавальної діяльності.
Саме тут діти здійснюють свої перші відкриття та роблять упевнені кроки у навчанні. Цей осередок містить все необхідне для вивчення нової теми та предмету загалом: стенди , на яких можна розміщувати тематичні таблиці, діаграми для наочного висвітлення теми, портрети видатних діячів, книжки.
У цьому центрі розміщені мобільні парти, які можна легко переміщувати для зручної парної, групової чи індивідуальної роботи учнів.
До складу центру входять звичайна, маркерна та магнітна дошки.
2. Центр новин
Для розміщення інформації, яка безпосередньо стосується життя класу, у класі є мобільний стенд на якому висвітлюється різноманітна інформація: класний куточок, календар днів народжень учнів, розклад уроків, план цікавих позаурочних заходів.
На стенді діти висвітлюють щоденні новини, календар погоди, інформацію про тематичні тижні, проекти, загальношкільні заходи, прогноз погоди та ін.
3. Центр відкриттів
Це справжній куточок досліджень.
У відділеннях шафи стоять методичні матеріали, книги та предмети, які діти використовують під час уроків.
Школярі можуть їх спокійно взяти і так само без нагадувань поставити назад.
Матеріали зручно розташовані, щоб учні мали до них легкий доступ, адже серед молодших школярів дуже багато кінестетиків, яким треба доволі часу, щоб пізнавати через дотик.
4. Центр читання
У класі облаштована міні-бібліотечка, де можна швидко знайти цікаву чи співзвучну з темою уроку літературу. Кожна дитина щодня зможе самостійно обирати саме ту книгу, яка їй до вподоби.
Книги розміщені у великих коробках за темами. Завдяки допомогі батьків бібліотечка поповнюється новими, сучасними, яскравими книжками на різні теми, які задовольняють інтереси дітей класу.
5. Центр матеріалів
Творчий підхід до завдань та життя в цілому – одна з обов’язкових компетентностей, які має розвивати НУШ. Отже, і куточок для відповідних занять має бути облаштований на вищому рівні. І на перший план, звісно, виходять такі фактори як зручність користування та яскравий красивий дизайн, що спонукатиме дітей до власної творчості.
Згідно з рекомендаціями МОН, у цьому осередку зберігається все необхідне для дитячої творчості. А саме: альбоми для малювання, фарби, олівці, пластилін, кольоровий папір та безліч інших матеріалів. Зберігаються вони в яскравих підставках зроблених власноруч дітьми та їх батьками.
Також тут ми організовуємо виставки дитячих робіт. Дітям дуже приємно демонструвати свої творчі роботи.
6. Ігровий центр
Ми в класі облаштували великий стіл , який має особливу поверхню, на якій можна малювати, наприклад, крейдою.
Наш мобільний стіл ми використовуємо для гри. Діти бавляться в різноманітні настільні ігри, складають пазли
.
Ми проводимо багато цікавих колективних ігор на згуртування, пізнавальних вікторин та конкурсів.
7. Комунікативний центр
В цьому центрі облаштована «Дошка настрою», на якій кожен учень вказує свій настрій на початок дня та на протязі дня.
Завдяки цьому можна відслідковувати, як змінюється настрій дітей.
Сучасний освітній простір обов’язково передбачає зону, де можна постелити килим . Килимок став центром зони для відпочинку та спілкування. Тут ми спілкуємося з дітьми, проводимо ранкове коло,налаштовуємося на робочий день, граємо в ігри, які роблять клас справжньою командою, і тут же учні просто трохи відпочивають, або, якщо є необхідність, усамітнюються. У кінці дня обговорюємо події, підбиваємо підсумки дня.
8. Осередок вчителя.
Саме ця зона є прикладом для учнів, як необхідно облаштовувати своє робоче місце. Зручний стіл із ящиками, стілець, шафи для дидактичних матеріалів, все систематизовано та упорядковано.
Навчальне середовище має постійно змінюватися й доповнюватися протягом навчального року.
Експериментуємо та шукаємо нові ідеї! Усе найцікавіше ще попереду!