Захід:"Енергія життя"

Про матеріал
Захід направлений на те, щоб зосередити увагу на проблемі глобальних змін клімату; розглянути заходи по зменшенню викидів парникових газів; виховувати бережливе ставлення до довкілля; формувати в учнів вміння оцінювати стан навколишнього середовища, захищати навколишнє середовище від забруднень і руйнувань; стимулювати розвиток творчості, розвивати мотиви природоохоронної діяльності учнів; виховувати патріотизм; любов до природи рідного краю.
Перегляд файлу

ТЕМА:ЕНЕРГІЯ ЖИТТЯ

Позакласна година

7-8 класи

 

 

https://agropolit.com/media/materials/original/00/00/478/tsina_zelenogo_taryfu-1024x683-13958.jpgC:\Users\Наташка\Downloads\фото енергия.jpg

 

 

Мета: зосередити увагу на проблемі глобальних змін клімату; розглянути заходи по зменшенню викидів парникових газів; виховувати бережливе ставлення до довкілля; формувати в учнів вміння оцінювати стан навколишнього середовища, правильно поводитися в конкретній ситуації; захищати навколишнє середовище від забруднень і руйнувань; стимулювати розвиток творчості, розвивати мотиви природоохоронної діяльності учнів; виховувати патріотизм; любов до природи рідного краю.

Обладнання:таблиці експеріментів,  речовини для експерімента, фото.

Форма проведення: диспут-бесіда
                                                                 Хід заняття

Девіз: Бережімо клімат – джерело життя на Землі.

Вступне слово вчителя. Все життя складається з енергії. Енергія нашої землі - це її природні багатства: землі, води, лісів, корисні копалини. Земля наша - багата, але запаси не безмежні, на жаль, люди довгий час про це не замислювалися. Обмеженість природних багатств привело до того що треба їх економити, правильно використовувати. У природі є чи мало багатств, які не використовуються. Наприклад енергія сонця, вітру. Кожну секунду наша планета отримує від Сонця 65 млрд. кіловат/годину енергії, що значно більше, чим чотири європейські країни разом узяті. Людству пора почати розробляти нові технології, які не будуть шкідливі для довкілля.

 

 

           

Учні заздалегідь були поділені на певні групи, які провели дослідницьку роботу.

1 група – електрики.

Учень 1. Загроза зміни клімату, забруднення довкілля і поступове зменшення запасів нафти і газу вимагають термінової зміни відношення до споживання енергії.  Насправді є просте рішення    економити ресурси за рахунок ефективнішого використання енергії.  Зараз приблизно 20 % загального запасу енергії нашої планети витрачається на освітлення, і проблема заощадження електроенергії виявляється однією з основних проблем, що робить вплив  на навколишнє середовище. У зв'язку з постійним зростанням вартості електроенергії і посиленням вимог екології, щодо викиду в атмосферу шкідливих речовин, у світі глобально розгорнута пропаганда енергозбереження.

 

Типи енергоефективних ламп

 

       Люмінесцентні енергозберігаючі лампи (газорозрядні  лампи).  Ці люмінесцентні енергозберігаючі лампи для зменшення розмірів мають вигляд зігнутої трубки. Стандартними люмінесцентними лампами  лінійного  типу  користовуються переважно в офісах.

      Компактні люмінесцентні лампи (КЛЛ). КЛЛ можуть бути представлені в традиційних формах груші, свічки, кулі, циліндра або це може бути трубка у формі спіралі або система дугових трубок. Єдине, що видає їх — це збільшений у розмірах цоколь.

lampa

Енергозберігаючі лампи

 Компактні люмінесцентні лампи

        Люмінесцентні енергозберігаючі лампи використовуються у відкритих або герметичних світильниках для вологих приміщень.

reflector-r50 SV-44422-11_s 3U_E27_220V_15W_2700K_1 0a05c48da852e4b02787aeaa76c21296 60m

  Види компактних люмінісцентних ламп

 

 

 

 

 

 

Різноманітні енергоефективні  лампи

лампа.jpg Рисунок1.jpg

1938http://www.chem-astu.ru/misc/z57iss/Hg-lamps.jpg

Галогенові лампи

Лампи денного світла

обрез

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/84/E27_with_38_LCD.JPG/200px-E27_with_38_LCD.JPG200px-Ampoules 200px-Led_digital_visuals-3_grow_lights-close_up_%CE%940081

Компактні люмінісцентні лампи

Світлодіодні лампи

 

       Світлодіодні лампи  - це енергозберігаючі світлотехнічні вироби, які працюють на основі світлодіодів  підвищеної яскравості. Завдяки своїм перевагам щодо інших типів ламп,  світлодіодні  лампи є  одним з найперспективніших напрямів в сучасній світлотехніці. Лампи на основі світлодіодів можуть бути використані як для загального інтер'єрного освітлення приміщень, так і для декоративного підсвічування, для підсвічування вітрин, для архітектурного освітлення.

 Учень 2.

Домашній Експеримент. Наприклад, розглянемо скільки енергії споживає двохкімнатна квартира, якщо у кухні, залі та спальні стоять лампи розжарення на100Вт, а в прихожої, ванної та туалеті – лампи розжарення на 60 Вт.

 

потужність

60 Вт

100Вт

                          РАЗОМ

кількість

3

3

За добу

За місяць

час роботи за добу

3 год.

6 год.

 

 

Вт/кВт, за добу

180Вт=0,18кВт

1800Вт=1,8кВт

2 кВт

60кВт

 

 

 

 

 

 

 

 

Середньостатистичні значення потужності «економки»  та лампи розжарення.

Потужності «економки»  W(Вт)

Потужності лампи розжарення

5W

25W

8W

40W

12W

60W

15W

75W

20W

100W

24W

120W

30W

150W

 

Тепер давайте замінимо лампи розжарення 60Вт і 100Вт на люмінесцентні лампи відповідної потужності 12 Вт і 20 Вт. Дізнаємося, скільки будуть витрати електроенергії з «економками».

 

потужність

12Вт

20Вт

                            РАЗОМ

кількість

3

3

За добу

За місяць

час роботи за добу

3 год.

6 год.

 

 

Вт/кВт, за добу

36 Вт=0,036кВт

360Вт=0,36кВт

0,4 кВт

12кВт

60кВт-12кВт= 48кВт – економії.

Підсумки підрахунків:  Різниця між звичайною лампою та енергозбережною добре простежується. А ще якщо врахувати зростання цін на електроенергію, то, можливо варто замислитись над використанням енергозбережувальної лампи просто зараз?

Учень 3. Але ці лампи мають і мінуси. Кожна розрядна лампа містить токсичний метал - ртуть. Він вважається однією з найбільш токсичних речовин, відомих людині. Ми з’ясували, що відходи які містять ртуть, належать до 1 класу небезпеки, тобто це надзвичайно небезпечні відходи, що становлять загрозу стійкого забруднення навколишнього середовища і наносять непоправної шкоди здоров'ю людини і всьому живому на Землі. Ртутевмісні відходи підлягають знешкодженню на спеціалізованих об'єктах, яких нема в нашому місті, а е тільки в обласному центрі.

В Одесі «економки» утилізують дві приватні компанії.

ЧП "Центр экологичної безпеки" (ул. Княжеская, 32, тел.: 787-66-95);

ЧП "Экомарин" (проспект Маршала Жукова, 4д, тел.: 729-64-23).

Дуже прикро, що це не безкоштовно. В першому випадку утилізація однієї "економки" обійдеться в 7,50 грн, в другому – 10,90 грн. И це ще треба лампу туди завести!

Висновки: Отже, питання переробки  ртутевмісних енергозберігаючих  ламп  є  надзвичайно актуальним і не до кінця вирішеним. У цілому по країні  люмінесцентних ламп, що відслужили свій термін більше 70 млн, але  щорічно переробляється не більше 40% цих ламп . ПАМ’ЯТАЙМО: здаючи енергозберігаючі лампи на утилізацію, ви не лише піклуєтесь про своє здоров’я і здоров’я оточуючого середовища, а й допомагаєте природі. На отримання ртуті, скла, алюмінію з їх відходів потрібно набагато менше енергії, чистої води і повітря, ніж на їх виробництво з первинної сировини.

 

Вчитель. Настала черга виступити групі 2- екологі, і продовжити розмову про сміття, його вплив на планету.

Учень 1.  Аудіторний Експеримент. Нам потрібна прозора невелика ванна з водою, шматок поліетилену, металевий болт, шматок деревини, трохи дизельного палива (солярки). Розглянемо, як ці речовини поведуть себе у в воді.               

https://get.pxhere.com/photo/technology-metal-material-screw-thread-product-brass-986207.jpg               https://www.arubabag.com/wp-content/uploads/2014/05/pb-blue.jpg https://static.tildacdn.com/tild6331-6230-4238-b031-366462326136/11.png            https://img.softwaresolus.com/img/home-hacks-answers/materials-used-for-lamps-1.jpg                https://st16.stpulscen.ru/images/product/153/491/138_big.jpg

 

 

 

речовини

железо

Дерево акація

поліетилен

нафта

вода

густина

7800 кг/м3

670 кг/м3

950 кг/м3

900кг/м3

1000 кг/м3

Висновки: завдяки різноі густини ціх речових ми бачимо що металевій бруд залишается на дні, інши – на поверхні. Всі вони забруднюют океани, озера та інши водойми.

Учень 2. За всю попередню історію Землі зміни клімату були поза впливом людини, проте значне зростання утилізації енергії, головним чином у вигляді твердого палива, викидів із промислових підприємств, сміттєзвалищ, у сільському господарстві тощо, змінили хімію атмосфери зростанням концентрації парникових газів, особливо вуглекислого газу, метану, які зумовлюють створення "парникового ефекту" та спричиняють глобальне потепління.

Вивчення сучасной науковой літератури.

Парниковий ефект.  Деякі гази, що містяться в атмосфері, не дають сонячному теплу відбитому від земної поверхні, вийти в космос. Вони утримують його точнісінько так, як стіни парників. Ось чому це явище називають парниковим ефектом. Однак, якщо кількість цих парникові газів збільшиться, на Землі може стати занадто тепло.
Щорічно у світі утворюється близько 0,5 млрд т побутових відходів і ця кількість постійно збільшується на 10 % кожні 10 років. Загальна кількість нагромаджених відходів, за наближеними підрахунками, становить близько 30,0 млрд т. Відсутність належної системи збирання  призводить до утворення в Україні щорічно приблизно 1700 несанкціонованих звалищ. Проте, основна проблема полягає в тому, що полігони сміттєзвалищ є вагомим чинником формування "парникового ефекту" на регіональному рівні. За звітом Міжурядової групи експертів з питань зміни клімату (IPCC) від 2 лютого 2007 р. "саме збільшення викидів парникових газів внаслідок діяльності людини є найбільшою причиною зафіксованих кліматичних змін". Вуглекислий газ (СО2) є найважливішим парниковим газом. Основними причинами підвищення концентрації вуглекислого газу, на думку вчених, є спалювання викопного палива (вугілля, нафти, газу), зміни у землекористуванні, викиди зі сміттєзвалищ та вирубування лісів.

image-1

 

img3

 

Учень 3. Виснаження енергетичних ресурсів або енергетична криза стає все гострішою з кожним роком. Паливно-енергетичні ресурси України складають нафта, газ, кам’яне та буре вугілля, торф. Щоб подолати глобальну енергетичну кризу необхідно збільшувати відсоток альтернативних джерел енергії у долі енергоспоживання. Порівняємо альтернативні та традиційні види енергоресурсів.

 

        НАФТА                                        СОНЦЕ

                                                                                                    

https://assets.oxu.az/uploads/W1siZiIsIjIwMTYvMDMvMjUvMDkvMTAvMTcvMzAzL29pbHJpZy5qcGciXV0?sha=b8df3cfa6472a03c                              https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/470516/66fdc6a9-6ebf-4392-aaf9-d7dbbae8fa39/s1200

Розвіданих запасів на 80-100 р.р.                           Економія від 15-25% електроенергії

 

 

 

ПРИРОДНИЙ ГАЗ                                  ВІТЕР

https://repost.uz/storage/uploads/file_5c9b8d11d7ef40.921381211553698065.jpg                          https://wallpaperstock.net/windmills-wallpapers_22092_1920x1200.jpg

 Розвіданих запасів на 200-240 р.р.                      Кожний вітряк здатний виробляти до 250 к Вт/г

 

 

 КАМ'ЯНЕ ВУГІЛЛЯ                              БІОГАЗ                                                                                                                   

https://i.mycdn.me/i?r=AzEPZsRbOZEKgBhR0XGMT1RkGTjIecWTomfEC2sTrG6q66aKTM5SRkZCeTgDn6uOyic                            https://www.ozonetech.com/sites/default/files/styles/panopoly_image_original/public/istock-180843300_cropped.jpg?itok=gWP2AM9j&language=sv 

Запаси зникнуть через 400-450 рр.                                   Величезний об'єм дешевого палива

 

 

Шляхи можливого подалання парникового ефекту та енегетичної кризи.

1. Найбільше парникових газів у наших оселях викидається за рахунок обігріву та охолодження (41%), роботи електроприладів (36 %), обігріву води (14%), освітлення (8%),   вживати заходи зі  збереження енергії у повсякденному житті;  

2.Використовуйте природні способи вентіляції приміщення замість кондиціонерів.

3.Заощаджуйте воду. Не залишайте кран увімкненим. Очищення стічних вод вимагае значних енергетичних витрат.

4.Повторне використання. Не використовуйте одноразовий посуд та упаковки. Таким чином скоротить вирубку лесів та споживання нафти.

5. Утилізація. Сортування сміття вносить значний вклад у переробку матеріалів. Переплавка алюмінієвої банки вимагае набагато менше енергії, ніж виготовлення нової.

6.Вимкніть екранну заставку на своєму комп`ютері. Використовуйте енергозбірігаючи програми на ваших телефонах.

7.Листуйтися он-лайн, ходить пішки, або їздить на велосипеді.Тим самим ви скоротите викиди, що виникають під час поштових перевезень, що збереже ліс.

 

Вчитель. Як сберегти тепло у власному будинку нам підкажуть група3- будівельники.

Учень 1. Експеримент.Розглянули та розрахували ефективність використання теплозберігаючих вікон у шкільному приміщенні.

 

 

 

 

 

 

 

 

Етапи експерименту

Необхідні матеріали

Температура у зимовий період

Результат

- інструктування

- розподіл ролей

- виконання завдання

- презентація результатів виконання вправи

 

- теплозберігаючі вікна

 

Звичайні вікна- 20-22 гдадуса

Теплозберігаючи вікна- 23- 27 градусів

- вигідне використання теплозберігаючих вікон

- збільшення кількості теплоти в класі на 3-5 градусів

Учень 2.

     Утепліть порожнисті стіни Будинки втрачають третину тепла через стіни. Лише кілька годин потрібно, аби встановити теплоізоляцію порожнистих стін. До того ж це легко зробити із зовнішньої сторони будинку. Така теплоізоляція може заощадити вам майже 700 гривень на рік. Якщо ваші стіни суцільні, вони також можуть бути утеплені.

     Вікна.   Утеплюємо вікна в школах — знижуєм викиди  парникових газів!  До20% загальних втрат тепла спричиняють негерметичні двері й вікна. Вікна з подвійним, або з потрійним заскленням забезпечать надійний захист від протягів і зменшать втрати тепла до 50%.

dom

Висновки:можна підвести підсумки ефективності використання теплозберігаючих вікон у шкільному приміщенні. Як показала практика, установка вікон — одна з найпростіших, ефективних методик, які підвишують температуру в приміщенні. Результати моніторингу температурного режиму показали, що температура в класі, де вони були встановлені, підвищилась на 3-5oС. Вчителям та  учням школи дуже сподобалось те, щостало тепло і комфортно навчатись. Эксперимент  показав, що ця технологія енергосбереження дуже ефективна.

 

 

Заключна частина заняття.

Для підбиття підсумків роботи учні об’єднуються в загальне коло – «Коло ідей».

  •                  Що нового ви дізнались на занятті?
  •                  Які причини виникнення проблеми, пов'язані із змінами клімату?
  •                  Як у майбутньому здійснюватиметься процес парникового ефекту?
  •                  Назвіть глобальні екологічні проблеми;
  •                  В якій спосіб можна зменшити викиди в атмосферу, тим самим забезпечуючи чисте повітря навколо?
  •                  Зверніть, будь ласка, увагу на девіз нашого заняття. Про що він вам говорить?

 

Слова вчителя. Немає сумніву, в тому, що результати діяльності людства, які призвели до значної зміни природних умов, а часто навіть до деградації природних екосистем, можуть бути нейтралізовані самою природою. Альтернативи  цьому процесові нема. Інакше він може мати непередбачувані наслідки. Любов до України і її природи - поняття нероздільні, і починається вона з того куточка землі, де людина народилася, живе і працює. Від рівня знань, культури і патріотизму залежить, чи зуміємо ми залікувати криваві рани природи, чи вистачить у нас снаги, щоб зазеленіли молодими лісами і садами всі пустирі, відродилися ріки і водойми. Наші ландшафти - продукт людської діяльності.. Наше завдання - перетворити територію України в квітучий сад, а для цього потрібно працювати.

- Сьогоднішня наша бесіда добігає кінця. Саме ми повинні розробити ефективні і економічні методи, спрямовані на збереження природи. Нам, мабуть. слід лише погодитися з тим, що сказав вчений мудрець, ім'я якого залишилося невідомим: "Немає простих рішень, є тільки розумний вибір".

- Саме такими словами мені хочеться закінчити наше заняття. Настав час людству зупинитися, озирнутися навколо, побачити над собою прекрасне голубе небо, почути спів пташок, замислитись над своїм призначенням на Землі, захистити Природу.

Наша природа надзвичайно красива. Давайте будемо її берегти!
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 листопада
Переглядів
25
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку