Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина?». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани»
Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші В . Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина?». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей,нові Колумби й Магеллани
Номер слайду 2
Жоден вітер Сонця не остудить. Півень землю всю не розгребе! Україно! Доки жити буду, Доти відкриватиму тебе. В. Симоненко
Номер слайду 3
Теорія літератури1. Дайте визначення композиції.2. Сюжет складається з таких елементів: ...3. Позасюжетні елементи —це пейзажі... 4. Що єднає музику з лірикою?5. Які жанри лірики ви знаєте?6. Дайте визначення поняття «ліричний герой».
Номер слайду 4
Христофор Колумб (29.10.1451 - 20.05.1506) Видатний мореплавець епохи великих географічних відкриттів. Шукаючи шлях до Індії, Колумб здійснив кілька плавань через Атлантичний океан. Про дитячі та юнацькі роки Колумба не збереглося відповідних даних. Припускають, що народився він у родині ткача в м. Генуї. Вже у підлітковому віці ходив у море. Цікавився морськими подорожами і мріяв досягти ІндіїУ 1476-1485 рр. Колумб жив у Португалії, брав участь у португальських морських експедиціях.
Номер слайду 5
12 жовтня 1492 року побачили Нову землю (Індію, як думав Колумб). Це була Америка. Небезпечне плавання тривало 224 дні. Колумбу був подарований титул адмірала моря-океана, герб, на якому герб Кастилії і лев Леона знаходилися поруч із зображеннями відкритих Колумбом островів. У наступну подорож мореплавець відправився на 17 кораблях, потім на трьох. Мав намір здійснити кругосвітню подорож, але це йому не вдалося. Після важких випробувань у 1504 р. повернувся на батьківщину.
Номер слайду 6
Фернан Магеллан (1470-1521) Магеллан-дворянин зі збіднілого шляхетного роду, брав участь у боях на суші та на морі, після поранення розробив проект плавання до Островів Пряностей. У Португалії не знаходить розуміння, тому перебирається до Іспанії. Острів пряностей Експедиція складалася з п'яти кораблів. Три кораблі дійшли до океану, в якому моряки жодного разу не потрапили у шторм. Тому Магеллан назвав його Тихим. Флотилія наближалася до Маріанських, а потім до Молуккських островів. Магеллан, втрутившись у міжусобну війну тубільців, загинув у сутичці 27 квітня 1521 року. З його ім'ям пов'язане велике досягнення людства — перше кругосвітнє плавання.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
А як ви думаєте?…Чому Христофор Колумб і Фернан Магелланвсесвітньовідомі?Чи були ці відомі люди мрійниками?Які були у них мрії?А чи вмієте ви мріяти? Які ваші мрії?ppt_xxshearxshear
Номер слайду 9
Ст.210- читаємо вірш. Словникова робота. Бухта — невелика глибока затока. Каравела — старовинний вітрильний корабель з 3—4 щоглами. Тужаві — щільні, тугі, налиті, пругкі. Корито — дерев'яна довгаста посудина для годівлі або напування тварин.
Номер слайду 10
Ідейно – художній аналіз поезії “Гей, нові Колумби й Магеллани”Що символізує кожне з понять: бухта спокою, вітрила мрій, океан рідного народу, якорі іржаві? Який художній засіб при цьому використовує В. Симоненко? Як поет ставиться до такої людської риси характеру як байдужість? А яке ваше ставлення?До кого, на вашу думку,звертається В. Симоненко у поезії, називаючи «нові Колумби й Магеллани” ?Яким настроєм пронизана поезія? Які «духовні острови» закликає відкривати поет?Якими словами автор висловлює свій заклик?Який художній засіб при цьому використовує В. Симоненко до друзів? Зачитайте.
Номер слайду 11
Ідейно – художній аналіз поезії “Гей, нові Колумби й Магеллани”Знайдіть звертання. З якою метою вони використанні у творі? Яким чином ми, українці, можемо відкривати для себе Україну?Яка головна думка твору?Тема поезії . Звернення письменника до молоді, щоб вони вирушали у мандри і відкривали нове, ніким ще невідоме, цікаве, захоплююче.
Номер слайду 12
Основна думка: створення руху вперед, романтичного пориву, пошуку відкриттів і самовідкриттівІдея: смисл життя людини — пошуки, мандри, прагнення самоствердитися; заперечення байдужості, пасивності.
Номер слайду 13
Художні засоби: Звертання: «Гей, нові Колумби й Магеллани», «Кораблі!..», «Україно!..», «Друзі!..». Риторичні оклики: «Напнемо вітрила наших мрій!»«Кораблі! Шикуйтесь до походу!»«Мрійництво! Жаго моя! Живи!»«Відкривай духовні острови!»«Нидіє на якорі душа!»«Півень землю всю не розгребе!»«Шкварити байдужість на вогні!»
Номер слайду 14
Риторичні запитання: «Хто сказав, що все уже відкрито?Нащо ж ми народжені тоді?»«Як нам помістити у корито. Наші сподівання молоді?» Метафори: «кличуть ... у мандри океани», «бухту ... облизує прибій», «сподівання помістити», «нидіє... душа», «б’ються груди», «вітер... не остудить». Епітети: «молоді сподівання», «рідний народ», «духовні острови», «вітри тужаві” Тавтологія: «відкрито вже відкрите».
Номер слайду 15
Ст.209- читаємо вірш. Бесіда за змістом вірша«Ти знаєш, що ти – людина?»Яким настроєм пронизаний увесь твір?Чим стурбований поет?За що поважають людину в суспільстві?До кого і з якою метою поет звертається у творі?Чим стурбований поет? Назвіть головний рядок у першій строфі? Що значить - бути людиною? Чому автор виокремлює усмішку, муку, очі людини?
Номер слайду 16
Ідейно – художній аналіз поезіїПрочитайте другу строфу вірша. Яка основна думка цієї строфи? Якими уявляються поету люди, що житимуть «завтра»?Чи відрізняються вони чимось, на думку автора, від сьогоднішніх людей? Прочитайте наступну строфу вірша. Знайдіть головний рядок. Як ви гадаєте, що значить для поета «жити»?
Номер слайду 17
Як ви гадаєте, що значить для поета “ЖИТИ” ?Асоціативний кущ ЖИТИлюбитимандрувати. Творити добровідпочиватинавчатися
Номер слайду 18
Тема твору: роздуми письменника про швидкоплинність життя, протягом якого кожний повинен встигнути покохати, зробити добрі справи.Ідея твору: заклик раціонально використовувати час, відведений на життя, поспішати жити. Основна думка : людина - велике створіння на землі, вмій з гордістю носити це ім’я, кожна людина неповторна.
Номер слайду 19
Композиція поезії «Ти знаєш, що ти - людина?» Поезія починається з риторичних запитань, після чого Василь Симоненко вмотивовано пояснює про смисл і призначення людини на землі, швидкоплинність її життя. Автор твору наголошує на тому, що людина повинна поспішати жити, робити добрі справи, залишаючи по собі слід. Вірш складається з чотирьох куплетів, кожний з який містить по п’ять рядків.