Літературне читання / 2 клас /
Тема. Оповідання «Снігова баба і зайчик»
за П. Королем
Мета. Вчити аналізувати прозові твори, висловлювати власну думку, працювати в парах, в групах; розвивати критичне мислення; удосконалювати навички учнів у виразному читанні.
Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: мультимедійний комплект, матеріали для гри «Морський бій»»; картки для ігрових завдань, підручник.
Хід уроку
I. Організаційна частина
- Сьогодні до нас на урок прийшли гості.
- Посміхніться один одному.
- Подаруйте і мені вашу посмішку.
- Усміхніться нашим гостям.
- Присідайте на свої місця.
- Яким ви хочете бачити наш урок?
- Що для цього потрібно?
- Я думаю, що завдяки нашим спільним зусиллям саме такий урок у нас і вийде.
II. Мовленнєва розминка
Ець-ець-ець — вдарив перший …..
Ок-ок-ок — тихо падає….
Ір-ір-ір — діти вибігли у….
Му-му-му — весело зустрінемо…
На лужок ішов сніжок,
Вбрав лужок у кожушок.
По лужку стрибав Дружок,
І пошкодив кожушок.
III. Перевірка домашнього завдання
Слайд 4
IV. Мотивація навчальної діяльності
Причини: Факти:
Снігова баба. О. Маружний
Порошить … метелиця
Білим снігом … стелиться.
На подвір’я, як жива,
Вийшла Баба … снігова.
У вбранні зимовому,
Гарному, … казковому
На сніжку вона стоїть,
Ще й ногами … тупотить.
Є у баби палиця,
Баба нею … свариться.
Чорні очі аж горять:
Краще Баби… не чіпать!
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
НАДВОРІ СПЛЕСНУЛА
ВУГЛИНКИ МАБУТЬ
ҐАНОК НЕ ЗАБЕРЕ
4. Постановка навчальної проблеми.
- Що вирішили зробити діти?
- Яка головна думка оповідання?
VI. Аналіз тексту
- Щоб дати відповіді на ці запитання, виконаємо самостійно тестові завдання до тексту.
1. Тестування. Слайд 11-12
1. Що почали робити діти?
а) будувати снігову фортецю; к) ліпити снігову бабу; е) гратися у сніжки.
2. З чого діти зробили очі?
а) з намистинок; б) ґудзиків; о) з вуглинок.
3. Куди вибігли діти?
р) на ґанок; б) на подвір’я; у) у ліс.
4. Якими стали валянки снігової баби?
л) чорнішими; б) синішими; з) білішими.
5. Чого не було у баби?
и) носа; б) очей; в) рота.
6. Хто дав пораду дітям?
а) баба; н) дід; с) тато.
7. Що порадив дідусь зробити дітям, аби заєць не шкодив?
т) обгородити снігову бабу; о) поставити корзину з апельсинами;
у) поставити корзину з капустою та морквою.
- Перевіримо правильність виконання завдання. Використовуючи букви-відповіді, складіть ключове слово, яке допоможе вам дати відповідь на питання: Що вирішили зробити діти? ( Корзину)
2. Вправа « Морський бій». Слайд 13
Перед вами знаходиться поле словесного бою, де заховалося 3 слова. Завдання для нас називати по черзі колір і число по вертикалі, літеру по горизонталі. На перетині ліній відкриваємо віконечко. Виконуємо ці дії до тих пір, поки не знайдемо всі слова.
- Складіть із цих слів відповідь на наше 2 проблемне запитання: «Чого навчило вас це оповідання?» ( Допомагати тваринам взимку).
- А кому ми можемо допомогти взимку?
3. Робота з табличками. Слайд 14
- Відтворіть послідовність подій у творі
(ЛІПИЛИ СНІГОВУ БАБУ - ВИБІГЛИ НА ПОДВІР’Я - ШУКАЛИ НОСА - РОЗМОВЛЯЛИ З ДІДУСЕМ – ВИКОНУВАЛИ ПОРАДИ ДІДУСЯ)
Вправа на розвиток уваги і швидкого читання
VII. Підсумок уроку
1. Рефлексія. Гра «Мікрофон». Слайд 16
- Чи було вам цікаво на уроці?
- Що найбільше сподобалось?
- Що б ви порадили дітям?
VIII. Оцінювання учнями своєї роботи
Слайд 17
- Народ говорить:
«Хто працює, а хто ловить Ґав» .
IX. Домашнє завдання
Виразно читати оповідання , придумати свою кінцівку.