Закріплення вимови і написання слів з апострофом

Про матеріал
Розробка уроку з української мови у 2 класі по темі "Апостроф". Мета уроку: навчити учнів вживати апостроф при написанні слів, вдосконалювати навички звуко-буквенного аналізу слів; розвивати мовлення, мислення, виховувати любов до природи
Перегляд файлу

 

 

 

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

2 КЛАС

Тема: Закріплення вимови і написання слів з апострофом - Виразне читання вірша.

Мета: навчити учнів уживати апостроф після твердих приголосних б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї, які позначають по два звуки, вдосконалювати навички звуко-буквенного аналiзу слів; розвивати мовлення, мислення, виховувати любов до природи, сумлінне ставлення до навчання.

 

 

 

 

2022


Хід уроку

І. Організаційний момент. Слайд 1.

Девіз уроку: На уроці рідну мову

знову будемо вивчать.

Розберемо кожне слово,

щоб її нам краще знать.

Бо вона така чарівна,

мелодiйно так звучить,

понад мовами - царiвна!

Як її нам не любить?

II. Актуалізація опорних знань. Слайд 2.

- Сьогодні ми продовжимо мандрівку по цiкавiй країні «Граматиці». Наше завдання

Дізнатися: коли ставиться апостроф

Вчитися: правильно вимовляти слова з апострофом;

правильно писати слова з апострофом.

1. Перевірка готовності до уроку. Слайд 3.

Гра «Мікрофон»

- З чого складається наше мовлення?

- Що виражає речення?

- З чого складається речення?

- З чого складаються слова?

- На які дві групи діляться звуки?

- Скільки голосних звуків у мові?

- Перед якими голосними ставиться апостроф?

- Пiсля яких букв ставиться апостроф?

III. Робота над темою урока. Слайд 4.

- А ось і наш гiсть. (виходить учень- «Апостроф»)

Я такий же, як знак розділовий

I вiдомий шкiльнiй дітворі.

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорi

Спробуй лиш написати ім'я –

зразу стану потрібним і я.

1. Гра «Піймай апостроф»

Учень зачитує слова на картинках, діти оплесками ловлять слова з апострофом (прикріпляються на дошці).

Бур'ян, м'яч, зілля, подвір'я, моря, ліплять, сім'я, в'юн.

2. Правила вимови я, ю, є, ї перед апострофом. Слайд 5.

М’ята

Б’є

Солов’ї

Верф’ю

[йа]

[йе]

[йі]

[йу]

3. Висновок: Слайд 6.

- Після яких букв ставиться апостроф? ( б, п, в, м, ф, р)

- Які звуки вони завжди позначають?

- Перед якими буквами ставиться апостроф?

- Скільки звуків вони позначають?

IV. Хвилинка каліграфії.

- Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки.

1. Пп Рр пр р’ї п’є р’я.

Загадка . Що пiднiме і найменша дитина, а через хату не перекине й найсильніша людина.

2. Звуко-буквений аналіз. Слайд 7.

Пір’їна [пірйіна] – 6 б., 7 зв., з скл.

Пренос: пір’-їна, пір’ї-на.

Словосполучення: легка пір’їна, гусяча пір’їна.

3. Складання деформованого речення.

Пташка, людина, красна, знанням, а, пір'ям.

- Як розумієте це прислів'я?

- Коментоване письмо.

4. Гра «Хто в гніздечку?». Слайд 8, 9, 10, 11, 12, 13.

Запис слів з переносом бiля дошки.

Горобець-горо-б'ята, ластівка-ластів’-ята, соловей-соло-в-‘ята.

V. Первинне закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота по підручнику - Вправа 179.

Ця вправа нам допоможе бiльше дізнатися про пташок і навчитися правильно писати слова з вивченими орфограмами.

1 речення - коментує учень

2 речення - усне пояснення орфограм

3 речення - самостійне списування

розбір за членами речення та частинами мови.

[таблиця]

VI. Фізкультхвилинка. Слайд 15.

«Вітер віє нам в лице , загойдалось деревце.

Вітерець все тихше, тихше

Деревце все вище, вище

Радо гіллячком хитае,

Доброго дня нам бажає.»

Завдання №1

1) Виписати слова з апострофом з вірша «Шпак».

2) Зробити звуко-буквений аналіз слова черв'як.

Завдання №2

1) Списати слова, вставляючи де потрібно апостроф:

М. ята, цв . ях, б . ють, бур . як, бур . ян, п . ять, Мар . яна, р . юкзак.

2) Вибрати слово до звукової моделі: - = 0 - 0

Завдання №3

Склади прислів'я, запиши ті прислів'я, якi виражають головну думку вірша «Шпак»:

 

 

Дружба як дзеркало,

Хто в п'ятницю скаче 

Хто друга покарає,     

 

собі самому зробить зло

розіб'єш не складеш

той в неділю плаче

 

 

VII. Робота над віршем «Шпак» Вправа 180. Слайд 16.

- Сьогодні ми дізнаємось про пташку, яка першою відкриває весну, щирого друга садiв i полів.

1. Читанням вірша учнями по куплету.

- Чи заслуговував шпак такого відношення людини до себе? Чому?

- Який висновок можемо зробити?

- Щоб ви порадили господарю?

VIII. Творча робота в групах Слайд 17.

I група. Виписати з вірша «Шпак» слова з апострофом.

Зробити звуко-буквенний аналіз слова черв'як.

II група. Списати слова, вставляючи де потрібно апостроф.

Підібрати слово до звукової моделі - = о – о

М.ята, здоров.і, б.ють, бур.як, бур.ян, св.ято, в.яне, цв.ях, р.юкзак.

III група. Скласти прислів'я, записати тільки ті, які виражають головну думку вірша «Шпак».

Дружба як дзеркало –

Хто в п'ятницю скаче,

Хто друга покарає

собі самому зробить зло.

розіб'єш, не складеш.

той в неділю плаче.

/Захист роботи/

docx
Додано
14 серпня 2022
Переглядів
1044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку