Загальна будова автомобіля

Про матеріал
Розробка уроку "Загальна будова автомобіля" дозволяє учням ознайомитись з основними складовими будови автомобіля.Вивчити призначення основних агрегатів автомобіля.
Перегляд файлу

Урок №2

 

Тема:  Загальна будова автомобіля

 

Мета: Ознайомити учнів із будовою легкового автомобіля, розвивати критичне і логічне мислення та пам’ять учнів, формувати усвідомлення цінності власного життя та життя інших учасників руху

 

Очікувані результати: учні повинні ознайомитись з будовою легкового автомобіля

 

Обладнання:  плакати «Будова легкового автомобіля», стенди, дошка, підручники

 

Тип уроку:  комбінований

 

1. Організаційний момент

2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

3. Перевірка домашнього завдання

- які є види автомобілів?

- як розподіляються автомобілі?

- де застосовуються автомобілі?

 

4. Мотивація навчальної діяльності

Мотиваційні питання:

- чи ви маєте бажання знати загальну будову автомобіля?

- чи вам згодяться знання в майбутньому?

- хто хоче бути водієм легкового автомобіля?

 

5. Засвоєння нового матеріалу

План засвоєння нового матеріалу

1. Двигун.

2. Шасі.

3. Трансмісія.

 

Будь-який автомобіль складається з трьох основних частин:

- двигуна;

- шасі;

- кузова.

Двигун перетворює теплоту, що виділяється під час згоряння палива, на механічну роботу руху.

 Шасі становить основу для розміщення двигуна, кузова, мостів з колесами, підвісок і систем керування. До складу шасі входять:

- трансмісія;

- ходова частина;

- механізми керування.

Трансмісія автомобіля слугує для передавання зусилля обертання від двигуна до ведучих коліс та зміни цього зусилля. До трансмісії належать:

- зчеплення; IMG_20211011_183538.jpg

- коробка передач;

- карданна передача;

- головна передача;

- диференціал;

- приводні вали коліс (півосі).

Зчеплення призначається для плавного передавання крутного моменту від двигуна до інших агрегатів і вузлів трансмісії та тимчасового роз'єднання їх. Воно розташовується між двигуном і коробкою передач.

Коробка передач слугує для зміни в широкому діапазоні крутного моменту, що передається від зчеплення до карданної передачі автомобіля, роз'єднання їх, а також зміни напряму обертання карданного вала, тобто забезпечує рух автомобіля заднім ходом.

Карданна передача призначається для передавання крутного моменту від коробки передач до головної передачі під кутом, що змінюється.

Головна передача слугує для збільшення крутного моменту (зменшення частоти обертання) та передавання його на приводні вали.

Диференціал забезпечує обертання ведучих коліс автомобіля з неоднаковою частотою, що необхідно під час руху на поворотах і по нерівній дорозі.

Приводні вали коліс (півосі) призначаються для передавання крутного моменту від диференціала до ведучих коліс.

Ходова частина автомобіля — це візок, що складається з рами, переднього й заднього мостів, підвісок та коліс.

До механізмів керування належать:

- рульове керування, що призначається для зміни напряму руху автомобіля;

- гальмова система, яка призначається для зниження швидкості автомобіля аж до повної зупинки й утримання його на місці.

Кузов автомобіля призначається для розміщення вантажів, водія та пасажирів. Кузов легкових автомобілів — суцільнометалевий.

 

6. Узагальнення і закріплення знань

Рефлексія

- Що нового я дізнався на уроці?

- Чи в мене є бажання отримати більше інформації про будову автомобіля?

 

7. Інформування учнів про домашнє завдання

«Будова й експлуатація автомобілів», ст. 7-10

docx
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Мадзігон В.М., Тарара А.М. та інші)
Додано
21 березня 2022
Переглядів
4412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку