1. Поняття про дизайн. Дизайн – це творчий метод, процес та результат художньо-технічного проектування промислових виробів, їх комплексів та систем, орієнтований на досягнення найбільш повної відповідності створюваних виробів та середовища в цілому можливостям і потребам людини. Дизайн сьогодні – це провідна технологія у створенні будь-яких речей( від літаків до модельного одягу та побутової техніки). Завдання дизайну – формування гармонійного предметного середовища, що найбільш повно задовільняє матеріальні і духовні потреби людини.
2. Основні поняття художнього конструювання Композиція – це наука, теорія творчості, що має свої закони, прийоми компонування та структурного аналізу виробу. Сюди відносять види композицій, закони масштабу, закони пропорційності. Види композицій : фронтальна, об’ємна, глибинно-просторова. Композиція,що розташована в одній площиніКомпозиція виробу, яку ми сприймаємо з усіх сторін. Композиція, що виконується з передаванням глибини простору
Закон масштабу. Закон масштабу – у зменшеному масштабі випускають значну частину сувенірних виробів (пластику малих форм, дрібні, але вишукано оздоблені побутові предмети). У збільшеному масштабі виготовляти вироби, що пов’язані з оформленням інтер’єру, ритуальні та культові предмети.
Контраст. В об’ємно-просторовій формі композиційні контрасти виражені зазвичай співвідношеннями протилежних пар.* метричний контраст (низька-висока, вузька-широка)* пластичний контраст(елемент –частина, ввігнута-опукла, статична-динамічна, симетрична-асиметрична)* контраст матеріалу(текстура, фактура, фон, колір)* виразна текстура (ледь помітна, світло-темна, тепла-холодна). Чітко виявлена протилежність відповідних властивостей предмету, стану, дії
3. Композиційні прийоми. До них відносять – ритм, метр, симетрія, асиметрія, динаміка і статика. Ці прийоми відіграють важливу роль у розробці конструктивних ідей.* Ритм , ритмічність – повторювання окремих елементів( в архітектурі, образотворчому та декоративному мистецтві відчуття ритму створюється чергуванням матеріальних елементів в просторі).
4. Засоби виразності композиціїХудожники-конструктори у своїх виробах вибірково застосовують різноманітні засоби емоційно-художньої виразності, а саме: фактуру, текстуру, колір, графіку, пластичність і ажурність. Три перші цілком залежать від природних властивостей матеріалу та технології його обробки. Так, фактура, текстура і колір дерева, з якого зроблений предмет, можуть викликати не однакові чуттєві емоції при користуванні цим предметом. Вони можуть нести відчуття легкості або вагомості, досконалої вишуканості, довершеності або звичної буденності.
4. Засоби виразності композиціїКолір – це властивість тіл викликати певні зорові відчуття згідно з спектральним складом відбитого або випромінюваного ними світла. Кольори хроматичні Кольори ахроматичніКольори і їх відтінки, які ми розрізняємо в спектрі(червоний, жовтогарячий, жовтий, зелений, блакітний, синій, фіолетовий Білий, сірий і чорний
5. Поняття про кольорові гармоніїЄ три закони кольорознавства.1-й закон – для кожного хроматичного кольору можна знайти інший хроматичний, який при змішуванні з першим у певних пропорціях дає ахроматичний колір. Ці два кольори називають допоміжними, вони є контрастними один до одного.
5. Поняття про кольорові гармонії2-й закон : при змішуванні двох недодаткових хроматичних кольорів різних кольорових тонів виникає новий кольоровий тон. Тому з трьох кольорів, розміщених в кольоровому колі наоднаковій відстані один від одного, можна отримати, змішуючи їх, всі можливі кольоровітоні і їх відтінки. Їх називають основні кольори.
3-й закон – результат змішування залежить від самих кольорів, але не від спектрального складу світлових потоків, що викликають ці кольори. Гармонія кольорів – різні кольори і кольорові поєднання неоднаково сприймаються людиною. Можуть викликати різні асоціації і почуття : радість, тривогу, підвищувати або понижувати працездатність. Це приклади гармонії тотожностіТому краще у процесі художньогоконструювання використовувати положення про гармонію кольорів. 5. Поняття про кольорові гармонії