Календарне планування Захисту України (Основи медичних знань) для учнів 11 класу (група дівчат) на 2022-2023 навчальний рік. ІІ семестр
Навчальна програма «Захист України» (рівень стандарту) 11 класів закладів загальної середньої
освіти Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698).
Підручник: Гудіма А.А. « Захист Вітчизни.Основи медичних знань.Рівень стандарту»:підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти-Тернопіль:Астон, 2019.-240с.
Розділ ІІ. Основи цивільного захисту (2 години)
Тема 4. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Продовження
Наскрізна лінія «Громадянська відповідальність» забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей, розкриває суть поняття «відповідальний громадянин», визначає вектори його діяльності.
наскрізна лінія «Здоров’я і безпека», орієнтуючи на формування учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя, активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища.
№ п/п |
№ уроку |
Дата пров |
Дата факт |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності |
17 |
2 |
16.01 |
|
Типи мінно-вибухових травм та надання першої домедичної допомоги |
ЗНАЄ: -алгоритм надання домедичної допомоги в разі мінно-вибухової травми |
Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: надавати допомогу собі та тим хто її потребує під час травмуваннях, кровотечах та пораненні; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для здоров’я, добробуту і безпеки людини; діяти у небезпечних ситуаціях та надавати домедичну допомогу. Ставлення: відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей; дотримання морально-етичних і правових норм, правил екологічної поведінки в довкіллі; Навчальні ресурси: мультимедійні презентації щодо добробуту, здоров’я і безпеки
|
Тема 5. Ліквідація наслідків надзвичайної ситуації
Наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека і сталий розвиток» підсилює формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості: збереження, захист довкілля й усвідомлення сталого його розвитку, готовність брати участь у вирішенні питань навколишнього середовища і розвитку суспільства.
«Громадянська відповідальність» забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей, розкриває суть поняття «відповідальний громадянин», визначає вектори його діяльності.
«Здоров’я і безпека», орієнтуючи на формування учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя, активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища
«Підприємливість і фінансова грамотність» стимулювання лідерських ініціатив, прагнення успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
№ п/п |
№ уроку |
Дата пров |
Дата факт |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності |
18 |
1 |
23.01 |
|
Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеріологічного зараження тощо). Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт. |
Знаннєвий компонент Учень (учениця): характеризує порядок проведення рятувальних та інших невідкладних робіт, заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт; заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт. називає послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт, способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння: діяти при можливості застосування противником хімічної зброї, отруйних речовин з метою збереження життя використовувати засоби індивідуального та колективного захисту і спеціальної обробки характеризувати та вміти діяти під час надзвичайних ситуацій природнього, суспільного-політичного й суспільного характеру. дотримуватись правил безпечної поведінки при виникненні надзвичайних ситуацій з вибухонебезпечними предметами Ставлення: розуміння впливу військових дій на природу готовність до вирішення проблем, пов’язаних зі станом довкілля, що є наслідком надзвичайних ситуацій розуміння впливу військових дій та надзвичайних ситуацій різного характеру на природу. Навчальні ресурси: вирішення питань при діях у надзвичайних ситуаціях, засоби захисту природи від вражаючих факторів зброї, ситуативні вправи щодо вирішення проблем стану довкілля |
19 |
2 |
30.01 |
|
Заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт. Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять. Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів. |
|
|
20 |
3 |
06.02 |
|
Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд |
|
|
Розділ IV. Домедична допомога в бойових умовах
Тема 1. Основні принципи надання домедичної допомоги в умовах бойових дій. Тактична медицина
Наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека і сталий розвиток» підсилює формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості: збереження, захист довкілля й усвідомлення сталого його розвитку, готовність брати участь у вирішенні питань навколишнього середовища і розвитку суспільства.
«Громадянська відповідальність» забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей, розкриває суть поняття «відповідальний громадянин», визначає вектори його діяльності.
«Здоров’я і безпека», орієнтуючи на формування учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя, активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища
№ п/п |
№ уроку |
Дата пров |
Дата факт |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності |
21 |
1 |
13.02 |
|
Вступ до курсу тактичної медицини. Причини превентивних смертей при бойовій травмі. |
Знаннєвий компонент Учениця (учень): знає вміст індивідуальної військової аптечки; розуміє причини превентивних смертей, особливості та відмінності надання допомоги в цивільних і тактичних умовах; розрізняє етапи надання допомоги в умовах бойових дій |
Спілкування державною мовами Уміння: володіти мовною базою, оперуючи якою можна реалізувати будь-яку ситуацію спілкування на військову тематику; Навчальні ресурси: інформація про історію розвитку українського війська та техніки і озброєння військової частини
Екологічна грамотність і здорове життя Уміння: надавати допомогу собі та тим хто її потребує під час травмуваннях, кровотечах та пораненні; ухвалювати рішення, обмірковуючи альтернативи і прогнозуючи наслідки для здоров’я, добробуту і безпеки людини; діяти у небезпечних ситуаціях та надавати домедичну допомогу. Ставлення: відповідальне ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей; дотримання морально-етичних і правових норм, правил екологічної поведінки в довкіллі; Навчальні ресурси: мультимедійні презентації щодо добробуту, здоров’я і безпеки
Уміння вчитися впродовж життя організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власний освітній напрямок, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власного освітнього напрямку по вивченню предмету |
22 |
2 |
20.02 |
|
Вміст індивідуальної військової аптечки. Етапи надання домедичної допомоги |
Тема 2. Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу.
Наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека і сталий розвиток» підсилює формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості: збереження, захист довкілля й усвідомлення сталого його розвитку, готовність брати участь у вирішенні питань навколишнього середовища і розвитку суспільства.
«Громадянська відповідальність» забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей, розкриває суть поняття «відповідальний громадянин», визначає вектори його діяльності.
«Здоров’я і безпека», орієнтуючи на формування учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя, активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища
№ п\п |
№ уроку |
Дата пров |
Дата факт |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності |
23 |
1 |
27.02 |
|
Надання допомоги на етапі під вогнем (CUF, Care Under Fіre). План дій на етапі під вогнем. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень): дотримується плану дій під час надання допомоги під активним вогнем противника; що загрожує життю. |
Спілкування державною мовами Уміння: володіти мовною базою, оперуючи якою можна реалізувати будь-яку ситуацію спілкування на військову тематику; використовувати інформацію військового спрямування; Навчальні ресурси: інформація про історію розвитку українського війська та техніки і озброєння військової частини Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: самостійно знаходити, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати її за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій; ефективно комунікувати за допомогою онлайн комунікації в різноманітних формах (електронна пошта, чати, блоги, соціальні мережі тощо); здійснювати інформаційну діяльність по збору, обробці, передачі, збереженню інформації Ставлення: розуміння проблем та наслідків комп’ютерної залежності Навчальні ресурси: відео уроки з військової тематики, презентації з тем розділів програми «Захист Вітчизни», комп’ютерні тести з метою оцінки знань учнів з військової справи Уміння вчитися впродовж життя організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власний освітній напрямок, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власного освітнього напрямку по вивченню предмету Соціальна та громадянська компетентності Уміння: виконувати громадянський обов’язок у межах місцевої громади та держави загалом ефективно спілкуватися, діяти відповідально Ставлення: усвідомлення цінностей людини як вищої соціальної цінності; розуміння громадянського обов’язку; відповідальність за спільну справу Навчальні ресурси Статути Збройних сил України, Конституція України, міжнародні правові акти Основні компетентності у природничих науках і технологіях Ставлення: розуміння впливу військових дій на природу розуміння катастрофічного впливу ядерної, хімічної та біологічної зброї як руйнівної сили ціннісне ставлення до навколишнього середовища |
24 |
2 |
06.03 |
|
Техніка винесення пораненого з небезпечної зони. |
володіє методами винесення та переміщення поранених. |
|
25 |
3 |
13.03 |
|
Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. Застосування турнікетів (джгутів) для кінцівок. Само- і взаємодопомога |
вміє розпізнавати ознаки кровотечі, вміє зупинити кровотечу, що загрожує життю, на етапі надання допомоги під активним вогнем противника |
Тема 3. Надання допомоги в зоні тактичних умов.
Наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека і сталий розвиток» підсилює формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості: збереження, захист довкілля й усвідомлення сталого його розвитку, готовність брати участь у вирішенні питань навколишнього середовища і розвитку суспільства.
«Громадянська відповідальність» забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей, розкриває суть поняття «відповідальний громадянин», визначає вектори його діяльності.
«Здоров’я і безпека», орієнтуючи на формування учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, що дотримується здорового способу життя, активно долучається до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища
№ п/п |
№ уроку |
Дата пров |
Дата факт |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Ключові компетентності |
26 |
1 |
20.03 |
|
Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactіcal Fіeld Care). Послідовність дій за алгоритмом «MARCH». Загальні причини зміни стану свідомості. |
Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця : знає алгоритм дій на етапі допомоги в зоні тактичних умов; володіє технікою зупинки кровотеч, що загрожують життю; володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів; вміє проводити повний огляд грудної клітки та використовувати оклюзійні наклейки; вміє розпізнавати ознаки напруженого пневмотораксу; розуміє необхідність виявлення та зупинки інших зовнішніх кровотеч; вміє розпізнавати дві головні ознаки геморагічного шоку в пораненого володіє технікою накладання шин та застосування жорсткого щитка при травмі ока; визначає необхідність прийому набору пігулок для пораненого; розуміє необхідність заходів з попередження гіпотермії; вміє розпізнавати ознаки черепно-мозкової травми; розуміє важливість заповнення документації пораненого та підготовки до евакуації |
Спілкування державною мовами Уміння: володіти мовною базою, оперуючи якою можна реалізувати будь-яку ситуацію спілкування на військову тематику; використовувати інформацію військового спрямування; Навчальні ресурси: інформація про історію розвитку українського війська та техніки і озброєння військової частини Уміння вчитися впродовж життя організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власний освітній напрямок, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Навчальні ресурси: моделювання власного освітнього напрямку по вивченню предмету Соціальна та громадянська компетентності Уміння: виконувати громадянський обов’язок у межах місцевої громади та держави загалом ефективно спілкуватися, діяти відповідально Ставлення: усвідомлення цінностей людини як вищої соціальної цінності; розуміння громадянського обов’язку; відповідальність за спільну справу Навчальні ресурси Статути Збройних сил України, Конституція України, міжнародні правові акти Основні компетентності у природничих науках і технологіях Ставлення: розуміння впливу військових дій на природу розуміння катастрофічного впливу ядерної, хімічної та біологічної зброї як руйнівної сили ціннісне ставлення до навколишнього середовища Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: самостійно знаходити, аналізувати та добирати необхідну інформацію, обробляти її, зберігати та передавати її за допомогою технічних засобів та інформаційних технологій; ефективно комунікувати за допомогою онлайн комунікації в різноманітних формах (електронна пошта, чати, блоги, соціальні мережі тощо); здійснювати інформаційну діяльність по збору, обробці, передачі, збереженню інформації Ставлення: розуміння проблем та наслідків комп’ютерної залежності Навчальні ресурси: відео уроки з військової тематики, презентації з тем розділів програми «Захист Вітчизни», комп’ютерні тести з метою оцінки знань учнів з військової справи |
27 |
2 |
03.04 |
|
Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. Використання рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану. |
||
28 |
3 |
10.04 |
|
Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового (назофарингінального) повітроводу. |
||
29 |
4 |
17.04 |
|
Проникаючі поранення грудей. Огляд грудної клітки. Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок. Поранення легень. Напружений пневмоторакс: ознаки, допомога. |
||
30 |
5 |
24.04 |
|
Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених. |
||
31 |
6 |
01.05 |
|
Надання домедичної допомоги при переломах, опіках, обмороженнях, проникаючому пораненні ока. Застосування жорсткого щитка при травмі ока. Загальновійськовий набір пігулок. |
||
32 |
7 |
08.05 |
|
Накладання шин. Попередження гіпотермії та виявлення ознак черепно-мозкової травми. |
||
33 |
8 |
15.05 |
|
Вміст та умови використання аптечки військової індивідуальної типу NATO/IFAK. Підготовка до евакуації. Документація |
||
34 |
9 |
22.05 |
|
Контроль знань з розділу «Основи цивільного захисту» та «Домедична допомога в бойових умовах»
|
||
35 |
10 |
29.05 |
|
Аналіз досягнень учнів 11 класу з курсу МСП |