Заходи адаптації
ЗПР |
Порушення зору |
Порушення слуху |
Тяжкі порушення мовлення |
Порушення опорно-рухової системи |
- додаткові навідні питання; - використовувати картинні плани, опорні узагальнюючі схеми; - використовувати графічні моделі; - роз’яснення тієї чи іншої задачі; - ділити завдання на короткі відрізки, поетапно виконувати; - надавати зразки вирішення завдань;
|
- робоче місце дитини має бути у зоні досяжності вчителя; - адаптувати засоби навчання залежно від способу сприйняття( збільшити шрифт та контрастність, схематизувати зображення, освітлення, тощо); - зменшити час зорового навантаження; - використовувати набори практичної наочності |
-говорити перебуваючи у «слуховій зоні» дитини; -спростити теоретичні викладки, використовувати доступні формулювання; - спрямувати діяльність у практичне русло; - надавати покрокові інструкції, алгоритми, зразки виконання завдань; - зображати матеріал за допомогою схем; - адаптувати текст; - забезпечити достатню кількість повторень |
Порушення читання: - використовувати простіший або альтернативний текст для читання; - скоротити обсяг тексту для читання; - використовувати шрифт більшого розміру в роздатковому матеріалі й текстах; - надавати більше часу для виконання тестів і завдань; - читати завдання для учнів; - читати інструкції щодо виконання завдань кілька разів;
Порушення письма: - надавати короткий зміст у письмовій формі; - допускати певну кількість помилок у письмових завдання; - надавати більше часу для виконання завдань; - не зважати на недотримання правил правопису, пунктуації та оформлення; - приймати відповіді, що складаються з ключових слів, а не повних речень;
Порушення усного мовлення: - дублювати інструкцію до завдання у письмовій формі; - надавати можливість дитині висловити свою думку не поспішаючи; - надавати більше часу на планування усної відповіді; - частково змінити усні відповіді на письмові.
|
- створення оптимальних умов для навчання ( робоче місце, дозована рухова активність) |