Захід на тему «STOP булінг» для учнів початкової школи
(групи продовженого дня)
План заходу
Хід заходу
Доброго дня! Сьогодні ми поговоримо з вами про булінг. Скажіть, хтось з вас чув це слово? Знає що воно означає?
Давайте усі разом познайомимося з поняттям цього слово, дізнаємося хто є його учасниками, і що робити, якщо ви стали учасником чи свідком булінгу.
(Перегляд презентації, ознайомлення учнів з поняттям «булінг», формами та видами булінгу, його учасниками та шляхами подолання ситуацій)
« Перед вами 2 яблука. Чим відрізняються ці яблука?» Яблука були дуже схожі: однакового розміру, кольору.
Взявши одне з яблук і, звертаючись до нього, я сказала: «Ти мені не подобаєшся! Ти погане яблуко!». Після цього я кинула фрукт об землю.
Потім я простягнула яблуко одному з учнів і сказала: «Знайди в ньому щось, що тобі не подобається і теж кинь на землю». Учень слухняно виконав прохання. Після цього я попросила передати яблуко далі.
Діти легко знаходили в яблуці якісь недоліки: «Мені не подобається твій хвостик! У тебе негарна шкірка! Так, в тебе одні черви!» – і кожен раз кидали яблуко на землю.
Коли фрукт повернувся до мене, я ще раз запитала про те, чи бачать діти якусь різницю між цим яблуком і іншим, яке весь цей час лежало у мене на столі. Діти знову були в замішанні, адже, незважаючи на те що ми регулярно кидали яблуко на підлогу, якихось серйозних зовнішніх пошкоджень воно не отримало і виглядало практично так само, як і інше.
Але розрізавши обидва яблука, ми побачили, що те яке лежало на столі, було білосніжним всередині, воно всім дуже сподобалося. А ось друге виявилося всередині коричневим, покритим «синцями», які ми йому і поставили.
«Діти, але це ж ми його зробили таким! Це наша вина!».
«Точно так само відбувається і з людьми, коли ми їх ображаємо або насміхаємось. Зовні на них це практично не позначається, але ми наносимо їм величезну кількість внутрішніх ран! »
Давайте розглянемо ще одну ситуацію. Чи пам’ятаєте ви мультфільм про Капітошку?
Обговорення
1. Чи прагнув Вовк дружби з Капітошкою? (НІ)
2. Які слова Вовк повторював розглядаючи себе в дзеркало? (щоб його боялись)
3. Чому він правгнув викликати в інших страх? (з нього насміхались)
4. Що роздратувало Вовка, коли він побачив Капітошку? (сміх)
5. Чому? (Вовк вважав, що Капітошка сміється з нього)
6. Чи у ставленні до Капітошки Вовк проявив насилля? Як саме?
7. Якою була реакція Капітошки на вчинки Вовка?
8. Чи стали б головні герої друзями, якщо б Капітошка відреагував інакше?
4. «Міф чи реальність»
Зараз я буду зачитувати факти , а ви усі разом відповідаєте «Так», якщо згодні з твердженням чи «Ні», якщо не згодгі.
А) Насильство має позитивні сторони (Ні)
Б) Б’ють, значить заслужив (Ні)
В) Насильство – це коли видно синьці на тілі жертви (Так)
Г) Дитина, яка потерпає від насильства повинна мовчати про це (Ні)
Д) Хлопці схильні до проявів насильства більше, ніж дівчата (Так)
Е) Міліція не повинна втручатися у вирішенні питання насильства (Ні)
Є) Насильство – це ознака мужності дитини у школі (Ні)
Ж) Насильство карається законом України (Так)
З) Розповідати про те, що ви стали учасником булінгу – це ознака слабкості (Ні)
5. Вправа «Долоньки добрих слів»
«Слово, може зігріти душу!». Пропоную вам взяти кольоровий папір, обвести свою долоньку, вирізати її, і написати декілька приємних слів.
Наприклад: « В тебе гарна посмішка», «Ти гарно навчаєшся», «Ти чудово малюєш»
Збираємо долоньки і перемішуємо. Кожен учень бере долоньку і зачитує написане.
«Приємно чути такі слова в свій адрес?»
«Хочеться щось зробите таке, щоб і надалі пишалися твоїми вчинками?»
6. Виготовлення буклету «Stop булінг»
Усі ми знаємо, що треба робити і до кого треба звернутися, якщо у нас болить зуб або ми захворіли. А до кого можна звернутися, якщо ви стали свідком або жертвою булінгу? ( відповіді записати на ватмані)
Пропонує кожному взяти долоньку і викласти серце навколо теми нашого заходу «STOP булінг».
7. Підсумок заходу
Я сподіваюсь, що кожен із вас сьогодні отримав нові і корисні знання про те, що ми можемо мати вплив на булінг, зупинити насилля, бути дружніми і привітними.
Нехай від сьогодні і на далі наш девіз буде такий: «Один за всіх, і всі за одного!!!»
Наш буклет ми обов’язково повісимо на стенді нашого закладу, щоб кожен усвідомив актуальність даної теми та шляхи її подолання.
Дякую за увагу ! Хай щастить!