Захід на тему "Створення композиції до жіночого свята"

Про матеріал
Мета: навчальна: Ознайомити з традиційним мистецтвом ікебаною, навчити створювати класичну ікебану. корекційно - розвиваюча: розвивати творче мислення, навички, емоційно-естетичні почуття; вдосконалювати прийоми роботи з різними матеріалами, розвивати дрібну моторику. виховна: формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Таврійський НРЦ Херсонської обласної ради.

Відкритий захід з квітникарства.

Провела вчитель-дефектолог Базикіна О.В.

Виховний захід «Створення композиції до жіночого свята».

Мета: навчальна:

Ознайомити з традиційним мистецтвом ікебаною, навчити створювати класичну ікебану.

корекційно - розвиваюча:

розвивати творче мислення, навички, емоційно-естетичні почуття; вдосконалювати прийоми роботи з різними матеріалами, розвивати дрібну моторику.

виховна:

формувати естетичні почуття, смак; активізувати ініціативу учнів; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

 

Обладнання: ножиці, матеріали для створення учнівських композицій, таблиця «Схема класичної ікебани», ілюстрації, навчальні фільми «Ікебана», «Мистецтво ікебани», зразки  ікебани.

 

                                             Хід заходу

 

Лагідні промені сонця. Несміливий передзвін краплинок і струмочків. Перші квіти. Разом з цими характерними ознаками весни приходить до нас і перше весняне свято – Міжнародний жіночий день.  Це один із самих світлих, всенародних свят, зігріте любов'ю і  вдячністю до жінки-матері, трудівниці.

  І ось сьогодні, в цей передсвятковий день, ми зібралися тут, щоб привітати жінок та дівчаток  зі святом 8 Березня, та виготовити чудові подарунки, які називаються ікебана.

Для цього ми вирушимо в далеку країну Японію, яка є родоначальником і неперевершеним майстром високого мистецтва ікебани.                                                                                                                 

   В Японії це мистецтво  ставлять в один ряд із живописом, ліпленням, архітектурою, поезією, музикою. Адже ікебана – це витвір мистецтва, який емоційно та виразно може передавати думки, почуття, настрій, світовідчуття.

Історія виникнення ікебани

   Ікебана - класичне японське мистецтво, що виникло понад 600 років тому. До середини XV століття, з появою перших класичних стилів, ікебана придбала статус мистецтва і здобула незалежність від релігійного змісту. Перші вчителі і учні були священиками і аристократією, але з плином часу з'явилося безліч шкіл, нових стилів і ікебана таким чином стала надбанням всього японського народу. Квіткові композиції поширилися і розвинулися настільки, що стали долею не тільки імператорського двору і знаті, але й популярні в народі.

     З плином часу ікебана стала завсідником фестивалів та виставок. Правила складання композиції були закріплені, хоча жорстких вимог до складання ікебани не пред’являється. Але не всякий букет може бути ікебаною. А що ж таке ікебана?

 

Основи побудови, композиційні способи виразності ікебани.

Класична  (незмінна, найчастіше використовується) школа ікебани за основу бере три гілки які символізують небо (сін), людину (сое), землю(хікае). Тобто японці показують взаємозв’язок природи і людини. Композиція може доповнюватися невеликими гілками, квітами – помічниками (дзюсі).

Розглянемо святкову ікебану.

 

Аналіз композиції за планом:

 

  1. Назва ікебани.
  2. Вид ікебани.
  3. Ваза (корзина).
  4. Назви рослин, плодів, матеріалів.
  5. Основа композиції – три гілки.
  6. Новизна, динамічність, пропорційність, гармонія.

 

   Новизна - це несподівана форма букета, незвичайний матеріал, з якого він складений.

   Під динамічністю мається на увазі те, що в букеті велике значення надається красі ліній. Зовсім прямі гілки використовуються рідко. А кожен вигин передає якусь дію, настрій, якість.

    Пропорційність - це перш за все відповідні розміри трьох головних елементів букета:сін, сое, та хікае, а також збалансування трьох основних елементів додатковими гілками, квітами, які називаються дзюсі (помічники).

   Нарешті, гармонія. Зокрема, гармонія кольору. Один колір повинен гармоніювати з вазою, інший буде представлений невеликою колірною плямою, а третій стане головним кольором букета. Важлива і гармонія всього букета з вазою. Якщо букет яскравий або складений тільки з квітів, то вазу краще взяти одноколірну. Зазвичай в букеті квіти, гілки, листя - головний елемент букета. Але бувають випадки, коли головною стає ваза. Тоді ставлять невеликий, скромний букет, такий, щоб він не затьмарив красу вази, а ще більше підкреслив її витонченість. По-третє, букет повинен гармоніювати з тим місцем, на яке він буде поставлений. Форма букета повинна залежати від того, де він буде стояти: посередині столу, в кутку, в ніші і т. п.

 

Перегляд навчального фільму «Ікебана»

Після перегляду фільму створення святкової композиції. Вчитель показує етапи створення ікебани.

 

 

Практична робота .

Повторення правил безпечної праці при користуванні ножицями.

 

 

- Починаємо створювати японську ікебану, яку ви можете подарувати, прикрасити кімнату або святковий стіл. Ваше завдання – надати композиції настрою, святковості, розкрити її зміст, вкласти певне значення.

 У букеті повинні бути новизна, динамічність, пропорційність і гармонія.

Самостійна робота дітей.

 

 

Підсумок роботи .

1.Що нового я  сьогодні дізнався?                                                                                                           2. Як я створював ікебану?                                                                                                                                                                                                                                      3. Я відчув під час сьогоднішнього заходу…                                                                                                  4. Де можна використати мою творчу роботу?                                                                                                                                5.Чим зацікавило мене мистецтво ікебани?                                                                                                  6. Які ще композиції ти б створив у вільний час вдома із природних матеріалів?

Демонстрація завершених робіт. Привітання присутніх зі святом 8 березня. 

 

Домашнє завдання: вдома створити святкову композицію та намалювати її.

 

Релаксація.

 

Перегляд фільму «Мистецтво ікебани».

 

 

 

doc
Додано
15 травня 2020
Переглядів
949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку