Захист України
10 клас
№ зп |
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
|
1 |
Вступне заняття |
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий компонент розуміє роль і місце військово-патріотичного виховання у системі патріотичного виховання молоді; характеризує вимоги Конституції України щодо захисту України, свої обов’язки у разі виникнення загрози суверенітету та територіальної цілісності України, поняття національної безпеки держави; розуміє значення предмета «Захист України» у власному житті та для суспільства.
Ціннісний компонент виконує обов'язки та правила поведінки на заняттях. |
||
1 |
|
Військово-патріотичне виховання—складова національно-патріотичного виховання молоді. Підготовка до захисту України — обов’язок кожного громадянина. Зміст програми предмета «Захист України», завдання кожного розділу, порядок проведення занять. Обов’язки та правила поведінки учнів на уроках. |
|
|
4 |
Розділ 1. Основи національної безпеки України |
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий компонент характеризує механізми і моделі системи світової колективної безпеки визначає: основні положення Воєнної доктрини України та Стратегії національної безпеки України називає: Структуру воєнної організації держави та її керівництво, ключові компоненти національного спротиву: характеризує: Воєнну доктрину України. розуміє проблематику національних інтересів та загроз українській державі; доцільність військового співробітництва з метою досягнення безпеки країни; готовність Збройних Сил України до сучасних воєнних загроз та викликів та в умовах «гібридної війни». розуміє принципи діяльності під час проведення гуманітарних операцій; поняття, «національний спротив» та «територіальна оборона» обґрунтовує участь України в миротворчих операціях; характеризує формати відносин Україна - НАТО та структурами європейської системи колективної безпеки. має уявлення про діяльність НАТО, про методи протидії дезінформації щодо військових злочинів, військових здобутків противника, небезпеки техногенних і природних катастроф. розуміє перспективи та переваги вступу України в НАТО знає алгоритм дій у разі втрати мобільного та інтернет зв’язку. |
|||
2 |
1 |
Система світової колективної безпеки. Поняття національної безпеки дер- жави. Система національної безпеки України. Поняття «гібридна війна». Структура воєнної організації держави та її керівництва. |
|
3 |
1 |
Національні інтереси України та загрози національній безпеці. Воєнна доктрина України. Розвиток національних Збройних Сил та інших вій- ськових формувань України — необхідна умова забезпечення могутності Української держави. |
|
4 |
1 |
Міжнародне військове співробітництво та участь збройних формувань України в миротворчих місіях ООН. Формати відносин Україна– НАТО та зі структурами європейської системи колективної безпеки. Перспекти - ви вступу України в НАТО. Правові та організаційні засади національного спротиву, основи його підготовки та ведення, завдання та повноваження сил безпеки та сил оборони з питань національного спротиву. |
|
5 |
1 |
Стратегія та тактика інформаційної війни. Кібербезпека. Сучасні інноваційні засоби ведення гібридних війн. Правила поводження в умовах інформаційної блокади. Цифрові права та цифрова грамотність. Безпека онлайн-спілкування. Безпека онлайн-листування. Онлайн безпека у соціальних мережах. Онлайн безпека у громадських місцях. Створення та використання паролів. |
|
|
12 |
Розділ ІІ. Збройні Сили України на захисті України |
|
Тема 1. Нормативно-правова база з військових питань. Військова присяга та військова символіка України
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий компонент: називає основні закони України, що забезпечують обороноздатність держави; види військової служби розуміє напрямки військово-професійної орієнтації учнів. характеризує особливості підготовки військових кадрів для ЗСУ та інших військових формувань. знає правила прийому, порядок підготовки та вступу до військових навчальних закладів. розуміє: завдання строкової, контрактної, альтернативної служб та їх відмінності; знає: історію походження військової присяги, Бойового Прапора, військової символіки збройних формувань України. характеризує: текст військової присяги, її історію, порядок прийняття та значення, походження Бойового Прапора, військових відзнак та символіки України пояснює: значення і порядок прийняття присяги; розуміє наслідки порушення присяги. характеризує: особливості Бойових Прапорів військової частини, як символів честі, доблесті і слави. має уявлення про Бойовий Прапор військової частини. |
|||
6 |
1 |
Нормативно-правова база з військових питань. Законодавство України про військову службу. Структура та завдання Збройних Сил України та інших військових формувань України, які передбачені законодавством. Основні напрямки військово-професійної орієнтації учнів. Військові навчальні заклади, правила прийому порядок підготовки та вступу до них. |
|
7 |
1 |
Історія походження військової присяги, Бойового Прапора, військової символіки збройних формувань України. Військова присяга — клятва на вірність українському народові, її значення, порядок прийняття та відповідальність за порушення. Бойовий Прапор військової частини— символ честі, доблесті і слави.
|
|
Тема 2. Історія розвитку українського війська
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий компонент: називає: основні історичні етапи розвитку українського війська характеризує: історично-політичні умови формування Збройних Сил України; називає видатних військових діячів українського народу наводить приклади визначних воєнних подій, битв українського війська; обґрунтовує, що росія - воєнний противник України. |
|||
8 |
1 |
Додержавний давньослов’янський період, або Слов’янське військо (III–IX ст. н. е.); історія українського війська періоду Київської Русі; |
|
9 |
1 |
Історія українського війська періоду Козаччини; |
|
10 |
1 |
Українські військові формування та участь українців у військових подіях XX ст. |
|
11 |
1 |
ЗСУ незалежної України до 2014 р. Нова українська армія: з 2014-го до сьогодення ; повномасштабне російське вторгнення 2022; Видатні військові діячі українського народу. |
|
Тема 3. Основи міжнародного гуманітарного права
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий компонент: знає: основні поняття та терміни міжнародного гуманітарного права; правила поведінки солдата в бою; міжнародні розпізнавальні знаки; принципи діяльності під час проведення гуманітарних операцій; вміє розпізнавати особи та об’єкти, які знаходяться під захистом МГП; розуміє: особливості ведення воєнних дій з урахуванням норм МГП; механізм та види юридичної відповідальності за порушення норм МГП. характеризує заборонені методи та засоби ведення воєнних дій. |
|||
12 |
1 |
Об’єктивна необхідність врегулювання ведення бойових дій за допомогою міжнародного гуманітарного права. Особливості ведення воєнних дій з урахуванням норм МГП. Заборонені засоби та методи ведення воєнних дій. |
|
13 |
1 |
Правила застосування норм МГП щодо розпізнавання осіб та об’єктів. Міжнародний правовий захист жертв війни та цивільних об’єктів. Захист дітей та жінок в МГП. Запобігання порушенню норм МГП. |
|
Тема 4. Статути Збройних Сил України
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий компонент: називає: статути Збройних Сил України, основні їх вимоги; розуміє: військові звання і знаки розрізнення; обґрунтовує: поняття військова ввічливість, статутні, нестатутні відносини; має уявлення: про порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів; характеризує: правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців; характеризує: поняття щодо суті і значення військової дисципліни; пояснює: обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни; заохочення та стягнення, що накладаються на солдат (матросів), сержантів (старшин); наводить приклад щодо заохочення та стягнення, що накладають на солдат (матросів), сержантів (старшин). характеризує: розпорядок дня військової частини та його значення для виконання заходів повсякденної діяльності, побут особового складу підрозділів; призначення добового наряду роти; |
|||
14 |
1 |
Поняття про військові статути. Військові звання і знаки розрізнення. |
|
15 |
1 |
Начальники (прямі та безпосередні) та підлеглі, старші та молодші, їхні права і обов’язки. Дотримання військовослужбовцями статутних взаємо- відносин. Правила військової ввічливості і поведінки військовослужбов- ців. Порядок звернення до начальників, віддавання і виконання наказів. |
|
16 |
1 |
Військова дисципліна, її суть і значення. Обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни. Заохочення та стягнення, що накла- даються на солдатів (матросів), сержантів (старшин). |
|
17 |
1 |
Розподіл часу і повсякденний порядок. Розпорядок дня та його значення для виконання основних заходів повсякденної діяльності, навчання й побуту особового складу підрозділів. Розміщення військовослужбовців в польових умовах. (тематична) |
|
|
14 |
Розділ IV. Вогнева підготовка |
|
Тема 1. Стрілецька зброя та поводження з нею
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця Знаннєвий компонент називає основні етапи розвитку стрілецької зброї; має уявлення про історію українського зброярства; називає та розрізняє види сучасної стрілецької зброї (пістолети, гвинтівки, автомати, кулемети гранатомети); має уявлення про принцип дії та бойові властивості стрілецької зброї; має уявлення про постріл та лінію прицілювання, правильну роботу на спусковому гачку, визначення точки прицілювання; знає прийоми і правила стрільби із стрілецької зброї формулу тисячної; виконує прийоми стрільби із стрілецької зброї; вміє визначати відстань до цілі 2-3 способами; призначати вихідні дані для стрільби та розуміє корегування стрільби; знає види бойових положень для стрільби (стоячи, з коліна, лежачи); виконує дії під час приготування до стрільби, проведення і припинення вогню; види бойових положень для стрільби (стоячи, з коліна, лежачи). називає постріл і його періоди; вміє виконувати постріл; здійснює спостереження за полем бою, вибирає цілі для обстрілу; вміє призначати вихідні дані для стрільби та розуміє коректуру стрільби.
Знаннєвий та діяльнісний компонент характеризує: бойові властивості та загальну будову автомата; порівнює основні характеристики сучасної стрілецької зброї; має уявлення про призначення, загальну будову та бойові властивості автомата; пояснює принцип роботи автоматичної зброї; дотримується заходів безпеки під час розбирання автомата; називає основні частини і механізми автомата; розпізнає основні частини автомата, пістолета; називає призначення частин та механізмів автомата; характеризує порядок чищення, змащення і зберігання зброї; володіє навичками: підготовки автомата до стрільби; характеризує: дії під час підготовки автомата до стрільби; вказує: можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їхнього усунення; характеризує: затримки і несправності під час стрільби; має уявлення: про затримки під час стрільби; виконує: неповне розбирання та збирання автомата; вказує: загальну будову пневматичної та малокаліберної гвинтівок та гладкоствольної рушниці; знає загальну будову пневматичної гвинтівки та гладкоствольної рушниці, пістолета; пояснює тактико-технічні характеристики пневматичної та малокаліберної гвинтівки; вказує правила з основ стрільби з пневматичної гвинтівки. Діяльнісний компонент виконує вправи зі стрільби, передбачені програмою, та нормативи з вогневої підготовки.
Ціннісний компонент дотримується правил безпеки під час стрільби.
Знаннєвий та діяльнісний компонент називає основні види боєприпасів до стрілецької зброї; основні елементи бойового патрона; порівнює основні характеристики патронів; знає калібри та види боєприпасів; виконує: спорядження магазина патронами і порядок заряджання автомата.
Знаннєвий компонент називає основні положення інструкції із заходів безпеки під час поводження зі зброєю.
Ціннісний компонент дотримується правил безпеки під час поводження зі зброєю і боєприпасами. |
|||
18 |
1 |
Історія розвитку та класифікація стрілецької зброї. |
|
19 |
1 |
Історія українського зброярства. Перспективи розвитку стрілецької зброї в Україні. Озброєння іноземних армій. Сучасна стрілецька зброя. Її класифікація, бойові властивості, будова. |
|
20 |
1 |
Призначення та бойові властивості автоматичної зброї. Заходи безпеки під час поводження зі зброєю. Поняття про будову автоматичної зброї та роботу її частин та механізмів. Підготовка автоматичної зброї до стрільби. |
|
21 |
1 |
Порядок неповного розбирання і збирання та обслуговування автоматич- ної зброї. Можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їхнього усунення. |
|
22 |
1 |
Тренування у неповному розбиранні та збиранні автоматичної зброї. |
|
23 |
1 |
Тренування у неповному розбиранні та збиранні автоматичної зброї. |
|
24 |
1 |
Загальна будова та види боєприпасів до стрілецької зброї. Маркування боєприпасів. Спорядження магазина патронами і порядок заряджання автоматичної зброї. Заходи безпеки під час поводження зі зброєю і боєприпасами. Догляд за зброєю. (тематична) |
|
25 |
1 |
Основи стрільби зі стрілецької зброї. Прийоми та правила стрільби зі стрі- лецької зброї. Поняття пострілу. Лінія прицілювання. Правила прицілюва- ння та тренування його одноманітності. Принципи дії оптичних та коліма- торних прицілів та їхні вітчизняні зразки. Прийоми стрільби. |
|
26 |
1 |
Положення під час стрільби з місця (лежачи, з коліна, стоячи) та в русі. Вибір і зайняття правильної позиції для стрільби. Правила та техніка ведення стрільби. Тренування у приготуванні до стрільби. |
|
27 |
1 |
Спостереження за полем бою, вибір цілі для обстрілу. Визначення вихідних установок (вибір прицілу і точки прицілювання). Вибір моменту для відкриття вогню. Ведення вогню, спостереження за його результатами. Корегування стрільби. |
|
28 |
1 |
Малокаліберна і пневматична гвинтівки та гладкоствольна рушниця. Зага- льна будова малокаліберної і пневматичної гвинтівок та їхня характери- стика. Загальна будова помпових та напівавтоматичних гладкоствольних рушниць. |
|
29 |
1 |
Основи стрільби з пневматичної гвинтівки. Помилки при стрільбі з гвинтівки та їхні усунення. |
|
30 |
1 |
Стрільба з пневматичної гвинтівки. |
|
31 |
1 |
Стрільба з пневматичної гвинтівки. (тематична) |
|
|
5 |
Розділ IІІ. Стройова підготовка та прикладна фізична підготовка |
|
Тема 1. Стройові прийоми і рух без зброї
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий компонент: характеризує: строї та їх елементи; розуміє: обов’язки солдата перед шикуванням і в строю; попередні та виконавчі команди; має уявлення: про виконання команд «СТАВАЙ», «РІВНЯЙСЬ», «СТРУНКО», «ВІЛЬНО».
Діяльнісний компонент приймає: стройове положення виконує: стройові команди та прийоми, повороти на місці, рух стройовим і похідним кроком, повороти під час руху характеризує: дії які виконуються в поворотах під час руху. дотримується: заходів безпеки під час виконання стройових прийомів. |
|||
32 |
1 |
Строї та їхні елементи. Обов’язки військовослужбовця перед шикуванням і в строю. Попередня та виконавча команди. Виконання команд «СТАВАЙ», «РІВНЯЙСЬ», «СТРУНКО», «ВІЛЬНО». |
26/12 |
33 |
1 |
Стройове положення. Повороти на місці. Рух стройовим і похідним кроком. Повороти під час руху. |
29/01 |
34 |
1 |
Виконання стройових прийомів і руху без зброї. |
20/01 |
Тема 2. Строї відділення
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент здійснює шикування відділення в розгорнутий і похідний строї; виконує розмикання та змикання у складі відділення; виконує дії під час перешикування відділення з однієї шеренги у дві і навпаки; рухається у складі відділення стройовим та похідним кроком.
|
|||
35 |
1 |
Шикування відділення в розгорнутий і похідний строї. Розмикання і змикання відділення. Перешикування відділення з однієї шеренги (колони) у дві і навпаки. Рух відділення стройовим і похідним кроком.
|
|
Тема 2. Реабілітаційні вправи для відновлення організму в польових умовах
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця вправи
Знаннєвий та діяльнісний компонент виконує на стретчинг плечових м’язів, шиї, м’язів ніг, вправи для зміцнення корсету спинних м’язів, верхнього плечового поясу, ніг. |
|||
36 |
1 |
Вправи на мобільність поперекового відділу, Вправи для відновлення після перевантаження, реабілітаційні вправи для відновлення організму в польових умовах. Вправи на зміцнення м’язів тулуба. |
|
|
6 |
Розділ V. Тактична підготовка |
|
Тема 4. Основи військової топографії
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент характеризує поняття «орієнтування на місцевості»; має уявлення про визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами; розуміє значення орієнтування на місцевості, систему прямокутних та географічних координат. пояснює порядок орієнтування на місцевості, рух за азимутом та яким чином здійснюється обхід перешкод; визначає сторони горизонту, азимут, зворотній азимут за компасом, годинником та сонцем, предметами на місцевості; за допомогою електронних гаджетів; географічні координати об’єкта по карті знає основні топографічні знаки; визначає відстані на місцевості за топографічною та електронною мапою, визначає абсолютні і відносні висоти та зони видимості; складає опис місцевості; обґрунтовує необхідність знання основ топографії для виконання бойового завдання; вміє користуватися компасом та рухатись на місцевості за компасом, топографічною картою, навігатором тощо |
|||
37 |
1 |
Суть орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами. |
|
38 |
1 |
Азимут магнітний і його визначення. Визначення магнітного азимута на місцевий предмет і напрямку руху за азимутом. Вихід до відправної точки. Правила користування навігатором. |
|
39 |
1 |
Способи визначення відстаней на місцевості: окомірно, вимірювання відстані кроками, за кутовими та лінійними розмірами предметів, за співвідношенням швидкості звуку і світла, визначення відстаней за допомогою електронної мапи. |
|
40 |
1 |
Спосіб горизонталей як основний спосіб зображення рельєфу на топогра- фічних картах. Складання опису місцевості. Умовні топографічні знаки. |
|
41 |
1 |
Визначення абсолютних і відносних висот за топографічною картою. Визначення зон видимості. Висота перерізу рельєфу. Правила користування навігатором. |
|
42 |
1 |
Система прямокутних та географічних координат. (тематична)
|
|
|
16 |
Розділ VI. Основи цивільного захисту |
|
Тема 1. Нормативно-правова база цивільного захисту
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень (учениця):
Знаннєвий та діяльнісний компонент називає основні положення нормативно-правової бази цивільного захисту; складові єдиної державної системи цивільного захисту; міжнародні розпізнавальні знаки; пояснює важливість знань основ цивільного захисту. |
|||
43 |
1 |
Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення. |
|
Тема 2. Надзвичайні ситуації мирного та воєнного часу, загроза їх виникнення
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент характеризує причини виникнення надзвичайних ситуацій, їх вплив на безпеку життєдіяльності людини та довкілля небезпечних ситуацій у військовий час. називає види; загальні ознаки та рівні надзвичайних ситуацій; джерела небезпечних ситуацій у воєнний час. оцінює обстановку при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій, визначає заходи, щодо попередження соціальних надзвичайних ситуацій; наводить приклади виникнення і впливу надзвичайних ситуацій в Україні та за її межами; потенційно небезпечні об’єкти міста (району) пояснює наслідки руйнування радіаційно- та хімічнонебезпечних об’єктів, негативний вплив надзвичайних ситуацій на життєдіяльність людини та довкілля; дотримується правил безпечної поведінки при впливі факторів надзвичайних ситуацій. |
|||
44 |
1 |
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. |
|
45 |
1 |
Надзвичайні ситуації природного та техногенного характеру. |
|
46 |
1 |
Надзвичайні ситуації соціального характеру. Рівні надзвичайних ситуацій. |
|
47 |
1 |
Джерела небезпечних ситуацій у військовий час. Бойові властивості та вражаюча дія зброї масового ураження, хімічної, біологічної та запалювальної зброї. |
|
48 |
1 |
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їхні наслідки для життє- діяльності населення та суб’єктів господарювання. Потенційно небезпечні об’єкти міста (району). Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій. |
|
Тема 3. Основи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації. Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий компонент: характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, призначення та будову основних засобів індивідуального захисту органів дихання та шкіри, сигнали і порядок оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій і порядок дій при цьому, способи проведення евакуації населення; знає порядок підготовки засобів індивідуального захисту органів дихання та шкірних покривів; порядок одягання та зняття захисного загальновійськового комплекту після виходу із зараженої зони; алгоритм дій у разі виникнення надзвичайної ситуації; алгоритм дій в разі хімічної атаки або надзвичайної ситуації на хімічному об’єкті при ураженні аміаком, оксидами азоту, фосфіном, фосгеном, хлором, хлоридом водню, при застосуванні сильнодіючих отруйних речовин та біологічних препаратів; алгоритм дій та застережні заходи при застосуванні білого фосфору. Алгоритм дій у разі обвалу будівлі, пожежі, артобстрілу, в натовпі, якщо стали заручником, в разі терористичного акту, перестрілки, захоплення транспорту. Порядок дій та правила поведінки під час виходу із зони бойових дій. вміє користуватися основними засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри. розрізняє різні прояви страху, їх ознаки називає основні фізіологічні та психологічні ознаки страху, бойового стресу, рівні за інтенсивністю. вміє застосовувати 5-6 вправ на подолання різних проявів при панічному нападі, тривозі, істериці, ступорі, апатії, проявах гніву, злості, агресії класифікує обладнання та пояснює порядок використання інженерних споруд для захисту населення; характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, способи проведення евакуації населення; вміє користуватися медичними засобами захисту (аптечка індивідуальна) пояснює правила безпеки під час захисту населення в надзвичайних ситуаціях, характеризує способи проведення евакуації населення; виконує алгоритм підготовки населення до евакуаційних заходів та розміщення населення. |
|||
49 |
1 |
Основні принципи щодо захисту населення. Підготовка на випадок виник- нення надзвичайних ситуацій. План дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій. Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій та інформування населення про наявну обстановку. |
|
50 |
1 |
Засоби індивідуального та колективного захисту. |
|
51 |
1 |
Застосування засобів індивідуального захисту. |
|
52 |
1 |
Виживальницький запас. Вміст та складання тривожної валізи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд. |
|
53 |
1 |
Медичний, радіаційний та хімічний захист, евакуація населення з небезпе- чних районів. Способи визначення рівня ураження навколишнього середо- вища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильно- діючими отруйними речовинами та біологічними препаратами. |
|
54 |
1 |
Порядок дій в умовах особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявленні підозрілого предмету, виходу із зони бойових дій. |
|
55 |
1 |
Психологічна стійкість та саморегуляція під час надзвичайних ситуацій. Само- та взаємодопомога при панічному нападі, тривозі, істериці, ступорі, апатії, проявах гніву, злості, агресії. |
|
56 |
1 |
Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терори- стичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’яза- них з можливими терористичними проявами. Дії в разі терористичного акту, перестрілки, захоплення транспорту. |
|
Тема 4. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент розуміє вплив мін та вибухонебезпечних предметів (ВНП) на людину, сім’ю та суспільство, називає складові протимінної діяльності; основні положення нормативно-правової бази протимінної діяльності в Україні має уявлення про національний та міжнародні стандарти протимінної діяльності, Міжнародні Конвенції щодо зменшення загрози для мирного населення від мін та ВНП. Знає можливі види загроз для цивільного населення під час воєнних конфліктів та ступені їх ризику. Має навички правильної поведінки в умовах наявності різних загроз з боку мін і ВНП Вміє розрізняти небезпечні території за їхніми ознаками.
|
|||
57 |
1 |
Вплив мін та вибухонебезпечних предметів (ВНП) на людину, сім’ю та суспільство. Протимінна діяльність та її складові. |
|
58 |
1 |
Міжнародні стандарти та нормативно-правова база протимінної діяльності в Україні. Ознаки небезпечних територій (районів) та їх системи позначення (маркування). (тематична) |
|
|
12 |
Розділ VII. Домедична допомога |
|
Тема 1. Базова підтримка життя.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент знає алгоритм дій з постраждалим без свідомості володіє основними правилами проведення реанімації знає порядок проведення реанімації. володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання знає як користуватись автоматичним зовнішнім дефібрилятором. вміє розмістити постраждалого без свідомості у відновлювальну позицію.
Ціннісний компонент дотримується правил безпеки під час безпеки під час реанімаційних заходів. |
|||
59 |
1 |
Рятувальний ланцюжок під час раптової зупинки серця. Алгоритм дій. |
|
60 |
1 |
Основні правила та порядок проведення реанімації. Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів — западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо — та відкривання верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу). |
|
61 |
1 |
Основні правила та порядок проведення реанімації Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятора. |
|
62 |
1 |
Штучне дихання (вентиляція легенів) — його різновиди, методика та тех- ніка проведення штучної вентиляції легенів. |
|
63 |
1 |
Техніка проведення реанімаційних заходів одним і двома рятівниками. |
|
Тема 2. Надання домедичної допомоги при кровотечах
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент знає види кровотеч; основні принципи невідкладної допомоги дотримується правил особистої безпеки знає алгоритм дій при кровотечі вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю знає способи зупинки кровотечі застосовує прямий тиск на рану володіє технікою накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. вміє проводити тампонування рани володіє методами виносу та переміщення поранених.
Ціннісний компонент: дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при кровотечах. |
|||
64 |
1 |
Види кровотеч. Неконтрольована кровотеча як найбільш поширена причина серед прогнозованих смертей після травматичного ушкодження. Алгоритм дій під час кровотечі. |
|
65 |
1 |
Техніка застосування прямого тиску на рану. Техніка накладання турніке- та на верхні та нижні кінцівки. |
|
66 |
1 |
Техніка тампонування рани. |
|
67 |
1 |
Техніка накладання давлячої пов’язки. |
|
68 |
1 |
Техніка накладання пов’язки на голову, передпліччя, ліктьовий та плечовий суглоби, колінний та гомілковостопний суглоби. |
|
69 |
1 |
Техніка накладання пов’язки на голову, передпліччя, ліктьовий та плечовий суглоби, колінний та гомілковостопний суглоби. |
|
70 |
1 |
Техніка винесення поранених. (тематична) |
|