Задачі з теми: "Третій закон Ньютона"

Про матеріал
У даному документі подано задачі з теми: "Третій закон Ньютона" програми курсу фізики. Розв'язування цих задач вимагає від учнів не лише обчислення, а й кмітливості.
Перегляд файлу

Третій закон Ньютона

 

  1. Океанський лайнер, зіткнувшись з маленьким пароплавом, може затопити його майже без будь-яких для себе пошкоджень. Як це погоджується із законом рівності дії і протидії?

 

  1.   Укажіть діючу і протидіючу сили у таких випадках:
  • трамвайний вагон стоїть на середині опуклого мосту;
  • вантаж висить на тросі;
  • човен плаває на воді.

 

  1.  Сила тяги, що діе на автомобіль, дорівнює 1000 н, а опір рухові 500 н. Як це погоджується із законом рівності сил діючої і протидіючої?

 

  1.   Чому важко забити цвях у хиткий паркан?

 

  1.   Чому птах, що летить вгору і вперед, махає крилами?

 

  1.   Чи однаково стискуються буфери при зіткненні двох вагонеток вузькоколійної залізниці:
  • Якщо одна з них перебуває в спокої;
  • Якщо обидві рухаються;
  • Якщо одна вагонетка навантажена, а друга порожня?

Жорсткість буферних пружин у вагонеток однакова

 

  1. Під час руху локомотива сила тертя між ведучими колесами і рейками напрямлена у бік руху локомотива. Чи не суперечить це відомому твердженню про те, що сила тертя завжди напрямлена у бік, протилежний рухові?

 

  1. Чому транспортні машини іноді буксують?

 

  1. Чому локомотиви не будують з міцного, але легкого сплаву – дюралюмінію?

 

  1. Визначити кількість руху дробинки у момент вильоту з мисливської рушниці, якщо початкова швидкість її 200 м/сек, а маса 5 г. Як зміниться кількість руху дробинки, якщо маса її буде в 3 рази менша, а швидкість в 1,5 раза більша?

 

  1. Яку кількість руху має куля масою 10 г при швидкості польоту           600 м/сек? Визначити зміну кількості руху, якщо куля, пробивши стіну, почала рухатися з швидкістю 200 м/сек.

 

  1. З човна вибирають канат, поданий на баркас. Відстань човна від баркаса 55 м. Визначити шляхи, пройдені човном і баркасом до їх зустрічі. Маса човна 0,3 т, маса баркаса 1,2 т.

 

  1. На столі лежать дві крокетні кулі. Як, не маючи терезів чи інших приладів, визначити, чи рівні маси цих куль?

 

  1. Вагон вагою 20 т рухається з швидкістю 1,5 м/сек і на своєму шляху зустрічає платформу вагою 10 т. Знайти швидкість спільного руху вагона і платформи після того, як спрацює автозчеплення.

 

  1.  Криголам тоннажністю 5000 т, що йде з виключеним двигуном з швидкістю 10 м/сек, наштовхується на нерухому крижину і рухає її попереду себе. Швидкість криголама зменшилась при цьому до 2 м/сек. Визначити масу крижини. Опір води не враховувати.

 

  1.  Дві залізничні платформи рухаються назустріч одна одній з швидкостями 0,3 м/сек і 0,2 м/сек; маси платформ відповідно дорівнюють    16 т і 24 т. З якою швидкістю і в якому напрямі рухатимуться платформи після зіткнення?

 

  1.  Із залізничної платформи, що рухається з швидкістю 9 км/год, вистрілили з гармати. Загальна маса платформи з гарматою 20 т, маса снаряда 25 кг, його початкова швидкість 700 м/сек. Яка буде швидкість платформи у момент пострілу, якщо напрям пострілу збігається з напрямом руху платформи?

 

  1. Молот вагою 100 н вільно падає на ковадло з висоти 1,25 м. Знайти силу удару, якщо тривалість його 0,01 сек.

 

  1. Чому при прополюванні буряни не слід виривати з землі дуже швидко, навіть тоді, коли коренева система слабко утримує бурян у грунті?

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
4 грудня 2019
Переглядів
760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку