Задачі із числовими даними, яких бракує

Про матеріал
Мета: формування вміння розв’язувати задачі, обчислювальних навичок. • Формування предметних компетентностей: актуалізувати прийом додавання й віднімання чисел частинами з переходом через розряд. • Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: удосконалювати вміння приймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування; інформаційної: формування вміння здобувати з підручника необхідну інформацію; соціальної: формувати здатність працювати з усіма членами колективу; загальнокультурної: учити дотримання норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.
Перегляд файлу

Урок математики у 2-А класі, проведений у технології розвитку критичного мислення за підручником С. О. Скворцової та О.В. Онопрієнко

Тема уроку: Задачі із числовими даними, яких бракує.

Мета: формування вміння розв’язувати задачі, обчислювальних навичок.

  • Формування предметних компетентностей: актуалізувати прийом додавання й віднімання чисел частинами з переходом через розряд, знаходити невідомі компоненти додавання й віднімання; створити ситуацію недостачі числових даних для відповіді на запитання задачі, намітити вихід із цієї ситуації або через добір числових даних, яких бракує, або засобом додаткової умови; формування вміння знаходити значення виразів на кілька дій із дужками, навички додавання й віднімання чисел у межах 20 з переходом через десяток; закріплювати вміння обчислювати периметр многокутника.

 

  • Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: удосконалювати вміння приймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати;

комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування;

інформаційної: формування вміння здобувати з підручника необхідну інформацію;

соціальної: формувати здатність працювати з усіма членами колективу;

загальнокультурної: учити дотримання норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Основні терміни і поняття: проста задача, складена задача.

Міжпредметні зв’язки: англійська мова, природознавство, театральне мистецтво.

Обладнання: навчальні зошити №№1, 4; роздавальний матеріал (картки для індивідуального опитування, пам’ятка №2 «Працюю над задачею», опорні схеми простих задач, схема аналізу задачі, схеми прийомів обчислення); демонстраційний матеріал (ІКТ, електронна презентація, презентаційний набір у ТКМ).

 

                                         Хід уроку

  1. Вступна частина (у ТКМ «Виклик»)

           1.1.Організація класу  - девіз класу

                                                  - правила роботи в групі

  • робочі зони в класі

1.2.Актуалізація та мотивація навчання

  • Асоціативний кущ  або метод «Одне слово»

Яка наука математика, діти? Підберіть тільки одне ключове слово для презентації ваших асоціацій. Я ж спробую передбачити, які варіанти відповідей ви запропонуєте. ( Важлива, складна, необхідна, серйозна, цікава… На цьому етапі і протягом всього уроку всі ключові поняття презентуються на дошці як опорні сигнали)

Щоб оволодіти цією складною наукою, пропоную раціонально розподілити  час і зусилля. Для індивідуальної роботи за картками запрошуються шість учнів. Всім іншим пропоную зробити математичну розминку «Усний рахунок» (слайд №1 електронної презентації). Рівно через п’ять хвилин (тайм – менеджмент) збираємось всі на мозковий штурм.

  •  Індивідуальна робота за картками (на вибір)
  •  Усний рахунок ( знаходження невідомого компоненту або результат арифметичної дії)
  • Мозковий штурм (конгломерат основних понять для узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок
  • Натуральний ряд чисел – назвати відкриті і закриті числа, поновити ряд чисел, записати як каліграфічну хвилинку;
  • Встановити відповідність математичних формул з назвами математичних законів (переставний, сполучний), довести істинність законів за допомогою числових даних;
  • Поставити дужки відповідно до зазначеного порядку дій. Знайти значення виразу;
  • Знайти помилку, відновити термін «Периметр многокутника»
  • За короткою умовою скласти і розв’язати задачу. Розв’язання записати.

 

Фізкультхвилинка №1 «Крапелька – мандрівниця»

 

1.3.  Тема і мета уроку. Метод « Передбачення».

- Яким поняттям ми закінчили мозковий штурм, який мені дуже нагадує математичний диктант? ( ЗАДАЧА)

- Нагадаємо, яку історію має поняття задачі. До вашої уваги зона презентацій. Опирайтесь на неї у своїх відповідях.

- Спробуйте передбачити тему і мету уроку.

 

1.4. Метод «2- 4- всі разом»

      Робота в парах, четвірках, групах з газетним текстом на англійській мові.

Що це?

Чи всього вам вистачає, щоб дізнатися, про що пишуть в англійській газеті?

Чого БРАКУЄ? Що повинно прийти вам на допомогу і стати інструментом для прочитання даного тексту?

 (Знання англійської мови)

Сьогодні ми познайомимося із задачами, в яких теж чогось буде бракувати, а саме числових даних. Нам з вами потрібно буде намітити вихід із цієї ситуації, тобто знайти різні способи розв’язання задач, в яких бракуватиме даних.

Тема сьогоднішнього уроку математики « Задачі із числовими даними, яких бракує»

 

  1. Основна частина.

Актуальна діяльність учнів з дослідження, осмислення матеріалу, пошуку відповідей на раніше поставлені запитання, постановки нових запитань і пошуку відповідей на них.

 

2.1. Введення поняття простої задачі через випереджаюче ознайомлення із поняттям складеної задачі

Щоб ви швидко і якісно оволоділи  вмінням розв’язувати такі задачі, я вирішила звернутися до … нашого «2 – А – класного театру» і ніби «оживити» задачу.

 

ІКТ, слайд № 3(звучить текс задачі на фоні фотографій героїв казки «Колобок», якими були учні класу на шкільному конкурсі казок)

 

  • Задача №1

У казці «Колобок» було 7 героїв: людей - … чоловік, решта – інші персонажі. Скільки інших персонажів було у казці «Колобок»?

 

                     Аналіз задачі

  • Перекажіть задачу
  • Назвіть числові дані і що вони означають
  • Чи всі числові дані відомі?
  • Назвіть шукане число
  • Яких даних бракує?
  • Який  вихід із ситуації запропонуєте?
  • Це гарний і в принципі правильний вихід  - підставити дане. Але дані можуть бути різні. Тільки в нашому класі їх може бути 28 варіантів, а це означає, що і відповідей у задачі буде… спробуйте закінчити мою думку ( теж 28 різних відповідей)
  • Пропоную вам підставити любе дане і розв’язати задачу усно.
  • Але ж ми з вами знаємо, що у казці «Колобок» було лише двоє людей.
  • Є інший вихід – підійти до задачі творчо і ввести додаткову умову.
  • Спробуємо ввести додаткову умову в таку задачу:

Задача №2 ( слайд №4 із умовою)

У казці «Колобок» було 2 людини похилого віку та інші персонажі. Скільки всього героїв було у казці «Колобок»?

Додаткова умова: інших персонажів на 3 більше, ніж людей.

Задача №3 (слайд №5 із умовою)

У казці «Колобок» було 2 людей похилого віку, а інших персонажів на 3 більше. Скільки всього героїв було у казці «Колобок»?

 

Аналіз задачі за допомогою пам’ятки «Працюю над задачею»

  • Прочитайте задачу
  • Виділіть ключові слова та усно складіть короткий запис задачі
  • Перевірте, чи правильний короткий запис на опорній схемі
  • За коротким записом поясніть числові дані задачі та шукане
  • Поясніть схему і аналіз задачі ( опорна схема)
  • Повторіть запитання задачі. Чи достатньо у нас даних, щоб на нього відповісти?
  • Яку арифметичну дію застосуємо, щоб відповісти на проміжне питання задачі? І це буде 1 дія. (опорна схема)
  • Якою арифметичною дією відповімо на запитання задачі? І це буде друга дія. (опорна схема)
  • Запишіть розв’язання задачі
  • Запишіть відповідь

 

Учень коментує розв’язання задачі на дошці.

Взаємоперевірка.

  • Порівняйте цю задачу з тими, які ми розв’язували раніше і скажіть, що ви помітили?
  • Так, цю задачу розв’язано у дві дії, вона ніби складена із двох дій.
  • Такі задачі називаються складеними.
  • А які ж тоді задачі в одну дію?
  • Правильно, прості.
  • Правило на сторінці 60.

Фізкультхвилинка «Зірочка – Ракета»

2.2. Домашнє завдання. С.19, №72.

 Іструктаж: щоб розв’язати задачу, потрібно підібрати числове дане.

 

  1. Рефлексія

 

  1.         Поєднання методів Таблиця «З – Х – Д» та «Незакінчене речення»

 Записи ведуться у таблиці

До сьогоднішнього уроку я знав, що таке… (задача)

На цьому уроці я хотів дізнатися, що таке… (проста задача)

Я дізнався, що проста задача розв’язується …(в одну дію)

  1.         Метод «Одне слово»

 

Які почуття у вас викликав урок?

 

Дякую всім за партнерство!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку