Урок математики у 2-А класі, проведений у технології розвитку критичного мислення за підручником С. О. Скворцової та О.В. Онопрієнко
Тема уроку: Задачі із числовими даними, яких бракує.
Мета: формування вміння розв’язувати задачі, обчислювальних навичок.
уміння вчитися: удосконалювати вміння приймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати;
комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування;
інформаційної: формування вміння здобувати з підручника необхідну інформацію;
соціальної: формувати здатність працювати з усіма членами колективу;
загальнокультурної: учити дотримання норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.
Тип уроку: урок набуття нових знань.
Основні терміни і поняття: проста задача, складена задача.
Міжпредметні зв’язки: англійська мова, природознавство, театральне мистецтво.
Обладнання: навчальні зошити №№1, 4; роздавальний матеріал (картки для індивідуального опитування, пам’ятка №2 «Працюю над задачею», опорні схеми простих задач, схема аналізу задачі, схеми прийомів обчислення); демонстраційний матеріал (ІКТ, електронна презентація, презентаційний набір у ТКМ).
Хід уроку
1.1.Організація класу - девіз класу
- правила роботи в групі
1.2.Актуалізація та мотивація навчання
Яка наука математика, діти? Підберіть тільки одне ключове слово для презентації ваших асоціацій. Я ж спробую передбачити, які варіанти відповідей ви запропонуєте. ( Важлива, складна, необхідна, серйозна, цікава… На цьому етапі і протягом всього уроку всі ключові поняття презентуються на дошці як опорні сигнали)
Щоб оволодіти цією складною наукою, пропоную раціонально розподілити час і зусилля. Для індивідуальної роботи за картками запрошуються шість учнів. Всім іншим пропоную зробити математичну розминку «Усний рахунок» (слайд №1 електронної презентації). Рівно через п’ять хвилин (тайм – менеджмент) збираємось всі на мозковий штурм.
Фізкультхвилинка №1 «Крапелька – мандрівниця»
1.3. Тема і мета уроку. Метод « Передбачення».
- Яким поняттям ми закінчили мозковий штурм, який мені дуже нагадує математичний диктант? ( ЗАДАЧА)
- Нагадаємо, яку історію має поняття задачі. До вашої уваги зона презентацій. Опирайтесь на неї у своїх відповідях.
- Спробуйте передбачити тему і мету уроку.
1.4. Метод «2- 4- всі разом»
Робота в парах, четвірках, групах з газетним текстом на англійській мові.
Що це?
Чи всього вам вистачає, щоб дізнатися, про що пишуть в англійській газеті?
Чого БРАКУЄ? Що повинно прийти вам на допомогу і стати інструментом для прочитання даного тексту?
(Знання англійської мови)
Сьогодні ми познайомимося із задачами, в яких теж чогось буде бракувати, а саме числових даних. Нам з вами потрібно буде намітити вихід із цієї ситуації, тобто знайти різні способи розв’язання задач, в яких бракуватиме даних.
Тема сьогоднішнього уроку математики « Задачі із числовими даними, яких бракує»
Актуальна діяльність учнів з дослідження, осмислення матеріалу, пошуку відповідей на раніше поставлені запитання, постановки нових запитань і пошуку відповідей на них.
2.1. Введення поняття простої задачі через випереджаюче ознайомлення із поняттям складеної задачі
Щоб ви швидко і якісно оволоділи вмінням розв’язувати такі задачі, я вирішила звернутися до … нашого «2 – А – класного театру» і ніби «оживити» задачу.
ІКТ, слайд № 3(звучить текс задачі на фоні фотографій героїв казки «Колобок», якими були учні класу на шкільному конкурсі казок)
У казці «Колобок» було 7 героїв: людей - … чоловік, решта – інші персонажі. Скільки інших персонажів було у казці «Колобок»?
Аналіз задачі
Задача №2 ( слайд №4 із умовою)
У казці «Колобок» було 2 людини похилого віку та інші персонажі. Скільки всього героїв було у казці «Колобок»?
Додаткова умова: інших персонажів на 3 більше, ніж людей.
Задача №3 (слайд №5 із умовою)
У казці «Колобок» було 2 людей похилого віку, а інших персонажів на 3 більше. Скільки всього героїв було у казці «Колобок»?
Аналіз задачі за допомогою пам’ятки «Працюю над задачею»
Учень коментує розв’язання задачі на дошці.
Взаємоперевірка.
Фізкультхвилинка «Зірочка – Ракета»
2.2. Домашнє завдання. С.19, №72.
Іструктаж: щоб розв’язати задачу, потрібно підібрати числове дане.
Записи ведуться у таблиці
До сьогоднішнього уроку я знав, що таке… (задача)
На цьому уроці я хотів дізнатися, що таке… (проста задача)
Я дізнався, що проста задача розв’язується …(в одну дію)
Які почуття у вас викликав урок?
Дякую всім за партнерство!