Майстер-шеф по-гімназичному
Мета:
Чи не в кожній книжці можна знайти слова, що стосуються їжі чи продуктів харчування. Давайте перевіримо. (Учитель зачитує уривки із книжок, у яких ідеться про їжу).
І це не дивно, адже людина не може прожити більше, ніж 7 діб без їжі.
Отож сьогодні ми з вами проведемо розважально-пізнавальний захід «Майстер-шеф по-гімназичному». (Діти обирають картку і таким чином діляться на 2 групи за першою літерою слова, зображеного на картці)
Тур № 1 «Загадки з яєць»
Куряче яйце – низькокалорійний дієтичний продукт, який важливо включити в раціон дітям, вагітним та людям похилого віку. Завдяки протеїну в курячих яйцях приходить швидке насичення. Ось чому на сніданок добре їсти яйця, до того ж з’являється енергія, так необхідна зранку. Постійно вживаючи яйця не буде проблем із зором. Вони добре впливають на імунну систему та систему кровотворення. Підтримують хороший стан шкіри, волосся, роблять кістки міцнішими. Міцні м’язи, добре працюючий мозок і гарна зовнішність, все це приховано під шкаралупою курячого яйця. Але не варто вживати у їжу одразу більш ніж 2-3 курячих яйця. Тому для нашого першого конкурсу ми візьмемо десяток яєць.
Завдання для дітей: відгадати загадки, що сховані в яйцях-кіндерах. (Загадки стосуються їжі і харчових продуктів) – приклади загадок на останній сторінці.
Тур № 2 «Нагодуй свиню»
З давніх-давен українці займалися скотарством. Однією із корисних свійських тварин вважається свиня. Один із продуктів від неї - сало - це джерело таких цінних і незамінних жирних кислот як: пальмітинова, олеїнова, ліноленова, стеаринова. Вживаючи сало, у людини покращується робота головного мозку, серцевого м'яза, цей продукт впливає на роботу нирок та поліпшує склад крові, виводячи з неї зайві холестеринові бляшки.
Завдання для дітей: закинути яйця-кіндери поросяті (коробка із зображенням порося) до рота. Перемагає команда, яка закине якнайбільше яєць.
Тур № 3 «Фаршировані макарони»
Також наші предки займалися землеробством. Вони вирощували зернові культури і отримували від цього не лише хліб, а згодом і такий продукт, як макарони.
Завдання для дітей: нафарширувати макарони цукерками.
Перемогу отримує та команда, яка нафарширує макарони за допомогою більшої кількості цукерок.
(варто обрати великі макарони з великим отвором)
Тур № 4 «Пісенний конкурс»
Український народ завжди полюбляв їсти. Тому є дуже багато і народних, і сучасних пісень, пов’язаних з їжею.
Відгадати слова з пісні за малюнками-підказками
(для прикладу ось такі пісні та ілюстрації до них
https://drive.google.com/drive/folders/10Ag7xAaKrFSgX0O67tliWve8Eanm6_Ow?usp=sharing )
Тур № 5 «Дай відповідь»
Є 6 кубиків, на кожному з яких міститься по 2-4 літери.
Завдання для дітей: дати відповідь на поставлене питання, склавши слово-відгадку з літер на кубиках.
1.Воно дуже цінне для людського здоров’я, оскільки містить кальцій, фосфор, вітамін Д та інші поживні речовини. Воно є джерелом виготовлення сиру (М О Л О К О)
2.З давніх-давен свійська тварина українців – основне джерело м’яса і сала (П О Р О С Я)
3. Один із найдавніших і найчисленніших різновидів глиняного посуду, що став символічним уособленням гончарства (Г О Р Щ И К)
4.Сучасний кухонний електричний прилад, який перемішує продукти в одну суміш (М І К С Е Р)
5.Відома марка вермішелі швидкого приготування (М І В І Н А)
6. Прямокутний шмат лляного чи конопляного полотна, що має на кінцях, а часто і на всьому полі різноманітні вишиті або виткані композиції, які відображають світогляд та звичаї предків, несуть інформацію про добро, достаток, здоров'я (Р У Ш Н И К)
Тур № 6 «Майстер-шеф»
Команди готують блюдо з поданих інгредієнтів:
Оголошення результатів
Капустину і квасольку
Наварили і їмо!
Ще сметани додамо! (Борщ)
Із чорницею, вишнями.
Можна цукром посмачити
Чи сметаною полити. (Вареники)
Рисова, а ще пшоняна.
Заливаєм молоком,
А немає – кип’ятком. (Каша)
Є спіральками, пряменькі.
Кетчуп в страву додамо –
Задоволено їмо! (Макарони)