Забобони та стереотипи

Про матеріал
Презентація до теми:" Людина в соціокультурному середовищі" громадянська освіта 10 клас.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Стереотипи. Упередження. Дискримінація. Підготувала Мосійчук Віра Михайлівна вчитель Громадянської освіти Лукашівський навчально – виховний комплекс«Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа I – III ступенів»

Номер слайду 2

Стереотип. Стереот́ип (від дав.-грець. στερεός —твердий, об'ємний і τύπος — «відбиток») — це усталений шаблон мислення, забобон, як правило, не має безпосереднього відношення до реальності. Спочатку «стереотип» — метафора щодо мислення, що прийшла з друкарської справи, де стереотип — монолітна друкована форма, копія з типографського набору або кліше, використовувана для друкарських машин. В сучасній соціальній теорії та психології існують різні означення поняття «Стереотип», залежно від методологічного напряму наукової школи. Стереотип — усталене ставлення до подій, вироблене на основі порівняння їх з внутрішніми ідеалами. Соціальний стереотип — це система економії ресурсів в процесі оцінювання моделей середовища

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Вправа «хлопці –дівчата»Пам’ятаємо про ввічливість та взаємоповагу. Хлопці1. Продовжити фразу«усі дівчата»-записавши кілька стереотипів.2. Сформувати образ ідеальної дівчини «дружини»Дівчата1. Продовжити фразу«Усі хлопці»-записавши кілька стереотипів.2. Сформувати образ ідеального хлопця «чоловіка»

Номер слайду 5

Стереотипи росії про Україну. Української сучасної культури не існуєНе дивним є те, що більшість росіян досі вважають, що українська культура - це вишиванки, народні пісні, розмальовані глечики, "садок вишневий коло хати" й нічого більше. Крим - російська земля. Навіть визнаючи себе правонаступницею Радянського Союзу та відкрито демонструючи імперські бажання, Росія продовжує дивувати своїми геополітичними заявами. Російська імперія приєднала Крим до свого складу лише у XVIIІ ст. після війни з Османської імперією, однак вже у 1853-1856 роках півострів знову став ареною бойових дій між Росією і союзними військами Османської імперії Британії, Франції і Сардинського королівства. Незважаючи на поразку Російської імперії, Крим лишився у її складі.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Там, де немає стереотипів, люди не просто підтримують одне одного, вони пробують, створюють власні продукти, виходять з ними на ринки, розвивають економіку, покращують свій добробут. На місце стереотипам у таких суспільствах приходить відчуття поваги, а також виховується відповідальність за власні дії.

Номер слайду 8

Упередження. Хибна думка, яка складається щодо кого-, чого-небудь наперед, без ознайомлення, та пов’язане з нею відповідне ставлення.  Негативна, несправедлива думка, яка складається щодо кого-, чого-небудь наперед, та пов'язане з нею відповідне ставлення знайомлення, та пов'язане з нею відповідне ставлення. ГендерніРасово-етнічні Вікові ПрофесійніКультурніСоціальні

Номер слайду 9

Дискримінація. Дискримінація (лат. discriminatio «розрізнення») — будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав. Расова. Релігійна. Гендерна. Політична

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Забобони. Забобо́н — упередження, що полягає у тому, що індивід приймає за реальність невідомі сили, здатні провіщати події чи впливати на них.

Номер слайду 17

Забобони. Розсипати сіль. Сіль, окрім своєї корисності на кухні, стала причиною кількох забобонів. Розсипати її вважається синонімом невдач. Коли це трапляється, багато людей беруть трохи солі і перекидають її через плече, щоб уникнути невдачі. Цей звичай ініційований стародавніми греками і шумерами. З іншого боку, давати сіль означає бажати процвітання. У японській культурі ефект цього продукту змінюється на захисний, оскільки сіль береться з собою, якщо ви йдете на похорон. Також відомо, що у Стародавньому Римі державним чиновникам платили заробітну плату цією приправою (звідси і термін "зарплата"). Ось чому це був символ процвітання, а солонка не передається з рук у руки, щоб уникнути конфліктів. Стародавні римляни клали сіль на стіл, щоб інша людина могла її взяти. У деяких країнах, наприклад у Аргентині, коли людині бракує удачі, за традицією кажуть, що вона "солона"

Номер слайду 18

Забобони. Доторкнутися до дерева. Деякі люди вважають, що таким чином вони позбудуться невдач, які їх переслідують. Цьому марновірству вже багато років. Воно виникло кілька століть тому. Тоді деревом поклоніння вважався дуб. Дотик до нього нібито запобігав хворобам. Спочатку звичай фокусувався на цьому дереві, але потім він перейшов і на усі інші. У деяких культурах вважалося, що з дубом пов'язані дві дії: подяка і передача бажання. Існували цивілізації, які вважали, що на деревах жили феї і різні боги.

Номер слайду 19

Забобони. Не можна бачити наречену перед весіллямЄ багато забобонів, пов'язаних із одруженням. Наречена не повинна носити перли, щоб не було сліз, наречений не може мати вигнуту краватку, якщо хоче мати гармонійне життя. До цього часу зберігся звичай підкидати букет квітів, щоб дізнатися, хто буде наступною нареченою. Одне з найпоширеніших марновірств — не бачити наречену у весільній сукні, поки вона не буде біля вівтаря. Це марновірство йде відтоді, коли шлюби укладалися з економічною метою. Щоб цю угоду було виконано, нареченому і нареченій заборонялося зустрічатися одне з одним. Це мало попередити відмову.

Номер слайду 20

Забобони. Число "13"Це число завжди асоціювалося з невдачею. На думку деяких народів, поєднання цієї цифри з вівторком або п'ятницею може бути катастрофічним. Хаммурапі — правитель Вавилону — завжди пропускав цей номер у своїх указах, вважаючи його недоброю ознакою. Страх перед цим числом називається "трискайдекафобія". Тим не менше у багатьох народів це число не вважається підступним. Наприклад, у США, оскільки орел на своєму прапорі тримає у своїх пазурах 13 стріл.

Номер слайду 21

Забобони. Розбите дзеркало. Раніше дзеркала були метале- вими, і лише потім за склом стали розміщувати срібну фоль- гу . Це марновірство пішло з Венеції, де у багатих був звичай використовувати великі дзеркала. Коштували вони дуже дорого, тому слуг попереджали, щоб вони були обережними під час прибирання. Ще за одним марновірством вважалося, що дзеркало відображає душу, тому його руйнування може зашкодити людям. Також існує переконання, що якщо дивитися на своє відображення у дзеркалі при свічках, то це принесе нещастя. Тому його прикривають під час похорону.

Номер слайду 22

Забобони. Прохід під драбиноюЄ такі люди, які у разі необхідності можуть зробити велике коло, лише б не йти під драбиною. Вважається, що це марновірство бере свій початок у Єгипті. Тут піраміди — це священні місця, а сходи, притулені до стіни, мають подібну форму. Згідно з іншою теорією, ця рикмета пов'язана з шибеницями, які використовувалися у Середньовіччі. Стверджується, що повішені проходили свій останній шлях під драбиною. У християнській вірі така драбина утворює поряд із підлогою трикутник, який є символом Святої Трійці.

Номер слайду 23

Забобони. Схрещувати пальціПоходження цієї прикмети не зовсім зрозуміле. За одним переконанням, схрещування пальців мають вигляд хреста, що до католицизму вважалося удачею. За часів католицьких переслідувань це був прихований спосіб показати віру. Є ще одна теорія, яка вказує нам на лучників під час протистояння між Францією і Англією, відомого як Столітня війна. Тоді для подовження тятиви лука схрещували пальці, щоб сильніше натягнути її.

Номер слайду 24

Забобони. Чорна кішкаІсторії про кішок як про містичних тварин походять із часів Стародавнього Єгипту, де їх шанували, а вбивати їх було заборонено. Любов до цих створінь була настільки великою, що після смерті одного з котів єгиптяни голили собі брови. У різних культурах кішку не лише поважали, а й вважали священною (як у старій Мексиці). У Англії рибалки були переконані, що наявність кота на борту приносить удачу. За часів середньовіччя переконання, що чорний кіт віщує невдачу, було пов'язане з відьмами. Вважалося, що тоді чаклуни використовували чорних кішок для виконання секретних мандатів. Переслідування і смерть цих тварин були настільки розповсюджені, як деякі стверджують, що їхня загибель сприяла поширенню чорних пацюків і бубонної чуми (хвороби, яка вбила більше 50 мільйонів людей).

Номер слайду 25

Забобони. Підкова. Походження прикмети про удачу, якщо підкова висить над дверима, має два тлумачення. У Греції, де вперше були зроблені підкови з заліза, цей метал пов'язували з родючістю і удачею. За другою версією, це пов'язано з діяльністю св. Дунстана, який, перш ніж стати архієпископом Кентерберійським, працював ковалем. Одного разу він уклав договір з дияволом і підкував його, але взяв із нього обіцянку, що той ніколи не зайде у будинок, якщо над його дверима висить підкова. Із того часу вважається, що такі будинки диявол просто оминає.

Номер слайду 26

Найбільш поширені забобони в УкраїніЯкщо людині перейде дорогу жінка з порожніми відрами на цю людину чекає невдача. Не можна нічого передавати через поріг іншій людині бо посваритеся. Не можна переступати через дитину що лежить бо не виросте. Розбите дзеркало- до біди. Якщо людині перебіжить дорогу кішка чи заєць на цю людину чекає нещастя.

Номер слайду 27

Попросіть учнів уявити, що їм треба подорожувати цілу добу потягом в одному купе з кількома пасажирами. Прямо зараз вони мають обрати собі бажаних супутників з такого переліку:1) демобілізований солдат, який повертається із зони АТО;2) телевізійний продюсер, імовірно із грішми;3) чорношкірий чоловік з Танзанії;4) молодий художник, ВІЛ-інфікований;5) молодий хлопець з нашивкою Правого Сектору на куртці;6) журналістка з Росії, яка знаходиться у службовому відрядженні;7) жінка, яка везе кошик з надзвичайно ароматними квітами;8) жінка-переселенка з двома дітьми;9) мусульманин з дружиною у національному одязі;10) жінка, хвора на рак. Далі об’єднайте учнів у групи по 4-5 осіб й попросіть ще раз звернутися до переліку пасажирів. На окремому аркуші по черзі хай поставлять знаки “плюс +” проти тих осіб, з якими б вони їхали, і знак “мінус -” – проти тих, кого б не хотіли мати супутником. Через 5 хв. попросіть групи представити висновки, відповідаючи на запитання:■ Проти кого з перелічених осіб найбільше плюсів? Як ви це пояснюєте?■ Проти кого з перелічених осіб найбільше мінусів? Чому?■ Чи є особи у списку, з якими б хотіли їхати всі? Чому?■ Чи є особи у списку, з якими б ніхто не хотів їхати? Чому?

pptx
Додано
16 січня
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку