Захисти себе від ВІЛ.

Про матеріал
Тренінг для учнів 9 -10 класів сприятиме розумінню дітьми понять «ВІЛ-інфекція», «СНІД», шляхів їх поширення, способів і засобів профілактики; формування в учнів практичних навичок, які навчать їх відмовлятися від пропозицій, пов’язаних із ризиком інфікування ВІЛ; виховання толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих.
Перегляд файлу

 

                                Захисти себе від  ВІЛ  (тренінг)

Мета: розуміння дітьми понять «ВІЛ-інфекція», «СНІД», шляхів їх поширення, способів і засобів профілактики; формування в учнів практичних навичок, які навчать їх відмовлятися від пропозицій, пов’язаних із ризиком інфікування ВІЛ; виховання толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих.

Обладнання маркери, ручки, аркуші паперу А4, А1, різнокольорові стікери, кольоровий папір, скотч, ножиці, бейджі, плакат із темою та метою заняття, плакат «Наші правила», стікери у формі замочків, плакат «Очікування» із зображенням скриньки, стікери у формі ключиків, 2 картки до вправи «Міфи і факти про ВІЛ, СНІД», 2 картки для розшифрування абревіатур ВІЛ, СНІД, художні замальовки «Як ВІЛ-інфекція не передається»   

1.       ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 1.  Привітання

Доброго дня всім присутнім! Доброго всім здоров’я!

Так, доброго всім здоров’я. Його не купити в аптеці. І поки воно є, його не помічаєш, ним не переймаєшся. На жаль, часто починаєш цінувати тільки тоді, коли втрачаєш. Тоді й переосмислюєш життєві цінності.

2.  Вправа-знайомство.                                                                                          Перш ніж розпочати наше заняття, давайте познайомимось. Знайомство наше полягає ось вчому: називаємо своє імя  і на першу літеру  імені   свою рису характеру..                                                                                                                                                     3.   Повторення правил роботи групи

Для подальшої роботи давайте повторимо наші правила , по черзі їх зачитаємо   ( зачитую перше)                                                                                                                               

          Говорити по черзі

  •          Правило конфіденційності  
  •          Правило піднятої руки
  •          Бути толерантними
  •          Тут і зараз
  •          Чи згодні ви з даними правилами  Ніхто не бажає доповнити?

 

II.    МОТИВАЦІЯ

  1. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ

 Тема нашого заняття  досить часто присутня в нашому щоденному житті. Зустрічаємо її в газетах і журналах, її обговорюють у телепрограмах і передають у випусках новин, вона з’являється в розмовах із друзями та товаришами.

ВІЛ! СНІД!...
В одному слові стільки бід!
Зарадити хворобі ми не можем,
Лиш співчуттями допоможем.
Щоб долі наші трагічними не стали
Треба, щоб ми про СНІД все знали.

 

2. Вправа «Очікування».

  Що  ж кожен із  нас очікує від сьогоднішнього заняття. Поверніться всі назад , на спинці вашого стільця зніміть пелюстку , запишіть своє очікування прикріпіть будь-ласка на листок очікувань.

IІІ.     ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ІНФОРМАЦІЄЮ ТА ЇЇ ЗАСВОЄННЯ

1.   Робота в групах з поняттями.

Для продовження роботи нам потрібно об’єднатися в три групи за допомогою геометрич­них фігур. (Трикутники, підійдіть до першого столу,                     квадратики  2 , кола  3.)

На кожному столі лежать завдання.  Візьміть завдання під номером 1 , виконайте його.

 

Завдання: розшифруйте абревіатури ВІЛ, СНІД, ІПСІП і поясніть кожне поняття. (Кожній групі  картка з написом абревіатур на А4

ВІЛ — вірус, імунодефіциту, людини. (Інфекційне захворювання, що спричиняється вірусом, який руйнує імунну систему людини.)

ІПСПІ — інфекції, що передаються, статевим, шляхом. (Захворювання, що поширюються під час статевих контактів з інфікованими людьми.)

СНІД — синдром, набутого, імунодефіциту. (Кінцева стадія ВІЛ-інфекції, що виникає внаслі док імунного дефіциту. Невиліковне смертельне за хворювання.)

Готові,  презентуємо свої запитання і відповіді.

 

 

  1. «Мозковий штурм»

А терер об’єднаємося в групи за кольором світлофору: червоний, жовтий, зелений. Запам’ятайте кожен свій колір. Об’єднайтеся в групи за кольорами. Обговоріть шляхи передачі вірусу.

- Які шляхи передачі вірусу вам відомі? (Усі варіанти відповідей занотовуються на великому аркуші паперу на дошці.)

Основні шляхи передачі ВІЛ: Незахищений    статевий    контакт    із    ВІЛ-інфікованою людиною.

Порушення цілісності шкіри гострим предме том (голкою, бритвою, інструментом для та­туювання), який перед цим використовувала інфікована людина, і кров якої залишилася на цьому предметі. Ризик інфікування ВІЛ найбільший при повторному використанні шприца чи голки для введення ліків або наркотиків після носія вірусу, а також при переливанні крові, що містить ВІЛ. Від інфікованої матері до плоду під час вагітності, пологів, після народження дитини через молоко матері.

  •          Закінчили обговорення ,  від кожної  виходить один учасник і

записує  відповідь групи.

  1. Робота в групах.

Для виконання наступного завдання розрахуємося на 1-2. Учасники під номером один об’єднуються у першу групу і підходять до першого стола, учасники під номером 2 об’єднуються у другу групу і підходять до другого стола. Візьміть завдання під номером 2.

За допомогою листівок закінчіть твердження «Вірус імунодефіциту людинине передається через…»,  Вірус імунодефіциту людини  не передається….  На дошці прикріпити 2 листки (ВІЛ передається і ВІЛ не передається).  

Умови:
           -рукостискання; -
            -обійми;-

            -переливання крові;+

- дружній поцілунок;-

- робити ін’єкції одним шприцом;+

- укуси комах-кровососів;-

- мати незахищені сексуальні контакти;+

- кашель, нежить, чхання;-

- повторно використовувати презервативи;+

- пити з однієї склянки з ВІЛ-інфікованим;-

- поїздка в переповненому транспорті;-

- дружити з ВІЛ-інфікованим;-

- часто змінювати сексуальних партнерів;+

- користуватися спільною бритвою;+

- обмін одягом і взуттям;-

- плавати у басейні;-

- спільне користування туалетом, душем, ванною;-

- користуватися одним телефоном;-

- користуватися фонтанчиком для води;-

- доглядати хворого на СНІД.-

 - Яка група готова до відповіді. Пропоную зайняти  місця. Група 1 справа, група 2 зліва. А тепер представник від кожної групи  презентує свої відповіді.

 4.   Повідомлення «Лікування ВІЛ-інфекції»

На сьогодні не існує ліків, які б вилікували ВІЛ-інфекцію, як немає і вакцини, що охороняє від зараження ВІЛ, СНІД.

Хоча періодично з’являються публікації «вперше досягли успіху», однак отримана вакцина від СНІДу демонструє часткову ефективність.

Тому єдиним методом боротьби з ВІЛ, СНІД є профілактика.

А поки, що всі ми живемо сьогодні й ви повинні добре знати шляхи передачі цього небезпечного захворювання з тим, щоб захистити себе.

Адже якщо ти не знаєш ні себе, ні супротивника — ти програєш. Якщо ти знаєш тільки се­бе — можливо, ти виграєш. Якщо знаєш і себе, і супротивника — перемога буде на твоєму боці.

 

5.Вправа «Міфи і факти про ВІЛ, СНІД»

А тепер перевіримо, що ви знаєте про СНІД і шляхи його попередження.

Кожному з вас я роздала по дві картки: на одній написано слово «факт», а на другій — «міф». Якщо інформація або твердження, які я буду читати, вам здаються правильними, ви показуєте картку зі словом «факт», якщо ж ні — «міф».

1.ВІЛ — це вірус, що викликає СНІД.Ф                                                                                                      2.Можна заразитися ВІЛ, випивши зі склянки, якою користувався ВІЛ-інфікований. м

3.ВІЛ передається через дружній поцілунок.м

4.Можна заразитися ВІЛ при переливанні неперевіреної крові.ф

5.Людина — носій ВІЛ — може заразити свого статевого партнера.ф

6.Уживання алкоголю може підвищити ризик зараження ВІЛ. м

7.Комарі можуть бути переносниками ВІЛ. м

8.Використання одноразових шприців може захистити від ВІЛ, СНІДу.ф

9.Використання латексних презервативів під час статевого контакту може зменшити ризик за раження ВІЛ.ф

10.Можна заразитися ВІЛ через користування спільним туалетом.м

11.Більшість людей, інфікованих ВІЛ, становлять загрозу для суспільства.м

12.ВІЛ     кінцева   стадія   захворювання   на СНІД.

13.СНІД — це респіраторна хвороба (застуда).м

 

Необхідно пам’ятати, що будь-яка людина має однаковий ризик заразитися вірусом імунодефіциту. На сьогодні ВІЛ, СНІД не зважає на такі традиційні кордони, як статева незалежність, сексуальні вподобання, спосіб життя, соціальний статус чи расу. Усі ми рівні перед ризиком бути враженими ВІЛ-інфекцією, і тільки від нас самих, від нашого розуміння ризику, нашої поведінки залежить наше здоров’я.

7. Вправа  ‘’Умій прийняти рішення’’.

(Роздати дітям кольоровий папір).

У вас  у кожного в руках є листок кольорового паперу, зараз ви можете зробити з ним що завгодно: пом’яти, порвати, відірвати шматочок, або залишити таким як є. Ваш вибір 5 сек. Подивіться кожен на свій вибір і вибір сусіда. У вас був вибір зробити будь-що із цим папірцем, ви не задумувались.

Як би у вас був час на роздуми скажіть. ВИ ЗРОБИЛИ б так саме чи інакше задумайтесь на хвилинку. Скажіть будь-ласка  кожен, як би ви чинили?

Так і вжитті буває, робить людина вчинок не обдумано під впливом різних чинників, друзів, знайомих, випадкових причин. Але як би вона подумала, то могла б зовсім по іншому проявити себе в даному випадку. Тому перш ніж зробити вчинок задумайтесь, прийміть рішення від якого буде залежати ваше майбутнє.

 

іV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ.

А зараз поміркуйте з приводу того, що  ми дізналися на занятті.

Чи застосуєте  ви  ці знання, щоб уберегтися від ВІЛу?  
Які існують шляхи передачі інфекції?

Які рішення ми повинні приймати?

Візьміть свої пелюстки    ,  прочитайте чи збулися ваші очікування   У кого вони збулися прикріпіть свої пелюстки до соняшника.                                       Я думаю, що провівши це заняття, та ще раз детально обговоривши таку хвилюючу тему, як СНІД, ви тепер знаєте, як вберегти себе від цієї хвороби.

Хай буде все побачене - побачено.
Хай буде все пробачене – пробачено.
Хай буде вік прожито, як належить.


Прощання. Станьте в коло , візьміться за руки,  підійміть руки вгору,
«СНІД не для нас,  це вибір не наш! Ми ─ за здоровий спосіб життя, за життя без СНІДу!»  Будьте здоровими! Здоров’я в ваших руках!   а тепер опускаючи руки донизу  скажемо До побачення.

Дякую! До наступної зустрічі!

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   2

  

 

 

 

 

 

                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Завдання: Із переліку поданих   тверджень  виберіть  тведження, якими можна закінчити речення: Вірус  імунодефіциту людини не передається через…

  •         рукостискання;                                                                                   
  •         обійми;
  •         переливання крові;
  •         дружній поцілунок;
  •         ін’єкції одним шприцом;
  •         укуси комах-кровососів;
  •         незахищені сексуальні контакти;
  •         кашель, нежить, чхання;
  •         пошкодження шкіри;
  •         пиття з однієї склянки з ВІЛ-інфікованим;
  •         поїздка в переповненому транспорті;
  •         від інфікованої матері під час вагітності;
  •         під час годування груддю;
  •         обмін одягом і взуттям;
  •         плавання у басейні;

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: Із переліку поданих   тверджень  виберіть  тведження, якими можна закінчити речення: Вірус  імунодефіциту людини  передається через…

  •         рукостискання;                                                                                   
  •         обійми;
  •         переливання крові;
  •         дружній поцілунок;
  •         ін’єкції одним шприцом;
  •         укуси комах-кровососів;
  •         незахищені сексуальні контакти;
  •         кашель, нежить, чхання;
  •         пошкодження шкіри;
  •         пиття з однієї склянки з ВІЛ-інфікованим;
  •         поїздка в переповненому транспорті;
  •         від інфікованої матері під час вагітності;
  •         під час годування груддю;
  •         обмін одягом і взуттям;
  •         плавання у басейні;

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання: розшифруйте абревіатуру ВІЛ                      і поясніть її  поняття. 

 

 

 

 

 

Завдання: розшифруйте абревіатуру СНІД і             поясніть її  поняття. 

 

 

 

 

 

 

Завдання: розшифруйте абревіатуру ІПСПІ  і поясніть її поняття. 

 

1       1        1       2

     2                    2

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
22 жовтня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку