. Загадково - казковий світ у віршах Г. Чубач. «У лісочку на пеньочку».

Про матеріал
- Ознайомити учнів з Подільською Журавкою; - відкрити таємницю творів Г. Чубач; - вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршових творів; - розвивати вміння оцінювати вчинки дійових осіб; - збагачувати словниковий запас школярів; - виховувати інтерес та любов до поезії, повагу до старших, вміння дружити та поважати працю інших.
Перегляд файлу

ЛЮБОВ’Ю  ВИСПІВАЮ СВІТ

Віра Фесенко

Урок  літературного  читання. 2 клас.

Тема.   Загадково  -  казковий  світ  у  віршах  Г.  Чубач. 

             «У лісочку на пеньочку». 

Мета. 

  • Ознайомити  учнів  з  Подільською  Журавкою; 
  • відкрити  таємницю  творів  Г.  Чубач; 
  • вдосконалювати  навички  свідомого  виразного  читання  віршових  творів; 
  • розвивати  вміння  оцінювати  вчинки  дійових  осіб; 
  • збагачувати  словниковий  запас  школярів;
  •  виховувати  інтерес  та  любов  до  поезії,  повагу  до  старших,  вміння  дружити  та  поважати працю інших.

Хід  уроку

D:\завантаження\1513.jpgI.  Організація  класу

Я  -  все - таки  сильна!

Я  -  щось -  таки  значу!

          Я  -  світ  цей  дивую

Вродливим  дитям!

 (Г.  Чубач)

II.  Мовленнєва розминка

1.  Робота  над  чистомовкою

Чи  то  лис,  чи  то  ліс,

Чи  то  кинь,  чи  то  кінь,

Чи  то  кит,  чи  то  кіт  -

Звуки  плутати  не  слід.

Правильна  артикуляція  звуків  та  їх  вимова.

D:\завантаження\valrose4.gif2.  Робота  на  скоромовкою.

  Бігла  мишка  через  ліс

Та  несла  в  зубах  горіх,

Ось  горішок  покотився

Та  й  у  річці  опинився.

Мишка  стрибнула  під  міст,

Знов  в  зубах  несе  горіх.

III.  Перевірка  домашнього  завдання

Хвилина  поезії

1.  Конкурс  на  кращий  вірш  про  літо.  Виразне  читання.

2.  Учнівський  вернісаж. 

Виставка  дитячих  малюнків  до  вірша  В.  Скомаровського  «Козубок  колобок»

IV.  Мотивація  навчальної  діяльності.

1. Повідомлення  теми  і  мети  уроку

 - Сьогодні  ми  познайомимось  з  творчістю  Ганни  Танасівни Чубач.  ЇЇ  називають  найніжнішою  поетесою  України.  Вона  має  премію  Марусі  Чурай.

V.  Сприймання  й  усвідомлення  нового  матеріалу.

http://ukrlife.ru/chubach-1.jpg1.  Біографічна  довідка.

Народилася  поетеса  6  січня  1941  року  в  хліборобській  родині  на  Поділлі..  Змалку  Ганнуся  пізнала  ціну  хліба,  бо  батько  загинув  на  війні,  а  дівчинка  допомагала  мамі  вдома  і  в  полі. А  мама  вчила  дівчинку  й  «усяку  роботу  робити»,  й  «пісень  співати»,  і  «світ  любити».  Ганнуся  любила  малювати,  вигадувати  казочки,  полюбила  народні  пісні,  щедру  красотами  та  добрими  людьми  рідну  землю.

    Перша  її  збірка  «Журавка»  (1970)

Моя  хата  в  подільському  житі,

Просто  неба  на  чорній  землі.

Маю  тільки  думки  необжиті

Та  ще  крила  небесно-земні.

http://proxy11.media.online.ua/uol/r3-4e28d040b7/55cece4a225f7.jpg    Навіть  патріотичні  вірші  поетеси  мають  пронизливо  ніжні,  інтимні  мелодії.  Вона  довірливо  -  ніжно,  зізнається  в  любові  до  рідної  землі,  до  рідної  України.  ЇЇ  нова  збірка  «Моя  країна  -  Україна.»  Поезії  Ганни  Чубач  співочі,  мелодійні  та  задумливі.  Мабуть,  саме  тому  багато  композиторів  створили  пісні  на  вірші  поетеси. 

Звучить  пісня    «Столиця»  Слова  Г.  Чубач   Музика 

Г.  Кочерги

http://kryivka.net/upload/iblock/2d6/2d64d6ff2be6a3fcbd13945018e6f074.jpgМісто  -  Київ  -  це  столиця,

Древня  і  квітуча.

Він  розкинувся  велично

На  Дніпровських  кручах.

Сонце  сходить,  сонце  гріє  -

Радісно  сьогодні.

Розбудили  рідний  Київ

Дзвони  великодні.

І  питають  в  мами:

А  каштани  світять  свічі

Щоб  іти  до  храму?

VІ .  Робота над новим матеріалом

 

1. Опрацювання  вірша  Г.  Чубач «У  лісочку  на  пеньочку»

 

2)  Загадки  відгадай  -  персонаж  називай.

http://lummi.com.ua/62929-thickbox_default/knizhka-karton-u-lisochku-na-penochku-kazochka.jpg  Поперед  комбайна

Господиня  файна

Понаносила  в  комори

Золотих  зерняток  гори.  (Миша)

  Сірі  крильця  в  нього  є,

Дзьобом  зернятка  клює,

Проспівав  нам  «Чив-чив-чив»,

Зїв  зерно  і  полетів.  (Горобець)

 

3)  Гра  «Передбачення».  Вправа  «Мікрофон»

-  Де  можуть  зустрітись  горобець  і  миша

4)  Виразне  читання  вірша  вчителем.

- Відгадайте  назву  вірша  (пеньочку,  У,  на,  лісочку)

- Як  поетеса  ставиться  до  мишки?

5)  Словникова  робота

а)  довідкове  бюро.

Виточка  -  зшита  з  вивороту  невелика  складочка  на  одязі.

D:\завантаження\1jpg-2_original1.jpgСріблиночка,  міточки.

6)  Добір  слів  -  синонімів.

Зажурилася -

Заридала -

7)  Дібрати  антоніми  до  слів

Весело  - 

Злетілися  - 

Загубили  -

D:\завантаження\hello_html_4f7e9c70.jpgVІІ.  Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

VІІІ.  Робота над закріпленням нового матеріалу

 

1)  Метод  «Асоціативний  кущ»,

- Якою  ви  уявляєте  Мишку?

                       Вишита  сорочка                Весела

 

Працьовита

 

                                      Мишка

Сумна                                                                   Плаче

           

                                     Сіренька

  • Що  ви  можете  сказати  про  горобчиків

                                          Бються

 

 

  Бешкетники

                                       

 

    Злетілися                                                              Сірі

 

2)  Розгляд  вишитих  сорочок

Вправа  «Мікрофон»

                  - Хто  вишивав  сорочки?

     - Куди  вдягають  вишиті  сорочки?

3)  Читання  стовпчиків  слів  «луною»  за  вчителем

                 Гірко                                                   Весело

                 пеньочку                                             настрій

                 заздрісно                                            загубили

                 розірвала                                           крильцями

                 зажурилася                                       сріблиночка

 -  Прочитайте  дієслова.

D:\завантаження\readers_1.jpg-   Назвіть  слова  з  мякими  приголосними.

4)  Гра  «Бджілки».

Самостійне  напівголосне  читання  вірша  учнями,  кожен  у  своєму  темпі.

                 - Простежте,  як  змінюється  настрій

                 мишки

    - Продовжіть  міркування:  «Спочатку  Мишка  вишивала  для  синочка  весело,  тому,  що…»

     -  Прочитайте  вірш  виразно.  Передайте  його  інтонацією  зміну  його  настрою.

5)  Вибіркове  читання.

D:\завантаження\voprosi.jpgПрочитайте  рядки, у  яких  ідеться  про  те,  що  робили  горобчики,  як  мишка  вишивала  сорочку.

6)  Робота  над  ілюстрацією.

-  Хто  зображений  на  малюнку?

-  Який  настрій  передав  художник?

ХІ.  Підсумок  уроку.

1.  Релаксація.

-  Закрийте  очі  і  уявіть  поетесу  Ганну  Чубач.  Яка  вона(відповіді  учнів)

-  Які  вірші  писала,  які  збірки  випустила?  «Абетка  для  дітей»

-  Що  оспівує  поетеса  у  своїх  творах?

-  Як  називають  Ганну  Чубач  друзі,  колеги,  учні?

(ясноока  Журавка,  ніжна  поетеса,  «Божою  милістю»)

Х.  Домашнє завдання.

 Скласти  і  вивчити  вірш  про  природу,  рідний  край. 

Придумати  мелодію  до  вірша  «У  лісочку  на  пеньочку»

http://cs416420.vk.me/u11444558/video/l_0d22eb43.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 травня 2020
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку