2 клас
Математика
Тема. Закріплення таблиць додавання і віднімання чисел 8 і 9.Календар.
Мета: закріплювати знання таблиць додавання і віднімання чисел 8 і 9; продовжити знайомство з календарем ; удосконалювати навички розв’язування задач ; формувати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати в парах та групах, самостійно; виховувати у дітей працелюбність, почуття взаємодопомоги, увагу, любов до математики.
Тип уроку: урок закріплення знань.
Обладнання: підручник М. Козак, девіз уроку, презентація «Календар», календарики, лего , кубик, мікрофон, картки «Наш шифрувальник» та закодовані слова , матеріал для роботи в парах та групах , матеріал для гри
« Хмарки і краплинки».
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
1. Оргмомент.
-Діти, покажіть мені долоньки. Покладіть на одну увагу, старанність,
творчість. А на другу я подарую вам терпіння та любов. А тепер обміняймося подарунками – торкнемось долоньками один одного.
2. Налаштування на урок .
( Для того , щоб діти ознайомилися з девізом уроку, їм треба обчислити вирази, а потім перевернувши смужку, прочитати одне слово девізу.)
Девіз уроку
У - у важним (11-8+4)
Р - розумним (9+5-7)
О - організованим (8+8-9)
К - кмітливим (9-6+8)
3. Гра «Мікрофон». Вправа « Очікування»
-Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку математики?
II. Повідомлення теми і завдань уроку.
Тема нашого уроку складається з двох частин. Перша – це закріплення таблиць додавання і віднімання чисел 8 і 9. А другу частину теми дізнаєтесь пізніше.
ІІІ. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.
( Діти по черзі кидають кубик і до числа, яке випадає, додають 8 . Якщо випадає число, яке вже було, кидають куб іще раз і утворюють складний вираз на дві дії. Таким чином повторюють і таблицю + 9.)
Утворити різні двоцифрові числа лише із цих цифр і записати їх
(8 9 89 98 99 88)
-Яке саме найменше число?
-Яке найбільше?
-Характеристика числа 89
3. Робота за підручником (с.41) Порівняння виразів №2 з коментуванням.
4.Фізхвилинка з лего.
Синій колір – покрутись,
Жовтий – навколо себе озирнись.
Червоний – покажи всім літачок,
Зелений – другу дай «кулачок».
Голубий – дістань до пальців ніг,
Оранжевий – покажи щирий сміх.
ІV. Розвиток математичних знань.
-Діти, другу частину теми ви зараз розшифруєте самі.
Діти об’єднуються у малі групи по 3. Розшифровують закодоване слово за таблицею « Наш шифрувальник»
Це слово КАЛЕНДАР.
- Скажіть, будь ласка, так який зараз місяць? Вірно листопад.
- Чим відрізняється від інших місяців? Так часто йдуть дощі і прохолодно.
3. Виконання пісні « Диво – осінь»
https://www.youtube.com/watch?v=OWlBZhH-RfE
4. Гра « Хмарки та краплинки». Обери позицію.
На дошці висять 6 різних хмаринок з числами , а у кожної дитини є краплинка з прикладом, діти обчислюють його і по команді вчителя обирають позицію біля хмарки з відповідним числом.
https://www.youtube.com/watch?v=B-M6mXzJiMo
-А щоб вийти на вулицю під час дощику, що потрібно нам мати?
Так парасольку.
(Діти в парах обчислюють вирази і відповідним кольором зафарбовують
парасольку.)
(додаток 1)
Перевірка виконаного завдання.
( додаток 2)
8. Робота в групах . Гра « Ланцюжок»
-Діти, скажіть, а які зміни відбуваються в живій природі?
Так, багато звірів готуються до зими. Допоможіть швиденько їжачку зібрати листя для свого ліжка, а поросяткові жолуді, щоб він не голодував зиму.
(додаток3)
V. Рефлексія і підбиття підсумків уроку
- Чи здійснилися ваші очікування?
Вправа « Самооцінка»
-Я хочу подякувати вам за співпрацю.
Додатки до уроку
Додаток 1.
Додаток 2.
Додаток 3