Тема уроку. Закріплення письмового додавання і віднімання трицифрових чисел. Розв’язування прикладів та задач.
Мета уроку. Закріпити навички усної лічби, таблицю множення, нумерацію трицифрових чисел, випадки додавання і віднімання трицифрових чисел з переходом і без переходу через розряд; удосконалювати вміння розв’язувати задачі та рівняння, знаходити периметр прямокутника;формувати ситуацію успіху через комунікативну, громадянську соціальну компетентності.
Розвивати математичне мовлення учнів, увагу, спостережливість, пам’ять, логічне мислення, творчу увагу, фантазію. ситуацію успіху.
Виховувати культуру спілкування дружбу, вміння співпереживати, приходити на допомогу і приймати її від друзів.
Тип уроку. Узагальнення і систематизація знань
Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук, презентація, таблиці,
картки для самостійної роботи, картки для самооцінювання.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Тож подаруйте йому тепло своїх долоньок:
Тепло своїх долоньок я друзям віддаю.
Урок новий, цікавий я з радістю почну.
ІІ. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.
- А щоб урок був цікавим, ми згадаємо , яка тема нашого тижня? (вода)
Скажіть, будь ласка, що ви знаєте про воду?
Сьогодні до нас у гості завітав казковий герой, а який саме, ви дізнаєтеся коли виконаєте перше завдання.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1.Гра «Дощик!»
- На хмаринках записані числа, для того, щоб пішов дощик(випали опади) їх потрібно розкласти на розрядні доданки.
- На які розрядні доданки можна розкласти трицифрові числа?
Ось і наш герой. Звідки він узявся? У нього є чарівна скринька. Заглянувши в неї, можна побачити, яку користь і яку шкоду може завдати вода. Але скринька зачарована і не може відкритися. Для того, щоб її відкрити, ми повинні виконати завдання, які приготував Капітошка.
Після дощику, завжди стає тепліше.
- Відчувши це тепло, природа починає розквітати. Давайте допоможемо заквітчати цю галявину, виконавши обчислення. У кожного на парті є квітка з виразом. Вам потрібно розв’язати їх і прикріпити на галявину.
700 600 900 800 500 400 300
347 269 396 425 342 217 165
Ви правильно обчислили вирази і прикрасили галявину.
3.Гра «Допоможи метелику» Робота в групах
2м 9см = … см 3год 20хв = … хв 3ц 50кг = … кг 4дм 2см = … см
4см3мм= ...мм 7грн 50коп=... коп
ІІІ. Хвилинка каліграфії.
Після дощу вода потрапляє в ґрунт, відбувається процес просочування. Зараз ми з вами проведемо дослідження, але нам потрібно все записати, щоб не забути.
Відкрийте зошити, запишіть дату: Двадцять п’яте лютого
Класна робота.
Що ви можете сказати про число 25?
Яка буде сума цих чисел?(7)
Що ви знаєте про число 7? (одноцифрове, непарне, натуральне, ціле).
- Сім днів у тижні.
- Сім кольорів у веселки.
- Нотний стан має 7 нот.
- Сім чудес світу.
- Сім чудес України
- Коли людина щаслива, вона говорить « на сьомому небі».
З числом 7 тісно пов'язані всім відомі казки:
Число сімз устрічається у приказках і прислів'ях:
- «Семеро одного не чекають»;
- «Сім раз відмір, один раз відріж»;
- «Сім п'ятниць на тиждень» тощо.
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Робота в групах Гра “Бінго”
- виконаємо завдання:
Ми зробимо це швидше, якщо працюватимемо в групах, а заодно позмагаємось між командами, яка найшвидше, найправильніше і найдружніше виконає завдання. Впораєтесь – “БІНГО”
Даю вам картки із завданням і чекаємо старту. Почали!
- Візьміть картки, а ми хором називаємо лише відповіді.
- Молодці.
V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Сьогодні на уроці ми закріпимо знання з теми «Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел . Розв’язування задач.»
VІ Фізкультхвилинка
VІІ. КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ.
1. Робота з підручником.
Після дощика завжди на небі з’являється сонечко. І щоб наше сонечко з’явилося нам потрібно розв’язати задачку.
Задача 327
-Про що йдеться мова в задачі?
-Що означає число 828?
-А число 558?
-Скільки людей було в 2 і3 селищі?
-Що питається в задачі?
- Чи є в цій задачі щось зайве? Що саме?
- А яке питання буде до задачі?
Короткий запис задачі
І -?
ІІ-? 558 б. 828 б.
ІІІ-? 615 б.
Розв’язання
1)828 -558= 270(б)- у ІІІ селищі;
2)828-615=213(б)- у І селищі;
Відповідь: у І селищі було 213 будинків, у ІІ- 345 будинків, у ІІІ- 270 будинків.
Молодці , дітки, впоралися із завданням і вийшло на небі наше сонечко.
VІІІ Робота з графіком.
Ви вже знаєте, що коли гріє сонечко, то відбувається процес випаровування. Пара підіймається в гору і під час охолодження перетворюється на крапельку. З крапельок утворюються хмаринки.
Зараз ми з вами побудуємо графік утворення крапельок за тиждень.
День тижня |
Пон. |
Вівт. |
Сер. |
Четв. |
П’ят. |
Суб. |
Нед. |
Кільк. крапельок |
8 |
6 |
10 |
4 |
7 |
5 |
2 |
Молодці. Всі впоралися із завданням.
Наш Капітошка потрапив теж на хмаринку. За допомогою переміщення з маленьких хмаринок у велику, знову піде дощик. І наш герой зможе знову до нас завітати.
ІХ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. Рефлексія. Самооцінювання
- Ми дуже плідно працювали на уроці і Капітошка залишив нам чарівну скриньку ,тепер можемо відкрити . Ви готові дізнатися, що знаходиться у скриньці?
- Яке завдання було для вас найцікавішим?
А яке – найважчим?