Конспект уроку "Закріплення прийомів додавання і віднімання двоцифрових чисел у процесі розв'язування задач і прикладів. Периметр трикутника."

Про матеріал

Тема: Закріплення прийомів додавання і віднімання двоцифрових чисел у процесі розв'язування задач і прикладів. Периметр трикутника.

Мета: удосконалити навички додавання і віднімання двоцифрових чисел; закріпити вміння розв'язувати задачі на дві дії; розвивати математичне мовлення; виховувати інтерес до математики, самостійність.

Перегляд файлу

 

Математика _________________

 

Тема: Закріплення прийомів додавання і віднімання двоцифрових чисел у процесі розв'язування задач і прикладів. Периметр трикутника.

Мета: удосконалити навички додавання і віднімання двоцифрових чисел; закріпити вміння розв'язувати задачі на дві дії; розвивати математичне мовлення; виховувати інтерес до математики, самостійність.

Обладнання: роздатковий матеріал, ІКТ.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент.

Любі діти!

 У наш клас завітали гості щирі,

 Привітайте в добрий час

 Гостей усмішкою й миром.

          Доброго дня вам!

          Доброго дня нам!

          Доброго дня всій Україні!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • У книжковому магазині словник з англійської мови коштує 100 грн., а енциклопедія на 30 грн. дешевша. Яка вартість енциклопедії? (100 – 30 = 70 грн).
  • Для чого вивчати математику?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

3.1 Дидактична гра «Побажання».

Робота в парах (усний рахунок)

 

91 + 4 =

95

Д

98 - 7 =

91

О

3 + 95 =

98

Б

24 - 10 =

14

Р

39 - 37 =

2

А

 

3.2 Хвилинка каліграфії.

 

22, 23, 24, 26, 28.

  •  Назвіть зайве число.
  •  

3.3 Математичний диктант.

  • Як називаються числа при відніманні?
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Як знайти невідоме зменшуване?
  • Як знайти невідомий від’ємник?

 

  •             Зменшуване 50, від’ємник 38. Знайдіть різницю.
  •             Збільшити 10 на 9.
  •             Знайти різницю чисел 81 і 66.
  •             Перший доданок 19, другий доданок 14. Знайти суму.
  •             Суму чисел 47 і 5 зменшити на 10.

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми будемо удосконалювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв’язувати задачі та знаходити периметр.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

5.1 Розв’язування задачі.

У хлопчика було 40 аркушів кольорового паперу. Для аплікації він витратив 8 зелених і 6 жовтих аркушів. Скільки аркушів паперу залишилося у хлопчика?

 

Хвилинка-цікавинка

 

Сучасній людині важко уявити життя без паперу. Папір - це листовий матеріал з натуральних рослинних або штучних волокон. Історія виникнення паперу та розвитку паперової промисловості не так вже й проста. 

Винахідниками паперу були китайці.  Створення справжнього паперу вважається китайський винахідник  Цай Лунь в 105 році нашої ери. Тобто паперу уже близько 1900 років. Папір пройшов велику подорож і вже зараз  нам відомо близько 5000 сортів паперу, які можна поділити на три основні класи: 
1. Власне папір (гігієнічна, обгортковий та друкована). 
2. Картон. 
3. Будівельний картон. 

Сучасний папір виготовляють з деревини яка поступає з багатовікових насаджень. Для виробництва паперу використовують такі листяні дерева, як береза, тополя, бук та евкаліпт, або ж ялина чи сосна. З хвойних дерев отримують міцніший папір. На спеціальних машинах з колоди обдирається кора, згодом  ці колоди подрібнюються на тріски. Це і є головна сировина для виготовлення паперу. Потім тріски подають на завод, де вони варяться у спеціальному розчині. Потім волокна, які утворилися, осушують і відбілюють. Далі волокна подрібнюють добавляють воду і клей і на спеціальній машині виходить папір.

 

  • Про що задача? (Про папір)
  • Скільки  паперу було у хлопчика? (40 аркушів)
  • Скільки витратили паперу? (8 зелених і 6 жовтих)
  • Що невідомо у задачі? (Скільки залишилося паперу)
  • Записуємо короткий запис.

Було – 4о ар.

Витратили – 8 ар., і 6 ар.

Залишилося - ?

  1. 8 + 6 = 14 (ар.) – паперу витратили.
  2. 40 – 14 = 26 (ар.) – паперу залишилося.

Відповідь: 26 аркушів.

 

Фізкультхвилинка.

 

VI. Узагальнення й систематизація знань.

6.1 Геометричний матеріал.

Фронтальна робота.

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайти периметр трикутника.

 

6.2 Робота в групах

- Скласти і розв’язати  задачу за коротким записом.

1 група

Іван – 29  ?

Тарас - ?, на 12  більше

 

2 група

 

У брата – 37 ?

Сестри - ?, на 15 менше

 

3 група

Картоплі – 23 кг на ? більше

Капусти  - ?, на 18 кг менше

 

4 група

Було – 42 кг

Продали – 12кг і 10кг

Залишилося?

 

6.3 Дидактична гра «Естафети».

 

VII. Підсумок уроку

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Що вам найбільше сподобалось?
  • Чи задоволені ви роботою на уроці?

 

VIII. Домашнє завдання.

Повторити правила, с. 65 № 1, 6.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 лютого 2023
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку