з історії Олімпійського руху

Про матеріал
Познайомити учнів з історією Олімпійського руху, його символікою; з’ясувати роль незалежної України в Олімпійських іграх; сформувати свідоме ставлення до необхідності занять фізичними вправами, бажання бути здоровим і успішним; виховати працелюбність, толерантність, гуманізм.
Перегляд файлу

Виховна година у 5 класі на тему «З історії Олімпійського руху»

Тема. З історії Олімпійського руху.

Мета: - познайомити учнів з історією Олімпійського руху, його символікою;          з’ясувати роль незалежної України в Олімпійських іграх;

  • сформувати свідоме ставлення до необхідності занять фізичними вправами, бажання бути здоровим і успішним;
  • виховати працелюбність, толерантність, гуманізм.

Епіграф: «О Спорт! Ти — насолода!

                 О Спорт! Ти — зодчий!

                 О Спорт! Ти — справедливість!

                 О Спорт! Ти — виклик!

                 О Спорт! Ти — радість!

                 О Спорт! Ти — прогрес!

                 О Спорт! Ти — мир!»

«Ода спорту» П’єр де Кубертен

Перебіг виховної години

І. Організаційний момент.

 Бесіда.

- Розкажіть про свій ранковий режим, перед тим, як йти в школу?

- Хто з вас робить ранкову зарядку?

- Чи ведете ви здоровий спосіб життя? Що він в себе включає?

- Хто з вас відвідує спортивні секції? Які саме?

ІІ. Оголошення теми, мети, завдань.

ІІІ. Основна частина заняття.

1). Історія створення Олімпійських ігор.

Олімпі́йські ігри  — міжнародні спортивні змагання, які проводяться кожні чотири роки. Переможці змагань отримують довічне звання олімпійського чемпіона.

Олімпійські ігри діляться на літні й зимові. Літні Олімпійські ігри проводяться кожні чотири роки (наприклад : 2012 — 2016 — 2020 і т. д). Зимові Олімпійські ігри об'єднують зимові види спорту й відокремилися від літніх, починаючи з 1924 року. До середини 1990-х літні й зимові Олімпійські ігри проводилися в один рік. Починаючи із зимової Олімпіади в Ліллегаммері (Норвегія), зимові Олімпійські ігри проводяться через два роки після літніх.

Античні Олімпійські ігри проводилися в грецькій Олімпії з 776 року до нашої ери по 393 рік нашої ери. Ігри у Стародавній Греції проводились кожні чотири роки на честь батька богів і людей Зевса. Всі змагання та конкурси проходили у давньогрецькому поселенні Олімпія, що було розташоване у північно-західній частині півострова Пелопоннес на півдні Еллади. Під час Ігор дотримувались священного миру. Будь-які військові конфлікти та сутички в регіоні, де відбувались Олімпійські ігри, заборонялись.

 Учасниками Ігор могли бути вільні греки – чоловіки та юнаки. Для жінок у Греції проводились Герії – Ігри на честь богині Гери.

 Перші Олімпійські ігри тривали один день, а програма включала лише один вид спорту – біг.

 У 1894 році барон П'єр де Кубертен заснував Міжнародний олімпійський комітет (МОК). МОК відтоді став керівним органом олімпійського руху, структура і дії якого визначаються Олімпійською хартією.

Еволюція олімпійського руху в XX і XXI столітті призвела до певних змін в Олімпійських іграх. Ці зміни включають, зокрема, створення зимових Ігор, Паралімпійських ігор для спортсменів з інвалідністю, а також Юнацьких Олімпійських ігор для неповнолітніх спортсменів. МОК був змушений адаптуватися до економічних і політичних змін та технологічних реалій XX століття. У результаті Олімпійські ігри змістилися від чисто любительського спорту, як це передбачалось Кубертеном, до участі професійних спортсменів. Зростання значення засобів масової інформації створило проблеми корпоративного спонсорства та комерціалізації Олімпійських ігор. Світові війни призвели до скасування Ігор у 1916, 1940 і 1944 роках. Бойкотування деякими країнами Ігор під час холодної війни призвело до обмеженої репрезентативності Ігор у 1980 і 1984 роках.

2). Олімпійська символіка.

Олімпійські символи — атрибути Олімпійських ігор, які використовуються Міжнародним олімпійським комітетом для просування ідеї Олімпійського руху в усьому світі. До олімпійських символів відносяться прапор (кільця), гімн, клятва, гасло, медалі, вогонь, лаврова гілка, салют, талісмани, емблема. Будь-яке використання олімпійських символів в комерційних цілях заборонено Олімпійською хартією.

Девіз.

Олімпійський девіз  Citius, Altius, Fortius, що в перекладі з латинської означає «Швидше, вище, сильніше». Він був придуманий французьким священиком Анрі Дідона, запропонований П'єром де Кубертеном при створенні Міжнародного олімпійського комітету в 1894 році і представлений на Олімпійських іграх 1924 року в Парижі.

Існує девіз «Головне — не перемога, а участь», авторство приписується де Кубертену. Насправді ця фраза пов'язана з трагедією бігуна Піетрі Дорандо, який був дискваліфікований в бігу на марафонську дистанцію (Лондон, 1908) через надану йому сторонню допомогу на фініші. Допомогу, яку він не просив. На другий день відбулася урочиста церемонія вручення призів. Один з членів королівської сім'ї запросив італійця до п'єдесталу і вручив йому золотий кубок за видатне спортивне досягнення. У цей день пенсильванский єпископ виголосив з амвона собору святого Петра наступні слова: «На Олімпіаді головне не перемога, а участь».

Кільця.

Кільця являють собою п'ять взаємопов'язаних кілець, забарвлених в синій, жовтий, чорний, зелений і червоний кольори на білому полі, відомі як «олімпійські кільця». Цей символ був спочатку розроблений в 1912 році бароном П'єром де Кубертеном, співзасновником сучасних Олімпійських ігор. Схоже, що він закликав кільця представляти п'ять континентів: Африки, Азії, Америки, Океанії та Європи.

Олімпійський вогонь.

Вперше олімпійський вoгонь був запалений на Олімпійських Іграх 1928 року в Амстердамі.

Перша естафета олімпійського вогню з Олімпії і церемонія запалювання Олімпійського багаття були проведені на Олімпійських іграх 1936 року в Берліні. Вогонь був запалений в Олімпії 20 липня 1936 року, естафета закінчилася в Берліні 1 серпня 1936 року.

Олімпійський факел переноситься спортсменами, лідерами, знаменитостями і звичайними людьми.

Фізкультхвилинка

Якщо хочеш бути здоровим,

Роби так (руки на поясі – нахили вліво, вправо);

Якщо хочеш бути здоровим,

Роби так (руки перед грудьми, зігнуті в ліктях,

розведення рук в сторони);

Якщо хочеш бути здоровим,

Посміхнися сусіду і будь здоров!

 

3). Практична частина.

(На альбомних листах учні зображують кольоровими олівцями елементи Олімпійської символіки, про які дізналися на занятті, коментуючи зображене.)

VІ. Заключна частина.

1). Олімпійські чемпіони незалежної України.

- Оксана Баюл в змаганні серед жінок у фігурному катанні принесла першу золоту медаль в новій історії України.

- Володимир Кличко переміг серед боксерів у ваговій категорії понад 91 кг.

- Кравець Інеса була кращою у потрійному стрибку з результатом 15,33 м. Їй належить світовий рекорд у цій дисципліні (15,50 м) встановлений у 1995 році.

- Олійник В'ячеслав переміг у греко-римській боротьбі у ваговій категорії 90 кг.

- Подкопаєва Лілія у 1996 році принесла нашій країні відразу два золоті нагороди у спортивній гімнастиці: абсолютна першість та вільні вправи.

 - Шаріпов Рустам виграв свою другу золоту медаль у вправах на паралельних брусах. Перша була здобута у 1992 році на Олімпійських іграх в Барселоні у складі команди незалежних держав.

- Один з головних стартів 2021 року - Олімпійські ігри в Токіо, які були перенесені на один рік. Україна здобула найменшу кількість «золота» в історії (лише одне у Жана Беленюка), але водночас суттєво покращила свою загальну кількість медалей - з 12 у Ріо-2016 до 19 у Токіо-2020.

2). Слово вчителя.

У нашій школі також багато спортсменів і серед них ви, учні 5 класу. Можливо хтось із вас також колись зробить свій внесок у розвиток Олімпійського руху. Тож уперед, до нових перемог!

 

 

 

docx
Додано
12 вересня 2021
Переглядів
651
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку