Захист проекту "Діти мають право"

Про матеріал

Проблема прав дітей - одна з гострих проблем нашого суспільства. Рівень правової культури та знань дітей про свої права і обов'язки досить низький. Дітям бракує елементарної обізнаності у сфері своїх прав, обов'язків та відповідальності за багатьох життєвих ситуацій.

Демократизація українського суспільства вимагає все гучніше піднімати питання про права дитини: у родині, у школі, у державі. З метою поєднання теоретичних знань про інститут прав дитини з практичним вивченням конкретних життєвих ситуацій був обраний проект «Діти мають право…», який сприятиме формуванню відповідальності за навчання та власну поведінку. Запропонований проект може стати початком довготривалої діяльності навчального закладу з вивчення й дотримання прав підростаючого покоління.

Перегляд файлу

Тема проекту: Діти мають право…

Проблема прав дітей - одна з гострих проблем нашого суспільства. Рівень правової культури та знань дітей про свої права і обов'язки досить низький. Дітям бракує елементарної обізнаності у сфері своїх прав, обов'язків та відповідальності за багатьох життєвих ситуацій.

Демократизація українського суспільства вимагає все гучніше піднімати питання про права дитини: у родині, у школі, у державі. З метою поєднання теоретичних знань про інститут прав дитини з практичним вивченням конкретних життєвих ситуацій був обраний проект «Діти мають право…», який сприятиме формуванню відповідальності за навчання та власну поведінку. Запропонований проект може стати початком довготривалої діяльності навчального закладу з вивчення й дотримання прав підростаючого покоління.

Мета проекту: формування  особистості громадянина України, якому притаманні правова культура, усвідомлені цінності свободи, прав людини, відповідальність, готовність до компетентної участі у громадському житті.

Завдання проекту:

  • ознайомити учнів зі змістом статей Конституції (розділ ІІ), Декларацією прав дитини, Статутом школи, Правилами для учнів;
  • надати основні правові знання, сформувати мотивацію та вміння, необхідні для відповідальної участі дітей в громадському житті;
  • виявити найсуттєвіші та найважливіші проблеми недотримання прав дитини у повсякденному житті;
  • створити умови для набуття учнями досвіду громадянської дії, демократичної поведінки та конструктивної взаємодії;
  • сприяти становленню активної позиції громадян, визнанню й забезпеченню в реальному житті прав людини як найвищої гуманістичної цінності;
  • формувати соціально активну особистість, активізувати пошукові вміння дітей, творчу ініціативу;
  • скласти памятку для учнів.

Очікувані результати:

  • учні отримають додаткові знання у сфері прав і обовязків дитини;
  • учні навчаться порівнювати правові документи, розв'язувати практичні життєві ситуації з використанням законодавства;
  • сформують власне ставлення до стану дотримання прав людини у повсякденному житті;
  • виконавці проекту набудуть навичок проведення досліджень та обробки їх результатів, колективної та проектної діяльності.

Обладнання: книжкова виставка «У світі прав дитини», девізи-орієнтири, ребуси, памятка «Права та  обовязки дітей», паперові літачки, виставка малюнків «Права та обовязки», ляльки для вистави, памятки-закладки для учнів.

 

 

 

 

Девіз проекту:

Боротись, шукати,

Знайти і не здаватись!

Шукати цікаве доведення,

практичне застосування.

Відчути радість успіху.

 

Захист проекту

Вчитель: - У мене в руках чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати про те, що там побачили, аж доти, доки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть до скриньки.

(Діти по черзі заглядають у скриньку. Скринька відчиняється під звуки чарівної музики).

  • А кого ви побачили в чарівній скриньці, вам підкаже пісня у виконанні Виграненко Діани (Слайд-шоу)?
  • Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме такої більше на цій землі немає і ніколи не було.
  • Сьогодні ми зібрались для захисту проекту «Діти мають право…», над яким працювали протягом місяця. Давайте пригадаємо, як усе починалося. (Демонстрація слайдів: 1. Назва проекту; 2. Мета проекту; 3. Завдання і очікувані результати для кожної групи проекту)
  • А зараз для захисту своїх завдань я запрошую групу «Дослідників».
  •  Учні-дослідники: - Ми дружно познайомились  на уроках української мови, Я і Україна Громадянська освіта, Основи здоров’я та годинах спілкування зі змістом статей другого розділу Конституції України, Декларацією прав дитини, Статутом школи, Правилами для учнів.
  • А я вивчив інформацію, яка розміщена на Урядовому сайті для юних громадян.
  •  І ми  разом склали питання для гри «Бліц-турнір».
  • Просимо Вас слухати уважно, відповідати швидко і правильно.

(Кожен член групи задає по одному запитанню для учнів)

  1. Бліц-турнір
  1. Встановлене державною владою загальнообов’язкове правило, що має найвищу юридичну силу, це - …. (закон)
  2. Конвенція – це, …. (угода).
  3. Основний закон, що закріплює суспільний і державний устрій країни, це - … . (Конституція).
  4. Дитина – це, … (людина до досягнення нею 18-річного віку).
  5. Міжнародний день захисту дітей відзначається … .(1 червня).
  6. Міжнародний день прав дитини відзначали … . (20 листопада).
  7. Міжнародний день прав людини відзначається … . (10 грудня).
  • А ще ми для Вас підготували правові ребуси. Ваше завдання розшифрувати слово і назвати право дитини з яким воно повязане.

(Слова: сімя, школа, лікарня, телевізор, телефон, їдальня).

  •      Досліджуючи документи, ми прийшли до висновку, що крім прав у кожної людини є ще й обов’язки, які вона повинна виконувати. На основі цього ми розробили пам’ятку прав та обов’язків учнів, якою Ви зможете скористатися протягом захисту проекту та в повсякденному житті (Додаток 1).

(Учні роздають памятки).

Вчитель: - Дякую Вам, юні дослідники, за Вашу роботу. Я також підготувала для Вас цікаву вправу «Літачок мого життя: два крила для успішного польоту».

  •  Держава взяла на себе зобов'язання дбати про вас, ваше здоров'я, благополуччя, освіту та всебічний розвиток.
  •  Безперечно, усі ви бачили, як швидко рухається сучасний літак у високому небі! Два крила несуть його в час і простір. Спробуйте уявити собі, що літак втратив одне із крил… Чи зможе він піднятися в небо і долати відстані? і! Для успішного польоту літак повинен мати обидва крила).
  • Права і обов’язки людини – це два крила, які допомагають їй рухатися по життю.

- Завдання: Попрацюйте в парах і розподіліть на різних крилах літака права та обов'язки школяра.

- А нашим гостям я пропоную пригадати і самостійно записати права і обовязки учнів.

1. Повага думок всіх учнів та вчителів.

2. Безкоштовна освіта.

3. Отримання інформації

4. Відвідування школи в призначений для цього час.

5. Захист особистої власності.

6. Відпочинок в санаторіях.

7. Дотримання техніки безпеки і правил дорожнього руху.

8. Дбайливе ставлення до шкільного майна.

(Відповідь: Права: 2, 3, 5, 6.  Обов'язки: 1, 4, 7, 8.) 

Вчитель: - Прочитайте групу прав……, обовязків. Молодці, Ви добре справились із завданням. 

  • А тепер послухаємо наших гостей.

Вчитель: - Час підготуватися до захисту групі «Журналістів».

  • Діти, у кожної людини є права. Але користуватися ними можна тільки тоді, коли не порушуються права інших людей. Поважати права інших людей - обов'язок кожної людини. А чи завжди ми це робимо? За цим вели спостереження наші «Журналісти».
  •  Ми спостерігали в повсякденному житті за стосунками між людьми.
  •  Я передивлявся кожного дня програму «Новини» на різних каналах і фіксував порушення прав дітей і дорослих.
  •  А я разом з татом читав газети і вчився аналізувати ситуації.
  • А я з новинами знайомився в мережі Інтернет.
  • А мої таємничі камери спостереження спостерігали за стосунками у родинах.
  • І разом ми змонтували фільм «Права і обовязки».
  • А ще ми підготували для Вас міні-сценки із життя.

 

Вчитель: - Діти, давайте переглянемо сценки і дамо оцінку поведінці героїв.

  • Чиї права вони порушують? Які обов'язки не виконують?

Сценка "Насильство над особистістю"

(Сім'я: бабуся в'яже, мама пише, тато дивиться телевізор. Забігає син Петя).

Син: - Мамо, так їсти хочеться! Швидше дай поїсти. (Сідає за стіл, починає їсти)

Мати: - З брудними руками до столу не сідають?! Помий руки!

Син: - Це насильство над особистістю! Ми сьогодні з Конвенцією про права дитини знайомилися!

Бабуся: - Петрику, піди в аптеку за ліками, щось тиск піднявся.

Син: - Бабусю, не маєш права експлуатувати дитину. (Встає з-за столу.) Дякую, я так наївся.

Мати: - Помий посуд, синку.

Син: - Не маєш права використовувати дитячу працю, мамочко (сідає, дивиться телевізор).

Батько: - Вимикай телевізор і сідай за уроки, інакше я тебе відлупцюю!

Син: - Це прояв жорстокості, тату.

(Оцінка дітьми поведінки хлопчика і членів родини).

Сценка "Гучна музика"

Мама. Негайно зроби музику тихіше! Вже 11 година вечора, ти весь будинок розбудиш!

С и н. А я маю право на відпочинок і дозвілля! Я звик відпочивати з гучною музикою!

Вчитель: - Будь ласка, допоможіть хлопцеві розібратися, хто тут не правий.

- Діти, який документ дуже добре знають герої цих сценок?

- А чого вони абсолютно не знають?

- Як же примирити свої права з правами інших людей?

- Який із девізів підходить для розвязання конфлікту?

Вчитель: - Сьогодні ми з вами поговорили не тільки про права, а й про деякі обов'язки громадян по відношенню до інших громадян.

  • А зараз я пропоную вам узагальнити свої знання про слова: Діти, Право, Обовязок, і написати сенкани, використовуючи опорні слова. Для цього вам необхідно обєднатися в групи.
  • Пропоную і нашим гостям повправлятися у літературній творчості і написати групові сенкани.

1 група – складає сенкан зі словом:

Діти

Пустотливі, обв’язкове, дружні, працьовиті, сімейний, активні, законне, доступне, учнівський, батьківський, допитливі. (Дібрати 2 слова ознаки)

Навчаються, виконувати, відпочивають, турбуються, дотримуватися, вивчати. (Дібрати 3 слова дії).

Скласти і записати речення з 4 слів.

Слово-узагальнення.

2 група – складає сенкан зі словом:

Право

Пустотливі, обв’язкове, дружні, працьовиті, сімейний, активні, законне, доступне, учнівський, батьківський, допитливі. (Дібрати 2 слова ознаки)

Навчаються, виконувати, відпочивають, турбуються, дотримуватися, вивчати. (Дібрати 3 слова дії).

Скласти і записати речення з 4 слів.

Слово-узагальнення.

3 група- складає сенкан зі словом:

Обов’язок

Пустотливі, обв’язкове, дружні, працьовиті, сімейний, активні, законне, доступне, учнівський, батьківський, допитливі. (Дібрати 2 слова ознаки)

Навчаються, виконувати, відпочивають, турбуються, дотримуватися, вивчати. (Дібрати 3 слова дії).

Скласти і записати речення з 4 слів.

Слово-узагальнення.

Перевірка. Діти зачитують сенкани. Гості.

Вчитель: - Для захисту запрошується група «Казкарики».

  • Нами на уроках позакласного читання та дома було прочитано і проаналізовано 20 казок.
  • Ми намалювали схему, на якій показано, що найчастіше у казках порушується право на життя, любов та турботу. Це 7 казок. (Червона шапочка, Колобок, Мауглі, Дванадцять місяців, Снігова королева, Дюймовочка, Івасик Телесик, Сестриця Оленка та братик Іванко)
  • У 5 казках порушується право на недоторканість житла. (Буратіно, Вовк та семеро козенят, Коза-дереза,
  • Порівну, по 3 казки, припадає на порушення права на відпочинок і на непосильну працю. (Попелюшка,
  • І у 2 казках порушено право на індивідуальність. (Гидке каченя, Кривенька качечка).
  • А зараз пропонуємо Вашій увазі лялькову виставу «Колобок бажає вчитись».

Вчитель: - Діти, уважно дивіться, а потім назвете право, про яке розповідається в казці, проаналізуєте порушення.

Вистава «Колобок».

  • Тож до чого закликають Вас герої казки?
  • Вчитель: - Дякую Вам, юні театрали.
  • Наш захист проекту добігає кінця. Я пропоную Вам знову попрацювати в групах і придумати власні символи для позначення прав дітей. (Діти обирають право і придумують символ).(Вишикуються в шеренгу, показують символи. Діти читають вірші).

1-й учень Декларація – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

 

2-й учень Знайте, що усі ви рівні,

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синім птах.

 

3-й учень Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

Їх не сміє ображать

 

4-й учень Треба дітям всього світу

Не сваритись, а дружить

І по правилах хороших.

По закону треба жить.

 

Вчитель. Дитя моє! Права дитини

Ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

Напевне знати в наші дні:

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам’ять

Порадь і друзям прочитай

Хай прочитають тато й мама

Закони всім потрібно знать!

 

Вчитель: - Сьогодні ви повторили свої права та обовязки. Але головне завдання – навчитися користуватися ними. Коли з вами трапляється щось погане, вас кривдять, принижують, жорстоко карають, примушують до непосильної праці, ви повинні звернутися по захист до батьків, родичів, вчителів.

  •  Якщо порушуються ваші права в сім’ї, в школі, на вулиці, можна звернутися до комісії і захисту прав дитини, в нашому місті __________________ . У школі можна звернутись до соціального педагога, психолога школи, заступника директора з виховної роботи.
  • А на згадку про наш проект дозвольте подарувати Вам закладки-памятки з номерами соціальної служби міста та школи.
  • Памятайте кожен обирає свій шлях життя. (Слайди: негатив і позитив)

 

 

1

 

doc
Додано
15 березня 2018
Переглядів
1449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку