ЗАКЛЮЧНИЙ УРОК СЕМЕСТРУ ТА РОКУ «МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП»

Про матеріал
Мета уроку : Навчальна: підбити з учнями підсумки семестру та навчального року; узагальнити знання, уміння та навички учнів, здобуті упродовж семестру; Розвивальна: розвивати співацькі здібності учнів, творчі якості особистості, уміння знаходити причинно-наслідкові зв'язки; Виховна: стимулювати прагнення учнів досягти найкращого результату; прищеплювати вміння злагоджено працювати в команді, зацікавленість творами музичного мистецтва, класичною та народною музичною спадщиною.
Перегляд файлу

УРОК № 35 ЗАКЛЮЧНИЙ УРОК СЕМЕСТРУ

ТА РОКУ

«МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП»

Мета  уроку :

Навчальна: підбити з учнями підсумки семестру та навчального року; узагальнити знання, уміння та навички учнів, здобуті упродовж семестру;

Розвивальна: розвивати співацькі здібності учнів, творчі якості особистості, уміння знаходити причинно-наслідкові зв'язки;

Виховна: стимулювати прагнення учнів досягти найкращого результату; прищеплювати вміння злагоджено працювати в команді, зацікавленість творами музичного мистецтва, класичною та народною музичною спадщиною.

Музичний матеріал: твори, які слухали впродовж семестру та року, пісні, які вивчали впродовж семестру та року.

Наочні посібники: нотки, криптограма, таблиці.

Обладнання: ТЗН, фонохрестоматія.

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід («Скерцо»

Й. С. Баха).

1. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Організаційний момент

Повідомлення теми, мети, завдань уроку

(теми семестру та уроку написані на дошці)

Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні в нас заключний урок навчального року, який ми проведемо у вигляді гри, що має назву «Музичний калейдоскоп». Під час її проведення ви продемонструєте свої знання, уміння та навички в музичній галузі, що сформувалися у вас упродовж семестру. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете нотки. Яка команда назбирає більше ноток — та й перемогла у змаганні.

Клас об'єднується у 2 команди, у кожній обирається капітан.

2. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Гра «Музичний калейдоскоп»

Завдання № 1 «Біографічне лото»

На окремих картонних картках записані фрагменти біографій композиторів, відомих музикантів, тобто фактичний матеріал, який учні засвоювали впродовж семестру. На одній картці подано прізвище, на другій — ім'я, на третій — країну, далі — твори, написані композитором, та додаткову інформацію про автора або його твори.

Завдання: обрати із загальної кількості карток ті, які стосуються певного композитора, та скласти із цих карток його біографію.

Одна правильна добірка карток дорівнює 1 нотці. Отже, разом команда може отримати 6 ноток = 3 бали.

Методичний коментар. У наведених далі таблицях подано правильну відповідність карток одна одній. Учні отримують картки впереміш.

Завдання для першої команди

Ім'я

Прізвище

Країна

Твір

Додаткова інформація

Микола

Лисенко

Україна

Рапсодія № 2

Засновник укра­їнської класичної музики

Джоаккі- но

Россіні

Італія

Увертюра до опери «Семі- раміда»

«Сонце італій­ської музики»

Вольфґанґ Амадей

Моцарт

Австрія

«Рондо в турецькому стилі»

В 6 років дав свій перший концерт

Ференц

Ліст

Угорщина

Рапсодія № 2

Композитор, піаніст-віртуоз

Едвард

Ґріґ

Норвегія

Ноктюрн

Стихія музи- канта-лірика — камерна музика

Йоганн Себастьян

Бах

Німеччина

«Скерцо» із сюїти № 2

«Не струмок! — море має бути його ім'я!»

 

Завдання для другої команди

Ім'я

Прізвище

Країна

Твір

Додаткова інформація

Михайло

Глінка

Росія

«Вальс- фантазія»

Засновник росій­ської опери

Йоганн

Бах

Німеччина

«Скерцо» із сюїти № 2

«Не струмок! — море має бути його ім'я!»

Франц Йозеф

Гайдн

Австрія

«Прощальна симфонія»

Автор більше ніж 100 симфоній

Фредерік

Шопен

Польща

Ноктюрн

«Душа фортепі­ано»

Людвіґ

Бетховен

Німеччина

Симфонія № 3 «Героїчна»

Виразник геро­їчних образів у європейській музиці

Джоаккі- но

Россіні

Італія

Увертюра до опе­ри «Семіраміда»

«Сонце італій­ської музики»

 

Завдання № 2 «Хто більше?»

Змагання для капітанів команд. Лунає музика. Слухаючи музичний твір, учні добирають епітети для словесного опису характеру мелодії, ритму, почуттів і по черзі починають обмінюватися дібраними прикметниками. Виграє той, хто назве останнє слово. Він отримує 2 нотки = 1 бал.

Завдання № 3 «Любимо співати»

Команди по черзі починають співати пісні. За сигналом учителя друга команда має доспівати пісню, розпочату першою командою. Хто краще знає текст (1 нотка), мелодію (1 нотка) та виразніше її виконує (1 нотка) — отримує 3 нотки = 1,5 балів.

Завдання № 4 «Змагання музикознавців»

Кожна команда має підготувати запитання іншій команді. Якщо команда не може відповісти на поставлене запитання, відповідає та команда, яка його поставила. Кожна правильна відповідь — 2 нотки, за доповнення — 1 нотка. Отже, разом команда може отримали 3 нотки = 1,5 балів.

Завдання № 5 «Упізнай мелодію»

Упізнати музику твору, який звучить. Кожна правильна відповідь — 3 нотки, за доповнення — 3 нотки. Отже, разом команда може отримали 6 ноток = 3 бали.

Завдання № б «Євробачення»

У кожній команді обирають солістів, які мають виконати най-улюбленішу пісню. Решта учасників — підспівують. За найкраще виконання команда отримує 4 нотки = 2 бали.

3. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Підбиття підсумків уроку

Підбиваються підсумки гри (максимальна кількість набраних ноток дорівнює 24, отже — 12 балам), нагороджуються переможці.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

 

 

doc
Додано
30 березня 2020
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку