«За добро добром платять. Чарівні казки «Кривенька качечка» (українська народна казка)»

Про матеріал

•ознайомити учнів з текстом укра­їнської народної казки; формувати вміння вислов­лювати свої думки, ставити запитання, відповідати на запитання за змістом прочитаного твору; розвивати зв'язне мовлення, творчі здібності, допитливість,уяву, вміння працювати з текстом та швидко орієнтуватися в його структурі, знаходити в ньому відповіді на запитання за змістом твору, розширювати читацький кругозір, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати цікавість до усної народної творчості.

Перегляд файлу

Комунальний  заклад

«Матвіївська  загальноосвітня  санаторна школа – інтернат І – ІІІ ступенів»

Запорізької обласної ради

 

 

 

 «За добро добром платять.

Чарівні казки

«Кривенька качечка»

(українська народна казка)»

 

Результат пошуку зображень за запитом "кривенька качечка"

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала

 вчитель  3 класу

Сініцина  В. С.                                                                    “спеціаліст другої категорії”
Пед.звання : “старший вихователь”

 

 

 

2018- 2019 н.р

Мета:

  • формування предметних компетентностей : ознайомити учнів з текстом укра­їнської народної казки; формувати вміння вислов­лювати свої думки, ставити запитання, відповідати на запитання за змістом прочитаного твору; розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, допитливість,уяву, вміння працювати з текстом та швидко орієнтуватися в його структурі, знаходити в ньому відповіді на запитання  за змістом твору, розширювати читацький кругозір, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати цікавість до усної народної творчості;
  • формування ключових компетентностей: вміння вчитися: формувати здатність самостійно визначати або сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати й викону­вати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати;

соціальної: удосконалювати здатність особистості продуктивно  співпрацювати з різ­ними партнерами у парі та у групі, виконувати різні ролі та функції у колективі,  виховувати почуття дружби,  товариськості.

Тип уроку: урок набуття нових знань

Основні терміни і поняття: народна казка, персонаж.

Обладнання: картки для роботи в групах,  ілюстрації за змістом казки «Кривенька качечка»;підручник «Читанка» О.Я.Савченко, мультимедійна презентація до уроку ,6 капелюхів, завдання.

Хід уроку

І.      ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.    Організаційний момент

 Клас готовий працювати ? (Так)

Гарні відповіді давати ? (Так)

Вчасно руку підіймати ? (Так)

Вміло в групах працювати ? (Так)

Настрій на урок взяли й працювати почали !

2. Перевірка домашнього завдання

— Покажіть однокласникам  малюнки  до прочитаних казок, та порадьте, що

варто прочитати  і чому.

3.Артикуляційні вправи.

1) Робота над чистомовкою .

Вітерець у лузі: ш-ш-ш-ш.

Повзе вуж у траві: с-с-с.

Прилетів жук: ж-ж-ж.

Заспівав комарик: з-з-з.

Пролетів птах: шук-шук-шук.

Запихкав їжачок: пих-пих-пих.

Забриніла бджілка: дж-дж-дж.

Дзюркоче вода у струмочку: дз-дз-дз.

2)    Робота над скоромовкою.

Бубоніла діду баба:

- Ой не дмухай на кульбабу,

Бо з кульбаби полетять

Сто малих кульбабенят.

4.    Розвиток читацьких умінь і навичок.

Вправа «Пірамідки».

— Прочитайте записані на дошці слова.

мова

розмова

безмовний

змова

промова

умовляти

обмова

замовник

замовити

вимова

мовлення

вмовити

відмова

передмова

мовити

змовник

промовець

мовна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •            Як ви розумієте значення слів змова, обмова, передмова, промовець?
  •            У чому особливість поданих слів? (Усі споріднені зі словом «мова».)
  •            Чим слова третього стовпчика відрізняються від двох перших?
  •            треmьому прикметники й дієслова, а в двох перших — іменники.)

ІІ Основна частина

1. Дотекстова діяльність та підготовка учнів до сприймання змісту тексту

Перед вами складовиця-приказка сестриця:

до пла бро За до тять бром

( За добро добром платять)

a) Читаємо хором;

б) Як ви розумієте ці слова?

-  Сьогодні на уроці ми будемо міркувати про добрі вчинки та погані. Будемо  не лише вдосконалювати навички читання, а й вчитися аналізувати, порівнювати, відчувати, фантазувавти.

- А щоб дізнатися про кого ми будемо читати послухайте підказку.

-  Має дзьоб, два крила, дві лапи, може плавати й літати. Хто це ?

Качка сьогодні є символом нашого уроку, оскільки це є головна героїня казки «Кривенька качечка».

Але спочатку  давайте пригадаємо, а що ж називається казкою? 

 На які дві групи поділяються всі казки? (Народні та авторські, або літературні)

 Які казки називаємо народними?

 А які — літературними?

2. Діаграма Вена

 

         Авторські                                       Народні

     твір про         складений

         Написаний    вигадані, часто    народом

             автором       фантастичні

                                         події

 

 

 Які казки називають чарівними? Про кого в них найчастіше розповідається?

 Чарівні казки дають змогу поринути у світ надзвичайних пригод: магічні істоти, чарівні палички та, як завжди, протистояння добра і зла... У казці, яку ми сьогодні прочитаємо, будуть і добро, і зло, і дивовижні перевтілення... Отже, ця казка... (чарівна).

3. Підготовка учнів до сприймання змісту тексту

Робота із заголовком казки (с. 50). Вправа «Передбачення»

 Прочитайте назву казки. Про що, на вашу думку, може в ній ітися?

 Розгляньте ілюстрації до казки на с. 53. Що ще можете сказати про цю казку?

 А зараз прочитаємо казку в підручнику і з'ясуємо, наскільки істинним був наш прогноз.

4. Первинне сприймання змісту тексту учнями.

Виразне читання казки вчителем та учнями.

Вправа «Ланцюжок».

 Виразне читання початку казки вчителем до слів «Ніхто нічого не знає...».

 Продовження читання казки підготовленими учнями до слів «Коли летить каченят табунок, побачили її й співають».

 Завершення читання — читання всіма учнями «ланцюжком» (по реченню).

Фізкультхвилинка

5. Перевірка первинного сприймання (учні відповідають за допомогою сигнальних карток («А» та «Б»)

Тест

Дід з бабою пішли в ліс

А – по гриби

Б – по дрова

2. Вони знайшли в лісі

А – гусочку

Б – качечку

3. Чим дід з бабою обложили гніздечко?

А – травою

Б – пір’ячком

4. З чого здивувалися дід і баба?

А – що у них прибрана хата

Б – що у качечки уже ніжка не крива

5. Сховавшись за клунею дід і баба помітили

А – що багато людей у них господарюють

Б – що дівчина йде з водою.

6. Дід і баба

А – спалили гніздечко

Б – не зізналися, що усе бачили

7.  Що зробила дівчина

А - навіки залишилась у стареньких

Б – полетіла з табунчиком .

6.Робота в групах.

-  Над казкою ми будемо працювати за допомогою  шести капелюхів. Об’єднайтеся, будь ласка, в шість груп, оберіть собі колір і отримайте завдання.

«Білий капелюшок»

Завдання: Попрацюйте із словниками і дайте пояснення незнайомим словам  із тексту.

 Починок – пряжа , намотана на веретено

 Веретенце – знаряддя для прядіння

 Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу

 Галочко – звертання до дівчини

 Іва-діва – звертання до дівчини

 Полинули – полетіли

Жалували – жаліли.

 «Чорний капелюшок.»

- Які погані вчинки зробили герої казки?

- Дід з бабою?

- Кривенька качечка?

- Табун качок?

 «Жовтий капелюшок».

- Діти, а які добрі позитивні вчинки зробили герої?

- Дід з бабою?

- Кривенька качечка ?

- Табун качок?

«Червоний капелюшок.»

Завдання: На скільки частин можна поділити текст? Дайте заголовок кожній частині. ( Складання плану)

- Які почуття у вас виникли на початку казки ?

- В середині казки ?

- В кінці казки?

«Синій Капелюх»

Завдання. Яка головна думка цієї казки?

 «Зелений капелюшок»

- Діти, пофантазуйте , і придумайте  свій кінець казки. Як по іншому могла закінчитися казка ?

- Презентація груп.

ІІІ Заключна частина

- З якою казкою познайомилися на уроці?

- Що сподобалося на уроці найбільше ?

- Чого навчив вас цей урок?

- Які висновки ми можемо зробити на майбутнє ?

 - Діти скажіть будь ласка, що ви можете на світі доброго зробити?

 Домашнє завдання

 Прочитайте казку (с. 50-53) .

Пригадайте назви чарівних казок, у яких згадуються чарівні перетворювання.

За бажанням намалюйте ілюстрацію до казки «Кривеньке качечка».

Вчитель.

 Будь чистою і світлою, дитино.

 Добро твори у світі кожен час.

 Добро і є та категорія єдина,

 Яка веде до світла кожного із нас.

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
3152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку