Тема: Закріплення знань про іменник
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – планувати свої дії у співпраці з іншими учнями, орієнтуватися в часі, доводити роботу до кінця, загальнокультурної – вміти вислуховувати інших, поважати думку кожного, зв’язно висловлювати свою думку, дотримуватися норм культури мовлення, громадянської – співпрацювати в парі. Предметних компетентостей, перевіряти і закріплювати знання, вміння і навики учнів знаходити іменники серед інших слів, розрізняти власні і загальні іменники, активізувати словниковий запас учнів;
розвивати образне мислення, орфографічну пильність, творчі здібності; виховувати самостійність, любов до природи, старанність у навчанні.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь навичок.
Обладнання: підручник, стікери, картки з завданнями в групі, м’яч.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Привітання
Знову день почався, діти,
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати —
Кличе в подорож дзвінок,
Починаємо урок.
Він зимовий та цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося до гостей,
Привітаймось! «Добрий день!»
І.І Оголошення теми і мети уроку Мотивація навчальної діяльності.
1. Розв’язання кросворду
- Розв’язавши кросворд, дізнаєтесь з якої теми підсумковий урок.
Загадки.
1.Ой, яка ж вона гарненька,
пишнохвоста і руденька.
Не звірятко, просто диво,
невгамовне, пустотливе.
Вгору – вниз, на гілку – з гілки.
Хто це буде, діти…
2. Біла димка все ховає -
Зупинився авто рух.
Дім, дерева – все зникає,
І не видно навіть вух....
3. Крил не має, скрізь літає, та ще й куряву здіймає…
4.Ніжна зірка, сніжно – біла, на рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди, стала краплею води…
5. Усадах, лісах блукає,
В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості.
6. Все пухнастим снігом вкрила
Луки, річку, гай, дома...
Білий ліс і поле біле —
Значить, вже прийшла ...
7. Що росте зимою, донизу головою?...
- Тема нашого уроку «Узагальнення знань про іменник». На цьому уроці ми маємо з вами повторити і закріпити все, що вивчали на попередніх уроках про іменник, як частину мови.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Закінчіть фразу:
- Іменник - це…
- Означає….
- Відповідає на питання…
- Буває назвами…
2.Гра «Записане слово»
Візьміть по одному листочку. Запишіть на ньому слово.
Синій кружечок – написати слово, яке відповідає на питання хто?
Жовтий кружечок – написати слово, яке відповідає на питання що?
2.Розселити слова по будиночках.
хто? що?
Синій колір цеглинки – це іменник відповідає на питання (Хто?);
жовтий колір – це іменник відповідає на питання (Що?);
Дід, клоун, горобець, жаба, індик, стілець, гілка, лікар, ножиці, парасолька, портфель,квітка, риба, сніговик, ракета, вишня, кульки, човник.
ІІІ. Узагальнення і систематизація здобутих знань
Гра «Оживи іменник»
Утвори від іменника, який відповідає на питання що?, інший, який би відповідав на питання хто?
Приклад: двір - двірник
Що? Хто?
сніг -________________________
трактор -______________________
ліс -_______________________________
море -__________________________
хліб -__________________
комбайн -______________________
лікарня -________________________
комбайн -______________________
лікарня -________________________
Фізкультхвилинка
Вправа 7
Випиши імена хлопчиків і назви професій їх мам.
3.Робота із картинками вправа 9 + дошка
-розглянь малюнок . Пофантазуй чим пахнуть такі професії.
Бариста, кондитер, маляр, флорист, садівник.
ІV. Рефлексія
- А яке завдання було найцікавішим для вас?
- Можливо, щось нове дізналися на уроці?
- Що вдавалось найкраще?
-Дуже ви були старанні
Отже, всі ви учні гарні.
І за працю на уроці
Вам подякувати хочу.
Оцінювання учнів.
V. Домашнє завдання
Вправа 11 с. 59 Напиши 2-3 речення про те, ким працюють твої батьки.