ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПОЗАШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
Постановка проблеми. Великий педагог К.Д. Ушинський вважав, що «неможна перебільшувати вплив школи на розвиток дитини. Школа не має права втручатися в чужу для неї область та заважати своїми уроками впливу інших великих вихователів людини: природи і життя». Одне з основних завдань педагога він вбачав в тому, щоб не тільки передавати знання, а й розвивати в учнях бажання і здатність набувати нові знання і пізнавати життя навколо себе.
Мета позашкільної освіти обумовлюється загальною ідеєю державотворення та пов'язується з проектуванням діяльності учнів.
Аналіз останніх досліджень і публікацій, в яких започатковано розв’язання даної проблеми. Проблема активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів позашкільної освіти, на сучасному етапі розвитку освіти, є досить актуальною. Основним системо-утворюючим елементом в системі позашкільної освіти є діяльність особистості у вільний час. Один з дієвих методів пізнавальної діяльності є вид декоративно-прикладного мистецтва оригамі та паперопластика.Цій проблемі присвячені праці Марка Фабій, Квінті ліана, Г.Сковорода, М.Бердяєва, Роберт Оуена, Шарль Фур’є.
Формулювання мети роботи. Метою статті є дослідження впливу проектувальної діяльності декоративно-прикладного мистецтва оригамі та паперопластика на діяльність учнів у гуртках.
Виклад основного матеріалу дослідження. Ми провели ряд експериментів та досліджень.Орігамі («складений папір») — мистецтво складання з паперу якихось симпатичних іграшок за допомогою схем геометричних згинів і складок (Рис 1). Термін орігамі відноситься до всіх типів складання паперу.
Рис. 1
Метою роботи гуртка є ознайомлення учнів з різними техніками роботи з папером, вдосконалення моторики пальців рук, поглибленням знань учнів з математики, геометрії, креслення. Роботою гуртка передбачені практичні та теоретичні заняття.
Діти повинні знати:
Діти повинні вміти:
Висновки. Розглянутий нами метод дослідження дозволяє учню формувати логічний та мистецький підходи в осмисленні орігамі як явища. Тому цей вид мистецтва ми можемо використовувати у проектувальній діяльності.
Використані джерела