Задачі, що містять однакову величину. 4 клас

Про матеріал
Задачі, що містять однакову величину: * на знаходження четвертого пропорційного; * на пропорційне ділення; * на знаходження невідомих за двома різницями. Розглянемо і порівняємо три задачі. Повторимо групу взаємопов'язаних величин.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Formula. Задачі, що містять ОДНАКОВУ величину

Номер слайду 2

Задачі, що містять однакову величину. Задачі, що містять однакову величину:на знаходження четвертого пропорційного;на пропорційне ділення;на знаходження невідомих за двома різницями. Наприклад Formula{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}I?,однаковаab. IIc?Задача 1. За 5 години садівник посадить 50 кущів бузку. Скільки кущів бузку посадить за 8 годин другий садівник, якщо працюватиме з тією самою продуктивністю? (на знаходження четвертого пропорційного). Задача 2. Два садівник посадили 198 кущів бузку. Перший працював 10 годин, а другий ― 12 годин. Скільки кущів бузку окремо посадив кожний садівник, якщо вони працювали з однаковою продуктивністю? (на пропорційне ділення).{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}I?,однаковаa? b?IIc. Задача 3. Перший садівник працював 10 годин, а другий 12 - годин, і другий садівник посадив на 30 кущів бузку більше, ніж перший. Скільки кущів посадив кожен робітник, якщо вони працювали з однаковою продуктивністю? (на знаходження невідомих за двома різницями). {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}I?,однаковаa?IIc?, на b б. (м.)

Номер слайду 3

Задачі, що містять однакову величину. Ці задачі мають спільні ознаки: ситуація в задачі описана трьома взаємопов’язаними величинами; значення однієї величини відоме для обох випадків;значення другої величин є однаковим для обох випадків. Відмінна ознака ― шуканим є або одне числове значення, або два числові значення третьої величини. План розв’язування (спосіб знаходження однакової величини). Від зміни величин та числових даних план розв’язування задачі не змінюється. Formula

Номер слайду 4

Задачі на знаходження четвертого пропорційного. План розв’язування (спосіб знаходження однакової величини)Знаходимо значення однакової величини за відомими числовими значеннями двох величин стосовно одного з випадків; Відповідаємо на запитання задачі (ділення або множення залежно від того яку величину шукаємо). Formula. Задача 1. За 5 години садівник посадить 50 кущів бузку. Скільки кущів бузку посадить за 8 годин другий садівник, якщо працюватиме з тією самою продуктивністю? Розв’язання50 : 5 = 10(шт.) – продуктивність праці І садівника, однакова величина;10 · 8 = 80(шт.)Відповідь: 80 кущів бузку посадить за 8 годин другий садівник, якщо працюватиме з тією самою продуктивністю.

Номер слайду 5

Задачі на пропорційне ділення. План розв’язування (спосіб знаходження однакової величини)Знаходимо значення другої суми двох відомих числових значень однієї величини;Знаходимо значення однакової величини – за сумами двох інших величин;Відповідаємо на перше запитання задачі (дія ділення або множення);Відповідаємо на друге запитання задачі (дія ділення або множення). Formula. Задача 2. Два садівник посадили 198 кущів бузку. Перший працював 10 годин, а другий ― 12 годин. Скільки кущів бузку окремо посадив кожний садівник, якщо вони працювали з однаковою продуктивністю? Розв’язання 10 + 12 = 22 (год) – час роботи І та ІІ садівника, друга сума; 198 : 22 = 9 (шт.) – продуктивність праці садівників, однакова величина; 9 · 10 = 90 (шт.) – посадив І садівник; 9 · 12 = 108 (шт.) – посадив ІІ садівник. Перевірка: 90 + 108 = 198 Відповідь: 90 кущів бузку посадив перший садівник, 108 кущів бузку посадив другий садівник.

Номер слайду 6

Задачі на знаходження невідомих за двома різницями. План розв’язування (спосіб знаходження однакової величини)Знаходимо значення другої різниці двох відомих числових значень однієї величини;Знаходимо значення однакової величини – за двома різницями інших величин;Відповідаємо на перше запитання задачі (дія ділення або множення);Відповідаємо на друге запитання задачі (дія ділення або множення). Formula. Задача 3. Перший садівник працював 10 годин, а другий - 12 годин, і другий садівник посадив на 30 кущів бузку більше, ніж перший. Скільки кущів посадив кожен робітник, якщо вони працювали з однаковою продуктивністю? Розв’язання 12 – 10 = 2 (год) – на стільки більше працював ІІ садівник, друга різниця; 30 : 2 = 15 (шт.) – продуктивність праці садівників, однакова величина; 15 · 10 = 150 (шт.) – посадив І садівник; 15 · 12 = 180 (шт.) – посадив ІІ садівник. Перевірка: 180 - 150 = 30 Відповідь: 150 кущів бузку посадив перший садівник, 180 кущів бузку посадив другий садівник.

Номер слайду 7

Взаємопов’язані величини. Способи знаходження однакової величини: За двома числовими даними двох інших величин. За двома сумами. За двома різницями. Formula{FABFCF23-3 B69-468 F-B69 F-88 F6 DE6 A72 F2}Групи взаємопов’язаних величин Маса 1 вимірювання. ХКількість=Загальна маса. Довжина 1 вимірювання. Кількість. Загальна довжина Об’єм 1 вимірювання. Кількість. Загальний об’єм Ціна. Кількість. Загальна вартість. Продуктивність. Час. Загальний виробіток. Швидкість (V)Час (t)Відстань (S)

Номер слайду 8

Formula. Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кудряшова Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Петрова Марина Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 травня 2020
Переглядів
9651
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку