Ігнатенко Наталія Дмитрівна,
учитель математики Хорольського навчально-виховного комплексу
Хорольської міської ради Полтавської області
ТЕМА УРОКУ: «ЗАДАЧІ НА МНОЖЕННЯ ДРОБІВ»
МЕТА: формувати вміння розв’язувати задачі із застосуванням множення звичайних дробів; розширити знання учнів про звичайні дроби; навчити поєднувати математичну і нематематичну інформацію; розвивати культуру математичної мови; виховувати інтерес до нових знань і прагнення їх набувати.
ТИП УРОКУ: комбінований
Девіз уроку: «НЕ БІЙСЯ, ЩО НЕ ЗНАЄШ – БІЙСЯ, ЩО
НЕ НАВЧИШСЯ» (китайська мудрість)
ХІД УРОКУ
ЕТАП УРОКУ |
ЧАС |
ЗМІСТ РОБОТИ |
1.Організаційний |
2 хв. |
Вступне слово вчителя |
2.Перевірка домашнього завдання |
3 хв. |
Зібрати зошити з домашнім завданням. |
3.Всебічна перевірка ступеня засвоєння попереднього матеріалу |
5 хв. |
Тестування учнів (письмово) |
4.Підготовка учнів до активного і усвідомленого сприйняття навчального матеріалу |
5 хв. |
Повідомлення учнів. Усне опитування |
5.Постановка пізнавального завдання |
3 хв. |
Оголошення теми і мети уроку |
6.Засвоєння нових знань і способів дій |
10 хв. |
За підручником п. 10;задачі 1- 4 |
7. Формування предметних компетентностей |
12 хв. |
Розв’язування вправ №387 і 388 (усно);письмово 390, 393,398, 400,407, 412 |
8. Рефлексія |
3 хв. |
Бесіда за матеріалом уроку |
9.Підсумок уроку. Домашнє завдання |
2 хв. |
Інструктаж щодо домашнього завдання: п. 10 №402, 408 |
1.ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ:
Девізом нашого сьогоднішнього уроку я не випадково обрала китайську мудрість з таким глибоким змістом. Я не відкрию таємниці, якщо скажу, що дехто з вас просто боїться математики, вважаючи її занадто важкою для себе. На сьогоднішньому уроці ми з вами поєднаємо математичну інформацію з історичною, ви розширите свій кругозір , дізнаєтесь більше про звичайні дроби і усвідомити, яке місце вони займають серед розмаїття чисел.
2.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
3.ТЕСТУВАННЯ УЧНІВ (роздатковий матеріал)
1. У дробі знаменником є:
а) 9; б) 15; в) 24; г) .
2. Який із дробів є неправильним?
а) ; б) ; в) ; г) .
3. На 3 і 5 ділиться число:
а) 205; б) 710; в) 925; г) 405.
4. Яка з нерівностей є правильною?
а) ; б) ; в) ; г) .
5.
а) ; б) ; в) 2; г) .
6.
а) ; б) ; в) ; г) .
7.
а) ; б) ; в) ; г) .
8.
а) ; б) ; в) ; г) .
9.
а) ; б) ; в) 2; г) .
4.ПОВІДОМЛЕННЯ УЧНІВ.
УСНЕ ОПИТУВАННЯ:
1.Які числа називаються звичайними дробами?
2.Що означає риска дробу?
3.Що таке знаменник дробу і що він показує?
4.Що таке чисельник дробу і на що він вказує?
5.Який дріб називається правильним?
6.Що таке неправильний дріб? Наведіть приклад.
7.Як перетворити неправильний дріб у правильний?
8.Як записати мішане число у вигляді неправильного дробу?
9.За яким правилом виконується множення звичайних дробів?
5.ПОСТАНОВКА ПІЗНАВАЛЬНОГО ЗАВДАННЯ
На сьогоднішньому уроці, тема якого «Задачі на множення дробів», ми навчимося застосовувати множення звичайних дробів для розв’язування задач практичного змісту. Я покажу вам новий спосіб розв’язування задач на знаходження дробу від числа і вивчимо правило, за яким це роблять. Для цього розглянемо дві задачі.
6. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
За матеріалом підручника «МАТЕМАТИКА – 6» ( Істер О.С.)
П.10, задачі 1-4.
ПРАВИЛО: Щоб знайти дріб від числа, треба дане число помножити на цей дріб.
7.ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
Усні вправи № 387 і 388
Письмово: № 390, 393,398, 400,407
Для сильніших учнів додатково № 412
8.РЕФЛЕКСІЯ
Бесіда з учнями за матеріалом уроку
1.Що нового ми дізналися на цьому уроці?
2.Як краще знаходити дріб від числа?
3.Що було найбільш складним на уроці?
9.ПІДСУМОК УРОКУ
Підведемо підсумки нашої роботи. Як ви самі сьогодні побачили, у давнину дії зі звичайними дробами викликали величезні труднощі, бо тоді ще не було правил виконання дій з дробами. Вавилоняни навіть пояснювали це втручанням «злих духів». Я сподіваюсь, що ви не будете потрапляти в скрутне становище через дроби, бо ви озброєні правилами виконання дій. І якщо ми почали урок зі старовинної китайської мудрості, то закінчити урок мені хочеться словами письменника Льва Толстого, який говорив, що кожну людину можна представити у вигляді дробу, знаменником якого є те хороше, що вона сама думає про себе, а чисельником – те хороше, що думають про неї інші люди. Тож я бажаю вам, щоб ви були «неправильними дробами» і завжди прагнули до знань, до пізнання нового.
Домашнє завдання: п.10, вправа №402, 408.
1